Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: problemhörnan
Läst 1531 ggr
Mitralis
0

Vad passar till tigeröga?

Jag har blivit ombedd att hitta pärlor eller stenar som passar till Tigeröga. Jag har svårt att beskriva formen men dom är som i länken lite kantiga och ojämna.

Det ska vara till ett halsband.

Några idéer?

Allamej
0

Det är chips :)

Använd pärlor som återspeglar färgerna i tigerögat, du kan variera formerna men runda är väldigt snyggt till :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mitralis
0

#1 Aha, chips! Det ska jag nog kunna komma ihåg till nästa gång =)

Några tips på vilka pärlor som passar bäst i färgerna?

Är otroligt mycket nybörjare på detta och har egentligen inget öga för färger.

Allamej
0

Jag skulle använda rika bruna färger, kanske lite brons… Eller skära av fullständigt och använda sig av silverfärgade eller varför inte turkosa? :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Tigris
0

Här är tre halsband jag gjort med chips av tigeröga:

Halsband på wire

Hänge

Knythalsband med lintråd

Som du ser på bilderna så har jag valt färger åt brunt/topas eller svart

leja
0

Verkligen snygga Tigris. Man kan kombinera färger och former. Att blanda chips med andra är snyggt.

Själv brukar jag ofta mindre pärlor i andra färger som komplementerar. Som silver kulor emellan chipsen. Men kan även tänka mig att blanda olika bruna nyanser.

Ta fram pärlor och lägg ut några på rad som du tänkt och om du gillar vad du ser så gör så.

Vad ska man ha som signatur tro?

Mitralis
0

#4 Wow, snyggt!

Tack för alla idéer, nu börjar det ljusna lite =)

Fortsätt gärna komma med tips ändå så får vi se vad som passar henne bäst.

Mindfields
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har jag ett armband som jag gillar nyanserna på. Jag har runda tigeröga med aprikos sötvattenspärlor och bruna Swarovskikristaller.

maneki
0

En gång var där en på PP som frågade om samma sak. Här hittar du mina tips. Bläddra ned till det låååånga inlägget. Länkarna till bilderna är nog ganska daterade, men jag har skrivit upp vilka färger/material som används i alla fall.