Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettpärlor-tråd
Läst 4310 ggr
joggman
0

Broschnålar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om någon vet var jag kan få tag på broschnålar. De ska vara små och med ett hål i, inte de där långa med flera hål. Antiksilver eller silverfärgade.

Egentligen bara något som går att fästa i kläder och som jag kan hänga en ängel på. Jag trodde inte att det var någon efterfrågan på broscher idag, men oj vad det är många "damer" som vill ha brosch med ängel.

Cessy
0

Antagligen finns sådana på flera ställen men det stället jag har köpt sådana är på Continenta.

SusannAlg
1

Jag har bara sådana med en plan platta som jag har till mina glasfusade alster.

Jag tror att broscherna är på väg in i modet igen… såg att prinsessan Victoria hade en brosch på sej då när hon var i tv ang. förlovningen.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Cessy
0

Jo de där 4-kantskransarna som du LeeAnne lärde ut på PUSS o jag antar att du skall ha workshops på Facett? har jag ju satt broschnål på o dessa runda swarrisbroscher har sålt förvånansvärt braGlad

maneki
0

Vore kul om broscher "kom tillbaks" för även om jag inte gör, säljer eller ens själv använder dem mycket så tycker jag om dem. Rätt kul att göra också. Borde kanske göra det lite oftare…

Råkade snubbla över denna text om Michelle Obamas smycken o fastnade för hur hon använder tre broscher på två olika vis (scrolla ned förbi reklamen). Får nog har broschtema i bloggen snart.

Finns det inte såna där säkerhetsnålar (kilt pins) med bara en ögla. Det hade väl kunnat passa att hänga en dinglande ängel i? Fast de kanske är för stora. Just nu kan jag dock inte hitta nåt bra stället att köpa dem på, bara varianter med flera öglor. Men jag har för mig jag sett med bara en ögla.

I "västa fall" kan man ju göra egna brosch-/säkerhetsnålar à la Sarah Lamb, Wire-sculpture, WigJig eller Keystone Jewelry. Fast med en ögla att hänga ängeln i då. *suck* wire-sculpture har haft instruktioner på mer basic nål, men de är borta…

maneki
0

Annat alternativ: broschnål/säkerhetsnål med "påcoilad" ögla att fästa hänge i.

joggman
0

#6, det alternativet var bra, om jag kan hitta några nålar som inte är för stora. Både till öglan och tråden man lindar fast den med kan jag använda likadan tråd som i ängeln, det skulle nog kunna bli bra.

Så om någon känner till var man kan få tag på dessa nålar i modell mindre tar jag tacksamt enot alla tips.

Jag håller inte på med smyckestillverkning, utan med trådslöjd, så jag har inte så noga koll på butiker inom detta område.

irode
0

Om du håller på med trådslöjd kunna du kanske försöka att göra en lille modell av kilt-säkerhetsnålen och slipa den spets med fil och sandpapper.

Eller göra någon annan häftig fason själv.

:-) Inge

joggman
0

Har haft de funderingarna, men det vore praktiskt att köpa färdigt, de brukar ju inte kosta så mycket. Lägger hellre tiden på att snurra änglar í olika storlekar.

Cessy
0

Som jag skrev har Continenta både små, mellan o stora broschnålar o det är nog endast där jag har sett ett större sortiment.