Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: off-topic
Läst 2694 ggr
mattiz73
0

Påskägg - Gissningar i massor!

Nu är det dax att gissa vem som var just din påskhare! Jag vill att många försöker gissa på ledtrådarna iaf ni som fick!

Det ska bli kul att läsa om vad ni fick för ledtrådar!

Needful tillägger:

Dessa är avklarade:

1. Mattiz73 skickade till Tigris

2. Kissidor skickade till SusanneAlg

3. Needful Things skickade till Susannak

4. leja till Fru Pärla

5  miuljo till mattiz73

6. Paerlugglan till miuljo

7. Evahelene till Paerlugglan

8. Mindfields till wasp

9. maneki skickade till Needful Things

10. 53goran till krickelina

11. SusannAlg till sofiaDalarna

12. Cessy till leja

13. Fru Pärla till ommok

14. Tigris till kissidor

15. ommok till Mindfields

16. krickelina till Cessy

17. wasp till maneki

18. SusannaK till evahelene

19. SofiaDalarna till 53goran

Vi uppdaterar efter hand. Hm har sett en ledtråd här i tråden som jag nog hade kunnat gissa även om jag inte haft facit (vilket jag förlagt , för övrigt) Men jag avslöjar inget1 /Needful

mattiz73
0

Jag tror att jag inte fick någon ledtråd! Det var ingen medskickad extra påse iaf men ett fint litet kort men jag får inte ihop det med någon av er.

Evahelene
0

Ledtråden jag fick var ett kort med en teckning  föreställande en kvinna i ett badkar och karlar som tittar in genom ett fönster. Min gissning: endera SusannaK eller SusannAlg. Lutar mest åt SusannaK, såklart (Susanna i badet…)Skrattande

Så, vem av er är det?

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

[SusannaK]
0

#2 :slick:*hi hi* Det är jag! Vad duktig du var som gissade rätt!

[SusannaK]
0

Jag fick en berlock med en bebisKyss som ledtråd. Har jag förstått det rätt att du NeedfulThings är nybliven mamma? Jag läste i påskäggstråden att du fått lite sömn. Så jag tänkte kanske det var du?

Är det du månne som är min påskhare? Flört

53goran
0

Jag fick 3 st blåa blompärlor, tankarna går till blåklocka. Men vem är det. Jag har letat men än har jag inte hittat min påskhare.

NeedfulThings
0

Ja, SusannaK, visst är det jag Skrattande En pingvin hade blivit för enkelt som ledtråd..

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

[kissidor]
0

såhär skrev jag i den andra tråden när jag öppnat mitt paket:

"…du helt okände påskhare som jag inte alls anar vem du är Oskyldig - det var la ett riktigt gôtt paket, var det inte FlörtSkrattande?…"

om det är den jag tror det är förstår hon och ger sig till känna Flört

[SusannaK]
0

#6Skrattande Tusen tack för ditt fina paket! Jag fick massor av ideér och har redan gjort ett armband…o jag ska göra ett par till var så härliga färger på pärlorna!

KRAM

Evahelene
0

Tack SusannaK! En del av innehållet har jag lagt ut på köksbordet, går och klappar på det och väntar på besked om vilka "kompisar" dom vill ha Skrattande. Att det blir ett halsband har "vi" redan kommit fram till.

Cessy
0

Tja jag vet ju vem min givare är o tackelitack Krickelina för dit excellenta paket. Helt perfekt åt mig med massor av kissar o liiiiila swarrishjärtan.Glad

Undrar om den som fick mitt paket vågar sig på en gissning? Tyckte ju nästan att jag gjorde ledtråden lite för lätt, men det är kanske bara jag som tycker det.

