Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 2215 ggr
JMax
0

Hur förvarar ni?

Hur förvararna ni era pärlor o smyckesaker, verktyg m.m?

Jag har mina i skålar o påsar o jag börjar tröttna på det…

Visa gärna bilder!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

NeedfulThings
0

I den här tråden har vi berättat lite. Hoppas du kan få lite tips därSkrattande

Har funderat på såna här från Harald Nyborg själv.

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

JMax
0

Tack!! Den hade jag missat totalt…Skäms Massa bra tips!

Cessy
0

Och jag har tröttnat på alla olika sortimentslådor jag har köpt genom åren, så numera använder jag bara bestickslådor  som jag sätter eller lägger zippåsarna i - precis som bläddringsbart CD-ställ o det funkar precis lika bra som sortimentslådorna. Fast problemet är ju att man trycker ner för mycket i en o samma låda, men det är ju likadant oavsett vilken låda man köper, men jag vill def. inte ha pärlorna lösa i små fack utan de skall vara samlade i påsar, för då får man plats med mer i en låda, men kan ändå få tag i pärlorna lätt.

Paerlugglan
0

Dom där lådorna från Harald Nyberg såg ju väldigt fiffiga ut.

Men jag håller med Cessy om att jag helst har pärlorna i påsar, men det kan man ju ha även i en sådan låda. Tänk vilket kaos det skulle bli om man puttar till en sådan låda när den är öppen och pärlorna ligger lösa, eller om man råkar lyfta bort en sådan där flyttbar vägg, hugaligenFörvånad. Men annrs är jag ju sugen på att ha pärlorna lösa för det ser så läckert ut och pärlorna är lättillgängligaObestämd. Tänk att man skall vara så velig, å ena sidan och å andra sidan.

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

maneki
0

Ja, jag har de flesta pärlor, som jag har i såna smålådor, i påsar. Annars blir det lätt lite väl oöverskådligt. Enstaka riktigt stora pärlor ligger fritt, men annars är de sorterade med 1-4 sorter/påse. Innan hade jag fler lösa, men i just glas- och stenlådorna föredrar jag påsar så jag får bättre koll på allt.

I katt- o draklådorna ligger däremot det mesta huller om buller. Tungan ute

Tigris
0

#5 Kul att hör om annorlunda pärlsorteringar.Flört

Katt- och draklåda har jag ingen men väl en blommor- & bladlåda och där är det också huller om bullerGlad

Emo
0

Ett sätt att sortera så man alltid hittar Skrattande

är att ha allting överst Flört

Ursäkta, men jag kunde inte låta bli Glad

Jag har så lite, så det räcker med små plastburkar Glad

diskade salladsburkar och kaklådor……..

Men huvudsaken är att det är roligt!!!

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

JMax
0

Köpte som en liten plastväska med massa fack i i dag. Hittade den på Claes Ohlsson för 49:-

Fanns även en större som såg vettig ut, nästan lite byrå stuk, inte så stor då, ganska liten men så mycket grejjer har jag inte. Än…Den kostade runt 150-170:- har jag för mig.

leja
0

Jag som har en burk med fack, ganska stor. Köpt med pärlor på Netto för några år sen. En lika stor(kanske lite större) Inköpt på Claes Ohlsson, tre små askar med flera fack. En glas bunke, en liten porslins skål. Plus större delen av köksbordet täckt av zip påsar. Så tycker jag att jag har väl inte så mycket pärlor ännu.

Tror jag måste satsa på lite mer förvaring, men jag vill hellre köpa pärlor för pengarna. Fast det känns lite jobbigt att hitta i röran, tack och lov för min sorterings bricka(kapsylsamlaren).

Vad ska man ha som signatur tro?