pärlade presenter
på våra kära duktiga Sajtvärd allamejs uttryckliga begäran går jag ut i det öppna forumet istället för att smyga fegt i det privata :) allamej tycker - förvisso med all rätt - att vi ska inspirera varandra med pärlor ute i det öppna forumet så det kommer alla till del - men man tänker ju liksom så lätt i dom banorna att "äh det här är väl inget som nån vill se utom dom närmast sörjande" :) men låt gå då för självklart ska vi hjälpas åt att hålla detta forum aktivt och levande
!
jag valde rubriken för jag tänkte att vi gör ju lite till mans pärlade presenter till våra nära och kära, så det kanske inte behöver bli en engångstråd utan att vi kan använda den här tråden just för att visa upp saker vi pärlat för att ge bort i present om ni vill
?
och så får rubrikinlägget vara för sig och här kommer mitt första bidrag:
pappsens änka fyller år imorron och vi var och uppvaktade idag jag och dotran. bibi är en dam som bla gillar STORA ringar, starka färger, hundar och böcker så därför fick hon:
1) denna ring pärlad med swarovski-bicones i 4mm och 2mm i fuchsia runt en imiterad men nog så blingig kinesisk rivoli och med 11/0 och 15/0. infattningen är gjord i nån form av fyrkantsteknik som jag utgick från ett mönster jag hittade på en fransk sida, men jag hade redan från början bestämt mig för att modifiera det och sen lyckades jag göra fel dessutom men rädda det på nåt vis - och till slut vart det såhär. glittret är sen fastsytt med fireline på en justerbar sterling ringstomme med hål i från continenta
2) detta bokmärke i tenn med hundar och en corallad tofs med 11/0 seeds, miyuki drops och tjeckiska glasblommor och löv. jag hade beställt ett bokmärke med katter men fick fel! men jag behövde inte fundera länge på vad jag skulle göra med hundbokmärket 
Bra initiativ Kissidor. Har laggt upp en del bilder i mina fotoalbum. Har ett för mina lilla kisse Zelda o ett för mina smycken, så går är ni nyfikna på min nya lilla kattunge (på bilderna är hon 12 veckor) eller vill se lite av det jag har gjort i smyckesväg så kan ni gå dit o titta.
Funderade på att byta avataren eftersom den visar min/vår nyligen avlidna älskade kisse, men då Prinsen har följt med mig överallt på olika forum, så känns det som om han får fortsätta o vara min Avatar. Är i alla fall inte mogen att byta ut honom ännu.
Åh under tiden jag skrev så har du ju laggt upp lite godsaker. Vilket läckert bokmärke. Ibland kan ju en felleverans bara bli så rätt
Och vilken härlig ring. Härligt blingigt glittrig o borde ju passa mottagaren perfekt
förstår hur du känner ang avataren cessy - min ögonsten kissidor kommer att följa mig livet ut känns det som fast han är i katthimlen sen drygt 4 år tillbaks och vi har ju katter nu med. fast det är klart att han är ju mitt alias också och då blir det ju extra motiverat att ha kvar honom. fast i ditt fall så kan du ju byta en vacker dag om och när det känns rätt!

Kul att du fick användning för hundbokmärket. Annars är det ju en besvikelse: man vill ha katter o får hundar (inget ont om hundar, inte alls, men det är ju inte katter
). Fin blomranka på den.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Jag fick sommarkänsla när jag såg bokmärket…precis vad jag behövde när det blåser Sibirienvindar ute.Jättefint
Härligt bokmärke, kissidor. Och ringen! Tänk att kunna få ihop en sån, och så en rosa till råga på allt
Helt fantastisk!
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Jättefint bokmärke, kissidor! Och hundarna är också söta, tycker jag, fast jag gillar katter också. Och ringen -helt makalös!
Så snygg!
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Jätteläckert, både ring och bokmärke. 
Nytt Alias: Pugglis 
Väldans tjusigt!
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
tacktack
, jo jag tror hon blev nöjd med båda.
ringen är naturligtvis i högsta grad "too much", men i verkligheten med glittret och lystern som inte alls syns på bilden (ni vet ju hur det är att försöka fota swarovski…
) är det ändå lite svårt att tycka helt illa om den - man har trots allt en droppe skatblod i sig
.
det var kul att göra en annan variant av infattning av en hållös sten än med tubulär peyote också tycker jag, sånt där ger ju väldiga möjligheter väl man fattat grundprincipen. kanske nån skulle vilja ha länken till det mönstret jag först utgick från - jag hade den inte i den här datorn men jag ska snoka fram den och lägga in den sen.
nu var den här rivoliimitationen gjord som ett hänge, dvs den hade ett hål i ena kanten som jag var tvungen att sy så långt in att jag täckte helt förstås - annars hade det varit snyggare att låta mer av stenen synas.
maneki precis så - inget ont om hundar, hundar är alla tiders. men det är bara det att dom är ju dock inte katter
.

