Pärlbutik i Norrköping?
Finns det någon/några bra pärlbutiker i Norrköping? Gärna så centralt som möjligt… Jag ska dit torsdag o fredag o det skulle vara roligt att shoppa lite!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Bakom filmstaden på en av gatorna har ett äldre par en butik med sortiment från panduro och även ganska mycket pärlor!
Precis mellan skomakaregatan och st. persgatan på det mörkorangea området på st.persgatans sida…där ligger den affären.
Vi hade en till men den slog igen för ett par veckor sedan!
Pärlbutiken (web-butiken är Glaspärlor.se) finns på Repslagaregatan 13
Ojdå! Vi skrev visst samtidigt! Har Pärlbutiken slagit igen? Glaspärlor.se finns kvar…hmm
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Tack!! Då ska jag leta rätt på de i morgon! Va skoj!

Oj missade att den ena slagit igen, va tråkigt…
Ja, pärlbutiken har slagit igen! Det var tråkigt tycker jag men det var så att hyresvärden skulle ha lokalen till annat! Det var världens mysigaste källarlokal.

Typiskt men jag får leta rätt på den andra!
Den med kartan ligger mitt i centrum nästan fast lite bakom allt!
Om du går igenom filmstaden (dit kan du ju fråga dig fram), alltså går igenom huset så på baksidan går det ner en väg rakt fram. Det är skomakaregatan! Så tvärgatan åt det vänstra håller och en bit ner…där är den! Fråga efter pizzeria Maestro, alla i Norrköping vet var den ligger! Och lite längre ner!
Vilken rörig beskrivning men du hittar!!

Jag ska göra mitt bästa! Ser ni nån fet gravid typ irra runt vid lunchtid så är det nog jag!

Nu har jag ritat och skrivit upp vägbeskrivningen o snart ge mig i väg! Har ni inte hört i från mig under eftermiddagen så efterlys mig…då är jag vilse i Norrköping…

Sådär!! Jag är tillbaka på jobbet med en välfylld påse!! Tack snälla för tipset!! Jättebra affär och mycket trevlig o hjälpsam personal!! rekommenderas verkligen!
Visst är de hjälpsamma och trevliga! Ett äldre par är det som har affären! Jag satt på stan och käka glass med sonen och höll utsikt efter dig men beskrivningen var väl ganska bra då eftersom jag inte såg dig. Och nu är du ju tillbaka igen!

Hoppsan…Råkade visst slinka in där i dag igen o spendera mer pengar…
oppsss….det låter inte bra eller kanske jättebra!

Jag har också kommit in i en sån där köp-våg….. handlade för över 1200:- igår… å just nu skickade jag iväg en order på drygt 100:-…… men jag kan ju skylla på att jag MÅSTE ha lite mer pärlor till mina kurser…..
Ska vara med på en slöjd-dag för vuxna den 10 Maj. Jag ska ha hand om en aktivitet där de får göra smycken. Det blir tovning och betong-gjutning också.
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken