Gör o använder du fotlänk/ar?
Ja gör du fotlänk/ar? o använder du själv fotlänk/ar? Tog fram mina gamla fotlänkar o kände att det är dax för att göra någon ny. Fast mina kattfotlänkar duger förståss, men skulle vilja ha någon lite häftigare, men vet inte hur den skulle se ut. Har bara gjort enkelt trädda på wire eller kedja med berlocker. Någon som har tips på lite andra fotlänkar?

Brukar också göra enkla trädda med wire. Kedjor brukar bli fula fort… eftersom att jag har på mej den hela tiden… även när jag badar i havet. En fotlänk brukar klara sej en sommar när jag gjort den på wire. (Tillslut rostar själva wiren , och den går av. )
Har inte direkt nåt tips på nåt annat….
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Jo några går åt varje sommar, men mina med kedjor har faktiskt hållt p.g.a. att de har jag aldrig då jag badar o de enkelt trädda blir ju efterhand ganska fula eftersom de badar jag med, så egentligen är det väl enkelt trädda jag behöver göra ett par st. av, men skulle även vara kul o göra någon lite maffigare, men kan liksom inte komma på hur den skulle se ut
Du kan väl coralla lite grann alternativt göra med bara armarna, som mitt rosarmband?
Min väninna gjorde ett i raw på accuflex , det blev riktigt snyggt.
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Fotlänk har jag aldrig testat att använda, känns inte riktigt som min grej.Skulle du däremot bli förvånad om jag sa att jag vet ett ställe som har lite fotlänksprojekt? 
Omochabako har några få gratisprojekt, mest berlocker på enkel eller dubbel kedja dock. Sen är där den med kristallkedja o ros med bland o pärlor. Lite festligare variant.
O så kom jag förstås på lite mer:
Lite maffigare sydda finner du kanske inspiration till om du söker på anklet på Bead-patterns.com. Finns ganska blandade grejer där, från nätta små pärlkedjor till maffigare o glittrigare saker.
På andra ställen har jag hittat Ruby's Anklet, Summer Surf Anklet (peyotemönster), Blues of Summer (trätt), med affirmationsring, Beaded Anklet (med hampasnöre, pdf), One Fish Two Fish (josefinknutar m pärlor), leather anklet (blommigt), Summer rings (ringar i peyote), Spirals (makramé) samt Framed ZigZag (metalltråd, länkat) o tvåradigt med berlocker.
Eller vill du göra slingrande saker som Thyme2dream? Etsy är ju generellt ett bra ställe för den som vill finna inspiration, bland annat till fotlänkar.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Eller vill du ha en Flower & Feather Anklet? 
Den är väl lite av det maffigare slaget (men förstås mer tänkt för typ en strandbröllop eller nåt).

Jag använder bara fotlänk på sommaren när jag inte har strumpor på mig. Jag har sytt av 11/0 rocaille-pärlor och centrumpärlan 9/0. Det ser ut som blommor på rad. Är faktiskt ganska fint i sin enkelhet. Har inget kort på det men om det är någon som vill se kan jag väl fixa ett. Det är mörkblått med ljusgrå mittpärla.
Vad syr du med för tråd då Bitte? Och vad använder du för lås?

Jag syr med fireline och sätter på ett vanligt enkelt ringlås. Fireline är ju gjord för att tåla vatten så det är inga problem att bada med den.

Här kan du se mina två fotlänkar som jag gjort. :-)
Tack alla för era tips o som vanligt maneki - jättetack för alla häftiga länkar. Klart inspirationshöjande

Vilka fina smycken du hade på din sida Helenaf76, gillade speciellt halsbandet med svarta små rocaille, det var som en spets. 
Tyvärr funkade bara sidan med smycken, hade gärna kollat in dina andra saker, men där fanns inga bilder.
Nytt Alias: Pugglis 
jag har gjort en fotlänk i år på beställning… gjorde den i äkta silver och med små strassbollar o små minibjällror så dom ska rassla lite extra mycket. =) o så lite pärlor o sånt såklart…
bilden är JÄTTEDÅLIG.. men man kan ju föreställa sig.. den blev mycket finare i verkligheten än på bilden.. faktiskt..
har även gjort några billigare med silverplätterat och lite pärlor.. har dock inga bilder på dom än men dom har varit omtykta. men silverplätterat är ju ingen höjdare när man har den på sig en hel sommar varje dag…
Tack Maneki för länken på affirmationsring fotlänk. Har nu äntligen gjort 5 st och jag sålde 2 st omgående. Skulle bara ha gjort dom lite tidigare. Men jag hittade inte ringarna utan blev tvungen att köpa några nya. Vi får se om dom andra kommer tillrätta.

Jag har aldrig förstått om länken ska sitta ovanför eller under knölen? Sitter här och måttar en kedja nu, men vill ju få det snyggt! Vad tycker ni?
Jag tror att det är olika. En del föredrar under och en del över. Men jag vet inte säkert, då jag inte har gjort så många. Men jag har satt ringar i slutet så att man kan reglera längden själv
Beror nog på vilken typ av fotknöl man har (tydlig eller otydlig) o hur svullna ben man har helt enkelt. Den som har problem med svullnad skall ju knappast ha en fotlänk som sitter åt. Så det varierar från kund till kund o fotlänkar kan ju vara allt från ca 20 cm - 30 cm o det är alltid bra att ha en liten bit regleringskedja på slutet så kan kunden själv välja om länken skall sitta tajt eller löst.

En bortglömd kroppsdel… Jag har aldrig tänkt på att folk har olika typer av fotknölar, att de kan se olika ut. Ja, har nog aldrig ens tänkt på mina egna "knölar" (utom när jag var lite o slog i dem när jag sprang i "tollor" då).
53Goran: kul att höra att du fick användning för mina tips.