Jättefint bokmärke! Och ringen var ju helt fantastisk, jättesnygg!!!
#11 Länk ja! Absolut! *dregglar*
en länk beställd, vassego: http://www.pointch.ch/pdf/Bague%20Grand%20Lancy.pdf
men som sagt jag använde inte precis dom pärlorna och gjorde inte heller riktigt sådär men jag började nästan likadant iaf. så just själva grundprincipen kan kanske ni också ha nytta av.
fö fick jag den länken från en sida med fler pärlmönsterlänkar - många av dom är brutna såg jag men många finns kvar också, kan vara kul att beta sig igenom kanske
: franska mönsterlänkar
Tackelitack Kissidor
Är genast nersparat bland favoriterna

Kul länkar. Blir nog "tvungen" att pröva ringen :)
Vad ska man ha som signatur tro?
Vilken underbar ring, jag förstår att hon blev nöjd. Var har du hittat "bokpinnen" den var jättehäftig. Har bara sett helt släta tidigare, roligt med motiv.
Tack för länken, den ligger nu under favoriter.
tack igen
.
53goran, pagoni hade förut med lite olika motiv men nu hade dom bara ett kvar - med SPORT-motiv
! men detta hade jag köpt här: http://www.primitivearthbeads.com/ornate_c_1158.html (nu kommer jag säkert att få skäll för att jag i "suga på ramarna"-månadsskiftet jan/feb länkar till en så begärlig sida - kanske bäst ni låter bli att titta
)
Ja det där var en farlig sida

Kissidor, ett sånt snyggt bokmärke, bara ett sånt att ha i boken gör ju att man får lust att läsa. Tänk att sitta på t-banan eller bussen och ha nåt så grannt lite nonchalant dinglande från sin pocket, det hade varit något
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!

Ooh, vilken länk, så fina prylar…vill ha
.
Ni som köper från utländska sidor, hur gör man med betalningen…t.ex.eBay eller ovanstående länk? Tull?

sparar länken i mina favoriter…
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
på e-bay och på etsy är det paypal som gäller ariel - dom flesta butiker utanför e-bay tar både kort och kort genom paypal - går det så betalar jag med paypal.
på detta paket från ovanstående butik så åkte jag på införselavgifter denna gång, man slinker igenom ibland men jag undrar nästan om dom inte tillsatt lite mera resurser på posten för den här kontrollen, tycker det fastnat lite oftare på sistone. så man ska alltid räkna med en 30-35% ytterligare när man jämför priser och funderar på om det är värt det med köp utanför eu. slinker man sen igenom utan att behöva betala införsel så får man se det som en bonus
. ibland kan det vara så mycket billigare att det tveklöst ändå lönar sig men när det nu är som det är med dollarn är det ju väsentligt dyrare att köpa utomlands än för säg ett år sen. i takt med att svenska butiker får slut på sina lager och måste fylla på åker väl den prisnivån också upp får jag förutsätta men med utlandsköp och betalning i dollar slår det ju sas igenom direkt. främsta orsaken till att jag fortfarande köper utomlands är helt enkelt utbudet - får jag tag i det utomlands men inte sverige så är det ju inte så mycket att fundera på 
Tack kissidor för sidan. Det fanns mycket fint där, lägger den i favoritlistan.

53Goran: Brittiska K & M har också en del bokmärken om du vill hålla dig inom EU. 
Tack maneki för den länken, det mycket att kolla igenom. Finns ju mängder med fina bokmärken. Även denna länk sparas

Men det där med PayPal, jag håller på o registrerar ett konto, men blev lite undrande när jag läste användarvillkoren, så här stod det om riskerna, vad menas egentligen? Någon som kan hjälpa mig?
Please note the following risks of using the PayPal service:
Payments received in your PayPal account may be reversed at a later time (in some instances up to 180 Days following the time of receiving the payment) if such a payment is subject to a Chargeback, Reversal, Claim or otherwise invalidated. This means that for some of our sellers, payments received into their Account may be returned to the sender or otherwise removed from their Account after they have been paid and/or delivered any goods sold.
You can help protect yourself from the risks of your payment being removed from your Account by following the criteria set out in the PayPal Seller Protection Programme and by following the other guidance provided to sellers as set out in the "Security Centre" accessible via every page of the PayPal website.
We may close, suspend, or limit your access to your Account or our Services, and/or limit access to your funds for up to 180 Days if you carry out any Restricted Activities (as further set out in clause 9).
You must consider such risks and guidance when using PayPal.

