Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: problemhörnan
Läst 7054 ggr
miuljo
0

var köpa pärlvävstol?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nån som vet var man kan köpa pärlvävstolar billigt och med snabb leverans?

maneki
0

Har du lite brädbitar liggande är nog det billigaste att göra själv. Flört En klassisk improv-väv, som bl a finns beskriven av Horace Goodhue, är att bra linda tråd runt en tom skokartong t ex. O jag har en vävbok som tillverkar en enkel vävstol av en cigarrlåda, två metallkammar o två bitar rundstav. Också här finns instruktioner till att skapa en egen pärlväv. Samt på "indiansajten" Canku Ota -- the loom series innehåller beskrivningar för tillverkning av tre olika sorters vävar.

Men i brist på trä o gör-det-självande eller tid så finner du pärlvävstolar hos t ex Pärldesign (har flera olika varianter i olika prisklasser), CC Hobby, Pärltorget (flera olika) o Bead Place har en lite annan sorts väv.  Du kan också kolla i leksaksbutiker i ditt närområde för de har också ibland. Förhoppningsvis inte bara billigt skräp i plast.

Idaz
0

panduro hobby har en för 99 kr Glad

leja
0

Hmm, undrar om man kan använda min gamla "barn" vävstol(som egentligen är en band vävstol, tror jag).

Vad ska man ha som signatur tro?

Idaz
0

Jag har också en "mini" vävstol som jag vävde mattor till mina barbiedockor med. Glad