Sälja smycken
Jag och min kompis Agnes (agnez här på ifokus) ska stå och sälja smycken för första gången. Vi ska få göra det på min mammas jobb där det bor massor av tanter och så kanske det kommer några som jobbar där och köper. Det ska bli jättekul! Nu nu behöver vi lite tips vad man ska tänka på när man säljer. Jag hade en liten idé om att man till exempel köper några stycken silverkedjor och sedan säljer dem tillsammans med berlocker som vi gör. Är det en bra idé? Jag har gjort ganska många berlocker men jag har inte så mycket kedja… Var kan man i såna fall köpa vanliga silverkedjor för ett hyfsat pris? Nån som vet? 

låter som en bra ide att göra så med att köpa extra kedja, vet dock inte var man skulle kunna köpa till bästa priset.

Jag letar runt lite på internet..
Hej!
Glöm inte att säga till de som köper av er att de har 14 dagars ångerrätt.
Berit

#3 Okej. Jag har fortfarande inte hittat några silverkedjor… 

Är det äkta silverkedjor eller silverfärgade du är ute efter?
Menar du i äkta silver eller bara silverfärgade ?
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Ni skrev samtidigt!!!
Hehe - ja och jag missade att Tigris också skrivit. Men det är ju lättare och billigare att få tag på silverfärgat än äkta till hyfsat pris, speciellt om man ska stå och sälja och vill ha ett gäng ifall att

Jag var ute efter äkta silver men hittade inga bra kedjor men nu ska jag köpa silverpläterade på www.teardevil.se. Lite grövre än vanliga halsbandskedjor men väldigt snygga!
Fredagen den 13:de smäller det. Då ska vi sälja. Hoppas att vi inte får otur!!!

Lycka till, Idaz! Nej, inte ska man vara vidskeplig!.. 
Det låter som att ni ska stå inomhus, skönt! När jag stod i några timmar på julmarknaden frös jag!..
Hm.. Om ni ska tänka på något särskilt? Det beror ju på lite hur situationen ser ut… Men att ha med lite växel är alltid bra. Och sen kan det vara många som inte köper nåt men är intresserade och eventuellt vill beställa något… Så ni skulle ju kunna göra små "visitkort" (för hand eller på datorn) med era bloggadresser eller liknande och mailadress…
Hoppas det kommer gå bra för er!
En fin duk att lägga på bordet (enfärgad).
Priser på era alster! Folk tycker inte om att fråga har jag märkt!

Jag tycker att www.continenta.com har bra priser på mycket!

Aa växel ska vi inte glömma! Vi ska stå inomhus
. Och priser och visitkort… Inte glömma! 

Lycka till Idaz, spännande kan jag tänka mig! 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Nytt Alias: Pugglis 
Lycka till. Hoppas ni får mycket sålt.

Håller tummarna för er och lycka till!!
Vad ska man ha som signatur tro?

Lycka till med försäljningen 
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Lycka till
Håller tummar och tår att ni får sålt riktigt mycket! Lycka till

Påsar till smyckena ni säljer…
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Det tänkte jag precis skriva… PÅSAR det glömde jag så jag fick lägga dem i stora gröna fula påsar men det gick det med!

Det kan vara bra att göra en lista på alla smycken man har med
Typ: Nr - Beskrivning - pris
Så markerar man på listan när en smycke är sålt - det gör det mycket lättare att ha koll på lager och pengar.
Lycka till - jag hoppas ni säljer rejält så där blir pengar övers till många nya pärlor och annat material!
:-) Inge
jag köpte fina papperspåsar på Panduro, och la ett visitkort i varje påse, på så vis får kunden med sig ett visitkort automatiskt med sig hem… dessutom klistrade jag på en liten klisterlapp med namn, bloggadress och email, på varje påse…
jag beställde kort och klistermärken på Vistaprint.se, så jag fick samma mönster på båda. helt enkelt, kunden ska inte glömma vart de har handlat…
ha kanske något på sidan om som kunden kan få med sig gratis, som en liten present på vägen, kanske en liten karamell (då med papper runt, annars finns risken för kladd) eller en minipåse med lite extra pärlor, eller vad som….
hej det är jag som ska sälja med Idza. men tyvärr blir det inte fredagen den 13 för båda vi är sjuka
det blir nog nästa eller näst nästa vecka. det ska bli jätte kul. :)
Vad tråkigt! Krya på er så får ni ta nya tag till nästa fredag.
Krya på er båda två o hoppas det blir lyckat nästa fredag istället
nämen så dumt då
! "fredag den 13:e" så typiskt! krya på er och lycka till nästa eller nästnästa fredag istället då - och nu när ni är hemma och sjuka kan ni ju pärla och förbereda er ännu lite till så länge 

Stackare. Krya på er och lycka till när det blir dags

Så typiskt -- krya på er!
Verkligen typiskt, hoppas att ni blir krya på er.
Krya på er. Vad ynd att ni inte fick chans att sälja idag. Lycka till nästa gång

Typiskt
! Krya på er och bättre lycka nästa gång
.

