Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: off-topic
Läst 3210 ggr
SusannAlg
0

Melodifestival-09

Vem tror ni vinner? Själv har jag inte bestämt mej vem jag ska rösta på…..

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

[kissidor]
0

jag håller på alcazar jag, den är så enormt medryckande Glad! varje gång dom spelar den på bilradion så drar jag upp ljudet och "dansar" i bilen Dancing elephantSkäms

men det finns flera andra som är riktigt bra också!

mattiz73
0

Hope and Glory m. Måns Zelmerlöv! Han har störst chans att lyckas i Moskva!

BitteS
0

Jag har faktiskt inte sett en enda deltävling. Tycker att de är så långa och utdragna så jag lessnar innan det blir färdigröstatSkäms. Ska det dessutom vvara pauser för andra program emellan bara för att fler ska ringa och rösta, så har jag i regel somnat på min post. Men jag kanske skulle försöka hålla mig vaken i kväll för att höra bidragen en gång i alla fall.

SusannAlg
0

Man har ju hört bidragen åtskilliga gånger på radion….. men som sagt nån riktig favorit har jag inte….

BitteS
0

Jag har nog missat de flesta där också, för på jobbet får vi inte ha radio på och när man kommer hem så är det sååå skönt med tystnad när man hela dagarna går omkring i ett evigt skrammlande och sorlande.

Mindfields
0

Sarah Dawn Finers låt är i särklass, enligt mig, den absolut bästa bästa. Jag tror inte den har någon chans i Moskva, men den är fortfarande den bästa i startfältet :)

Mindfields
0

PS Jag följer hela cirkusen slaviskt ;)

Paerlugglan
0

Oj oj, jag har tröttnat, är så less på hela konceptet . Hade tänkt att titta på finalen, brukar tycka att det är kul, men i år strejkar jag. Jag såg början och blev så jä…a anti In an evil mood. Vad var det för larvig parad, nä, allt tjafs runt omkring sätter det på så låg nivå så jag orkar inte.  Nu får det vara nog, får se om jag pallar bry mig om finalen i Moskva, hm visste inte ens att det var där finalen går.

Alla gullar och smickrar varandra i en enda stor ormgrop, de flamsar och fjantar sig samtidigt som de tar sig på så stort allvar, som några förebilder man skall se upp till. Förvånad Jamen hallå, gör något viktigt så kanske jag kan ta er på allvar.

Och jag har så svårt att ryckas med i alla lovsånger om hur bra och kul något är, det är som att trycka på en antiknapp på mig, jag VILL inte tycka om då. Jag är nog en riktig glädjeförstörare!

Sigh Sorry

Sen är jag nog ganska ljudkänslig för jag tycker sällan om att ha musik på, vare sig hemma eller någon annan stans. Det är sååå skönt med tystnaden. Då vill jag inte heller höra musik från grannen, tjoande ungar eller trafikbuller etc. Nä lite fågelkvitter och sus i löven, det är ljuv musik för mina öron.

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

BitteS
0

Snacka om antiklimax. Ska detta vara schlager?

Paerlugglan
0

Jaha, då missade jag inget då?

BitteS
0

Kan man ju inte påstå. Hur kan svenska folket tycka helt tvärt om mot alla jurys runt om i sverige och tvärt om?

[kissidor]
0

jahapp så var det avgjort då - mycket ska man höra innan örona trillar av Shocked, men nu gjorde dom det !

Paerlugglan
0

När man talar om fusk, så kan man ju undra hur dessa röstningar i melodifestivalen går till. När det är så olika!

[kissidor]
0

tja det är ju det förstås att i "folkets" röstning har ju inte var och en EN röst utan man kan rösta så mycket man vill, vilket väl gör att en del grupper som tycker det är i sin ordning och värt det blir överrepresenterade. men jag tror egentligen att största problemet med "folkets" röst är att man inte ens röstar på sina egentliga favoriter - utan på vad man har fått nåt slags inbillad föreställning om ska ha störst chans i eurovisionsfestivalen - vilket jag förutom att jag tycker det är helt fel att tänka så även tror att man lurar sig själv totalt och bara minskar våra chanser ännu mer!

