Groda
För 4 år sedan började jag "knyta ihop" en liten groda av pärlor. Det är nog tänkt att det ska vara till en nyckelring.
Nu har jag hittat grodan som jag har gjort klart huvudet och en arm på. Men jag hittar inte beskrivningen till resten av kroppen.
Är det någon som har en beskrivning liggande som jag kan få ta del av?

Var det den här?

Du kan översätta sidan till engelska med babelfish:
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Beskrivningen förutsätter nog att du redan kan tekniken med ladder stitch o visar bara själva trådens väg genom benen.
Jag samlade ihop några grodmönster under ett blogginlägg: Grodans år. Vet inte om där är några andra mönster som kan vara till hjälp?
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Har du laddat ner själva beskrivningsbilden? Länken under själva bilden.
tekniken är ju att trådarna går genom hela raden. Den ena tråden från ena hållet och den andra tråden från andra hållet.
Du har alltså gjort båda armarna (görs med en tråd) och sedan återgår du till att båda trådarna går genom varje varv på kroppen. Förstår du?
Jag sökte på grenouille ;) Jag kan nämligen franska och mindes att jag sett en groda tidigare.

Men du, ta och titta ordentligt på bilden. Där ser du ju hur trådarna ska gå och gör enligt den beskrivning som jag gav tidigare. Då borde det ordna sig!
Som jag förstod det har du nu en tråd i ena sidan av grodan, där du gjort en "arm" och den andra tråden i den andra sidan. Där har du också gjort en "arm". Stämmer det?

Då hoppas jag att jag får höra hur det går.