Det där gäller bara om du är säljare. Det är nämligen så att köparen alltid kan begära pengarna tillbaks om denne inte fått (eller framgångsrikt hävdar att han/hon inte fått) varan i fråga. Är till för att göra Paypal mer attraktivt för köpare, som inte vill riskera bli lurade av oseriösa säljare -- Paypal är stort på eBay som är fullt av såna säljare -- men inte alltid så roligt för seriösa säljare som kan bli lurade. Därav att de vill göra klart för detta o sälja in sitt "skyddsprogram".
Den andra punkten gäller bara att de kan låsa ditt konto om du bryter mot reglerna.
Tänk på att inte råka registrera dig för betalvarianterna bara -- ska du främst använda Paypal som köpare behöver du endast gratiskontot, men de bruka vilja få dig att "byta upp". 

Ok, aha, tack för hjälpen Maneki, jag kände att min engelska inte räckte till och jagade upp mig. Nu vågar jag fortsätta registreringen, för det skulle vara kul att handla från utlandet någon gång och mitt visakortnummer, lämnar jag aldrig ut, no way! 

Tack Maneki från Ariel oxå, jag skulle precis fråga samma sak för jag är på gång att skaffa mej ett PayPal.
Googlade på svenska PayPal och där fanns, som jag tycker, bra beskrivit skillnaderna mellan gratis o betalkonto.
Ebay, där finns ju så mycket snyggt 
dotran ska på 5-årskalas imorron till en riktig prinsesstjej. jag brukar alltid ordna en liten köpepresent och en hemgjord till kalasen, och till den här flickan har jag gjort en prinsesskrona på guldfärgad färdig diademstomme där jag med guldfärgad koppartråd surrat fast en rosa dunsvans och en swarovski rose 18mm rivoli infattade i tubulär peyote i rosa galvade 11/0 och guld 15/0, med små picoter i guld 15/0 runt om. sen har jag med rosa KO surrat fast cerise alu-rosor också. min dotter tyckte den var fin men att det borde vara MER grejer på. själv tyckte jag den var finast med bara dunet och rivolin - så vi kompromissade 
Åååååh så fin den var, säger rosaälskaren så klart. Den lilla prinsessan måtte bli riktigt glad för den kronan.
Kul sätt att använda rosorna förresten 
Jag är förälskar i bokmärket, helt …utsökt! Uppskattas inte den tiaran så vet inte jag vad jag heter ;) Även den var jättevacker! Jag vet knappt om jag ska bli hänförd eller superinspirerad, så jag tror jag blir lite av varje ;)
Paulina

Wow, vilken underbar prinsesskrona! Den är något helt annat än de där plastiga som finns i leksaksaffären.
Vilken 5-årig prinsesstjej skulle inte bli nöjd med den?
Åh vilken fin tiara - Klart att den 5-åriga prinsessan kommer att bli supernöjd
Vad lycklig hon kommer att bli, den är så fin. Helt perfekt till en prinsesstokig flicka.
tack vad gulliga ni är 
aviendha, med tanke på den blick och det handlag du visat upp i ditt allra första smycke
, gläder det mig verkligen om du känner dig inspirerad av detta 
tigris, ja jag hoppas hon tycker om den iaf - men tyvärr tror jag nog inte det är så mycket skillnad för småtjejerna på en sån här och en i plast från leksaksaffären - och i vart fall inte till dennas fördel 
. menmen, jag hade iaf roligt när jag gjorde den 

En sån jättefin tiara! Och den kommer ju att hålla mycket bättre än en i plast från leksaksaffären
! Inte lär den gå av mitt på som de alltid gör, förr eller senare.
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
#37 Åh, nu faller jag nästan av stolen här 
Är dock lite rädd för att ge mig in på det lilla pilliga med dessa lockande små underbara pärlor. Har inte en aning om vad som behövs, teknik eller mönster, så jag känner just nu ett stort behov av att söka reda på alla de intressanta trådar och länkar ni har här inne så jag kan fördjupa mig lite. =)
Paulina

Härligt söt tiara
O som ommok är inne på: även om barn kanske inte gör så stor skillnad på krafs o kvalitet så lär den åtminstone hålla längre, vilket billiga favoritleksaker/-accessoarer sällan gör när man är liten.

