daras armlänkar
lägger in lite bilder på armlänkar som jag gjort, så småningom kommer jag att göra matchande halslänkar man det kommer när tiden finns
här drotninglänk
säg gärna vad ni tycker om demskall ävenprissätta och är sp dålig på det så om ni har tipps på priser på de olika modellerna och vad halsbanden till kan kosta så är jag idel öra.

Fina länkar o fina bilder

Mycket snygga länkar! 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Nytt Alias: Pugglis 
busläckra länkar 
jag är helt dum i huvet på prissättning så det ska jag inte uttala mig om nåt närmare - men rent allmänt tror jag tyvärr att det kan vara väldigt svårt för en icke-känd tillverkare att få vettigt betalt för så mycket arbete om inte materialet är silver
. jag gillar att dom är i koppar, jag tycker det är snyggt! men 9 av 10 vill ha ju ha silverfärgat och en så här gedigen och maffig och tung länk inser väl alla att man får ge en bra slant för i äkta silver, och då blir det liksom lättare att "smussla in" en någorlunda anständig slant för arbetet tror jag!

Ser väldigt bra ut, ser ut som skyltning i en finare butik och då skulle de väl gå på en 4-500 kr. Men frågan är väl var går din gräns för vad du vill ha och vad folk vill betala(i den fina butiken betalar de ju priset utan att blinka). Men räkna på materialet+ timmar. Så får du en beräkning.
Jag skulle utan tvekan betala upp till 2-300 kr, men jag vet ju vilket jobb som ligger bakom. Sen kan jag tycka att det högre priset är vad de borde kosta. Men jag är snål när jag köper smycken!

Vad ska man ha som signatur tro?
Vad duktig du är på olika länkar

Fina armband 
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

tack så mycket allihopa känns bra att ni gillar dem.
Väldigt fina länkar!
Är själv inte särskilt förtjust att bära brons, men i silver skulle jag gärna ha dem :)

Så många fina länkar!

Är det inte i koppar? Jag gillar koppar… gillar att blanda antiksilver och koppar… Trodde att det skulle komma en ny trend med lite sånt.. men det ser ut att dröja. Alla vill visst ha silvrigt verkar det som…. själv börjar jag liksom tröttna… men det är som sagt silvrigt som säljs mest.
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
hm……….jag trodde också det var koppar? För koppar är snyggt men brons har jag svårare för - jo det finns snyggt i brons, men oftast ser det bara matt o skitigt ut (tycker inte om oxiderat silver heller av samma orsaker men det finns undantag när oxidering kan vara hur snyggt som helst men då är det ofta oxiderat med rejäl svärta o mer punktinsatser - då kan det vara hur snyggt som helst) o koppar är förvisso mer svårsålt än silver o silver är det moderna men däremot brukar kopparlänkar m.m. inte vara speciellt svårsålt. OK har ju aldrig haft några mängder, men det jag har gjort i koppar/kopparfärgat har alltid tagit slut, så jag upplever nog att det finns en efterfrågan om än inte på samma sätt som på silver.

jo, det är koppar…
vi får hoppas att det finns en förfrågan ;)

Dara, du får säga som de gamla romarna, att bär man koppar på sig attraherar man kärlek. Nog skulle väl nån vilja köpa det då om inte den vackra färgen i sig funkar som säljargument. 

helt klart, det måste jag säga. är någonting jag inte visste

Härliga hängen! Och din vridna halslänk är ju helt underbar! 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Snyggt!

Fina -- gillade speciellt hängena o då inte minst det översta. 
Med min personliga smak hade jag nog kanske sett en annan färg på örkrokarna i örhängena. Vill du/dina kunder inte använda kopparkrokar så kan rose goldfilled vara ett (dyrt) alternativ. GF kan ofta användas även av allergiker. Finns bronsbruna niobkrokar också om man vill ha nåt som liknar koppar o passar allergiker.

Gillar hängena. Men även örhängena(dock inte krokarna, men dom skulle du ju byta ut).
Vad ska man ha som signatur tro?
Alla var jättefina men jag faller nog mest för de fina hängena i första bilden
gillar också hängena och örhängena massor
! men varför vill du inte använda egengjorda kopparkrokar
måste ju vara en baggis för dig att göra supersnygga
!

Häftigt att det går att göra så mycket med bara o-ringar! Måste nog testa nån gång….
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Jättefina saker, de där blommorna (vänstraste hänget) har jag själv varit sugen på att göra ett bra tag, de är jättefina, tycker jag.
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Superläckra hängen! 
Nytt Alias: Pugglis 
Jättefina hängen. Mycket läcker man kan göra med dessa o-ringar.

tack så mycket
japp, korkerna skall ju som bytas, orsaken till att ja inte ville göra egna är att jag ännu inte kan garantara att dessa är 100% nickelfria även om det skall vara ren koppar

En annan nackdel med att göra i koppar är att alla inte vill ha det då de är rädda för att örsnibbarna ska bli gröna. Det finns de som aldrig har problem med det o en skyddslack hindrar det åtminstone till lacken slits ned, men om kunden inte vill är det ju onödigt att försöka tvinga på dem det.
Vill du inte använda solid koppar så är nog rose GF det som ligger närmast i färg.

#37, helt klart, jag är en av dem som kan få gröna öronsnibbar och det skulle ju inte vara så skoj om man nu skall vara fin med örhängen…