Nybörjare!
Hej! Jag är ny här på smyckestillverkning.ifokus.se.
Jag skulle vilja fråga vilka sajter på nätet som Ni tycker är bäst när man vill beställa hem material till smycken.
Länka gärna! Tack på förhand. 
Här har vi samlat en hel drös med bra butiker :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Tack! Den sidan hade jag inte sett.
Men plötsligt dök det upp en ny fråga. Vad är det bra att förse sig med såhär i början när man inte har NÅTT? Ett nybörjarkit liksom…
Finns så mycket att köpa.
Den här artikeln tar upp det mest basic för att börja :) Det gäller bara att välja vad man vill göra :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Tänk noga igenom VAD du vill göra, vilken typ av smycken du vill börja med. Det är onödigt att köpa på sig en massa pärlor och tillbehör som man kanske inte har nytta av sen. Då ligger de mest och blänger på en ;)

Tack för goda tips! 

Med tiden kommer du också att märka att din smak förändras eller kanske snarare förfinas så ett bra tips är också att inte köpa för stora kvantiteter i början. Bekanta dig med olika material och testa olika kvaliteter/prisklasser. I längden kan det bli dyrt att köpa småpack, men det är väl värt det i början.
Har du en fysisk pärl- eller hobbybutik i närheten är det ett bra sätt att lära sig mer om pärlor eftersom du kan känna på dem och verkligen se hur de ser ut IRL. I början kan det nämligen vara lite klurigt att avgöra hur en pärla på ett foto är när man väl får hem den. Inte minst saker som tyngd, yteffekter (t ex AB) och storlek kan vara lite svåra att uppskatta som ny.
Det finns butiker som säljer nybörjarkit och smyckeskit med pärlor, tillbehör och vajer.Spontant tänker jag på Panduro o Slöjd-detaljer, men du hittar även olika typer av kit hos exempelvis Pagoni, Designshop, Bead Place, Jiska Design, Pärltorget m fl, m fl. Vissa är mer för nybörjare än andra. Pärltorget har t ex kit från TOHO, som passar den som vill sy med pärlor.
Finns även kit med tänger hos vissa pärlbutiker. Själv använder jag ett kit med 5 små elektroniktänger som jag köpte på Jula för under 200 kr. Fördelen med elektroniktänger är att de är små och inte är räfflade, vilket passar smyckestillverkning.
Titta också runt i olika butiker. De allra flesta är bra o trevliga att ha att göra med. Beroende på vilken sorts pärlor du gillar så kommer du att finna att vissa butiker är av större intresse för dig än andra.
Sen är det bara att acceptera att man aldrig har de pärlor man behöver o alltid behöver shoppa lite mer. 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Nu har jag äntligen köpt mitt första kit.
Det blev en frp. med fyra tänger och en frp. med saker att tillverka ett halsband och ett armband. Tänkte att det var enklast att följa en istruktuion till att börja med.
Ska bli så kul att sätta igång.
STORT tack för alla tips jag fått! 

Hehe. Det blev iaf 3 par örhängen!
Byggde först ihop efter intruktionerna men kom på att det var hämmande för min kreativitet att inte få mixtra själv.
Jag tog isär allt igen och gjorde efter eget huvud och har dessutom fått en massa idéer på fler smycken jag vill göra.
Detta är hur kul som helst! 

Välkommen i klubben!!! Eller "pärlträsket" som nån sa… fniss
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken

TACK!
bra att du bestämde dig för att göra efter eget huvud - mycket roligare eller hur
?

Ja, välkommen till beroendet här i pärlträsket (eller var det pärlhimlen?) 
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Definitivt Pärlhimlen maneki
o välkommen in i den Vanadotter

Nytt Alias: Pugglis 
Välkommen till pärlornas värld. Det är lätt att fastna i pärlans värld.