Shoppat loss!
Nu har jag suttit och klickat i mina varukorgar :) Så nu hoppas jag bara att dom jag beställt ifrån är snabba i utskicket :D
Jag har beställt olika sorters trådar, pärlor… massor med små pärlor :) storlekarna 6, 8, 11 och 15! Oh vad jag längtar!!!
Sen kommer det frivolitetsnålar ifrån USA till mig… yej!
Ja, jag har suttit och tittat och tittat senaste veckornaför att bestämma vad jag vill ha… och nu äntligen bestämde jag mig :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

vad spännande! sitter fortfarande och väntar på mina pärlor från teardevil… vill ha dem nu!
Dom kommer :) Hon har det ju lite kymigt just nu, håller på att flytta lager och sådant så det kan ta lite tid emn dom kommer :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Frivolitetsnålar finns t.ex. härifrån http://alh-shop.dk/group.asp?group=255 i Danmark - sök på orkisnål i Google.
Det är snabbare och billigare att handle inom EU än i USA.
:-) Inge
Jo men nu fick jag en superdeal :) 12 nålar för ca 250 kr :)

Vad gör man med en frivolitetsnål?
Här är tråden där jag slåss för mitt lärande :) Om du kollar igenom tråden så ser du dels vad jag gjort och sen hur :)

Jag vill också shoppa loss
*avundsjuk* ska bli intressant och höra om trådarna du har beställt
ja allt naturligtvis *ler*
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/
När dom kommer så har jag kameran redo :)

very good!

Vad härligt att bara shoppa loss. Önskar att jag också kunde göra det men jag har inte råd…
Sista bilderna med min gamla kamera… sorgligt men sant :D

#11 Underbart! Är det bara matsuno (seed beads, kuber) eller har du något mer där :-)
(lim och tråd ser jag också)
tråd, matsuno och miyuki i 6/0, 8/0, 11/0 och 15/0 Goodie! :)

#13 nam nam
Jag har drabbats av pärlöverdos tror jag… jag har total blackout, vet inte vad jag ska göra ens… vill bara sitta och klappa dom :)

#15 Att klappa dem tills din inspiration återkommer låter som en trevlig idé :-)
Fick själv pärlor hem i brevlådan i går vilket genast ledde till att jag påtade ihop ett armand :-) Kände dock att jag hade för lite pärlor så jag får nog ta o skicka iväg en beställning igen. Dessutom toh mina hattpinnar slut *morr*

#16 Hattpinnar tar alltid slut när man bäst behöver dem! Visst är det typiskt?
Häääääärliga päääääärlor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#17 ja det är typiskt! Så typiskt att ajg var tvungen att köpa hattpinnar från pandura och de är svindyra!!! men vad gör man inte när inspirationen sätter in:-)

Jag fattar inte att panduro kan vara så dyra men ändå att folk köper. Har också varit tvungen att köpa grejer därifrån ibland.
Dom är en stor kedja och tro det eller inte, en del vet inte att det finns bra butiker i sverige… där dom är billiga och har fraktfritt…:)

jag fattar ingenting av vad det är på bilderna, ser ut som sterarinljus som hänger på väggen
Ser att du håller till på Husby, nu måste jag ju bara ringa Katarina, det var ett tag sen sist.
Trevlig resa, en annan får nöja sig med att åka till Stockholm
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!
Sorry… 
Det värsta är ju att jag själv inte håller på med pärlor men är medveten om vilken himmelsk upplevelse det vore för er som gör det.
Klart det är stearinljus! Inte är det alls långa band med pärlor… 
Katarina eller Katrina?
Tack så mycket, jag ser fram emot resan och jag kollar just nu på offerter från fraktbolag, ev så tar jag hem en del shopping med båt. Då kanske det får plats med pärlor… 
Ååååh att få åka dit, Man har ju 4 barn, hur många kilo får var och en ta i bagaget? 20? (nu avslöjade jag varför jag skaffat så många, för pärlshopping i Kina hehe)
Nej, om hela familjen skulle till Kina hade biljetterna varit så dyra att det nog inte blivit något över till pärlshopping..men drömma går ju.
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Åh………jag som håller på att tröska sida upp o sida ner på Panda-hall på jakt efter någon läcker lila pärla o så ser jag dem eller liknande butiker så här på bild *dreglar ohejdat* Vill ju följa med

Det beror på vilket bolag du åker med. Men du kan väl åka dit själv?
När jag började kolla i november kunde man få en biljett ToR Peking för 3400:-. Kanske nåt att önska sig till nästa mors dag? ;)
Man kan ta med sig en hel del i handbagaget också eller välja en väldigt stooor jacka med massor med fickor? 