Tack så mycket för alla tips, jag tror nästan att det var bra att båda var sjuka för vi hade alldeles för kort tid på oss att fixa i ordning allt. Men nu ska vi nog ta lite mer tid på oss.
Glad alla hjärtans dag förresten!

Lycka till och glad alla hjärtansdag själv!!

Nu är det bestämt att vi ska få sälja fredagen den 13 mars istället. Hoppas att vi inte får otur då!!! 
Hehe, två fredagar den 13 i rad…det måste ju vara ovanligt, så ni får säkert en massa tur i stället (tror att de tar ut varandra på nåt vis!)
Håller tummarna.
tack så mycket. ja jag hoppas också att det går bra! det ska bli såååå kul! det är första gången. ja e ju lite nervös. ja men jag tror att det blir kul!:)
kramar Agnes
Det går nog bra. Det blir nog perfekt att sälja i mars, det är nog många som är sugna på att köpa något nytt till våren.
#3 14 dagars ångerrätt gäller vid distansavtal…
Som jag fattade det skulle de sälja direkt till kunder, då behövs inte den lagen… väl?

Nu hade det blivit dubbelbokning så vi ska kanske sälja den 20 mars istället. Det bara skjuts upp hela tiden :(

Vad jobbigt! Men då hinner ni ju göra lite till saker!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken

Så synd, men jag håller tummarna för att ni får sälja nästa gång!
Förhoppningsvis kanske vädret blir finare längre fram i mars också, vårdagjämning o allt, så det kan göra folk på bra shoppinghumör.

Japp

Idag har vi sålt. Det var jättekul tycker jag och vi fick ihop nästan 1500 kr tillsammans. Vi kanske ska få göra om det en annan gång också. Hoppas det!
Grattis till försäljningen! Vad kul för er!
Vad ska ni göra med pengarna?

Grattis, vad kul.

Grattis! Kul att det gick så bra! Nu kan ni köpa fler pärlor 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Stort Grattis - Kul att det blev av o att det gick så pass bra
Grattis !!
3:e gången gillt, kul att det blev av . Det var inte meningen att ni skulle sälja fredagen den 13:e.
Hoppas att ni får sälja där fler ggr

Grattis till en bra försäljning tjejer! 
vad härligt för er att få sålt en massa, då lönar sig väl allt arbete ni haft med att fixa smycken och kedjor
Grattis!
Grattis till försäljningen, nu fick ni väl blodad tand och gör om det.

Vad kul att ni fick sälja så mycket! Då blev det väl en ordentlig förtjänst!
Vad köpte era kunder mest? Gjorde ni så att ni sålde rena kedjor och så lösa hängen?
du gör jättefina smycken Ida :) vad kul att det gick bra för er!

Grattis till försäljningen 

Grattis tjejer!

Tack allihopa. Ja jag ska i alla fall köpa mer pärlor tror jag. Eller så ska jag spara så jag har råd med glasfusingmaterial eller lampworkingmaterial. Det är en liten dröm som nog dessvärre inte kommer att uppfyllas.
Vi hade inte något speciellt som vi sålde mest av utan det var lite blandat. Men det var ju kul för då vet man att man inte behöver göra så mycket av varje sak. Utan man kan variera sig.
Men det var jättekul att sälja och jag vill gärna göra om det!
Min pappa sa att tjejerna på hans jobb ville att jag skulle komma dit och sälja nån gång. Låter skojigt!
Kram
Ida försök att sälja nu till våren/ försommaren på din pappas jobb.
På våren och försommren vill vi alla har nya smycken. T ex vid morsdag, konfirmationer och skolavslutningar, tillfällen som man ska ge bort presenter eller klä upp sig.
Så ida och Agnes försök att bestämma ett datum med din pappa
Lycka till

STORT GRATTIS! Så fina smycken som du/ni gör MÅSTE det bli bra såld!
Lycka till vidare - se till att ta chansen och sälj på din pappas jobb

Taaack! Okej 

Hihi. Idag ska jag sälja smycken till min mormor och hennes kompisar. Det ska bli jättekul! :)
Lycka till o hoppas att du får mycket sålt
Lycka till!
Berätta sedan hur det gick.
Du börjar bli van nu 
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Lycka till med försäljningen! 

Nu har jag precis kommit hem.
Jag sålde för sammanlagt 760 kronor till fyra personer! Dom var helt galna och ville köpa allt nästan. Så jag är jättenöjd! Det var väldigt roligt och jag fick mycket beröm. De tyckte att jag skulle stå och sälja på gatan men jag vet inte riktigt…
Så rik och glad ska jag åka till stan imorgon och köpa nya pärlor för pengarna. 

Grattis Ida - så kul för dig. Du ÄR duktig!

Tack :)
Grattis.
Roligt att det gick så bra.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Grattis Ida! Det är så kul att få sälja! Kul med pengar oxå till nya pärlköp!

Hehe. Nu ska här shoppas. Ska åka om en timme :)
Vad kul att det gick så bra1 Hoppas du hittar fina pärlor idag

Grattis till en lyckad försäljning Idaz!