Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterevenemangtillställningar
Läst 7481 ggr
NeedfulThings
0

***Utmaningsgalleriet!***

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här tänkte jag att ni kan lägga upp era alster när ni fått ert paket.

Jag kommer också att meddela vilka som blivit dragna varje fredag (hehe det lät nånting)Skrattande

Hojta gärna till själva när brevbäraren varit på besök!

I väntan på bidrag får ni njuta av dessa "sommarblommorna"Flört

Vecka 23: Cessy & ommok

Vecka 24: Bimse, Evahelen & Allamej

Vecka 25: Maneki & Mattiz73

Vecka 26/27: Paerlugglan, leja, kissidor, mindfields

(Understruket namn = har visat sitt alster)

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Cessy
0

Åh vilken härlig bild needful *dreglar*

Men först o främst säger jag - Tjoho - jag fick ett jättefint paket idag med lila o rosa nyanser. Susade direkt o fotade pärlorna, men det märks att jag ännu inte riktigt lärt mig kamerans så jag har laggt skärpan lite fel. Nåja det går o se ändå även om det blev suddigt framtill i bilden. Nu skall jag bara komma på vad pärlorna vill bli *kul*

[kissidor]
0

nämen, fick du ett LILA paket - ur en helt slumpmässig lottning FörvånadSkrattande!

NeedfulThings
0

Jajamensan, det var faktiskt helt slumpmässigt, men jag blev lite full i skratt när det blev just Cessy som fick dettaSkrattandeMycket passande. Och vad läckra de där krackelerade kuberna var!

[kissidor]
0

det förstår jag att du blev needful OskyldigSkrattande! men jag tycker också att det var fint Flört

Cessy
0

Ja jag är i varje fall väldigt glad för detta slumpmässiga paket o om jag tror rätt så är de mörkblå stora runda Guldsten o de är så läckra med sitt svaga glitter o färgerna är så fina ihop, men än så länge blänger de bara på mig o tycks säga - att tycker du nu vi är så fina så se till o kom på något fint o göra med oss dåFlörtSkrattande

maneki
0

Ja, det blev ju väldans så passande. Flört Fina färger o pärlor, tycker jag också.

O, Needful, vilken mumsig o somrig bild. Glad

BitteS
0

Jag hoppas det är ok att jag gluttar på den här tråden fastän jag inte är med i utmaningen. Fegade ur. Ni vet: Inte kan jag…

Men titta kan jag och det ska bli spännande att se paketen och vad ni kan göra med dem.

ommok
0

Jag tycker också att du fått till en mycket somrig bild, Needful! Flört

Här är en annan somrig samling pärlor, som jag fick på posten idag Skrattande. Ska bli spännande att se vad det blir av dem! Just nu har jag massor av idéer, men de ska få ligga till sig lite. Obestämd 

Härliga pärlor är det, och i en underbar färgkombination, som jag verkligen gillar.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Emo
0

Så fina blandningar ni har fått. Ska bli spännande att se vad de kan bli.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Denna kommentar har tagits bort.
53goran
0

Det var helt klart dina färger Cessy.

53goran
0

Ommok, även dina pärlor var i fina färger. Härligt vår/sommar gröna.

Även jag fegade ur, men nog kommer jag att titta här ändå. Jag kommer nog att ångra mig lite då och då.

ommok
0

Ja, visst är de! Jag gillar de flesta färger, men så här års är ju turkost och grönt en härlig färgkombo! och tillsammans med de kristallklara blommorna finns det mycket man kan göra med dem. Undrar vad de vill bli? Tänk om de kunde tala om det Flört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

leja
0

Vad kul, nu ser jag fram emot vad som kan bli. Men även kommande paket.

Vad ska man ha som signatur tro?

NeedfulThings
0

Självklart får ni titta in även om ni inte är med - och kanske ni vågar / vill vara med på nästa grej,  har fått lite idéer - men nu får vi ju ta detta först.

Ja, dina pärlor var också läckra ommok. Nu syns det inte så tydligt på bilden, men en del var tvåfärgade och helt fantastiskt snyggaSkrattande

Det här kommer att bli så spännande.

SofiaDalarna
0

Oh, vilka fina pärlmixer! Tyvärr hann jag inte skicka in i tid för att vara med, synd… Men det ska bli jättekul att se vad Ni andra gör av era paket!

[kissidor]
0

åh jag blir nästan törstig när jag ser paketet du fick ommok Tungan ute, mycket fint sommarpaket!

och needfuls startbild glömde jag säga är ju jättehärlig Glad

ommok
0

Här kommer en till bild av paketet. De knottriga ispärlorna är tvåfärgade, och jag tycker det syns lite bättre här. Och de oregelbundna klara pärlorna med sina färgade ränder i vågor inuti är helt underbara, tycker jag! Har inte sett dem tidigare. De matchar varandra så fint! Thank you

Cessy
0

De tvåfärgade ispärlorna fanns en gång i tiden hos sirlig.se o de vridna pärlorna med ränder i fanns hos pärlerian. Vet dock inte om de fortfarande säljer dessa för det var ett bra tag sedan jag köpte dessa. Roligt att du gillade färgkombon ommokGlad

Du som gjorde mitt härliga lila/rosa/blå paket - Är de stora runda guldsten? Jättefint paket med härlig färgkombo är det i alla fall Tackelitack

ommok
0

Tack Cessy! Då gissade jag rätt när jag öppnade paketet! Flört Något i det fick mig genast att tänka på dig. Inte färgerna, men väl just kombinationen, tror jag. Lila är de ju inte… Skrattande 

Nu sitter jag och tittar på dem, och ser alla möjliga kombinationer, men det lär ju dröja ett tag innan jag är nöjd med resultatet. Vi får se vad det blir. Knappast något som du skulle ha gjort, Cessy, något liknande är inte jag kapabel att göra. Dina smycken är outstanding, tycker jag, så förvänta er inte så vackra saker från mig. Men eftersom pärlorna är så fina, borde det kunna bli ett någorlunda fint smycke i alla fall. Tungan ute

Cessy
0

ommok: Oj tackelitack för dessa ordenSkämsGlad, men du gör också fina smycken ommok. Du får säkert ihop något fint med pärlorna o dessutom skall du veta att jag har haft svårt o göra någoting med dessa själv o få ihop det. Nu utgick jag ifrån de vridna med ränder i o samlade pärlor för att matcha dem. Det är därför paketet blev som det blevFlört

Jo det är ju lätt o drabbas av prestationsångest i sådana här lägen, men det roliga i detta läget är faktiskt bara för min del se ett smycke med dessa svåra pärlor. De pärlor jag fick är inte lika svåra o ändå kommer jag inte riktigt överrens med mig själv om jag skall använda dem mot en kedja (länka dem) eller trä dem o blanda in seed beads. Har ingen riktigt klar idé ännu. Det får väl ligga till sig några dagar o så får pärlorna o jag blänga lite på varandraSkrattande

ommok
0

Jag har lite funderingar åt samma håll, att kanske använda dem i en kedja. Men de säger så många andra saker också, så jag måste låta dem ligga lite för att få något som inte blir för spretigt. Foten i munnenDet skulle kunna bli någonting sytt av dem… Har en del fina seed beads som skulle kunna passa färgmässigt. Vi får se hur det blir.