[SusannaK]
0

#9 Vad roligt hoppas jag/vi får se det färdiga halsbandet senFlört

NeedfulThings
0

Ja, jag säger detsamma, hoppas vi får titta på de där smyckena du gjort av paketet, SusannaK. Jag kommer att lägga upp det jag gör när det väl blivit gjortSkrattande

SofiaDalarna
0

När jag först öppnade mitt paket så såg jag att det stod svagt "ledtråd även i detta". Hm…En person som tycker om rosa? tänkte jag?.. Men så hittade jag ledtrådspåsen, och däri var det en cykel och en bit klippt tidningspapper… Och visst kommer jag ihåg att vi har en kvinna som jobbar med att dela ut tidningar på cykel… Visst är det du, SusannAlg?! Glad Tack för ett fint paket!

Tigris
0

#7 Skrattande

Jag hade tänkt lägga i en annan ledtråd men med tanke på diskussionen om hur man gör Hana-ami pärlbollar så blev det ganska givet.

Vem som skickade mitt paket har jag ingen aning om för jag kopplar inte alls ledtråden. jJag har funderat i många olika banor men näe jag går bet på den.

53goran
0

Nu vet jag nog vem min påskhare är, kan det vara du Sofia. Du gillar ju blått och blommor. Är det rätt?

SofiaDalarna
0

Mm- det var faktiskt rätt!.. Glad Du hade rätt tidigare också när du kom att tänka på blåklockor. Min tanke med "ledtråd till mitt alias" var att du skulle tänka vidare, på att blåklocka är Dalarnas landskapsblomma och det skulle leda till mitt alias SofiaDalarna… Nu syns ju tyvärr inte hela mitt alias vid min bild, och det är kanske inte alla som vet det här med landskapsblommor, så det blev kanske lite svårt… Men du lyckades ju gissa rätt iaf!.. Jo, jag gillar blått och blommor med… Glad

mattiz73
0

Jag tror att Eva-Helene var min påskhare! Jag tror att det fanns en ledtråd och det var godisarna. De var 7 och Eva.Helene var nr på anmälningslistan!

Säg om det är rätt men om det är fel så vill jag fortsätta gissa!

miuljo
0

jag fick en liten påse med små små små små glaspärlor som ledtråd… har INGEN aning om vem det kan vara =)

men himla fint vare iallafall, exakt min stil! det va bra gjort =)

NeedfulThings
0

Ni som fått ledtrådar som inte ger er några ideer, ni kan ju berätta om den här så kanske ni får lite hjälp, dock inte av migFlört…om ni vill, alltså.

Evahelene
0

mattiz73, du får fortsätta gissa Skrattande

mattiz73
0

Attans oxå……

mattiz73
0

Mindfields då….

Du brukar ju vara inne på pysselsidan och ägget var lite pyssligt gjort!

Eller så är det Wasp för du glömde ju ledtråd??

???????????????????????????????????????????????????????

Mindfields
0

Mattiz, du får fortsätta ;) det var inte jag!

mattiz73
0

Nej, jag gissar bara hejvilt!

leja
0

Jag fick en jättegullig katt och en hel massa underbara aluminiumrosor. Så jag tror jag vet vem jag ska gissa på….

Måste även få säga att ledtråden jag lämnat kan bli lite svår, eftersom jag kom på den i sista minuten och då blev det lite hopsan… Men den blev lite "fel" helg och paket inslagen.

Vad ska man ha som signatur tro?

SusannAlg
0

Hmmm är det bara jag som är ståndaktig och väntar med att öppna tills påskafton??Foten i munnen

Jo, Sofia…. du gissade aldeles rätt….kanske lite för enkel ledtråd..

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

ommok
0

Jag fick en liten påse med en lite spräcklig rosa pärla och två guldfärgade motringar som sitter ihop. Undrar om det är Pärlugglan som var min påskhare? Obestämd 

Den som fick mitt påskägg har det lite svårare, min ledtråd fanns på kuvertet och inte inuti…

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

maneki
0

#19 det där får mig att tänka på de bevingade orden "sandkorn med hål i".

