Var bor du?
Tänkte att man kanske skulle kunna göra en karta å pricka in var alla bor…. Kunde ju vara lite kul att se hur utspridda vi är…
Var bor ni? Jag bor i Anderstorp i Småland.
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken

Ja vilken kul ide.
Jag bor i Heby, 4,5 mil från Uppsala.
Och jag bor i Malmö
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Lycksele, Västerbotten, Lappland
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag bor i Norrköping, Östergötland!

Bjärebo så klart, Svenstad för att vara precis (mittemellan Båstad o Torekov).
Vi är väl ett antal skåningar här har jag för mig?
Susann: Känner du till Frappr? På ett forum gjorde vi en karta på den sajten där man kunde lägga in sig själv. Undrar om jag inte t o m är med på mer än en karta där…
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Röke Väg 24 mellan Örkelljunga och Hässleholm.
Hur många rum har du SusannAlg?
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Nyköping, Södermanland.

maneki, var inne och kollade där… men kunde inte komma på hur man skulle kunna göra en egen karta…..
Emo Hmm…. vet inte riktigt var jag skulle stuva in alla… har ju iofs inget litet hus, men här bor ju 5 personer…
Inga problem att göra en karta och skriva in alla, frågan är vem ska göra den och var ska den ligga?
Bor där 5 personer? Än sen då? De använder väl inte alla rummen? De tomma rummen kan vi använda när vi kommer till dig :-)

Uppsala, centralt i minimal tvåa. Men har sommarstuga i Dalsland. Så jag har flera "hemma", men får räkna mig som Uppsalabo nuförtiden.
Vad ska man ha som signatur tro?

Härnösand i Ångermanland, i ett 1700-talshus mitt i stan.
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Sturkö i Blekinges östra skärgård.
(Här finns lite kursgårdar med övernattning man kan hyra)
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!

Fru-pärla Då kanske vi kunde ha en träff hos dej! (Du har ju dessutom gott om pärlor… om vi skulle sakna något…)
Maneki Hade ju varit super om man kunde gjort en sådan karta som fanns på den länken, med bara våra alias och orter där vi bor…. hmm får utforska sidan lite till.

Jag var tvungen att logga in på Frappr bara för att kolla (tänk -- jag är faktiskt med på 4 kartor, mer än jag visste…). Testade även att göra en karta, men verkar som jag inte kunde göra det med mitt gamla Frappr-konto. Verkar vara rätt lätt att tåta hop en karta. Här är min testkarta. Om nån är nyfiken på hur de ser ut. Kartan kan sen också "bäddas" in på sajter med koden t h. Det är en s k gästkarta, som man enkelt kan lägga in sig på ungefär som i en gästbok. Sen finns det mer avancerade kartor att bygga upp (se här).
jag bor på landet utanför knivsta, ca 2 mil söder om uppsala och 5 mil norr om stockholm. leja var i uppsala bor du ungefär (förstår om du kanske inte vill skriva ut exakt) jag bodde i fålhagen på botvidsgatan 17 från 1985 till 2002.
Jag tror att jag joinade din karta nu Maneki!

Visst, finns intresse så kan jag kolla
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!

Nu har jag också prickat in mig på kartan, Maneki.

Jag bor i sköllersta och har prickat in mig på kartan med
O jag har också prickat in mig o för den som inte redan vet så bor jag i Karlshamn - Blekinge.

Mig hittar ni i Tumba, söder om Sthlm. 

Jag har också prickat in mig på kartan, Huddinge söder om Stockholm. Hej wasp, då är vi nästan grannar!
Nytt Alias: Pugglis 

Yay
Har bott i Huddinge till o från under halva mitt liv (nästan)…
jag har också prickat in mig på den enkla kartan - försökte på den avancerade där man kunde zooma sig in ända till exakt läge, men markören hamnade inte alls där jag så noga klickade och inte gick det att flytta eller ta bort heller 

Nu är jag också inprickat.. Gualöv, mellan Kristianstad och Sölvesborg.
Jag är oxå med, Karlsborg, Västra Götaland

Toppen Maneki! Precis så tänkte jag! Nu ser man ju lite hur vi är placerade i landet!
Även jag är inlagd på kartan.
Jag är med på kartan jag också.
Åh, en pärlträff i Blekinge, Fru Pärla. Det skulle ju inte vara helt ointressant. Bara det inte blir babyfritt a la Facett så är jag intresserad.
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Jag är med på kartan :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Oj, vad högt upp du bor Allamej!