Jättesöt tiara! Jag brukar pärla ihop ett halband och armband när tjejerna ska på kalas. Det brukar bli uppskattat. Har även gjort ett "presentkort" där det står att födelsedagstjejen får komma och göra ett eget halband med valfria pärlor hos mej. (till den stora tösens kompisar)
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken

Oj! Dyrt, men snygga var dom! 

Jättesnygga! Vill ha!
Men hu, så dyrt! Hur många pärlor kan det gå på ett gram av de där godingarna? 
det var visst 160 stycken 

Ja, det räcker ju inte till så mycket, de är väl inte så stora heller? Så om man vill använda dem måste det verkligen vara till något alldeles speciellt
Kanske? De ser otroligt läckra ut! 
Ja, det är ju toho seed beads så jag vet inte hur stora de är men 11/0 kanske? Glömde kolla. Men visst är de habegärliga!
Pärltorget har lite toho-pärlor. Kanske inte de här dyraste men med vissa härliga effekter som liknar bilden ovan i både 8/0, 11/0 o 15/0
Åh, Cessy, varför skulle jag nu kolla in den sidan? Habegäret vaknar genast och måste tryckas tillbaka igen.
Såg att de hade 17/0 pärlor…pyttiga!
Men vad många färger man ville ha av pärlorna ojojoj. Det fanns en del billigare alternativ till de där dyra som nog skulle duga de med… men det får bli en annan dag.

Vilken jättesöt tiara, säger jag också!
Och de där små dyrgriparna till pärlor
, låter som om de är dyrare än silver, eller? Men Dichroic, vad är det egentligen?
dichroic är tvåfärgade, men inte bara som två toner utan att det skiftar med ljuset. som ab-lyster på svarta pärlor fast 1000 ggr bättre. Många fusade glashängen har snygga dichroiska effekter.
Klart jag älskar sånt, det glittrar ju fint i mina skate-ögon.
tack igen
- och som ni säger, förhoppningsvis håller den åtminstone bättre än en från leksaksaffären
.
presentkortet på att göra ett eget smycke med valfria pärlor låter ju som en jättebra idé för lite större tjejer susann.
jodå, jag har gjort förstås både armband och halsband till presenter också förut men tänkte ombyte förnöjer och en tiara kunde vara lite mer speciellt
.
jag köpte ett par färger dichroic lined på artbeads härförleden. dom var däremot inte dyra alls - det blir intressant att se när dom kommer hur pass speciella dom är, om dom är det alls dvs
Tja att komma in i en shop som för ett rejält sortiment av småpärlor (seed beads) gör ju att man lätt drabbas av ha-begär
för så många färger o lystrar det finns o så alla storlekar o olika former (t.ex. trianglar, cut m.fl.) o så bara måste man ju ha o så tittar man i varukorgen
o inser att man nog måste rensa lite
o då kan det ju ibland vara så svårt at välja bort att jag bara går ut o suckar
o tänker nästa gång skall jag ha den o den o ………………

vart och lämnat dotran till kalaset nu och följde med in för att hälsa lite bara - och då såg jag när tiaran packades upp med ett litet glädjetjut och åkte på direkt, så det var ju roligt
!
Jättekul Kissidor - sådant värmer ju ens hjärta, för barn i den åldern spelar ju inte teater, så då gick den ju verkligen hem med buller o bång

