Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: medlemsgalleriet
Läst 4597 ggr
Allamej
0

Mer av mig :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan inte sluta göra smycken :) Så jag tänkte dela med mig. Vill man se detaljer får man gå till min hemsida.

http://smyckestillverkning.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=82cd6bf5-dd7a-414f-ad1b-d1094b4bee7c

http://smyckestillverkning.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=df59e021-0b12-4111-831d-578a865b1460

http://smyckestillverkning.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=e6f7d20e-9b93-457d-8760-5db578dcf04b

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Migoff
0

Gillar den första bilden med löven väldigt mycket. De andra är välgjorda men inte min stil :)

Pitepaerlan
0

Tycker om alla tre…olika tekniker…det sista är väl spiral rope?Skrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Allamej
0

Jajamen :) Jag gillar mina spiralrep :) Man kan göra så mycket kul med dom

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Sara
0

Vad är och hur fungerar spiralrep? Det var riktigt snyggt!

Sara

Allamej
0

Det är otroligt lätt avv göra och man kan variera sig i oändlighet :) Det kommer en tutorial snart :)

Ylva-Li
0

Åh första var jättefint!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Idaz
0

Åhh! Jättesnygga alla tre! Jag skulle vilja lära mig hur man gör dom där löven på bild 1.

Migoff
0

#7 det skulle jag med vilja :)

Allamej
0

Om ni läser peyote artikeln så kan ni det redan :) Det är utökning och förminskning bara :)

RosaGosa
0

Halsbandet var abra för underbart vacker!

Allamej
0

Mer saker från mig igen då :)

Otroligt inspirerad av Tigris pärlboll så kastade jag mig rakt in i hana-amiträsket igen

Men innan bollarna blev till så gjorde jag detta i platt hana-ami

NeedfulThings
0

oooh, rosa! Jättefina båda två! Jo, du har gjort mycket fint, har kollat in din blogg rejältSkrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Allamej
0

:) Tack :)

Jo bloggen är ju det ställe som jag först lägger in saker på… antagligen för att jag ska veta var jag har dom :)

Cessy
0

Ja Hana-Ami kan bli så mycket vackert. Finns ju massor av olika hängen också som just bygger på Hana-Ami i botten. Jättefint armband o fina pärlbollar du har gjort AllamejGlad

Evahelene
0

Ja uj så du kan, Allamej! Skrattande Jag bara älskar dina blommor! Pärlbollen var läcker Tungan ute

Nån gång ska jag ta mig för och testa att göra löv…Men inte nu, nu testar jag pärlvirkning (skitkul).

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Emo
0

Så fina bollar! Nu måste jag kolla detaljer på din hemsida Glad

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

mattiz73
0

Jättefint Allamej!

maneki
0

Vårfint set -- kombon rosa o en teknik med japanskt namn får mig ju direkt att tänka på sakura. Rosa körsbärsblommor är ju så romantiska. Glad

53goran
0

Jättefint, skulle bra gärna vilja lära mig. Men det blir väl att försöka läsa mönster någon dag.

Allamej
0

Bollarna svor jag över… trots att jag alltid gillat hana-ami så är det nånting med mig och runda saker som skär sig Skrikandes men det går… Jag följde mönstret i länken som finns i Tigris tråd :) jag har flera andra mönster men jag ville ha just den looken så :)

Tigris
0

Så snyggt med både armband och bollar i samma teknik.

Imponerande, jag tröttnade vid en enda liten boll…

Paerlugglan
0

Ohhh, vilka fina ljuvliga rosa drömmar! Skrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

[kissidor]
0

"Bollarna svor jag över… trots att jag alltid gillat hana-ami så är det nånting med mig och runda saker som skär sig Skrikandes" skönt att höra att man inte är ensam om att ha problem med bollarna Skrattande!

(3d saker överhuvudtaget har alltid varit ett bekymmer för mig, det måste finnas ett hål i min hjärna där andra har den förmågan Skäms. redan på gymnasiet när vi hade ritteknik på teknologin var det ett påtagligt problem - teknologiläraren den snälle gamle farbrorn gav mig en massa gamla tavelsvampar som jag fick klippa i och sen sitta och vrida och vända på för att se hur dom såg ut från olika håll Skrattande) 

fast jag har inte fått till min första boll ÄN Skäms, har hållt på och tampats med den varje fikarast och lunch i 4 dar nu FörvånadSkrikandes - dags att ge sig tror jag snart…)

men din blev då alldeles alldeles ljuvlig iaf Tungan ute, och armbandet också - SÅN rosa tycker jag MYCKET om Glad!

dags att ta sig en ett nytt hana-ami armband snart kanske - på platten är dom ju inga problem alls Flört!