BitteS
0

Det blir i alla fall ingen finaltittande för mig. Det programmet brukar ju vara ännu segare än svenska uttagningen.

I år så existerar väl inte ens uns till chans att vinna i Moskva. Hur ska väl en operett (eller vad låten ska klassas som) kunna komma någon vart i den tävlingen?

Jag tror det är uppgjort på förhand så Sverige säkert ska slippa arrangera några melodifestivaler. Det blir väl aldeles för dyrt för lilla Sverige. Snälla snälla snälla, låt oss slippa!Tungan ute

mattiz73
0

Jag håller med! Jag förstår inte hur denna låt kunde vinna! Jag kunde inte ens höra vad hon sjöng! Franska och grekiska??

Jag vill kunna förstå låtarna men detta var vedervärdigt! Vi har inte en suck i världen att komma med bland topp 5 i år! Vi kommer att få kvala in nästa år! Jag förstår mig inte på svenska folket och sen Norrköpings jury…jag skäms för att bo här! Nej, usch och fy….

Förväntningarna var så höga och sen slutade alltihopa med ett platt fall!

Cessy
0

Tja vi var 14 personer här o ingen av oss höll på 1:an eller 2:an - borde det inte varit åtminstone någon av oss som gjorde det om röstningen skall vara representativ??? Fast av 2 onda ting så var det ändå för väl att inte 2:an vann åtminstone. Ja ja allt känns som ett skämt - dåligt sådant förståssI don't know

Fast det finns ju en fördel - Nu kan jag med gott samvete heja på Norge i den stora finalen

SusannAlg
0

Jag tyckte att Heat och Alcazar var bäst…. men som sagt.. det har ju ballat ur…

Min lilla 7 åriga tös imiterar Ugglas snälla snälla, så vi håller på att skratta ihjäl oss…. själv spexade jag lite med tjejerna när dom hade snabbgenomgång  av alla låtarna å försökte härma artisterna…. Sara… då ställde jag mej upp på armstödet på soffan(Hissen) å slog i huvudet i taket när jag reste mej…. fniss… inte hårt. Men dom tyckte det var kulSkrattande

[kissidor]
0

och min 5-åriga tjej gör en ganska bra imitation av operalåten som vann Skrattande!

ja det här var lite märkligt - det man undrar är ju VILKA Shocked det är som röstat såhär - för jag vet iaf INGEN som tycker så I don't know. men 55% på aftonbladets hemsida tyckte rätt låt vann (och dom andra 45% tyckte väl antagligen att caroline skulle ha vunnit då Skrattande) men jag ska dock vara käringen mot strömmen och säga att jag nog hade föredragit caroline av dom två - operagrejen känns lite kalkon för mig, som nåt man skulle skratta åt om ett annat land kom med

53goran
0

Ja Heat, Alcazar, EMD och Måns var mina favoriter. Men jag är en av dom som aldrig ringer och röstar. Men jag tycker dom att låten som vann är bättre än Snälla snälla. För den sistnämda är på svenska och jag tror att det är svårt att förstå låten i tex Ryssland. Men man är ju amatör. Juryn hade ju Måns som sin vinnare och det hade nog varit bättre. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka om låten som vann, den är lite häftig. Men har nog ingen chans i Ryssland.