Ditt paket var också jättefint, men jag förstår ditt dilemma. Kuber är inte så lätta att jobba med, de kräver en hel del. Samtidigt är de underbart vackra i ett smycke, där de kommer till sin rätt. Man kan liksom inte bara trä dem rakt upp och ned, då syns de ju inte särskilt väl. Krackelerade pärlor har ju så mycket liv i sig, och det vill man ju också få fram. Jag fick ju också några sådana, så nu ska jag sätta mig och titta på dem och prova lite olika saker… Obestämd

SusannAlg
0

Cessy Jo, det är guldstens pärlor… kul att du gillade paketet, ser fram emot att se vad du lyckas hitta på!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Bimse
0

Problem - Nu får ni bestämma.

Det har blivit lite problem, jag kommer troligtvis att vara kvar här hemma ca 2 veckor. Nu har jag fått veta att jag kommer att sticka iväg och kan inte ta med mig pärlor och fix till sådant, dessutom troligtvis ojämn tillgång till internet. Reglerna för att vara med i utmaningen är att Needful lottar fram vilka som Needful ska skicka till och från vem som får pärlor varje vecka. Då finns det tre alternativ så som jag ser det och som ni får ta ställning till:

1. Att du Needful, skickar framlottade pärlor till mig i veckan.

2. Att alla får sina pärlor på en gång, (då är det lika villkor för alla).

3. Att jag hoppar av och att de pärlor som jag har skickat till Needful lottas ut till någon av er som deltar.

Nu får ni ta ställning.

Skrattande

mattiz73
0

Needful kan väl skicka till dig och en till nästa vecka! Det röstar jag på iaf!

Cessy
0

Finns väl ingen anledning till att inte Needful skulle kunna skicka pärlorna till dig omgående så du s.a.s. fått synnerliga skäl o inte kommer hinna göra någotning annars.

Hur länge kommer du vara borta Bimse? Hoppas i alla fall att det blir en riktigt trevlig resa oavsett vart du nu skall åka o en skön vistelseGlad

ommok
0

Jag tycker också att Needful kan skicka till dig och någon mer nästa vecka. Det är väl viktigare att du får delta, än att vi ska hålla på slumpmässigheten? Du får ju i alla fall ett slumpat paket pärlor. Flört Så jag röstar också för ditt alternativ 1.

Emo
0

Jag röstar för att inblandade gör vad som är enklast. Vi ska ha roligt och inga onödiga problem.

NeedfulThings
0

Ja visst gör vi enligt alternativ 1, Bimse. Jag postar ditt kuvert imorgon, och sen postar jag två till som vanligt på torsdag (för vi är 15 deltagare och på så vis slipper vi att en enda person får vänta till allra sist. Hur bra som helst! Och det är ju självklart att du ska få vara med! HInner du inte bli klar innan du reser så finns tråden kvar när du kommit hem igen, det gäller ju alla deltagare, jag vet att det är sommar och semestrar lite här och där, därför får vi ta det lite som det kommer tycker jag. Det är ju en anledning till at 2 st får paket varje vecka - då är chansen större att någon av dem är hemma i alla fall.

:)

Emo
0

Bra lösning!!! - men det visste jag att det skulle bli FlörtGlad

Bimse
0

Ja, men så bra då.

Evahelene
0

Toppenbra lösning! Skrattande

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

leja
0

Utmärkt lösning. Här ska vi ha kul och se det möjliga eller hur ?

Bimse
0

Nu har jag fått lite pärlor, jag tror jag vet vem som har skickat dem, men vill inte veta helt säkert tills vi är klara.

Pärlorna går i tvåa teman kan man säga - sol och hav. Det finns emellertid ett problem så som jag ser det och det är vad jag ska göra med de folierade fasetterade blåa kristaller som ni ser längst fram bland de blå pärlorna? De har en diameter på ca 5 mm. Tar tacksamt emot råd och tips beträffande detta.

I min gamla kamera kunde man välja storlek på bilderna, det verkar inte som om man kan göra med denna, eller så har jag inte kommit så långt att jag har hittat den inställningen, trots letande. Hoppas att ni ser hyffsat i alla fall.

Bimse
0

Det gick inte att lägga upp två bilder samtidigt och såg att "sol" bilden blev jättestor.

Nu kommer "Hav" bilden och trots att jag har beskurit den misstänker jag att den blir stor den med. (Suck)

Får försöka vara Glad ändå

leja
0

Fina pärlor, ser fram emot resultatet.

[kissidor]
0

havspärlorna blev man ju väldigt läskad av, men utmaningen i att göra nåt av dom alla verkar knepig men rolig Glad.

ang dom blå utan hål - du måste ju inte använda alla pärlorna du får, men jag förstår ju om du gärna vill försöka Flört. du bimse som är duktig med metall, går det inte att göra en liten metalltrådsram av nåt slag åt dom? pilligt som tusan men ska det vara utmaning så ska det OskyldigSkrattande

NeedfulThings
0

Ja, du Bimse, det ser ju ut att vara en riktig liten utmaning du fått där. Jättefina pärlor var det i alla fall. Ska bli spännande att se vad det blir av dem.

Nu har jag dragit veckans två vinnare, så de postas senare idag Flört

maneki
0

Ja, små stenar är kluriga om man inte sysslar med silversmide. Syrran har bl a borrat små hål i sten o limmat fast såna där småstenar. Själv har jag många gånger varit bekväm av mig o köpt färdiga smyckesdelar för just pointedbacks. Eller pluttat ned dem i polymerlera. Denna infattning i metalltråd kanske är av intresse (ser jäkligt pilligt ut) eller WigJigs Diamond Vines (mer lim).