Allamej
0

Pärlorna som jag har använt är naturligt rosa :) så den är så fin och mild :) även om jag också uppskattar riktigt jätterosa så passar det inte jämt, men dom här gör det :)

Allamej
0

Jag blev inspirerad av Rachael på Silver-Maille och hennes vackra tiara "fit for a queen" så jag tänkte att jag gör ett försök :)

Och här är resultatet, den är lite mer är 6 cm hög på den högsta punkten på hjärtat. Sp tråd i olika tjocklekar, kristaller och vita sötvattenspärlor på en sp tiarabas.

Emo
0

Tjusigt.

maneki
0

Fin tiara Glad

Evahelene
0

Åh så söt! Framifrån ser det ut som att det är en liten ängel som  hänger i hjärtat.

Allamej
0

Jomen ser du! det gör det ju:D såg inte ens jag:)

Cessy
0

Javisst är där en ängelFlört Fin tiaraGlad

mattiz73
0

Jättefin!

Emo
0

Efter vilket mönster gjorde du bollarna?

Hur gjorde du dem?

Undrar bara Glad

Allamej
0

Det mönster som nu har 404 file not found när man försöker öppna den :(

Emo
0

Kunde du göra bollarna efter det mönstret? Använde du två trådar och nålar?

Jag undrar eftersom jag inte kunde göra en ordentlig boll efter det mönstret, men jag tänker lägga upp min version på min website så småningom.

Det blir steg-för-steginstruktioner med början på 30-pärlorsboll och sen enkel 90pärlorsboll osv.

53goran
0

Vilken fin tiara och visst är det en ängel i mitten.

Allamej
0

Jag använder inte två nålar om jag kan komma undan med en :) Ochd et gjorde jag, man får sy runt runt lite mer men det är helt acceptabelt för mig :)

NeedfulThings
0

<jättegullig tiara du har gjort. Me like!

Tigris
0

Så söt tiara!

SusannAlg
0

Jättefin tiara!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Allamej
0

Tack alla :)

Jag har suttit och gjort RAW rektanglar senaste kvällarna och igår fick jag äntligen montera ihop det :)

Stretchigt armband med RAW, fasetter och magneter :)

Evahelene
0

Åååh - snyggt och tufft!

maneki
0

Ja, fint o tufft. Glad

Emo
0

Intressant komposition.

Kanske ska man lära sig raw också Glad

Idaz
0

Jättesnyggt armband! Ett sånt skulle jag gärna ha på mig varje dag. Glad

Cessy
0

Läckert armbandGlad

Tigris
0

Snyggt armband!

[kissidor]
0

tufft Glad! du har verkligen spännvidd i dina alster - från det vackraste skiraste till det orientaliskt överdådiga till detta Skrattande

Allamej
0

Mångfald är en styrka :D Ska strax fota det senaste… och då är jag åter på skir :D

Allamej
0

Min första fjäril i Herringbone :) Egen konstruktion… har aldrig sett nån göra en så jag gissar att jag kanske är först :) Maneki, du som sett det mesta, stämmer det? Förvånad

NeedfulThings
0

Wow vilekn  superfin fjäril!Förvånad Du är så himla duktig Allamej, och som de andra säger - vilken spännvidd på alsterna!Skrattande

Emo
0

Underbar fjäril.

Alltid roligt att se egna mönster.

Detta kan utvecklas och varieras på många sätt.

Idaz
0

Vilken härlig fjäril! Perfekt nu till våren. Glad

maneki
0

Vilken fin o romantisk fjäril. Glad

Du vet, skriver du så tar jag det som en utmaning att leta tills jag hittar nåt. Flört De som läser B&B har nog bättre koll än jag på sånt faktiskt, men de flesta fjärilar jag sett har varit sydda i peyote/brick, vävda eller som mest haft vingar av russian leaves (Tigris har gjort en sån fjäril). De här har en kropp av herringbone.

Allamej
0

Hehe, jag trodde nästan det :D Jag har också sett dom andra versionerna av fjärilar men inte med herringbonevingar :)

Tigris
0

Vilken fin fjäril med herringbonevingar och alltSkrattande Herringbone är nog det vackraste stygnet av alla. 