Jag fick ingen ledtråd, åtminstone ingen som var indikerad som detta. Om man nu inte räknar det som ledtråd att min påskhare berättar att hon är ny på pärlor o "ägget" var poststämplat i Sthlm (inte för att jag nu vet var alla bor). Därför funderade jag på om det kan vara wasp, som råkade nämna en glömd ledtråd i anmälningstråden?

Fru-Parla
0

Det var du leja eller hur, fel helg - ja tomteluva nu är nog lite varmtGlad

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

Denna kommentar har tagits bort.
leja
0

Precist Fru-Pärla, jag tyckte den var så rolig och köpte den i Julas, för att ge bort, men kom ihåg att jag gett bort en likadan, till samma person året före. Så då blev den liggande. Men nu tyckte jag den var lite kul eller hur??

Fast jag hade svårt att se den som en ledtråd. Men det funkade ju så här med.

Fru-Parla
0

Jag var inne på dej innan du skrev att det var fel helg, såg att brevet var stämpla i Uppsala, kollade din info och så att du släktforskade på bl a Uppland så…..

Tusen tack för en massa fina pärlorSkrattande

Här hittar du det mesta!

mattiz73
0

Hur går det med gissningarna?

Leja skickade till Fru-Pärla

SusannAlg skickade till SofiaDalarna

SofiaDalarna skickade till goran53

Krickelina skickade till Cessy

SusannaK skickade till Eva-Helene

Tigris skickade till Kissidor

Maneki skickade till Needful

Needful skickade till SusannaK

Är det fler som kommit på??

Jag ska gå in och kolla på er andra om jag kan komma på vem som skickade till mig!!

[kissidor]
0

tigris skickade ju till mig hade du missat Flört

NeedfulThings
0

maneki skickade till mig

Skrattande

och jag skickade till SusannaK

mattiz73
0

Nu uppdaterade jag listan!

Jag undrar om Kissidor skickade till mig men jag tror inte det eftersom stämpeln på paketet var från Karlstad och du åker in till sthlm en hel del och det är väl långt att köra. Men du pratde om chokladägg och det fick jag i mitt paket.

Annars har jag att välja på: fru-Pärla, Wasp, Miuljo!

De är de ända som inte skrivit i infon var de bor!

Nej, jag luskar vidare!

SusannAlg
0

Å, nu har jag öppnat mitt paket!!! Så underbarta, så fina!!! Tusen tack! Blev ju hur pärlsugen som helst! Fick massor av pärlor i lila och grönt! Å en hel påse med… katt-berlocker. Ledtråden var… en prinsesskrona, en döskalle och en fin stenpärla….. Kissidor… det måste vara du!

Blir ju helt rörd! Så kul detta är!!!

mattiz73
0

Jaha…då var det inte kissidor heller!

Jaha…då måste det vara någon av de andra 3 som jag skrev senast!

[kissidor]
0

helt rätt susanne Flört! den svartvitspräckliga stenen skulle föra tankarna till min Avatar och döskallen + prinsesskronan till att jag ju har en liten "sjörövarprinsessa" istället för en vanlig prinsessa.

jag har för mig att du skrev några dar innan jag gjorde paketet att du var lite inne på lila just nu - och sen vill väl alla ha grönt nu så jag fick en tanke om att hålla mig till lila-grönt så det inte blev bara mischmasch. jag gitte/hann inte skriva små fina lappar som andra gjort Skäms, så jag hoppas du såg att det var materialindelat i påsar - en med sten, en med sötisar, en med glas, en med swarovski (som jag hade för mig du skrivit att du inte hade just några) - och så en med katter då Skrattande. är det nåt särskilt du undrar vad det är får du fråga Flört - vassego och GLAD PÅSK!

SusannAlg
0

Allt var så fint Kissidor!!! Å, det gick bra utan lappar.

Jo, stämmer att jag är lila-fixerad just nu… å grönt är ju också min favvo-färg! Tack än en gång!!!

miuljo
0

jaha… *tänker* det betyder att det antingen är fru pärla eller wasp som har skickat till mig! =)

gissar väl på en av er då =)

Fru pärla? är det du?

Fru-Parla
0

Miuljo, jag är helt oksyldig och till dig oxå mattiz

Här hittar du det mesta!

krickelina
0

Jag har öppnat mitt paket idag.  oj va mycket pärlor !!

Ledtråden är berlock i glasfusing. Jag vet inte vi är många som håller på med fusing. jag gissar SusannAlg

miuljo
0

jaha =) då måste det helt enkelt vara wasp =) ?? eller är någon missad i mattiz lista? (nämligen den jag går efter) =)

Mindfields
0

Jag har heller ingen aning vart mitt paket kommer från! Det fanns ingen uppenbar ledtråd, ingen som jag märkte i alla fall..

mattiz73
0

miuljo…är det du som skickat till mig????

Tigris
0

Jag har genom uteslutningsmetoden försökt banta ner listan på tänkbara givare men den är fortfarande lång.

Om jag gissar rätt så borde det vara någon av dessa: Mattis73, miuljo, paerlugglan, evahelene, 53goran eller ommok… Men vem???

[kissidor]
0

maneki skrev: "#19 det där får mig att tänka på de bevingade orden "sandkorn med hål i"."

hehe, jag har gjort ett bevingat ord Skrattande!

förresten kanske nån av medisarna kan lägga in listan över klara givare och mottagare i huvudinlägget och komplettera allteftersom… Flört?

miuljo
0

mattiz =) du gissade rätt denna gång XD

mattiz73
0

Efter 17 försök så gick det vägen menar du!

Men visst fanns det ingen ledtråd?

Tack så mycket för mina fina pärlor! Är det strl 9/0 på seedbeedsen?

mattiz73
0

Uppdatering av listan:

Kissidor skickade till SusannAlg

Miuljo skickade till mattiz73

miuljo
0

haha ja.. du hade inte många gissningar kvar :P

ja det stämmer, det är strl 9/0.

jag kom inte på nån bra ledtråd… är relativt ny här o kom inte på nåt som jag skulle kunna bli förknippad med.. XD urdålig på sånt…

hoppas det kan komma till användning iallafall =) o att du fick smaka nån godis innan din son åt upp det :P

jaha.. vem är det som har skickat till mig nu då? jag är helt förvirrad!

är det pärlugglan då? nu gissar jag bara hej vilt XD

mattiz73
0

NU ska vi se om vi kan underlätta för dem som inte kommit på:

?? -----) Maneki -----) Needful -----) SusannaK -----)                  Eva-Helene -----) ??

?? -----) Tigris -----) Kissidor -----) SusannAlg -----) SofiaDalarna    -----) 53goran -----) ??

?? -----) miuljo -----) mattiz73 -----) ??

?? -----) krickelina -----) Cessy -----) ??

?? -----) Leja -----) Fru-Pärla -----) ??

?? -----) wasp -----) ??

?? -----) Pärlugglan -----) ??

?? -----) mindfields -----) ??

?? -----) ommok -----) ??

HÄNGER NI MED?

Nu vore det ju bra om någon Medarbetare kunde lägga denna i rubriken och sen fylla på och flytta runt så gott det går!

mattiz73
0

Det är lugnt miuljo! Jag letade ändå! Jag gissade och jag involverade min sambo i det oxå! Ja, jag smakade ett par st…mmmmm. Fick du någon ledtråd?

Ni som inte kommit på och har ledtråd kan väl skriva ledtrådarna här så kan vi ju hjälpas åt! Needful skrev det ju här uppe någonstans!

miuljo
0

jag fick en liten påse med yttepytte små seedbeeds!! =) som ledtråd…

[kissidor]
0

jag fattar det som att leja gissar på cessy? stämmer det cessy?