Cessy
0

Tja………Joakim höll på o kivades med en kompis i skolan (alltså på skoj o behövde bruka allvar) o vet ni vad hans fröken sa då? Jo om du inte slutar så sjunger jag Snälla, snälla, snälla. Det hade avsedd effekt Laughing'))o ärligt talat tyckte alla här inklusive ungdomarna att av 2 onda ting så var vinnaren det minst ondaFlört

Som sagt var - Heja Norge fast där är flera andra som är helt ok o där är flera som är bottenlöst tråkiga. Finlands är inte så dum o Joakim tycker att får inte Norge vinna så håller han på Tyskland - fast vi har inte orkat höra alla så där kan ju finnas andra som är bra men här kommer vi nog flagga lite extra för Norge trots alltFlörtSkrattande

BitteS
0

Mycket klok lärarinna Skrattande. När mina barn var små och vi var och plockade blåbär så körde jag med: Om ni inte plockar några bär så sjunger jag O sole mio för er. Jösses vad det blev fart på bärplockarnaOskyldig.

Cessy
0

Ja i sådana lägen är alla knep tillåtnaFlört

mattiz73
0

Tack Cessy för länkarna! Nu håller jag på Finland eller Norge men jag vet inte om jag ska titta på det eftersom Sverige har en sån dålig låt med! Pinsamt!

Cessy
0

Tja igår var det som sagt var födelsedagskalas o vid den stora finalen, så är det konfirmation, så tv:n lär vara på men sedan med vilket allvar festivalen tittas på blir ju då en helt annan femma Flört o lika bra det för det brukar vara en ganska långdragen historiaSkrattande

miuljo
0

men asså nää… :S så dålig är den inte!! Förvånad

jag tror mycket väl att det kan funka i moskva… men sen tror inte jag att det spelar någon roll vad man skickar för låt eftersom länderna sedan röstar mer på vilket land dom gillar mäst o inte på låtarna…

jag hade caroline af ugglas som viss favvo redan innan hon ens började sjunga låten för jag tycker mycket om henne som person. men ja, just den låten ska kanske stanna i sverige.

alla som jag pratat med spyr på snälla snälla.. men hur kan den då ha kommit tvåa? nåt vist är det med den.

nån som verkligen kom på rätt plats var ju Molly… tråkigare låt får man ju leta efter… synd att dom gav en så fin röst som hon faktiskt har en så urdålig låt…

årets plåga kommer väl att bli tingeling… suck..

asså vad tycker ni om programledaren i år? Förvånad PINSAM! jag fick byta kanal mellan varje låt för jag stod inte ut med att se henne… katastrof…

jag tänker iallafall gå mot strömmen i denna tråd o gratulerar malena till vinsten.. inte min personliga favvolåt men ändå helt ok Glad jag är nöjd!

SusannAlg
0

Min svärmor tycker om vinnarlåten……(hon är 70 år) nä, jag är ingen älskare av opera. Har för mej att det var nån sån opera-sak härom året också…. den låten började jättebra… å sen började den där evinnerliga opera-gapet…

Snälla snälla trodde jag var rena skämtet…. och att dom som röstade på den var ANTI- mellodifestivalare… men som sagt… smaken är som baken och tur är väl det!Foten i munnen

Evahelene
0

Snälla snälla…är inte hemsk, tycker jag, men inte tycker jag den hade på melodifestivalen att göra. La voix hade jag inte alls tippat som vinnare - kanske för att jag har lite svårt för opera p.g.a. min tinnitus (operett har jag alltid gillat, dock) - men min kavaljer hade den som favorit. Han som gillar hårdrock, reggae och rockabilly bäst…Förvånad

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

53goran
0

Finlands låt var riktigt bra. Jag tyckte även om Finlands låt för 2 år sedan. Det var en tjej som framförde låten, den har jag som ringsignal på mobilen. Jag tror att jag är rätt så ensam om den.

