Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettmedlemsgalleriet
Läst 2185 ggr
NeedfulThings
0

testsmycken

Här är alltså de testmodellerna jag gjort av det material jag fick.Det är stora akrylpärlor (minst 10mm) och kedjor. Det enda jag lgt till är lås, 4mm glas och 10mm länkringar. Det är ett urval för att visa stuket på dem bara. Tacksam för åsikter. Det var snabbfotografering så bilderna kunde varit bättre..

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

NeedfulThings
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halsband där ett stortantal pärlor skalats bort + kedjan har kortats

NeedfulThings
0

armband i blått..

NeedfulThings
0

…och i rosa…

NeedfulThings
0

några örhängen..

NeedfulThings
0

och lite berlocker där man kan ha lås istället för ringen så klart.

SusannAlg
0

Halsbandet skulle behöva nån lite mer färgad pärla… det känns lite blekt. Samma sak med det blå armbandet. Det rosa tycker jag bäst om, där har du lite mer färg. men det är ju inte lätt när man bara har ett visst material att jobba med.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

SusannAlg
0

Oj, det poppade upp fler bilder under tiden som jag skrev….örhängena är läckra!

[kissidor]
0

ah men det ser ju inte alls så pjåkigt ut efter förutsättningarna Glad, det där tycker jag du gjorde bra och hon får vara nöjd med Flört!

Cessy
0

Ja det där borde hon väl vara mer än nöjd med. Hoppas att allt flöt bra när hon komGlad

NeedfulThings
0

Tack för kommentarerna. Jo, det blå ser lite blekt ut, men vissa kort gick blixten på och blekte lite och andra inte. Jag har använt så mycket färdigt som möjligt (har inte gjort om öglor om de funnits t ex) för om jag ska fixa om hennes smycken så är det hundratals vi snackar om, och då måste det ju vara snabbt och smidigt gjort. Skulle kunna länka kedjor och ha större pärlor i, men det tar tid (och mina åttor är i princip slut) har dock gjort det med färdig kedja, då var det mycket lättare.

Ja vi får väl se, hon kommer vid 7-tiden.

Men visst är det rätt snygga pärlor för att vara av plast?Skrattande De stora biconesen var 24 mm tror jag!

Cessy
0

Ja då kan man ju ha stora pärlor utan att det blir så tungt o det såg ut o vara fint glitter i dessa plastpärlorna. Alla plastpärlor är inte av dålig kvalité utan på något sätt så har många plastpärlor fått oss rynka på näsan totalt oförtjänt, för det är skillnad på plast o plast. Hoppas att hon blir nöjd i alla fall.

53goran
0

Även jag har fått ändra mig ang plast. Har fått tag i 2 st fina plastpärlor och dom är riktigt fina. Men lite motstånd har nog kvar. Hoppas hon blir nöjd needful, dom ser riktigt fina ut det du har gjort.

Denna kommentar har tagits bort.
leja
0

Ser ju bra ut hoppas hon blir nöjd. Du får skriva och berätta hur det gick.

Vad ska man ha som signatur tro?

NeedfulThings
0

hon blev nöjd! Skrattandevad skönt. Sen fick jag vara smakråd inför hennes fabriksbesök i kina, spännande. En hel del snygga kedjehalsband var där bland annat.

SusannAlg
0

Lite nyfiken….. var får hon smyckena ifrån och varför vill hon att du ska göra om dom? Fabriksbesök i kina…… pärlor????? Förklara gärna! Förvånad…..

NeedfulThings
0

Jo, detta är alltså smycken hon köpt in för kanske 2-3 år sedan men som inte blivit sålda, så därför tänkte hon att designa om dem var en bra idé. Hon har nog även släkt i kina, så jag antar att hon kombinerar affärsbesök med semester, har inte frågat så noga. Men hon köper inte pärlor utan färdiga smycken och säkert andra grejer eftersom hon står på marknader och säljer en massa saker. Skulle hon besöka en pärlfabrik hade jag nog passat på att kolla läget, hade ju inte varit helt fel att få hem lite fina sötisar eller halvädelstenar. Som om man inte hade tillräckligt redanSkämsOskyldig…fast man får aldrig nog för man kan inte ha alla sorter i alla färger och storlekar, även om vi är en hel del som arbetar hårt mot det målet hehe.