Vad kul Kissidor! Det är alltid kul när ens saker blir uppskattade!
Jag gav en prinsesskrona till Samuels dagis i våras som de kunde ha till lotteriet. Den hade nr 20 och en liten flicka fick 20 på sin lott och de gick direkt dit och tog den utan att ha pratat med någon först. Men det visade sig att kronan var pris nr 20 som något nr vann så de fick lämna tillbaka den och flickan var otröstlig. Samuels fröknar berättade för pappan att det var jag som hade gjort den och han beställde direkt 2 st. Den flickan som sen vann den på riktigt bar den oxå resten av festen. Det var kul!
nej det är sant cessy (vad ovant att se dig sån 
) det är knepigare att avläsa vad vuxna tycker - dom håller ju nån form av god min oavsett vad dom egentligen tycker!
nämen gud vilken rörande historia mattiz! tack och lov att den slutade väl, det måste ju ha varit hemskt att se den lilla flickan som trodde att hon vunnit den
!
men hördu mattiz nu har du sett mina 2 tiaror jag hittills gjort - men vi har inte sett en enda av dina kronor! lite andra trådarbeten har du visat oss men aldrig nån krona och nu är det på tiden
! pleeeeeeeze
?
mm…..jag har tvekat att byta, men samtidigt har jag ju pratat en hel del om Zelda (min avatar) här på iFokus o har ju gjort ett album med bilder på henne o eftersom mitt nick inte är kopplat till en speciell kisse, så kändes det fel att hela tiden se Prinsen som kattunge som min Avatar. Det kändes fel framförallt för det är ju inte sådan jag minns honom utan som vuxen kisse o eftersom jag numera mest pratar om Zelda o förevigt minns prinsen i mitt hjärta, så var det ändå rätt att byta Avatar nu helt enkelt. Antagligen byter jag på andra ställen också om jag blir mer aktiv där igen, men tills det får det vara som det är.
Mattiz73: Ja du får lägga in lite bilder på dina Prinsesskronor - är ju en nyfiken sort som du vet o det skulle verkligen vara kul o få se dem.
jodå jag förstod ju att du skulle byta en vacker dag cessy, när tiden kändes mogen helt enkelt.
jag kommer ju aldrig att byta eftersom det är just kissidor på bilden så det är en helt annan sak. och som sagt prinsen och alla dina andra trogna följeslagare och vänner som gått till katthimlen finns förstås för alltid i ditt hjärta med lika stor plats för var och en.
men man hajar ju ändå till såklart för jag tänker på och identifierar er alla som era avatarer på nåt sätt, jag tittar inte normalt sett på namnet utan på bilden 

Fin krona, mattiz. Stackars tjej att råka ut för en sån fadäs. Förstås att hon blev ledsen, men skönt att det slutade bra ändå o hon fick en krona till slut.
Needful: Ja, de där är dyra specialare. Coatingen görs i USA o det är alltså riktig dichro, inte sånt som ibland slarvigt kallas dichro i seeds (som också säljs under andra namn, men eftersom dichro är så eftertraktat så säljer det väl bättre under det namnet). Läs mer om dem på Dichrobeads by Kawahara.
Jättefin krona mattiz73. Förstår att tjejen blev jätteledsen o besviken. Tur att de kunde beställa via dig så hon fick sin egen
Jo jag vet det här med Avatar o på något sätt har ju Prinsen hängt med väldigt länge för min del så jag har tvekat, men ja det kändes ändå rätt nu. Fast visst förstår jag att det ställer till det för jag reagerar också när folk byter avatarer o jag hade nog blivit helt konfys om du bytt din för jag vet ju att det är Kissidor. Fast jag kanske byter jag min igen när jag får någon annan bild på Zelda, fast å andra sidan är avatarerna ganska eländigt små härinne o jag önskar faktiskt att de tog upp dem ett steg till så att de i alla fall blev lika stora som dem på PP, så att de går o se lite bättre.
Tack så mycket! De har inte varit så populära på de marknader jag har stått på! Tyvärr, så nu har jag ca 35 st i skokartonger här hemma!
härlig modell mattiz, verkligen en riktig prinsesskrona
. vet inte varför dom inte sålt bättre men dom är knepiga att ha på sig kanske? du kanske kan göra om dom till ljusstakar eller nåt (och behålla själva formen alltså förstås)?
ja avatarerna härinne är ju verkligen lite väl små, gratisavatarerna går ju överhuvudtaget inte att urskilja. om ni inte redan kände igen kissidor sen förut vet jag inte om ni skulle se att det är en katt ens.

