Tyra
Läste denna artikel i Expressen http://www.expressen.se/Nyheter/1.1538989/leia-2-dog-av-bakterie och förstår inte hur man kan göra detta mot en liten flicka.
Man blir rörd till tårar, det är en väldigt ledsam läsning. Tyras lillasyster dog i somras och nu skall hennes kompisar få börja i en förskola och hon skall till en annan ensam. Det finns inte plats för henne.
Jag gråter…. Hur f*n är denna kommun funtad och rektorn då?
"Jag har pratat med rektorn flera gånger, men det enda svaret vi får är att skolan inte kan ta hänsyn till alla föräldrars speciella önskemål" säger pappan.
Herregud, hon har förlorat sin lillasyster…det är ju så självklart att hon ska få ha kvar sina kompisar! En 6-åring mer eller mindre spelar faktiskt ingen roll. Jag vet som jobbar med 6åring och uppåt!
Jävla dumheter säger jag bara! (ursäkta svordomen, blir så när jag är arg)

Usch ja! Har suttit i eftermiddags och gråtit över den stackars flickan. Har hon inte gått igenom tillräckligt?

*suck* Visst, visst man sätter regler o lagar som ska gälla för alla, men nog sjutton borde där finnas något mått av flexibilitet för extraordinära situationer!
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Helt galet, hur kan man göra så? Att inte lyssna på föräldrarna eller ens på läkare och expertutlåtanden. Det är så bakvänt så man fattar inte.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Nytt Alias: Pugglis 
dessa förbannade småpåvar
- även om kvällspressens motivation är att sälja sin produkt så är det ändå bra att dom finns och belyser sånt här, måtte det vara en av dom tillfällen då det plötsligt blir fart på nån kommunpolitiker och blir rättelse!
Hoppas detta att det kommit ut o blir skrivet om leder till sådana påtryckningar så att Tyra får vara med sina kompisar. Hur kan man som vuxen bara tänka tanken att vara så grym mot ett barn

Rektorn bör nog överväga att lämna sin tjänst till någon annan person, som är mänsklig och empatisk.
Jag kollade efter expressens artikel om det fanns plats för läsarnas kommentarer, men det fanns det inte, tyvärr
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!

Jag vet inte men eftersom jag arbetar politiskt så har jag fått lära mig att det är INTE förbjudet att använda vanligt normalt förnuft. Man måste inte alltid följa alla regler. Hoppas det ordnar sig för Tyra.
Vad ska man ha som signatur tro?