Det är väl lite så det är med utmaningar, som kissidor: även om man inte måste använda precis varje pärla så vill man ju ändå åtminstone försöka. Glad

Cessy
0

Idag fick jag äntligen tummarna loss för att göra färdigt med pärlorna jag fick i sommarutmaningen Jag valde att göra ett corallat armband o ett coilat hänge (ovanligt vaSkäms) av det fina materialet som jag fick i paketet. Till detta har jag lagt till är 5 olika seedbeads (Den sydda stommen till corallingarmbandet o så använde jag samma pärlor i det coilade hänget) ett toggleslås, ett klolås, artistic wire som jag coilade runt hjärtat som ingick i paketet o så ett litet hjärta i metall inuti det coilade hjärtat, några motringar, klämpärlor o några hattpinnar. Jag har använt 100% av materialet som ingick i paketet o först lägger jag återigen upp bilden på paketet o under den bilden så lägger jag bilden av vad pärlorna blev.

[kissidor]
0

mmmm, mycket maffigt, mycket mumsigt Tungan ute och mycket cessy Flört! det här setet lär väl komma till användning va FlörtSkrattande?

vad kul att första utmaningsalstret är presenterat förresten Glad, och vad spännande att få se vilka som får vad idag Skrattande!

Mindfields
0

SNYGGT Cessy! :) Kyss

NeedfulThings
0

Wow vilket fint och proffsigt set du fått till, Cessy. Och vad kul att se vad pärlpaketet blivit. Tänker på bär eller nåt när man ser det, Blue Fruit finns det väl nåt godis eller nåt som heter?

Ser fram emot allas alster!

Emo
0

Fint att redan kunna beundra ditt vackra alster. Inte konstigt att det finns tråkiga människor, som är avundsjuka på ditt kunnande.

53goran
0

Verkligen fint set. Även jag tänker på bär, dom svarta ser ut som svarta vinbär. Hela setet är välarbetat och fint.

Evahelene
0

Åh jesses och hjälp så fint - och läckert! *bugar mig djupt av beundran*

Cessy
0

Åh - tackelitackSkäms era ord värmer o nog gillar jag detta setet Kissidor o färgmässigt passar det till det mesta jag har i kädesvägOskyldig så jag blev ju verkligen jätteglad över detta paketet jag fickSkrattande

Kan säga att de stora runda pärlorna som ser svarta ut på bilden inte är svarta utan djupt marinblå med svagt glitter i. De är nämligen blå guldsten o har ett härligt svagt skimmer då man rör på armbandetSkrattande Sedan syns ju inte "Friends"-kvadraten men den sitter vid låset på armbandet men eftersom jag ville ha med hänget också så hade det blivit för stor bild om jag även tagit med armbandet liggande.

Bimse
0

Grattis Cessy, återigen har du lyckats få fram något väldigt bra. Det ser verkligen läckert ut och har din stil, dessutom är det ju väldigt jämt och fint du coilar. Skrattande

BitteS
0

Oj, vad fint det blev. Vilken tur du hade som fick din älsklingsfärg CessyGlad. Armbandet var jättesnyggt! Nu förstår jag varför jag hade ågren och inte tordes vara med. Jag skulle aldrig kunna få till det så där av några pärlor som man inte får välja själv. Det var mycket bra gjort.

Det ska bli riktigt spännande att se vad ni andra får till av era pärlor. Ribban är ju satt ganska högt nu och prestationsångesten kan nog slå till hos fler än mig. Eller är det bara jag som lider av den?

Cessy
0

Oj - SorrySkäms menar ju inte att trissa upp något. Ville ju bara att kuberna skulle komma mer till sin rätt o så var där lagom antal för att det skulle passa att coralla ett armband. Kuber passar ju bäst typ corallade/länkade, då de har en tendens att försvinna när man trär dem på rad. Menade def. inte att skapa ågren o ni skall veta att när jag var med i beadswap 2 på PP (om ni är nyfikna på vad jag gjorde då jag var med så gå till sid 5 o 6 i beadswap 2 galleriet, får tipsa om att även Kissidor var med där då o jag tror att är några här på Smyckestillverkning som fortfarande är med i nåfon av beadswapparna.) det vanligaste att det var det jag gjorde d.v.s. jag trädde beadswappärlorna på rad. Hoppas verkligen inte att det jag gjort sätter hämsko på er andra utan att var o en tittar på sina pärlor o bestämmer sig för att göra utefrån vad man får för idé.

Glömde ju att tacka för de nya vänliga kommentarenerna - Tackelitack! - o javisst hade jag tur som fick ett paket med färger som jag älskarGlad

BitteS
0

Men Cessy: Du får inte ta det som någon kritik! Det var definitivt inte menat så. Förlåt om jag gjorde dig ledssen. Det är ju en konst i sig att kunna se vad man kan göra med redan förutbestämda pärlor. En del har den förmågan, andra inte. Du gör ju jättefina smycken och det jag menade var att det är strongt gjort att få till det så bra! Det finns många andra här som också gör jättefina smycken så det blir nog inga problem för er som är med att leva upp till detta. Du ska vara stolt över det du gör, för det är du värd.

Hoppas jag inte trasslat till det ännu mera nu för jag är defenitivt inte ute efter att kritisera någon Skäms.

NeedfulThings
0

Hehe Bitte, jodå prestationsångesten och jag är goda vänner, men det gäller allt pärlande som ska visas uppFlört och nej Cessy, inte kommer du att göra så vi andra får det svårt, jag menar, att du gör helt fantastiska smycken är man ju lite van vid nuSkrattande

Såååå, har ingen haft besök av brevbäraren än? Eller så kanske ni inte är hemma, så klart. (bara för att man själv går hemma hela dagarna behöver ju inte alla andra göra detSkäms)

Kan förresten meddela att i ett av paketen som jag skickade igår var en pärla trasig, tyvärr. Jag har dock skickat med den ändå, så man ser "hela paketet".

Emo
0

Prestationsångest är något väldigt välbekant, men när det gäller smycken så är jag (än så länge) lyckligt befriad från den.

Det är fördelen med att inte ta sitt "smyckesskapande" på så stort allvar :-)

Skulle jag råka sälja en del, kommer det att ändras :-( Det finns fördelar och nackdelar med allt - eller som di gamle sa: "Aldrig så illa, så ändå gott för något"

Cessy är experten så hennes alster är ofta något ouppnåeligt, men det är väl bra att se vad som är möjligt :-)

mattiz73
0

Så fint Cessy! Nu är ju inte lila min favoritfärg men jag förstår att du gillar den. Jag gillade som vanligt ditt coilade hänge och det skulle tom jag kunna tänka mig använda! Armbandet var oxå fint och så effektfullt.

Cessy: Det är inte ditt fel att du är så duktig men visst fick jag prestationsångest! Usch… jag sitter här och undrar vad jag gett mig in på!

Needful: Det var inte jag men när jag läste vad du skrev kom jag på att jag glömt tömma boxen idag och rusade ner men tomt! Och lika skönt var det då jag inte har någon inspiration alls just nu!

Cessy
0

Åh inte behöver ni ta i så, men tackelitack alla, men såå bra är jag inte.Skäms Fast visst blir jag glad att ni tycker om det jag har gjortGlad Nej det som gjorde mig betänksam var ju just det här med prestationsångest o jag gör ju som jag gör o så måste ju var o en göra - som den gör o vad den ser i sitt pärlset. Kan trösta med att jag precis gjort ett moders hjärta till mig själv färdigt o det blev absolut sämst i serienObestämd Att bara ha en symbol inne i hjärtat för sitt enda barn blev inget vidare lyckat. Fotar det senare ikväll eller i helgen o lägger upp det, men ni är alltså inte ensamma om att få prestationsångest, utan jag tror det är något som drabbar alla av oss, men försök bortse från den o gör något som känns kul helt enkelt o att ni får en trevlig pärlstund helt enkelt.

mattiz73
0

DEt är inte ditt fel att jag får prestationsångest! Jag skulle nog aldrig anmält mig till denna utmaning eftersom jag inte är ens i närheten av alla ers kunskap och utövande. Men nu har jag anmält mig och jag ska genomföra det men ångest efter ditt fina set har jag!

NeedfulThings
0

GladVet du mattiz, du behöver inte oroa dig! Vi har ju sett en massa fint du gjort innan, så vi vet att du kan. Sen är det ju så att detta är en kul grej utan något tävlingsmoment över huvud taget, och ingen förväntar sig att någon gör över sin förmåga. Vi är ju olika erfarna, kan olika saker och det kommer att ge ett mycket varierat och spännande resultat.Skrattande

Prestationsångest för min del är inte för att Cessy eller någon annan lägger upp något superläckert, utan det är väl mer rent allmänt. Och det tror jag nog att de flesta av oss känner någon gång.

Så släpp nu den där lille jäkeln som sitter bakom örat och viskar att ni inte kan, så har vi kul i stället!

mattiz73
0

Jag ska ha kul! Jag lovar Needful och fastnar jag får jag rådfråga er!

Jag gör ju bara sånt som ni gör….förutom mina trasselhjärtan! Men ok jag ska släppa detta och njuta av vad ni lägger in här! Lite nyfiken är jag på vem som fick idag!!!!

ommok
0

Så otroligt fina saker du fått till, Cessy! Jätteroligt att se dem! Du är verkligen duktig! Glad Visst kan man få prestationsångest för mindre… Men det gör ingenting, det är ju bara roligt att få försöka sig på något nytt! Inte ska vi väl jämföra våra arbeten här, utan bara göra så bra vi kan med vår kunskap och teknik. Då behöver ju ingen vara orolig för att visa upp sitt verk!

Mitt fina paket ligger fortfarande på mitt skrivbord och blänger på mig. Snart ska jag dock få tid och ro att sätta mig ner med det (skolan slutade ju idag, så snart är jag också ledig, har bara några dagar kvar nu innan lovet börjar Flört.)

Tigris
0

Vilket vackert set du gjort Cessy! Det ska bli kul att se vad ni andra får till också.

Jag följer tråden med spänning även fast jag inte är med i utmaningen själv. Jag vågade inte hoppa på eftersom den här tiden på året brukar vara hysterisk på jobbet samtidigt som det är fullt upp med skolavslutningar, födelsedagar och en massa annat jox.

[kissidor]
0

hehe, jo visst tänkte man lite i dom banorna - att det blir lite tungt att lyfta den här budkavlen som cessy lämnat efter sig nu Skrattande.

men struntsamma, allt kommer att bli lika roligt och spännande att se, och när väl man får sina pärlor kommer man nog att fokusera på dom och vad dom vill bli när dom blir stora utan att ha nån ledig plats i lilla hjärnan för prestationsångest Glad! och förresten så är vi ju glada för inspirationen vi får av våra med-deltagare också, det är ju en annan av poängerna med ett sånt här litet upptåg Flört.

och ooohh så nyfiken jag är på att få se vilka och vad som fick utmaningarna idag Skrattande!

Allamej
0

Jag och Evahelene fick våra utmaningar idag :) Och jag är dels otroligt nyfiken på vem som skickade mitt och vad jag ska hitta på med det :) Bild kommer om en stund :) Ska bara diska först :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
0

Här kommer bilden på vad jag fick med posten idag :) Underbara pärlor!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

NeedfulThings
0

Så bra att de kom fram! Började misstänka att posten klyddatSkrattande Skrattade lite för mig själv när jag läste att ni skulle ses idag, tyckte det var lite extra tur att båda fick då. (men jag drog lott faktiskt)

Cessy
0

Ser ut o vara ett härligt paket pärlor, säger jag ju som älskar de färgernaSkäms Skall bli himla kul o se vad du hittar på med demGlad

Och ser att det kommit in fler kommentarer, så jag tackar o niger för dem.Glad Hjärtat/hänget sitter faktiskt runt halsen o armbandet hade jag på mig tidigare ikväll när jag var iväg. Älskar ju när det rasslarFlörtSkrattande

Cessy
0

Blev ju förvånad att jag missade skärpan så då jag fota pärlorna jag fick o så har jag sett att en del bilder blir oväntat oskarpa då jag fotar på stativ o tycker ju detta är attans underligt för om jag tar på frihand  o på människor o djur så blir ju bilderna betydligt bättre med min nya kamera än med min gamla, men på pärlor o smycken blir bilderna faktiskt ibland sämre

Nu när jag fotat i ett par omgångar så slog det mig äntligen vad det är som ger oskärpan. Avtryckaren på den nya kameran är så pass hård o när då kameran står på stativ o använder långa slutartider så blir det vibrationer då jag trycker av o det resulterar i oskärpa. Nu blev jag äntligen färdig att söka efter om det fanns någon form av trådutlösare/fjärrutlösare att köpa till kameran o när jag sökte på kameran så stod det faktiskt i beskrivningen att fjärrutlösare behövs om du fotar på stativ med längre slutartider, så det är tydligen fler än jag som har haft problem med oskärpa då.

Tänkte att en sådan kostar väl multi för det brukar ju gärna tillbehör göra, men för en gångs skull så var det faktiskt ganska billigt o jag hade tur för där jag hittade den billigast så fanns det kvar 1 st på lagert, så nu sitter jag otåligt o önskade att det var vardag så att de skickade den imorgonSkrattande 

Ja de brukar ju säga att ingen teknik i världen är bättre än dess svagaste länk o i det här fallet är det alltså en för hård avtryckare som är den svagaste länken. Inte klokt igentligen

Emo
0

Kolla manualen igen. Du har kanske en fördröjning, så att du kan trycka på knappen och bilden tas lite senare. Har du bildstabilisator? det finns på flera nyare kameror.

Cessy
0

Nej det räcker inte Emo. Bildstabilisatorn fungerar - det märks på frihandsfotograferingen, men eftersom jag fotar utan blixt o med lampor så handlar det om ganska långa slutartider. Om då avtryckarknappen är hård, så ger det vibrationer som fortplantar sig i stativet o eftersom kameran använder så pass lång slutartid, så går det inte att undvika. Nu kostade dessutom fjärrutlösaren bara 179 kr så det känns liksom bara dumt att inte investera i en sådan för med den så kommer ju bilderna per auto inte drabbas av detta fenomenet när jag fotar på stativ. Visst hade jag kunnat ha roligare med de pengarna (köpa fler pärlorTungan ute) men på det stora hela så var det ju ett ok pris. Hade förväntat mig att den skulle kosta ganska många hundralappar o att den inte gjorde det var ju nästan en bonusOskyldigSkrattande

NeedfulThings
0

Här har vi de pärlorna som Evahelene fick:Skrattande

[kissidor]
0

ah, det var ju en läcker mix Glad!

lite svårt att se på allamejs paket men det verkar vara mycket löv och även blommor? det borde ju bli somrigt och bra Skrattande. det ser ut att gå i rosa och lila, stämmer det? och ett par koppardetaljer också om jag inte ser fel Flört?

NeedfulThings
0

Här har vi en bild till på Allamejs paketFlört Det är bara sååååå läckert!

Cessy
0

Åh två jättefina mixar är det ju. Ska bli spännande o se vad det blir av eran mixar ommok, Allamej o EvaheleneGlad

[kissidor]
0

ja nu såg man lite bättre - brunt och rosa var det ju Skrattande och löv och blommor och lite koppar som sagt - åh vad spännande det här är Glad!

[kissidor]
0

förresten tänk vad totalt olika paketen är Glad! det är verkligen ett lotteri det här, fast ett med "vinst på varje lott" - iiiihhh vad skoj Skrattande

cessy du glömde bimse Flört

Cessy
0

Oops - ja det gjorde jag juSkäms Ser självklart fram mot vad du kommer o göra också Bimse. Får väl börja säga att jag ser fram mot att få se vad ni gör med era paket - ni som har fått paketenSkrattande

Evahelene
0

Nu är jag på hemmaplan igen. Posten hade precis hunnit komma så pärl-paketets innehåll + verktyg, wire, tråd m.m. rafsade jag ner i väskan innan jag stack iväg till Lycksele. Var in på pärlbutiken i L-sele för att införskaffa seedbeads - och gjorde utmaningen klar innan jag reste hem! Är smått chockad själv…

leja
0

Kul att se paketen, de ser så fina ut. Men även de fina smyckena som cessy gjort. Lika bra som vanligt.

Flört

Men det blir lite pirrigt och får lätt ångest för att det paket jag sände inte är bra nog.

Emo
0

leja, då är vi två om det.

Jag har så lite fina pärlor så jag skickade bud efter finare än mina och samlade ihop för det belopp det skulle vara, men tyckte det såg så lite ut, så jag lade till mer (av sådana jag har), men när jag ser dessa, så förstår jag att ni antingen har lagt i för mycket mer än vi skulle eller att ni kan köpa fina pärlor billigare än vad jag gjorde :-(

Skönt att höra att fler känner likadant, det blir så ensamt annars.

ommok
0

Leja och Emo, jag känner precis som ni. Undrar om mitt paket är tillräckligt bra, så att den som får det blir glad. Har ändå försökt få ihop ett vettigt paket till det priset, men nu känns det inte särskilt lyckat. Visst jämför jag med det fina paket jag fick, och de andra paketen som visats upp här.

Jag har gått här och funderat på om jag ska skicka lite kompletterande pärlor, så att det blir bättre? Men det kanske inte är ok? Och så ställer det till det för Needful? Det är nog inte nån bra idé i alla fall, då blir det ju alldeles för dyrt ändå, och förmodligen inte speciellt mycket bättre heller.

Cessy
0

Ja men förutsättningarna kan aldrig bli lika, för en del av oss handlar direkt i affärer andra i webbshopper men inom Sverige o återigen en del handlar worldwide o då får man ju mer för pengarna o vi har alltid varit överens om att var o en gör så gott den förmår utefrån de förutsättningar man har o så var det ju i adventskalendern o så även här. Jag skall vara ärlig o säga att jag räknade inte så noga pengarmässigt på mitt paket eftersom jag inte har full koll vad jag köpt alla mina pärlor för (vad de har kostat) o den begränsningen som jag tog var att de inte fick väga mer än 95 gr. Så jag bara gjorde någon form av grov skattning o att pärlorna skulle matcha varandra o inte väga mer än 95 gr. o jag menade inte att det jag skickar skulle jämföras med vad någon annan skickade utan bara att paketet som jag sände skulle kunna vara någorlunda sammanhållet o inspirerande färgmässigt. Jag gör i alla fall inga sådana jämförelser när jag tittar på paketen utan tittar på pärlorna o tänker på färger o inspiration då jag ser bilderna o inte sitter jag o räknar på värdet. För jag utgår från att alla som vill vara med gör så gott de kan utefrån de förutsättningar de har.

ommok
0

Nej jag har inte heller räknat värdet på de pärlor jag skickat, bara gjort en grov uppskattning. Precis som du var det vikten som fick avgöra hur mycket som fick följa med. Och jag har plockat bort en hel del, så det är därför jag inte är säker på om paketet kommer att fungera. Hade gärna velat skicka mer, men då hade det ju vägt för mycket, och portot inte räckt till för den som skulle ha dem.

Nu har jag i alla fall fått ihop ett par smycken av de pärlor jag fick, tillsammans med lite metallpärlor. Fotar i morgon och lägger upp här, så att ni får se.

Evahelene
0

Jag känner också en osäkerhet att pärlorna jag skickade är bra, men - jaja! *rycker på axlarna* Det blev dom som det blev. Hyfsat säker på värdet iaf.

Pärlorna jag fick var helt underbara - inte något som jag själv hade kommit på att mixa ihop, så det var kul att se hur väl dom matchade varann!  Slutresultatet är jag själv väldigt nöjd med, trots att jag inte kan mäta sig med en del andra, men jag har gjort  "det pärlorna sa" och efter bästa förmåga. Ska försöka få till en bild på smycket så fort som möjligt.

Jag ser det så att: om man gör så gott man kan, så är det bra nog!