53goran
0

Tänk att få åka till Kina och känna och klämma på pärlorna. Vilken lycka. Vill gärna åka till Kina, men det stannar väl bara med en dröm. Men drömmar skall man ju ha.

SusannAlg
0

Jaha, på så vis! Smart! Hoppas att du får ersättning för ditt jobb! Kan du inte be henne spana lite sfter pärlor när hon ändå är i Kina….. som lite kompensation till att du är så gullig å hj'älper henne..Flört

maneki
0

Fina smycken o kul att höra att hon gillade resultatet. Glad

Cessy
0

Ja vem hade inte velat åka till Kina *ser drömmande ut* men bara resten av familjen hör ordet Kina drar de öronen åt sig, för de ser ju att det står pärlor i ögonen på migSkämsTungan uteGuld i mun

leja
0

Förstår precist. Min kusin berättade att hon var i Japan och köpt massor med pärlor, så många att hennes väninna(från japan) undrade om hon inte kunde spara och köpa fler till nästa gång hon kom eller om hon inte tänkt och komma igen?

Min kusin använder pärlorna till att brodera med. Så jag kom mig inte för och fråga om jag kunde få några. Men får väl försöka spara till en egen resa, skulle vilja åka till kina och japan. Inte bara för pärlornas skull.

Flört

Vad ska man ha som signatur tro?

SusannAlg
0

Jag skulle också vilja åka till kina…. men risken är väl att man blir aldeles tokig…… har hört att det finns hela varuhus med bara pärlor……. ååååååå   Vi kanske skulle spara till en "pärlresa"… och åka tillsammans å frossa i pärlor!Flört Å, bli galna tillsammans….fniss…

Ja,ja, drömma går ju!!!

maneki
0

#22 *hihi* ja, man måste ju passa på. Jag skulle också vilja shoppa i Japan, brukar alltid hitta kul saker på de japanska webbutikerna som ger riktiga vill ha-begär. Dessutom gillar jag japanska pärlböcker. Så hellre Japan än Kina för min del faktiskt (även om Kina är katternas o drakarnas land). Fast jag vägrar flyga så i så fall återstår bara transsibiriska järnvägen o båtfärd över ett ökänt hav. Not likely… Båtfärden i a f.

Paerlugglan
0

Jag skulle också vilja shoppa poärlor i Kina eller Japan.

Bra att hon blev nöjd med dina smycken Needful, jag tycker att de såg bra ut.

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

[kissidor]
0

fast kina känns ju inte som katternas land på ett odelat bra sätt Shocked, med tanke på… du vet…

maneki
0

#26 Nej, det har du ju rätt i -- det finns åtminstone två anledningar för att Kina inte helt är katternas favoritland… Rynkar på näsan

NeedfulThings
0

Åh vet ni vad, den kinesiska damen ringde mig idag - från Kina. Hon ville ha tel nr till 2 av de stora webshopparna, de har visst showrooms där. Så imorgon skulle hon dit. Avundsjuk? Jag? Nej inte alls!Guld i munSkämsOskyldig

SusannAlg
0

Förstår att du inte är det minsta avundsjuk…. fniss…

53goran
0

Ja, visst blir man avundsjuk. Jag skulle vilja åka dit, vi får se om önskningen slår in.

Cessy
0

Nej men……………..vem skulle vara avundsjuk på detta

Nåja…kanske lite dåFlört Hoppas att hon får tag i något fint o tar med sig hem till dig NeedfulGlad

Emo
0

Avundsjuk, inte jag inte !!!

(Jag vågar inte flyga och jag gillar inte folksamlingar, vill kunna prata med folk på deras språk,  så jag tackade nej , två gånger!!!, till inbjudan till Taipei).

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Paerlugglan
0

Åh, vad spännande det skulle ha varit att åka till Kina.

SusannAlg
0

Jag hade INTE tackat nej till inbjudan till Taipei, Emo….. men mej är det minsann ingen som frågarObestämd

[kissidor]
0

mja jag får nog ansluta mig till emos falang i den här frågan - men om man kunde bara typ vifta med öronen och plötsligt vara där på värsta pärlmarknaden Tungan ute, och sen vifta med öronen och hem igen!

