Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 1843 ggr
Asp-design
0

Smycke Hemsidor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

halloj! tänkte kolla om ni har tips på Pålitliga hemsidor med webbbutik som man kan handla hem pärlor, kedjor, berlocker osv?
Min favoritaffär (Pearlchain) har stängts ner i Stinsen  och de sägs att hela kedjan ska läggas ner. Bor på landet och kan inte åka långt för att hitta de jag behöver för mina Glassmycken!

Hoppas ni vet ngr bra sajter!

/Amanda - www.asp-design.se

Asp-design
0

jodå jag har letat men har hittat vissa som varit alldeles för sena me ordrar osv.. har väntat upp till en månad eller mer när de stått 5 dar. Har ja brottom med en försäljning vill ja ofta ha hem inom en månad ;)

Cessy
0

Jo men det där kan du undvika - i alla fall i vissa shopper. Betalar du dessutom med kort eller faktura, så får du i flera shopper t.o.m. leverans nästkommande dag. Ja givet att du har lagt ordern så att de hunnit plocka ihop den o skicka den med dagens sista postsändning från sin ort. Sedan är det ju så att "känner" butiken en, så får man oftast (inte alltid) snabb leverans även om man väljer förskottsbetala o får gå via deras eländigt tröga bg eller pg-konton. Skriver man dessutom att man har i behov av pärlorna snabbt så brukar det verkligen gå undan, men det där bygger ju på att man i så fall visats sig vara en kund som alltid betalar snabbt tidigare.

Dock upplever jag nog att de flesta butikerna är snabba eller halvsnabba o mycket få ligger över 1 veckas leveranstid. Det vanligaste är ändå mellan 1-3 dagar. (ja vardagar för helger är det ju inte butikernas fel att posten inte jobbarFlört)

Asp-design
0

haha jo de hade slarvat bort mina ordrar och gud vet vad! riktigt irreterande. har betalat med kort ngn gång och då hände de där med en månad väntetid och bortslarvande..

Tänkte mest att ngn kanske viste en riktigt bra md bra sortiment som faktiskt tar allt på allvar ;) har bara hittat en som jag gillat xD

[kissidor]
0

oki asp-design, men då tror jag det är enklare om vi tar det den vägen att du säger nån eller några vars sortiment du gillar så talar vi om vad vi ev har för erfarenhet av den butiken Flört. det finns så många snabba och seriösa och trevliga så det blir för jokkigt om vi ska försöka radda opp alla dom och så är dom kanske hur seriösa och bra som helst men har inget som du gillar Skrattande. men alla kan ju misslyckas ibland också, och då är det nästan så att jag tycker att det är då man verkligen ser vad dom går för - på hur dom reder upp en miss dom gjort!

Asp-design
0

de blir att testa sig fram helt enkelt :) ska beställa lite så ja har hemma och slipper stressa i sista minuten.

men tack för hjälpen

Fru-Parla
0

Asp-design, JAG tar allt med min firma på största allvar, vet bara en av alla webshopar som jag inte skulle handla av.  Sen vad man tycker är riktigt bra sortiment beror ju lite på vad man är ute efterGlad

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

Tigris
0

Jag kan bara skriva under på vad som sagts här ovan.

De flesta jag känner till och har handlat av tar sina butiker på största allvar och är pålitliga med både leveranstider och kvalité. Med kvalité menar jag föstås att man får vad man betalar för och billigare material kan man inte ha lika höga krav på.

Några enstaka gånger har det varit felsorterat i leveransen eller att någon vara saknats/varit trasig men det brukar ordna upp sig så fort jag hör av mig. Och i det stora hela så är det försumbart med tanke på hur mycket jag egentligen har handlat (jag bävar inför tanken…)  Det har tom hänt att jag lagt en beställning på lördag (och betalat med VISA-kortet) och pärlorna har legat i brevlådan på måndag så posten jobbar på helgen också på vissa ställen!

Du måste haft otur, Asp-design, för jag kan inte alls känna igen mig i så långa leverantider och annat strul.

maneki
0

Kan ju även nämnas att listan här på iFokus o även PP baseras mycket på rekommendationer från medlemmarna. På PP:s lista (vet ej hur det är här) kan en butik dessutom tas bort om det inkommer för många klagomål eller butiken inte har lagenliga villkor. Jag har inte handlat i alla butiker, men säkerligen en majoritet av de som listas o det utan problem.

Håller med om att de allra flesta butiker, både i Sverige och utomlands, är seriösa och snabba. Visst tar det längre tid med pg- o bg-betalning, men det kan man ju inte lasta butikerna för. Likaså när paketen hamnar fel på Posten, vilket kan hända. Det enda är väl att det kan ta längre tid vid reor etc, men det brukar ju butikerna skriva tydligt i så fall.

Felleveranser o andra misstag gör vi alla, men jag kan inte komma på någon gång då jag inte vid påpekande ordnat sig snabbt och lätt. O som en butiksägare sade en gång då en kund på en annan butik för andra gången fått en felaktig order från butiken: "fel uppstår alltid nån gång hur noga man än är -- och nog sjutton är det så att när det blir fel så är det samma kund som förra gången som råkar ut för det!" Flört

Så det var nog mest otur, som du råkat ut för. Självklart inte kul när man har datum att passa, men alltså inte symptomatiskt för Svenska Pärlbutiker skulle jag säg.

Asp-design
0

#7 är ju mest ute efter olika metaller just nu eftersom jag fusar de emellen glasena.. annars r de kedjor som jag fusar mellan i glas med.. är inte ute efter rosa små pärkor formade som blommor osv ;)

Asp-design
0

#8 jo jag tror ja har haft en otroligt otur.. har enbart handlat utav en som varit mkt trevliga och skcikat bonuskedjor osv :) de är sånt jag behöver i min Glasproduktion då jag fusar enbart och gör inte smycken längre med pärlor :)

#9 Som sagt så har jag nog en massa otur.. de som har varit bra har funkat perfekt med leveranser osv. men när man får skicka mail till en av dem och fråga var kedjorna är så har de glömt skicka iväg, de fick mig att purkna och enbart beställa av de jag fått saker snabbt från..

ska iallafall kolla listan och se efter om ja hittar ngr jag gillar och kan testa :)

CoolCat-1
0

Jag är väldigt nöjd med www.continenta.com

De har allt möjligt…

Asp-design
0

ska kika in den :)