[kissidor]
0

jo så är det ju för det första, att vi handlar till helt olika priser!

men glöm framförallt inte bort hörni att detta är nåt vi gör för att ha skoj! det är ju utmaningsaspekten som är själva grejen här - och det är inget som säger att ett högre värde på pärlpaketet ger en roligare utmaning och en större inspiration! jag har säkert inte lagt i för lite men kanske jag istället trasslat till det genom att lägga i lite för mycket så den stackars mottagaren inte vet hur i all friden detta ska kunna fås ihop? ja så kan jag tänka istället, så nu tycker jag vi allihop slutar gå och bekymra oss över våra paket överhuvudtaget Flört!

Emo
0

Skönt att läsa alla era underbara tröstande ord :-)

Hoppas alla blir nöjda ändå.

Att jag blir det, vet jag även innan jag fått mitt paket.

Så lite som jag har blir allt välkommet.

Jag har inte handlat pärlor själv utom på PUSS och det är ett tag sedan. Det får bli vad det blir av de pärlor andra köper till mig -

och det blir det ;-)

Bimse
0

Emo, så som jag ser ditt "problem" med för få pärlor (och det tycker alla, att de har, för övrigt kan jag sätta mycket på att det knappas finns någon som anser sig ha tillräckligt med pärlor) är att skaffa fler. Då finns det flera alternativ, du tar med dig barnbarnet till staden, till den butiken där barnbarnet redan "langar" dylika tingestar från till dig och/eller ett annat alternativ är att du tar kontakt med de handlare som du lärde känna på Puss och ber dem skicka de pärlor du vill ha mot faktura, du kan säkert komma överens med dem.

Ang útmaningen, så går jag här och vankar, nu grinar de illa mot mig och säger "ja, men sätt igång då, gå inte där och bläng på oss hela tiden". Hmmmm så där har de hållit på de kom genom brevlådan och ni ska veta att jag har verkligen försökt att göra något, men hittills har det sas sk-tigt sig, de bidde inte bra så jag ger mig på det i morgon igen, skam den som ger sig. På´t igen så att säga. Glad

Emo
0

Snällt av dig Bimse, men barnbarnet har fria händer att handla. Jag har sagt till henne att hon ska köpa sådant hon vill ha och sen göra så gott hon kan. Vi snackar om vad jag behöer, sen gör hon inköp efter det. Vi har så roligt med pärlorna nu. Förr var det dataspelen vi hade gemensamt. Det betyder mycket att ha gemensamma intressen och då får det kosta lite det också :-)

Nu har jag haft en riktig nostalgitripp. Skura trasmattor: det var en klänning jag sydde i syslöjden på 50-talet, det var en kjol - var kom den ifrån hm, kan detta vara Hasses skjortor?, det tyget köpte jag på rea och sydde en klänning av - när var det? det var nog med den gamla trampmaskinen, när köpte vi den elektriska? vi bestämde oss för det märket när vi såg den på en mässa i Helsingborg, osv osv. Minnen från händelser när de kläderna användes, när jag klippte dem till matt-trasor, när jag satt i källaren och vävde mattorna osv.

Emo
0

Vill ni se min yngsta dotterdotter?

Det är mest hon som förser mig med pärlor :-)

Sara

miuljo
0

värst vad alla är nervösa :P

vad är det värsta som kan hända? att nån gör ett smycke som nån av oss andra inte gillar…. och? alla har vi väl olika smak o stil. =)

föresten tror inte jag att någon på det här forumet skulle komma på tanken att tycka att någon annans smycke är fult eller för enkelt föratt passa in här…

jag är verkligen inte ett proffs på smyckstillverkninga.. :S o särsilt inte om jag ska jämföra mig med er andra… men jag tycker att det är kul =) o sådana här saker är ju så spännande!

jag är jättenyfiken på hur pärlorna som jag skickat kommer att bli! och jättenyfiken på vad som kommer finnas i det paket som jag får =) (hoppas jag kan göra dom rättvisa bara Oskyldig)

mattiz73
0

Jag är oxå nyfiken på vem som får eller fått mitt paket och vad den personen kan göra med dem!

Jag längtar tills jag får mitt paket men det kan ju dröja upp till 5 veckor till. Och framför allt undrar jag om jag klarar utmaningen!

Spännande!

Jag ser fram emot att få se er 4 som har fått paket men inte gjort något än…………

maneki
0

Ja, precis så ska det ju vara: bara kul. Flört Vi har alla olika förutsättningar, både vad gäller att sätta ihop paket (vilka priser vi fått ge, vilka pärlor vi har tillgång till, egen smak etc) och vad vi gör av det (vilka tekniker vi behärskar, hur länge vi pärlat osv). O visst vore det väl tråkigt om det inte var så, om vi inte blandade nybörjare o erfarna, seedbeaders o coilare t ex. Visst är det lätt att oroa sig för att paketet ska bli bra o självklart vill man då lufta det, har inget emot det, men man ska bara inte fastna i det för då blir det inte lika kul. O som sagt ordet utmaning handlar ju om att våga kasta sig ut o tro på sig själv o sin förmåga att göra nåt bra/nytt. Glad

Har inte kommenterat alla paketen märker jag. Tycker de är jättefina o roligt att se sån variation. Det där med koppar hade jag inte sagt nej till -- mums! Jag vill också ha ett paket nu… O jättefina smycken du skapat av din mix, Cessy. Glad

NeedfulThings
0

Kunde inte ha sagt det bättre själv, maneki!

och nu är det snart tisdag, sen är det bara onsdag och torsdag kvar innan 2 nya får sina paket. Iiiih, det är spännande, även för mig som håller i det. Jag vet ju vilket paket jag ska få men inte när jag ska få det och jag har inte kollat mer på det än på något av de övriga som ligger här hemma, dvs mycket lite. Jag öppnar dem först när jag fotar dem samma dag som jag postar kuverten.Flört

ommok
0

Ja, nu har jag hunnit fota smyckena som blev av mitt paket. Jag har använt alla härliga pärlor jag fick, samt lagt till metallpärlor, delare, pärlhattar och hattpinnar förutom wire i halsbandet och kedja i armbandet.

ommok
0

Här kommer en närbild på halsbandet.

ommok
0

Och här en på armbandet. Det blev också ett rasselarmband, men inte alls så välfyllt helt enkelt för att pärlorna tog slut. Obestämd Det är lagom tungt att ha på armen, tycker jag.

nisse23456
0

Läckert alltihopa!Cool

NeedfulThings
0

Wow vilka härliga smycken, ommok. Svalt och fräscht tycker jag att det blev. Det tvåradiga halsbandet ger också en mer exklusiv känsla. Det har du lyckats riktigt bra med. Och sen är jag väldigt svag för turkost ocksåSkrattande(har faktiskt fått riktig turkosmani föt tillfället)

ommok
0

Tack för era vänliga ord! De värmer Skrattande. Jo, jag är riktigt nöjd med både halsbandet och armbandet, fast de är väldigt olika så tycker jag att de lätt går att bära tillsammans. Och de ger en härligt exklusiv känsla bara på grund av sin tyngd. Flört Jag gillar ju också turkost och grönt väldigt mycket, så det här paketet passade mig mycket bra.

