Dom är här!
Äntligen, trots tullens och postens försök att hålla dom borta från mig så är dom nu hemma!
Mina älskade stenar…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Åh, vad härligt paket du har fått, Allamej
. Förstår att du varit otålig, vem hade inte det om man visste vad som var på G. Hoppas du slapp betala alltför mycket tullavgifter, det kan vara himla sura pengar ibland.
Du lär väl återkomma när du gjort nåt fint av dem, ser fram empot det.
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Just nu kliar det för mycket i fingrarna för att jag ska kunna göra nånting… har trafikstockning i idébanken :D Men men
inte så farlig tull men lite sur blir man ju
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Härligt. Vad är det för stenar som ligger under de turkosa längst till vänster. De är stora, oregelbundna och lite blågröna?
Rå oslipad regnbågsflourit :) Bara hackad ur stenen och borrad hål i (lycka)

Åh, vilka fina pärlor. Vad är det för olika kristaller?
Det är en hel del glas (stora droppar) blandade kristaller i droppform, flourit, ametist, bergskristaller och en hel hög med mixade stenar i stavform :) vi har även lite cats eyedroppar som jag fick knäpp över att dom var så fina :D Lite howlit också :)
dom råa fluoriterna är ju bara sååå häftiga :D , en sån sträng har jag också ;) och bergkristallerna ser enormt klara och fina ut!
undrar just om det ligger nåt i min brevlåda när jag kommer hem… :)
Det måste ha varit dom klaraste bergskristallerna jag någonsin sett… ljuset bara glittrar i dom :)

Just flouriten har blivit en favorit med sina milda blåa och gröna nyanser. Och hur kan en sten som bergskristallen, helt utan färg vara så betagande. Ljuva ting.
Vad härligt! *dregglar*
Vad använder du flouriten till?
Har du något i tankarna?
Jag har massor i tankarna.. :) just nu sitter jag och klappar på den för att den är så fiiiin
Jag gillar oxå flouriten! Jag köpte en sträng med chips med jag have 0 idea vad jag ska göra med dem!
Jag köpte även tideröga, snowflake, bergskristall och granat, vet ej vad jag ska göra med dem. 
Någon som kan tipsa!
Men ett paket på posten skulle jag oxå vilja ha! Jag får förhoppningsvis min tråd imorgon så jag kan sätta igång med min stjärna!
Chips är roliga som utfyllnad i trädda halsband, SNÖ och guldfynd gör ju även nettade armband med sådana :)
enkla flerradiga stretcharmband med chips blir jätteläckra :)
det enda trista med fluoriten är att den så mjuk och skadas och repas så himla lätt - det är ju också det som gör den så överkomlig i pris trots att den är så vacker! men dessa råa nuggets kan det ju inte hända så mycket med ;)

Många läckerheter! 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Nytt Alias: Pugglis 

Jag också!!! Avis alltså!!! Är du helt ruinerad nu? Kan tänka mej att dom inte var gratis… Vad kostar såna där urläckra råa flouriter???
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Jisses… jag kollade faktiskt inte på priset… jag villa ha dom så jag har inte tittat på det nån gång sen jag köpte dom :D Förträngning kallas det nog :D
Förtår att du längtade efter dessa, ser ju ut att vara ett riktigt läckert paket du fick till slut

De där råa flouriterna ser riktigt härliga ut. Jag gillade flouriter som nybörjare, men sen tappade jag intresset för dem. Nu blev jag nästan lite sugen igen. 
Förträngning är en gudagiven gåva för pärlaren. Speciellt bra funkar det ju när man handlar i andra valutor -- det är bara att inte "översätta" priset i kronor (fråga mig inte hur mycket jag gav för min siamespärla). 
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Kollade du på priset?!? Det ska man inte göra… inte när det är något man verkligen villa ha :)

mums!!
* ~* Ha en bra dag *~*
Kollar ni inte priset??? Tänk om det kostade typ 5000 kr då XD
Nänä… då skulle dom inte klara sig igenom första skumningen :D

Appropå dina flouriter: trendspaning från Colored Stone.
(Låter som en trend jag för ovanlighetens skull gärna hoppar på.)
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Tjoho, jag kollade precis på postens hemsida, mitt paket har skickats vidare för utdelning till mottagaren
Jag tog en chans och skickade in en specifikation nu när jag såg att det legat hos tullen hela dagen. Tänkte att då slipper de först skicka brev att jag ska göra det. och det verkade funka. Hoppas det kommer imorgon (och att tullens avgifter inte blir så saftiga) hihi (jättenöjd)
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Jag vet inte om jag har missat det i texten här ovan men var har du köpt dem? *vill oxå ha*
Ebay.co.uk :)