Cessy
0

Jo jag tror att leja menar det men har väntat på att hon skall skriva det tydligt, för leja skrev bara att hon tror hon vet vem hon skall gissa på.

ommok
0

Undrar fortfarande om det inte var Pärlugglan som skickade till mig?

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

SusannAlg
0

Krickelina, nej, ditt paket var jag inte "skyldig" tillFlört

Men jag tror jag vet vem det kan vara från…. vet ju en till som håller på med glasfusing…..

mattiz73
0

Ingen som vågar gissa fler ledtrådar??

Mindfields
0

Får jag gissa att Fru Pärla eller Cessy skickat till mig? Eller får jag bara gissa på en åt gången? :)

mattiz73
0

Jag gissade ju på 4 i samma inlägg så det får du!

Cessy
0

Mindfields: Nix det var inte jag.

Mindfields
0

Attans.. ;)

Fru-Parla
0

Och inte var det jagSkrattande

Här hittar du det mesta!

Mindfields
0

Nämen!!

mattiz73
0

Inte är det lätt inte!

Fru-Parla
0

Ledtråden jag skickade med är mitt firmanamn i pärlform s a sCool

Här hittar du det mesta!

krickelina
0

Kan det vara 53Goran som skickat till mig??

Har jag fel, så tack för fusinghänget och jag får kanske bli mer på sidan.

leja
0

Hej, har inte varit inne på nån dag. Jag hade gissat på cessy, men tyckte det var roligare att beskriva ledtråden. Så hade jag tänkt att skriva vem jag menade senare. Men det har varit lite mycket. Nu åker jag hem imorgon. Så då ska jag titta över alla fina pärlorna igen. Gjorde ett halsband, men hade så brottom att jag får göra om det när jag kommer hem. Det blev fel och det upptäckte jag inte förrän jag måste åka. Oj, det blev långt det här, var inte meningen.

Cessy
0

Javisst var det rätt leja o den slutsatsen fick du ju fler att draFlörtSkrattande

53goran
0

Krickelina, det var rätt.

wasp
0

Glad påsk (eller säger man glad fortsättning?) på er alla.

Maneki, du gissade rätt Skrattande vilket i o f inte var särskillt svårt efter mitt klavertramp… Kattkortet fick du bara för att jag vet att du gillar katter. Och för att jag oxå gör det.

Nu till min gissning: ???

Jag fick ett blad från en uppfödartidning om katter. Vilket säkert hade varit en lätt ledtråd om jag hade känt er längre. Jag får snoka runt på era personliga sidor o se om jag kan lista ut vem det var… Cool

Fru-Parla
0

Hallå hallå hur går det med alla gissningar?

Här hittar du det mesta!

Tigris
0

Jag är fortfarande ovetandes…

Min lista på täkbara givare har minskats till Mattiz73, Evahelene, Paerlugglan och ommok men jag vet fortfarande inte.

I ledtrådspåsen låg det några glaskuber, några stavpärlor, en lite legobit och snören… Det ringen ingen klocka hos mig men kanske hos någon annan..

[kissidor]
0

lego! det måste vara mattiz - eller Flört?

Cessy
0

Jo det borde vara mattiz, men är man inte med i den privata sajten så vet man ju inte det o jag vet inte om du är med i den Tigris?

mattiz73
0

Vilken tabbe! Du är inte med i den privata Tigris va?

Ja, det var jag iaf!

bast från min röda bastkjol

en liten legobit

7 stavpärlor och 3 kuber

Det var mina ledtrådar! Jag tyckte jag var så fiffig och så kollade jag inte om vart tigris kunde se! Opppssss….lite av min klantighet den senaste tiden!

[kissidor]
0

jaså var "snörena" från bastkjolen dessutom - jo du var fiffig Glad, men nej det var ju inte lätt för tigris att veta Skrattande.

när jag såg det om legobiten så tänkte jag att hmm, mattiz måste väl ha nämnt detta med legot nånstans ute i det öppna forumet också då, i sin bildtråd eller nåt - men du tänkte alltså helt enkelt inte på att tigris inte gått med i den privata gruppen.

möjligen att tigris skulle kunnat ta det på 7+3 pärlor då, vilket hon antagligen hade gjort om det bara hade varit dom med - nu blev hon nog förvirrad av dom andra grejerna Flört.