Cessy
0

Åh vilket lyxigt läckert halsband du fick ihop ommok o ett härligt rasselarmband också. Kan riktigt höra hur det rasslar läckert på armenFlörtSkrattande

leja
0

Vilka fina smycken det blev.

Jag vill säga appropå pärldebatten att jag var lite nere när jag skrev sist. Men jag sände pärlor som jag själv gillar, men inte riktigt fått ihop till något. Så jag hoppas någon annan kan ta utmaningen och fixa till något fint.

Själv kan jag knappt vänta på att få min utmaning. Så det här var något riktigt kul. Kul att plocka ihop paketet. Kul att se vad alla sänt och gör. Samt kul att få något oväntat själv.

Flört

Bimse
0

Instämmer med alla att det ser väldigt läckert ut, både halsband och armband. Kul att du använde hattpinnarna på det sättet att ha dem långa så att de pärlor som du vill ska hänga nedanför de andra kommer mer till sin rätt.

Nä, jag känner mig inte så orolig, men det är mera att jag är lite brydd över hur jag ska tackla uppgiften, det löser sig på något sätt.

Emo
0

ommok. Du har verkligen gjort något riktigt vackert av ditt paket.

Kompositionen ger ett så dyrbart intryck.

[kissidor]
0

wow vad snyggt det blev ommok Glad, kanonkul att se! jättelyxigt med det dubbelradiga och riktigt läckert klirrigt rassel till. maffiga rassel är mumsiga, men glesare rassel är lika läckra fast på ett annat vis bara Flört.

Mindfields
0

Ommok, ditt armband är SUPERSNYGGT! Lagom rassel i svala sommarfärger, härligt!

53goran
0

Ommok, vilket fint set du har gjort. Väldigt härliga färger, här är en till som är lite svag för turkost just nu.

En liten fundering Needful. Du kanske ska skicka nästa pärlomgång på onsdag. Det är ju lite kortare vecka nu.

NeedfulThings
0

Vad bra att du sa det, 53goran, det tänkte jag faktiskt inte alls på.

Men det var ju kul, då postar jag imorgonSkrattande

Bimse
0

Hur var det nu då. Får man lägga till tex luciteblommor, glaslöv? Jag vet att man får lägga till metalldelar, men det här tillför ju liksom en annan dimension.

maneki
0

Saxar Needfuls svar från den andra tråden där hon utvecklade vad som fick tas med och ej:

Allt är tillåtet att lägga till för att få ett färdigt smycke, som metalldelar och seeds, förutom pärlor större än 3mm./…/

(I pärlor ingår då allt som har hål som snäckskal, sötvatten, glaspärlor, träpärlor, akrylpärlor och exempelvis större hängen idessa material, men däremot inte metallpärlor, de är tillåtna.)

Glaslöv o luciteblommor borde då falla under "pärlor större än 3 mm", vilket inte är tillåtet.

Sabbade jag några fina idéer du hade för ditt kit nu eller, Bimse? SkämsFlört

Evahelene
0

Ommok, så fint du fick till det!

ommok
0

Tack! Ni är så snälla! Jag gillar det, färgerna är härliga och de gröna pärlorna är bara så vackra. Tack igen Cessy! Pärlorna gör mycket!

Nu väntar jag också med spänning på vad som blev av dina pärlor Evahelene! För visst hade du redan gjort klart din utmaning? Och hur går det för Allamej och Bimse? Ni har ju också fått så fina pärlmixar!

Allamej
0

Jag jobbar på saken :) Började med en idé, förkastade den och satte igång med ny sådan..

Paerlugglan
0

Åh, vilka fina paket ni fått och skickat, dreglar Tungan uteöver alla läckerheter. Och vilka fina tips på infattningar Maneki, mycket snyggt, speciellt den första länken, så vill jag kunna göra.

Mycket snyggt Cessy! Mums. 2

Oroa dig inte Cessy, prestationsångest har vi nog flera av oss, jag var redan 100% säker på att du skulle lämna in något fantastiskt, det hade inte hjälpt om du varit sist, då hade man stått där generad när ditt fina bidrag kommit och knockat en. Och som sagt var, det är fler här som kommer att få en att känna sig knockad, men jag tänker försöka att inte döma ut mig själv, jag är nybörjare och glad amatör och skall göra mitt bästa.

Just nu är jag mest orolig för att det inte skall gå att göra något av mitt paket, vilket jag för övrigt totalt förträngt vad det innehöll. Men jag har för mig att det inte står upp emot dessa paket, "lite ångestkänsla" fladdrar i magen. Men bort med den tanken nu, skjussssss iväg.

Vill också säga att alla bidrag kommer att vara inspiration, för mig i alla fall.

Vilken rolig nostalgitripp Emo. Mycket poetiskt tänkt så när man tvättar mattor. :nod:

Ytterligare ett mumsigt bidrag, Ommok! 2

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

Allamej
0

Ok… jag klarar det inte längre.Pray.. vem skickade mitt paket? Jag är så otroligt nyfiken!!

[kissidor]
0

jaså ville du veta det allamej? jag trodde du ville gå och klura på saken OskyldigSkrattande.

det var jag, fast jag spelade oskyldig och låtsades att jag trodde det var rosa och mörklila eftersom det såg lite så ut från bilden du la upp Oskyldig. (och när cessy dessutom skrev att hon ju älskade dom färgerna så tänkte jag "jo, det ser nog rosa och lila ut på den bilden Skrattande")

min tanke var inte nödvändigtvis att allt ska användas utan att mottagaren fick välja själv om den ville ta upp det rosa eller det bruna i accentpärlorna så därför skickade jag både en rosa och en brun sträng "baspärlor" - om inte en enastående seed beadare som du väljer att skippa dom helt förstås Flört. ruskigt nyfiken är jag iaf vad det ska bli av dom Glad

Allamej
0

Tack Kissidor!