Katrina T som drejar och har silverlerakurser, har ringt men hon svarade inte.
Nyfiken i en strut handlar du till keramiken i Kina??
Här hittar du det mesta!
#29Då är det samma Katrina som jag känner, hennes mobil har taskig täckning tror jag.
Jag ska försöka hitta nåt till keramiken, håller du själv på med keramik?
Är det något jag letar efter så är det verktyg, penslar, mönster, kanske krokar till örhängen i silver…
Penslar vet jag är det minsta problemet att hitta, finns överallt. Dock har jag ännu inte hittat nån workshop eller verkstad att besöka, inte heller nån affär med keramiktillbehör. Då får man nog åka till Jingdezhen, det är porslinets mecca.
Det är bara att åka! Dock fanns just den butiken inte i Peking utan i Guangzhou, Kanton. Om man flyger dit kan man ta tåget till Hong Kong som är en helt fantastisk stad!
Biljetten behöver inte kosta så mycket, kolla regelbundet så hittar du snart en billig biljett. Boende är inga problem. Man bor i dubbelrum för ca 150-250:-/natt. (Pris per rum).
Åka dit med tom resväska!

Ja, själva priset för resan är nog inte största utgiften…
……
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Här är det en som är grön av avund, JAG vill åka dit, resan dit kanske man kan hitta billigt. Men sedan när man är där så måste plånboken vara full. Tänk vad man skulle handla. Om man åker dit får man väl ha tom resväska och ett ombyte. För vem behöver kläder i resväskan när man kan fylla den med pärlor.

Nej, jag håller inte på med keramik, men har gått en intensivkurs i silverlera hos Katrina. jag håller mig till mina pärlor jag.
Här hittar du det mesta!

Det var ju farliga bilder
, dom skulle få släpa en ut därifrån! Tänk om man kunde åka dit, 3400 låter ju inte som en fantasisumma, jo lite just nu eftersom jag går på 65% av min gamla lön, som inte var speciellt hög. Men i framtiden, vem vet?
Medarbetare på Smyckestillverkning
Nytt Alias: Pugglis 
Halloj!
Nu har jag kommit hem från Peking.
Jag köpte silverkrokar till örhängen, 200 st för 48 Yuen, vilket är ungefär 57 kronor. Jag tror det är 200 par, men oavsett är det ruggigt billigt.
Jag köpte även silverringar att koppla ihop olika delar med, de var också farligt billiga. Jag köpte massor med ringar, fästen och lås och tillsammans med "fiskkrokarna" i silver betalade jag 124Y.(Strax under 150 kr)
Jag tog hyrcykel och efter en del letande hittade jag till en wholesalemarknad som jag läst om på nätet. Flera våningar med både färdiga smycken och tillbehör. Påsar i siden och fina små askar.
Jag köpte även "displayer" Halsbandsdisplay för 11 kronor styck.
Har man en design på eget smycke kan man kontakta butiker i Peking som gör samma modell i precis så många ex man önskar, till en spottstyver. Allt kan skickas med DHL. Halsband, ursnygga kostade ca 20-35 kr. Kristaller, pärlor, metalldetaljer etc, allt gick att välja.
Så nu är det bara att planera in er resa! 
Nu ska jag bara ta mig för att göra mina smycken i keramik och porslinslera för att kunna få användning för mina lås och krokar.
En lite fråga, vad kostar det att skicka med DHL?
Butiksägarinnan pratade priser och det var billigare kg/pris ju mer man skickade. Allt skulle vara framme på 2-3 dagar.
Men jag minns faktiskt inte, jag har själv inget behov av det och lyssnade med ett halvt öra på den andra kundens önskemål. Men man får ju väldigt mycket per kg så det kan ju inte bli så dyrt.
Ring DHL och kolla, de bör ha koll. De har väl gränser som ska överskridas för att få billigare kg/pris.
Tänk bara på att man får betala moms på fraktavgiften när man skickar med dhl, ups etc så lägg till 25% på den summan
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Det lät ju som det blev en lyckad resa och hoppas att du fick se dig runt om på andra saker också.
Du skrev att du hade läst om en butik på nätet som du sökte upp, i vilken stad och har du länken kvar? De saker som du köpte i silver var det stämplat med 925?

11:- för halsbands-display!!! Våv! Hur höga är dom? Köpte du många?
De var stämplade, måste så klart leta fram lupp och kolla då fiskkrokarna inte är särskilt stora…
Butiken var en inomhus-wholesale-marknad i Peking. Väster om Förbjudna Staden. Ska kolla om jag hittar länken. På den marknaden pratade de nästan ingen eller inte alls engelska så där går det inte att få något skickat ifrån. Man måste ta sig dit på egen maskin och använda teckenspråk och miniräknare för att få det man vill ha.
Däremot fanns det ju en del butiker både på Silk Market och Pearl Market där de pratar bättre engelska och där det säkert går att beställa.
Jag tror displayerna var ca 30 cm höga. Jag köpte två svarta och en vit. Jag hade cyklat dit och hade tyvärr begränsat utrymme i cykelkorgen och jag tror jag klarar mig med tre så länge.
Bra tillägg med moms! Fast är det bara moms på det du köpt eller är det även moms på fraktkostnaden?
Jag handlade för 120 Y vid det tillfället och det väger väldigt lite.
Förresten var det 200 PAR, jag var tvungen att räkna i morse…

