Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 2555 ggr
NeedfulThings
0

Behöver du lite tröst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, då är jag rätt person att hjälpa till. I alla fall i pärlrelaterade skaparförsök. Tror säkert att det finns fler som också har en del ufon att dela med sig av som kan värma en stackars tummen-mitt-i-handen pärlare i svåra stunderSkrattande

Först ut är min pärlboll. Och nej det är inte första försöket utan femte…minst.

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

NeedfulThings
0

Och vad är det här för en fin art-decoklase? Nej, om det vore så väl…detta är en trött stackare…och detta är ett MYCKET lätt mönster att följa..kolla nästa inlägg så får  du facit

NeedfulThings
0

Hrm…en fallen stjärna skulle man väl kunna kalla den om man vill vara snäll. Märk även hur vackert tråden lyser genom pärlornaFlört

Emo
0

Jo, jag har ju min fina "cirkulära" peyoteskapelse.

Det var meningen att den skulle bli rund :-)

Det blev den inte :-)

Sen kan jag glädja Cessy med att min flerfärgade pärlboll föll i golvet och tråden var för tunn för glaspärlorna, så den gick av. Nu får jag använda pärlorna till något annat :-)

Förslag? ;-)

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

mattiz73
0

Jag har ett försök med coralling tror jag det heter men jag har tyvärr ingen bild på det! Men visst misslyckas man lite här och lite då!

NeedfulThings
0

Har du 8 av någon färg emo? I så fall kan du kanske göra några hana-amiblommor? en kan bli en broch eller nåt och har du tålamod (det tror jag du har) kan de bli nåt mer. och man kan säkert mixa dem i nån kombo annars, i en blomma menar jag. Kolla länk i nästa inlägg

NeedfulThings
0

Attans, det går inte att direktlänka dit, men kolla i vänsterkanten på sidan "como fazer", sen scrollar du vidare till hana-ami2

Här är länken utan översättning

Allamej
0

Needful, har du länken till sidan utan översättning? jag får nåt tokfel när datorn ska tolka babelfish :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

NeedfulThings
0

Fixat i #6

Allamej
0

Thank you :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Cessy
0

Emo - det är aldrig kul när något man gjort går i sönder. Hoppas att pärlorna höll o att du kan hitta något annat kul o göra med dem.

Needful: Ja det är trösterikt o se att alla faktiskt inte lyckas med allt med en gång, för det gör ingen någonsin. Tack för att du bjuder på det.Glad

Emo
0

Cessy - Jodå, pärlorna höll och jag var ändå inte nöjd med bollen. Min yngsta dotterdotter hade köpt pärlorna till mig, så i går bad jag henne köpa fler likadana och andra, som hon tyckte om, så nästa boll blir inte så "flammig".

NeedfulThing - Jo det är ju samma princip, men jag föredrar att jobba med en tråd och bygga vidare på den.

Att jag inte är nöjd med bollen, som föll i golvet, beror på att jag försökte med mönstret som Tigris gav och det blev för sladdrigt, så när jag insåg att det var den enkla 90pärlorsprincipen, så fortsatte jag på mitt sätt och nu har det blivit flera sådana, bara för att de är så roliga att göra. Ska bli spännande att se hur jag fortsätter med mina bollar, för jag har en hel del idéer. Vilka som går att utveckla till något återstår att se.

[kissidor]
0

jag har inte kommit på idéen att föreviga nån av alla mina misslyckor - men det får jag ha i åtanke framöver för det var ju en generös och människovänlig idé Skrattande

Emo
0

Hubert skrev så här:

"Kanske jag också kan lära mig lite.

Detta är mitt första försök i coiling :-)  "

i sin rapport från Djurö

http://parlkonst.se/modeller/djuroe.aspx

[

](http://parlkonst.se/modeller/djuroe.aspx)

maneki
0

Nej, jag brukar också låta mina "misslyckor" sakta tona bort o efterlämna få eller inga spår…Man behöver inte dokumentera sina misstag för att lära av dem. SkämsSkrattande Men visst är det en tröst ibland att få se andras "olycksbarn".

UFO:n har jag dock några av, men de flesta är ännu ej klassad som misslyckor, bara "halvfärdiga"… Flört

Idaz
0

Mitt försök till coralling är inte ens värt att ta kort på. Jag tror jag slängde det…

Mindfields
0

Jag är nog också dålig på att ta bilder på mina misslyckande, ofta vill jag inte bli påmind ;) Det är till och med så illa som Idaz skriver att det hamnar i papperskorgen. Jag har humör, and darn proud of it ;)