Tigris
0

'Amen då fattar jag varför jag inte fattarSkrattande

Det där med privat grupp har jag ingen koll på, jag är nog spilttrad som jag är med alla olika forum man hänger på och vet inte alltid i vilket forum det skrivits om vad…

Jag var inte smart nog att räkna antalet pärlor i ledtrådspåsen (vilket är konstigt egentligen eftersom jag brukar räkna på allt…) utan försökt få ihop något utav första bokstaven i varje grej

Aja, Tusen tack i alla fall Mattiz för alla fina pärlor mmGlad

miuljo
0

jag måste va världens korkaste människa… jag har fortfarande inte lyckats komma på vem som är min påskhare… :S

Emo
0

Den här diskussionen fick mig att gå med i den privata gruppen Glad

Vad har jag gett mig in på? Flört

Hur ska jag hinna med allt? Oskyldig

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

leja
0

Välkommen i klubben!(vi som egentligen inte har tid)

Men det är kul med.

Mindfields
0

#82 om det är nån tröst så är jag också korkad ;)

[kissidor]
0

men miuljo och mindfields, om ni talar om vad ni fick för ledtrådar precis som tigris gjorde kanske nån annan sitter inne med infon som leder dom på rätta spåret Flört

vi har väldigt trevligt med vårt småpratande om vått och torrt i privata gruppen Glad. men obs! att den är inte privat i meningen "bara vissa får vara med" Flört har man tid och lust att småprata lite om dittan och dattan så ber man allamej att få komma in - för mig är den ett viktigt litet rastställe Glad

Evahelene
0

Jag kan ge en ledtråd till ledtrådspåsen: jag stoppade i mina favoritpärlor. Ingen av dom var rosa.

Mindfields
0

Var det kanske dalmatinerjaspis? (tror jag det var) Glad

[kissidor]
0

eller var det dom pyttesmå pärlorna som nån fick?

Evahelene
0

Lite pyttepärlor var (nog?) med. Men att "ingen av dom var rosa" borde få mottagaren att tänka på mig…p.g.a. en kommentar i en annan tråd…i en helt annan avdelning…*visslar och låtsas som det regnar*

miuljo
0

haha Evahelene! är det möjligen DU som är min påskhare?? =)

Evahelene
0

Nej miuljo, inte din.

miuljo
0

men åååh XD

wasp
0

Jag gissar på att Mindfields skickade till mig.

(Needful, du har inte uppdaterat vem jag skickade till…)

Mindfields
0

Wasp, det är helt rätt :) Hoppas pärlorna var till belåtenhet!

Paerlugglan
0

Oj, nu fick jag lite dåligt samvete för att jag inte varit här och kollat, gissat och hjälpt till, men jag har inte mått så bra, som jag berättat om i privata tråden, men det vet ju inte alla.

Men nej Ommok, jag har inte skickat ditt paket.

Nu har jag själv inte så många att gissa på, men jag hade en liten misstanke redan innan jag läste denna tråd och det var att mitt paket kommer från EvaHelene, är det rätt?

Och jag får erkänna att det inte var så lätt att skicka en ledtråd, så du som inte gissat på mig känn dig inte dum! En ledtråd kan vara att kolla vad jag gillar för sorts pärlor, en lista finns på min personliga site. Skrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

Evahelene
0

Det var duktigt att gissa rätt så där på en gång, Paerlugglan! *applåd*

Paerlugglan
0

Hi hi, …"på en gång"… jag hade ju fått lite hjälp av alla övriga gissningar, men du var min gissning från början, poststämpeln avslöjade lite också.

Tack för de fina pärlorna, EvaHelene, funderar som en tok på vad jag skall göra, är ju lite oredig på den punkten.