Synd att du inte köpte typ 50 st…. så vi kunde köpt av dej! Kan tänka mej att betala mer än 11:- för en sån
display.
# 43
Vad kostar såna här hemma? De är ju väldigt skrymmande och ska de checkas in så lär de ligga i en resväska som är hård, så att de inte går sönder i hanteringen.
Här är länken till flera av de stora marknaderna i Peking, ifall ni tar er dit och vill fynda själva!
Man bör ta hjälp av någon tvåspråkig som kan skriva det korrekta namnet med kinesiska tecken, annars får ni lika svårt som jag att hitta dit. uttalet kan variera på flera sätt och du kanske säger något helt annat än du menar…
Lycka till!
Kollat nu och alla är stämplade med 925. Känns skönt att ha kollat det även om det kändes tryggt att det verkligen var silver jag köpte.
Jag såg andra saker än smycken, jag åkte till Xi'an och såg Terracotta armén som är lite mer i mitt gebit. Keramiken är ju det jag håller på med.
Någon som har varit eller tänker åka till Peking?
Jag har planer att åka till Peking, vi får se hur det går. Skulle vara häftigt att åka och titta på bla kinesiska muren och andra sevärdheter. Men inte att förglömma pärlor mycket pärlor.
Åk!
Klart du ska se muren och då föreslår jag den delen vid Muytiani (stavning?).
Där åker man linbana upp, knallar på muren och sen kan man åka rodel ner, urhäftigt!
Åk med endast handbagage. Ha en tom trunk med som du kan fylla sedan med pärlor och kläder. Jag köpte jeans för en hundring…
Jag lider fortfarande av jetlag så nu är det dags för sängen för mig!

Peking låter som ett paradis!!!!!!!
Om någon mer åker dit kan jag väl få bli incheckad i en resväska så jag också får följa med? Så slipper jag betala flygbiljett. 
hej ..jag undrar om det är någon här som vet bra ställen å handla pärlor från behöver ej va från sverige .. men det ska va bra priser + ska sälja i storpack som 500 gr å uppåt .ska va från grossist eller tillverkaren direkt ..söker fler färgade pärlor med så bra om dom har såna med ..
undran över bild 21-22 har dom nån hemsidaman kan köpa från eller måste man åka dit ….blir så avis på dom bilderna …
tacksam för svar
Jag promenerade bara förbi de butikerna. Jag var ute efter annat. Det ska vara en otrolig slump om du hittar en sån butik som säljer över nätet eller via email.
Bäst att vara på plats samt hyra tolk eller om du känner någon som bor där som har samma intresse?
Kan också tänka mig att internationella sajter för smyckestillverkning kan hjälpa dig med kontakter.
Ang pärlor i stora mängder kan jag rekommendera www.alibaba.com, de hänvisar till fabriker, grossister och dyl. MEN då ska man veta att det redan är mellanhänder så priser är långt ifrån det man får på plats.
Har aldrig testat att beställa därifrån men att surfa runt där och söka på olika saker är riktigt skoj om man vill fördriva lite tid!
Peking ÄR ett paradis!
Guangzhou också, har man ändå sett sevärdheterna som jag ändå tycker att man borde se när man ändå är där då kan man åka till GZ nästa gång. Eller kanske hellre till Shenzhen (har aldrig varit där själv men har hört att det ska vara bättre än GZ)
De flesta fabriker ligger kring SZ, där ska det finnas många ställen att handla till grossistpriser, kinesiska sådana förstås.
Jag har redan börjat skriva en shoppinglista på saker jag vill köpa nästa gång jag åker. För det blir definitivt fler resor dit.
Jag ska åka till Peking den 4 augusti, så du får gärna ge mig lite tips var jag ska leta efter pärlbutiker. Alla tips tas tacksamt emot.
tack för svaret ska kolla in på den sidan ..
Jag slängde in en länk tidigare i tråden, kolla den så har du en hel del tips. Sök sedan på Google efter "wholesale" "silver" "Jewlery" etc det finns en hel del på nätet att hitta.
Du kommer ju med all säkerhet att hamna på både pearlmarket och silkmarket, där hittar du det mesta. Bakom Pearlmarket finns ett nyöppnat varuhus där det är glest med butiker och därmed inte så många turister, gå dit och leta, de blir glada för varje ynka turist att det är bättre priser där från början.
Fråga på hotellet eller hostelet efter bra marknader.
Jag blir avis, vill också åka men jag far väl iväg i höst istället…
Trevlig resa!
oki ska kolla det tackar
Tack för tipset. Jag får gå igenom den innan jag reser.

!