Parlerian
0

Direkt när vinnarlåten sjöngs i delfinalen sa jag att hon vinner hela skiten.. och faktum är att jag inte har något emot att ha rätt i detta fallet. Jag röstade inte igår för jag kunde inte bestämma mig, mina favoriter var vinnarlåten, Caroline, Molly och Sarah.. Maken röstade en gång igår.. På Caroline.. Ger man bara låten en chans så … helt klart är att den berör.. Jag tycker att Måns, Emd och många andra var bra men absolut inga som stack ut… Kommer inte att stänga radion när dom spelas.. Jag tyckte det var skoj att 12:orna var så spridda.. ingen klar vinnare.. Vad som sedan är rätt eller fel..ja det är ju öronen på lyssnaren som avgör.. Tack gode gud att vi inte tycker lika..vad skulle vi då med schlagerfestival till..  Vi brukar inte titta på stora finalen..möjligen att tv:n är på i bakgrunden.. Men den är for oss inget speciellt..men säkert för många andra eftersom den finns…

Cessy
0

Tja precis som du säger så måste ju du ha mer rätt än vi som inte gillar låten, för som du tycker men inte jag, röstade ju svenska folketGlad

Sedan tackolov för mångdfald o att en melodifestival i regel innehåller något för alla även om vi tycker olika, men jag säger ff. Heja Norge, för där kan man verkligen prata om nyskapande o sticka ut.Flört

Tror däremot att låten som vann igår också har en chans just för att den sticker ut o är så annorlunda o jag gillar hennes utstrålning, men däremot kommer jag inte köpa vinnarlåten men står ju ut o lyssna även om jag inte höjer volymen. Tror det är en sådan låt som antingen får den ingenting eller väldigt höga poäng. Ja ja det går som det går o ingen del av världen går ju under oavsett hur det gårSkrattande

Idaz
0

Var de bara jag som hejade på Emilia? Jättebra låt och cool röst.

mattiz73
0

Den var för seg!

Idaz
0

Nää den var hur bra som helst! Jag tycker det var jättekonstigt att den inte fick några poäng av folket.

mattiz73
0

Det var så många andra låtar som var bättre… Emilia försvann i mängden!

miuljo
0

jag tycker inte att hennes röst håller… den hade säkert varit mycket bättre om nån annan hade sjungit den… :/

Fru-Parla
0

Rätt låt vann och rätt låt kom tvåa, så enkelt är det bara. Så himla glad jag blev igår, dels för att jag hittade en dator på hotellet i Holland och sen när jag såg vem som vann, ja då var det dubbel glädjeGladFlört

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

Cessy
0

Tja rätt eller fel beror ju på om man gillar låtarna eller inte  o så har det väl alltid varit i hela Melodifestivalens historia. Alla kan inte vara överrens o smaken är som baken. Sedan hoppas jag bara oavsett vad jag tycker eller inte tycker om vinnaren att det åtminstone går lite bättre för henne än det gick för Charlotte P. i fjol, men om det inte gör det så är det som det är med det, men jag känner mig däremot inte förpliktigad att hålla på en låt jag inte är speciellt förtjust i utan säger glatt Heja Norge o Finland. Cool Sedan om det går bra för Sverige så är det givetvis bara kul, men ingen jag hejar på.

Jag kan däremot inte påstå att min smak är representativ på något sätt o att mina favvo´s brukar inte vinna, men jag gillar dem jag gillar ändå 2007 gillade jag tex, Ungern, Ryssland, Schweiz, Vitryssland och Sverige o ingen av dem stod ju en chans att vinna, så jag gillar vad jag gillar o så går det som det gårFlört Säkert kommer jag i upptäcka fler låtar än Norge o Finland som jag gillar i årets skörd. Där brukar ju vara några bra varje år, men vad de sedan har med vinsten o göra är en helt annan sak.Skrattande

miuljo
0

ja, finlands va bra i år tycker jag…. norges oxå vist den är cool.. men inte bättre än sveriges. både sverige o norge har låtar som sticker ut på olika sätt.

Cessy
0

Jo det är sant att de sticker ut på var sitt sätt o det skall bli kul o se vad som går mest hem - särskilt i östeuropa eftersom de ju är flest som röstar där. Tror ju mer på Norge´s, men det är ju som sagt var bara kul om det går bra för Sverige även om jag personligen inte är så förtjust låten.Flört