Det bor iallafall några lite runt mig
Ni vet väl att vi har sommarträff med övernattning första helgen i juli?
Hehe Susanne… Lappland är rätt högt upp ja :) Men Skellefteå är ännu högre upp :) *intern diskution med min mor*

Den sommarträffen funderade jag på.. Mycket..
Men avstår..vi bokade för någon dag sedan en tur till Kreta senare i juli, så det blir lite mycket..
Hur hinner ni?
Det tar tid för mig att läsa igenom villkoren - och att förstå dem.
Det är ju alltid så krångligt med juridiska texter på engelska.
Får se vad jag gör när jag läst igenom och helst förstått :-)
Att jag missade lite när jag reggade mig här, har gjort att jag nu vet att man måste vara mycket försiktig och noggrann.
Försiktig har jag alltid varit och alltid läst igenom villkoren ordentligt, men det har jag fått erfara, räcker inte alltid.

Emo Vad menar du?

Emo: för att lägga in dig på den lilla gästkartan behöver man inte regga sig. Inte vad jag vet i alla fall. Bara att skriva i platsen man vill att pluppen ska lägga sig. 
O vill man inte vara allt för exakt med var man bor så går det också bra att lägga sin plupp i närmaste stad. Alla vill ju inte vara så specifika på forum.
Tycker ni att vi ska ha en sån här karta som "officiell forumkarta"? För i så fall så går det att döpa om den till nåt bättre än min titel (ja, nåt skulle jag ju hitta på) eller om vi skapar en helt ny . De "stora" kartorna har större möjligheter o funkar även som socialt nätverk, men de små gästkartorna är kanske enklast och smidigast. Som kissidor var inne på kan de mer avancerade vara kluriga. Vet inte hur det funkar med storlek, om den skulle kunna fälls in i en artikel?

Nu har jag också lagt in mig på din karta, maneki.
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Inprickad 
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Jag bor strax norr om Uppsala och har prickat in mig på kartan!

Nu är jag också inprickad. :) Många kan nog redan lista ut var jag bor, i alla fall i vilket landskap, men… 

Nu finns jag med på kartan. Bor på Rackarberget i Uppsala(övervintrad student).
Vad ska man ha som signatur tro?
Även jag har prickat in mig och bor i Stockholm.
Maneki bra med klargörande, för den informationen kunde jag inte hitta direkt och då tar det tid att förvissa sig om att det man tror också är så som det är. Kissidor har nog rätt i att denna enkla karta fyller funktionen bäst.

Nu finns jag där…ååå…bor ännu högre upp än Allamej :-)
Hemmingsmark 2 mil söder om Piteå, Norrbotten 
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Det här tycker jag var en kul idé. Skoj att se var ni alla bor någonstans.
Jag bor en by som heter Rusele, ligger ung. 4,5 mil norr om Lycksele - samma kommun som Allamej!!
Det skrivs en del om att pricka in sig på karta…. Vilken karta och hur då??????
Shigne, högre upp i tråden så har Maneki lagt in en länk till hennes karta :)

Jaha, wasp. Jag har också bott i Huddinge mesta tiden av mitt liv, men några olika platser, allt sedan 1970, uj uj, sedan urminnes tider känns det som. 
Nytt Alias: Pugglis 

Om nån missat det så finns en länk till kartan i Manekis inlägg #14
Allamej, skulle man kunna lägga in länken i första inlägget?
Jättekul att kunna se var alla bor!

Kanske denna tråd skulle kunna klistras? Är ingen vän av överdrivet klistrande, men just denna tråd kan ju vara av intresse för både nya o gamla medlemmar. Eller göra en artikel av det så är det åtminstone för stunden väl synlig på förstasidan?
Kartan kan också klistras in direkt på en sida (där finns en kodbit), men jag har inte testa hur det funkar. Tanken är just att man ska kunna göra en karta o lägga in direkt på sin hemsida eller blogg.

Vad tror du Allamej? Kan man göra så att kartan är synlig på startsidan?
Jag vet inte hur man skulle göra… det skulle väl vara om Maneki skriver en artikel och placerar den som huvudnyhet 1 eller 2 :)

Jag bor i Gävle (är ny här)
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

Ja, jag skulle ju kunna försöka mig påatt göra en artikel så får vi väl se om jag kan klistra in kartan på ett snyggt sätt. Har inte testat att skriva en artikel än så jag får se om jag kan lyckas. 
Hej o välkommen till forumet, förresten. DoD! 

#55 tackar!
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta