Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 4549 ggr
Mitralis
0

Sortimentlåda?

Jag har lyckats samla ihop en hel drös olika pärlor. Nu har jag fått lite problem hur jag ska förvara dem.

Vad har ni era pärlor i?

Det får gärna vara billigt och många fack =)

maneki
0

Tja, min förvaring är väl inte direkt billig, men mycket bra. Två såna här från Clas Ohlson. Det som passade mig är att varje väska är förslutbar så risken är minimal att nån av katterna eller jag ska stöta till förvaringen o alla pärlor hamnar på golvet. Så gick det till när jag hade såna där små plastlådor från Panduro. Dessutom är facken lösa o kan stuvas om efter behov. Finns en billigare variant i vitt o blått också.

Jag övertog en verktygsväska i plast för mina seeds o metalltrådsrullar, men pärlorna håller på att växa ur den förvaringen så jag ska skaffa något större. Som sagt måste det ju hålla för en knuff från en katt så antingen ska det ha spärrar eller hänga på väggen, men väggutrymme saknas.Den lilla verktygslåda som jag också övertagit har jag för polymerlera.

Har bild på det hela här.

Glöm inte att välja en förvaring med plats att växa för pärlor förökar sig snabbt! O exakt vad som passar dig beror också på vad för sorts pärlor du har (små, stora, tåliga, speciella behov), hur stora kvantiter som ska samsas i vaje fack, vad som passar i rummet mm mm.

Seastar
0

Jula har bra lådor för förvaring, billiga tycker jag, i alla dess storlekar och varianter.

NeedfulThings
0

Biltemas röda lådor är ganska bra. dock är det inte rundad botten, det hade varit en fördel. Nu köpte jag först de större(19.90 kr)med många fack, men jag insåg efterhand att jag vill inte blanda så jag köpte några små med många fack också. En annan nackdel är den röda färgen. Fast jag har vuxit ur dem och har mesta delen av mina pärlor i ziplockpåsar i kakburkar (såna fyrkantiga, genomskinliga i plast) eller lösgodisburkar som jag tiggt i affären. Fyrkantiga burkar är definitivt att föredra för det går in fler såna i skåpet. Slutligen köpte jag några små på rusta som det finns skruvar, muttrar och liknande i, och de har rundad botten och snäpplock, precis lagom stora. Jag presonligen illar bäst lådor med fast fack, så det inte riskerar att dela sig.

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Idaz
0

Jag har små plastlådor från clas ohlson med tio fack i varje. De kostar 20 kr och jag köper fler när det behövs. Nu har jag 5 stycken tror jag. :)

Tigris
0

Jag har två likadana HandyBox som Maneki och de är hur bra som helst. Den blå-vita är billigare men den innhåller inga lösa innerfack så priset blir detsamma egentligen när man köper till dem.

Sen har jag diverse olika sortimentboxar, lådor, askar mm mm. Jag har tänkt fota min pysselplats så fort jag bytt ut till en större hylla. Dottern sak få nya möbler i sitt rum och jag ska "ärva" hennes hylla.

Mitralis
0

Stort tack för alla bra tips! Mycket uppskattat =)

SusannAlg
0

Jag har också sådana racco-lådor från Claes Ohlsson. Perfekt att bära med till kurserna. Har skrivit på utsidan vad som är i lådorna, (på själva gaveln). Sen har jag även lådor med fack i som jag köpt i Ullared.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

BitteS
0

Jag hade sådan tur att jag fick "ärva" ett schatull efter min svärmor. Hon förvarade silverbesticken i det. Det har tre lådor. Sedan har jag fått små plastaskar av min syster som passar perfekt i lådorna. Det ryms 98 askar i varje låda. Det fungerar alldeles utmärkt för mig.

JMax
0

Massa bra tips!! Tack, tack!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!