Det är lite lustigt det där med att man tror att man kommit på något nytt och så har någon annan redan gjort det tidigare. Så var det med min fjäril, jag satt och fipplade med pärlorna och skulle göra vingar på samma sätt som man gör beaded flowers, dvs på mealltråd. Samtidigt hade jag ett annat projekt på G med russian leaves. Jag sneglade på löven och kom på att de passar ju bra som vingar och gjorde så istället. Efteråt har jag sett ett halsband med en trollslända som är gjord på samma sätt. Det kan ju hända att jag sett det tidigare och att det fanns någonstans i mitt undermedvetna…

Cessy
0

Ja oavsett om den finns eller inte finns, så är det ju något som du suttit o pulat med på egen hand o själv kommit på. En vacker fjäril blev det i alla fallGlad

[kissidor]
0

åh så vacker den var Glad! liiite annan stil än armbandet ja Skrattande!

herringbone har jag gått och tittat snett på länge nu och undrat om det ska bita mig om jag försöker Skrattande, men jag tror jag ska ta risken Flört

såg att jag missat att kommentera den vackra tiaran förresten Skäms

53goran
0

Vilket läckert armband du har gjort. Fjärilen var även den underbar.

Det går runt i huvetet av alla dessa namn på olika tekniker. Man skulle vilja kunna allt på stutts. Men det blir väl att försöka och försöka tills det ev går.

Allamej
1

Mer i herringbone

En hårnål

Och ett matchande halsband

Emo
0

De är så vackra!

Tigris
0

Verkligen vackra blommor!

Evahelene
0

Så fint du fick till det Allamej! Toppen!

leja
0

Verkligen fint.

Vad ska man ha som signatur tro?

Cessy
0

Snygga blommorGlad

[kissidor]
0

ojoj vilka skönheter Glad! men allamej säg mig hur hinner du med allt Förvånad? och hur hinner du ens ha på dig allt Skrattande?

Emo
0

Kissidor skrev: "och hur hinner du ens ha på dig allt Skrattande?"

Vaaa, har jag missat något Förvånad?

Är det därför man gör grejorna?

Oj, det har jag inte fattat Skäms

Allamej
0

Kissidor och Emo, det gör jag inte :) Men en del givetvis :)

Jag gör av glädje och ohejdad vana… kan inte vara utan något för händerna, då blir jag knäpp..

maneki
0

Vackra o romantiska blommor. Glad Strukturen i herringbone gör att de nästan ser virkade eller stickade ut.

53goran
0

Vilken fin blomma, vacker och romantisk.

Allamej
0

Min senaste pärlboll :)

Emo
0

Helt underbar.

Verkar som om vi är många som älskar de här bollarna.

De går ju att göra i hur många varianter som helst

Detta var en av de snyggaste!

NeedfulThings
0

En jättefin pärlboll , vilka fina färger! Jag är inte så lite avundsjuk  (men inte missunsam) på er som klarar detta..men jag ska också, en vacker dag..

har du gjort halsbandet till också? Ser himla proffsigt ut (fast du är ju proffsig så det är inte så konstigt egentligenSkrattande)

Allamej
0

Kedjan är en rätt enkel knut :) Och jättetack för era underbara kommentarer :)

Mindfields
0

Fantastiska färger, Allamej! Kedjan matchar vackert!

maneki
0

Snygga färger o fint avslut på snakekedjan. Glad

leja
0

Snyggt. Har inte vågat mig på mer avancerade bollar än, men de är fina.

Vad ska man ha som signatur tro?

Tigris
0

Åh, ännu en vacker pärlboll! Hallonsaft blev jag sugen på nuGlad

Cessy
0

Underbar boll i härliga färger o kedjan matchar ju jättefintGlad

Paerlugglan
0

Helt underbara grejer, jag blir så avundsjuk jag med, vill också göra lika fina saker. Underbart och inspirerande, men jag vet som vanbligt inte vad jag skall börja med, åsna mellan uttifjorton hötapparObestämd, det är jag det.

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

[kissidor]
0

jättevacker, jag viiiiilll kunna göra så fina bollar Crying

Idaz
0

Vilken fin pärlboll! Jag älskar verkligen färgen (och formen och allting för den delen) på ditt halsband!Glad

Emo
0

Bollen i #70 fick mig att använda kvällen till ännu en pärlboll. I morgon ska jag fotografera den och lägga ut den. Billiga plastpärlor i två olika former och färger.

Den är inte likadan som din bara inspirerad av den :-)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.