Cessy
0

*vifta med örornen*

Nynnar: Jag ska köpa vingar för pengarna o flyger iväg Angel

maneki
0

Som sagt, det finns ju de som åker tåg till Peking. Flört IVissa områden har varit lite småfarliga att resa genomtidigare i alla fall o standarden på tåg varierar, men tåg finns från Ryssland till Kina o för vår del börjar resan normalt med Finlandsfärja. Egentligen inte transsibiriska utan snarare transmongoliska järnvägen, som går genom just Mongoliet.

7865 km är sträckan Moskva-Peking/Beijing. Förvånad Jag gillar tåg så visst vore det häftigt (fast kanske inte lika kul att asa med sig pärlpackning på tåg). Glad Ska jag till Kina nån gång så får det dock banne mig bli med tåg, inte några flygplan!

Emo
0

Lite OT, men min son var i Thailand i vintras. Transibiriska järnvägen och sen genom Kina. Han har erbjudit sig att följa med mig till Taiwan om jag vill  (vågar) åka.

[kissidor]
0

ah men då kan vi åka tåget tillsammans en dag maneki, eller om du vill följa med när jag viftar på öronen Skrattande. och vadå asa, vi bokar en godsvagn förstås Tungan ute

jag kan flyga, jag är inte direkt flygrädd egentligen - jag bara gillar det inte, inte alls. det är trångt och obekvämt och skittråkigt helt enkelt!

Bimse
0

Jag skulle i alla fall inte har något emot att åka till Kina och eller Japan för att bland annat handla pärlor.

53goran
0

Jag håller på att titta lite på en resa till Kina i maj, men än är inget bestämt. Vi får se hur det går, men visst vore det roligt.

NeedfulThings
0

Ååååh vad kul det låter, 53goran. Hoppas hoppas du kommer iväg för det hade nog varit underbart. Håller tummarna!Skrattande

Jo, jag vill också åka …men det är ju liite svårt så här just nu. Men jag planerar och ska försöka tänka ut hur det kan gå att lösa, Kina finns ju kvar nästa år också

Emo
0

Jag får väl försöka skicka Hubert till Kinesiska muren Skrattande

Får se om han är med på det Flört

Han bestämmer ju en del själv.

Jag har ännu inte fått reda på vem som hjälpte honom att fylla i tipslappen på PUSS i höstas och han berättar inte :-(

Cessy
0

Hoppas att du kommer iväg 53goran, för en sådan resa vore ju helt underbar att göra. Fast du bör ju åka med någon/några inte pärlintresserade så att du kan nopa plats i deras bagage för pärlor eller så får du helt enkelt skicka hem pärlorna på annat sätt. En hel del gör ju så.

Emo: Jamen det var väl bra - då vet du ju att Hubert kan konsten att bevara en hemlighetFlört Kul o se vart du skickar Hubert mer på hans resa.Glad

maneki
0

kissidor: godsvagn låter bra. Det svåra kommer väl när man är hemma, att mörka inköpen för familjen. "Nä, det blev inte så dyrt." "Blev lite smått o gott, inte jättemycket." "Inte mer än jag får plats med." Skrattande

Paerlugglan
0

Angående godsvagn: "Vadå godsvagnOskyldig, det måste vara en felparkerare? Vet jag inget om, men den står bra där tycker jag, den ger lite skugga på tomtenSkäms. Måste ut en sväng, sitt inte uppe och vänta! Hm, var la jag nu nyckeln, mutter mutter…?" Skrattande

Låter spännande 53goran, hoppas det blir av och att du får med dig en bra last hem!

SusannAlg
0

fniss….  å, vi som inte ens har någon järnväg här….. får väl ta en långtradare istället….

Emo
0

Behöver du en hel långtradare eller räcker denna?

SusannAlg
0

Fnissar ännu mer…. tjaaaa, kan man få ett släp också?

Emo
0

"Fnissar ännu mer…. tjaaaa, kan man få ett släp också?"

Har inte tid nu Glad

Du får väl pärla upp dessa först Skrattande

Emo
0

Då får väl resten av pärlorna komma i denna Oskyldig

SusannAlg
0

Helt OK !!!!Skrattande