Men här händer det grejer!
Vilken vacker krona mattiz och Cessy kände jag inte igen!
Min yngsta dotterdotter ville ha detta.
Ska bli spännande att höra om hennes kamrater på universitetet säger något om det.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Beklagar, jag försökte bifoga fil.
Jag vet numera att jag inte får använda länk till något som finns på en sida jag administrerar, även om den inte är kommersiell. Ber om ursäkt att jag ännu inte har lärt hur allt fungerar här. Det var inte min mening att bryta mot era regler. Ta bort mitt inlägg om det är ett brott mot era marknadsföringsregler. Ledsen, men det var inte avsiktligt.
Hur ska jag lägga in en bild? Det gick inte på samma sätt som på andra forum :-(
Emo din länk leder ju till en bild av ditt armband - fint armband förresten
Det enda är att man bör inte "kidnappa" andra pärlares trådar o lägga upp sina bilder i dem. Däremot får man hemskt gärna starta egna trådar o lägga upp sina smycken i dem.
Om du vill lägga upp en bild direkt i tråden får du antingen kopiera din egen bild från något eget galleri på nätet eller ladda upp bilden från din dator. Då slägger du adressen i rutan under denna skrivrutan - den som heter "Bifogad fil". Om du vill att bilden skall visas i inlägget så får du bocka för rutan "Visa bild direkt i inlägget" Så antingen kopierar du eller laddar upp bild.
Förresten - välkommen hit Emo 
"Då slägger du adressen i rutan under denna skrivrutan - den som heter "Bifogad fil"."
Det var det jag inte fick till att fungera :-(
Tack för välkomsthälsningen :-)
Du vet var jag har massor av bilder :-)
Det får jag inte tala om här (men du får) :-)
Välkommen Emo! Ett litet tips, på din sida kan du länka till din pärlkonst (visst kan hon det, ni som vet?). Det är ju några här som bloggar och några som har egna hemsidor.
Emo: Den adressen måste vara från din egen dator - inte från nätet någonstans.
Om du hämtar från nätet så måste du ha rättigheterna till bilden, men för övrigt vet jag inte vad som gäller, men det gör säkert maneki eller någon annan.
Ärligt talat vet jag inte varför du inte skulle få länka till den pärlkonstsida Emo. Du kan ju skriva en länk i din signatur om du skapar en sådan o många länkar ju till sina olika pärlbloggar, men jag har å andra sidan inte en aning om vilka regler som gäller för det här.
EvaHelene skrev:
"Välkommen Emo! Ett litet tips, på din sida kan du länka till din pärlkonst (visst kan hon det, ni som vet?). Det är ju några här som bloggar och några som har egna hemsidor."
Tack! Om någon är intresserad, så finns det en diskret anteckning på min presentation.
Jag ska försöka bifoga fil senare och se om jag lyckas då.
Men en sak gillar jag inte riktigt……..att denna diskussionen förs i en tråd som inte är avsedd för det, men mest för att den eg. är en annan pärlares tråd där denne skall kunna lägga upp bilder på sina alster. Mycket bättre om du startar en egen tråd om det här Emo.
Men varför skapar du inte dig en signatur Emo? o lägger in en länk till pärllkonst i den istället. Titta t.ex på Allamejs inlägg så ser du hur hennes signatur ser ut. Sådana kan alla medlemmar skapa!

Om jag inte är helt ute och cyklar nu så är väl detta en gemensam tråd om pärlade presenter?
Citat från första inlägget:
jag valde rubriken för jag tänkte att vi gör ju lite till mans pärlade presenter till våra nära och kära, så det kanske inte behöver bli en engångstråd utan att vi kan använda den här tråden just för att visa upp saker vi pärlat för att ge bort i present om ni vill
?
Jo det där har du rätt i Tigris, men ändå bättre att ta den diskussionen som Emo vill ha svar på i en egen tråd o hålla denna till pärlade presenter, men jag hade missat att den inte var någons "egen" tråd. För ämnet om vad som är tillåtet o länka till är ju värd en egen tråd o diskussion så att de som vet ser den o kan svara på vad som gäller.
alldeles riktigt tigris
. det var så jag tänkte och sen har jag ju en egen tråd också - men däremot är det väl bra om vi håller oss någorlunda till ämnet 
välkommen hit emo
! tufft armband, vad kul att familjen uppskattar dina utsvävningar med andra pärlor
!

Ja, det har du rätt i Cessy!

Cessy: Jag tror att vi kan flytta dessa inlägg till en egen tråd, jag har för mig att Allamej har gjort det förut en gång när något hamnat i "fel" tråd.
Jag skall testa lite så återkommer jag och fixar en tråd om ämnet och flyttar över inläggen dit.
Jag har kikat lite på dessa inlägg och kan inte riktigt bestämma var jag skall bryta och börja lägga över inläggen, eller om jag skall strunta i det. Kanske bäst att du bestämmer/fixar det Allamej?
Nope, man kan inte flytta bara sådär… man kan däremot kopiera och sen skapa en ny tråd och i den klistra in :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jaha, hur gör vi här då, det bär ju iväg hur OT som helst? Fast nu skall ju jag gå och sova, Facett i morgon. Det kanske inte spelar någon större teater om inläggen ligger kvar.
Natti natti!