Men nu måste jag sova, känner mig lite lurig och luddig i skallen.

miuljo
0

matiz: sa du att paketet va stämplat i karlstad föresten?? haha, jag bor en bra bit från karlstad.. :S vad skjutton har det gjort där?? :S

miuljo
0

men pärlugglan!! =D det är ju DU som har skickat till mig =D ??

ommok
0

Då kanske det är Fru Pärla som skickat till mig?

Fru-Parla
0

Japp, oomok deet var det Glad Ledtråden = 2 guldmotringar = Fru och en pärla = PärlaFlört. Hoppas blev blev nöjd med pärlorna

Här hittar du det mesta!

wasp
0

De var jättefina :D Tack så mycket!

De ligger brevid datorn så jag kan klappa lite på dem och fundera på vad jag ska använde dem till…

Paerlugglan
0

Ja, men det var ju rätt Miuljo, och visst är vi några som håller på med pyttepärlor, så helt lätt blev det kanske inte att gissa. Jag visste att att du var ny här, men jag kunde inte komma på något bättre. Inte kom jag på så kluriga ledtrådar som en del, men skam den som ger sig, det blir fler gånger. Hoppas att jag fick till några pärlor som du gillade.

ommok
0

Ja, de är verkligen jättefina! Härliga färger och underbar lyster! Jag sitter ofta och klappar på dem. Flört Har inte bestämt mig för vad jag ska göra av dem än, men det kommer! Tack!

miuljo
0

pärlugglan: dom var jättefina =) jag satte igång o skapa så fort jag öppnade dom XD helt min stil o smak! så du prickade helt rätt! Tack ska du ha!

jag borde ju ha fattat direkt att det va du eftersom du skrivit sådär i din info.. men men.. är man trög så  är man.. :P

ommok
0

Jag skickade nog inte någon riktigt bra ledtråd på mitt påskägg. Skäms Tänkte ju på min Avatar, och då fick frimärkena vara ledtråden. Men det har inte varit någon bra ledtråd, så då får jag väl lägga till carneol? Kan det hjälpa någon att hitta rätt?

Paerlugglan
0

Vad bra att du blev nöjd Miuljo! Är så nyfiken på vad det kan ha blivit av pärlorna, fast jag har ju glömt vad de var, den stora vita med lite turkosgrönt kommer jag ihåg. Sen är det bara lite vaga minnen, jag är ju helt omöjlig, att det skall vara så svårt, nåja jag får ge mig till tålls till du lägger upp något.Obestämd

Jag redigerar att jag gissat rätt på vem som skickade mitt påskägg Allamej, hoppas att det är ok?

Allamej
0

Givetvis :) Som medis så får du redigera det som behöver redigeras, när som helst och hur som helst :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mindfields
0

Ha! Nu minns jag frimärkena! :) Tack ommok! Jag som tänkte "varför finns det aldrig katter på frimärkena?" ;)

Tack för fina stenar och pärlor!

Paerlugglan
0

Oj ommok, nu är det nog bara så att din mottagare inte har varit inne här på ett tag, för nu är det ju bara du kvar. Så snart är alla lösta, det var kul med gissningar, men lite småsvårt.

Mindfields
0

Paerlugglan - här är jag! :)

Paerlugglan
0

Men oj, vi skrev i kors! Då uppdaterar jag listan. Skrattande

ommok
0

Så bra att du blev nöjd med ditt påskägg, Mindfields!

Mindfields
0

Ommok, super :)

SusannAlg
0

kissidor, vad heter de gröna stenpärlorna jag fick av dej?

[kissidor]
0

susanne dom äppelgröna var färgad kalkturkos och dom spräckliga rhyolit (en form av jaspis)

SusannAlg
0

Tack!! Ska ju skicka in ett tävlingsbidrag med dom stenarna…. å då är det ju bra att kunna veta vad dom heter!Flört

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.