Jo jag var som lite konfunderad :) Men det blir ju något av det iaf. :) Jag jobbar på det :)

Hade nog aldrig kunna gissa att det var du heller… :D

Cessy
0

Jo men rosa o brunt är ju en jättefin färgkombo även om det nu såg lila ut på bilden, så passar det ju faktiskt bättre med rosa o brunt till de löven o koppar. Skall bli spännande o se vad det blir av paketet AllamejGlad

[kissidor]
0

"Hade nog aldrig kunna gissa att det var du heller… :D" menar du på allvar allamej - eller skojar du nu och menar tvärtom? eller om du faktiskt inte trodde det var jag, vad berodde det på i såfall? bara att jag var lite lömsk och låtsades inte veta färgerna, eller var det nåt i det som var väldigt otypiskt mig :) ?

Allamej
0

Nej helt ärligt :) Jag hade inte kunnat gissa… jag funderade men var helt lost :D Att du sen fuskade och sa fel färger så räknades ju du bort helt Embarassed

maneki
0

O jag har fått ett grönt o fint paket idag! Glad

Pärlorna är övervägande i blandade gröna nyanser i olika material (minikubernas färg syns inte helt bra genom plastpåsen, de är glittrande transparent mörkgröna) samt accenter av skönt lila o skirt aprikosrosa. Notera de lyxiga opalgröna swarrisarna. Med andra ord riktigt mina färger. O vitrail på transparent grön tycker jag också mycket om så detta ska bli spännande att se vad det blir av. Flört

[kissidor]
0

åh mums för det paketet maneki Tungan ute - och som du säger var det väl inte alls fel för dig Flört

ommok
0

Verkligen ett härligt paket! Är de mindre ljusare aventurinpärlor, tror du? Ser jättemysiga ut i alla fall! Du kommer säkert på något riktigt fint att göra med dem Flört.

maneki
0

Mossagat och aventurin stod det på påsen så visst är det som du säger, Ommok. De aprikosa är f ö sötisar, vet inte hur bra det syns på fotot.

Ja, visst känns det som ett paket som passar mig. Som vanligt sitter jag för länge på datorn om dagarna, men jag hade tänkt sitta o "leka" lite med mina nya pärlor idag. Glad

ommok
0

Jag känner igen det där, att det blir alldeles för länge framför datorn, så man "hinner inte" med att pärla ibland. Obestämd

Ha det så kul med pärlorna! Ska bli roligt att se vad du kan åstadkomma av dem!  Glad

Cessy
0

Åh vilken vacker färgharmoni det var i ditt paket Maneki. Hoppas att du blir inspirerad av det. Skall bli kul o se vad det blir av det

53goran
0

Väldigt fint paket Maneki, ska bli spännade och se vad det blir av detta.

NeedfulThings
0

Nu har jag kollat i mattiz blogg och hon äär borta över helgen. Eftersom jag antar att ni är nyfikna och att mattiz ser kuvertet i posten när hon kommer hem, innan hon startar datorn, så kommer det paketet här:

Emo
0

#125, det ska bli intressant att se vad som blir av den stora fyrkantiga grejen. Vilket blickfång det kan bli!

ommok
0

Ja verkligen! Härliga pärlor i det paketet också! Ska bli kul att se resultatet Skrattande.

[kissidor]
0

fin sommarmix det där Glad!

mattiz73
0

Har jag fått paket! Nej, jag har inte hämtat in posten då jag har postbox i trappuppgången. Vi kom hem kl. 22.30 och först nu tittade jag in här!

Jaha, då får jag gå ner och ta en titt i lådan imorgon bitti!

Det ska bli spännande att se vad det blir av detta paketet!

Cessy
0

Ja det där ser ju ut som en riktigt fin sommarmix - hoppas att du får inspiration av den mattiz73

53goran
0

Verkligen fin mix du har fått mattiz, riktigt sommarfint.

Allamej
0

Mitt första smycke av pärlorna, det kommer åtminstone ett till :)

Emo
0

Otroligt vackert och genomarbetat.

[kissidor]
0

ååååhh Tungan ute - en ren fröjd att beskåda Glad!

53goran
0

Håller med, otroligt fint.

NeedfulThings
0

Oh, vilka härliga "bär" det blev av det paketet! superfint Skrattande

ommok
0

Verkligen läckert!

Allamej
0

Tackar :)

Här kommer bidrag nummer 2. Ett corallat halsband med wirelås och kedja. Här lyckades jag använda upp Väldigt mycket av det som fanns i den ljuvliga påsen :)

ommok
0

Vilket maffigt halsband! Det var verkligen läckert! Skrattande

Cessy
0

Åh vilka snygga armband du gjort. Urläckra båda två. Det första är ju mer stilrent o snyggt o det andra är härligt maffigt rassligt o dingligtSkrattande Så snygga!

Allamej
0

Cessy, det andra är ett halsband :D

Cessy
0

Oops - där ser du hur bra jag läser - SorrySkäms

I så fall är det ännu mer imponerande eftersom det ju är ännu mera arbete o URSNYGGT halsband är det ju ff.Skrattande

Allamej
0

Tackar :)

[kissidor]
0

min påse fick ett gott hem ser jag Skrattande! båda smyckena är så otroligt vackra var och en på sitt sätt - som cessy är inne på armbandet mer stilren stiliserad växtlig skönhet och halsbandet mer vildvuxet frodigt överdåd. omsorgsfullt odlad trädgård kontra orörd naturmark ungefär Flört. väldigt roligt är det iaf att se så fantastiskt du förvaltat ens lilla påse - inte för att man väntar sig så mycket annat iofs, du är ju enastående allamej, en riktig pärlkonstnär Glad!

53goran
0

Vilket arbete, jättefint halsband.

Emo
0

Fantastiska skapelser.

Det finns flera experter här :-)

Vilka mästerverk du har gjort!

Pitepaerlan
0

#132 och # 138

Jag är imponerad,,,säger som Kissidor…du är en pärlkonstnärSkrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Pitepaerlan
0

Jag älskar dina coralling alster och det coilade hjärtat är bedårande.

Ååå sedan i lila också Skrattande

Pitepaerlan
0

#93 och #94

Skrattande somrigt, lyxigt….

Bimse
0

Vilka fina smycken du har gjort, fylligt och fint. Halsbandet, kan jag tänka mig är fint även om man vänder på det och har sas nacksidan fram, fyndigt.

Cessy
0

#148 TackelitackGlad

Allamej
0

Tack alla :) :love: Det värmer ska ni veta :)

maneki
0

Snygga smycken, Allamej. Glad Gillar inte minst det med puffarna: får känslan av bärsäsong, mellan sensommar och höst. De enstaka löven och kopparfärgen bidrar till höstkänslan medan de runda pärlorna påminner om klasar av bär. Mums!

Fin mix du fått också, Mattiz. Fräscha sommarfärger o jag gillar hur metallpärlorna matchar millefioripärlorna i form. Glad

leja
0

Snyggt armband och halsband. Verkligen fina saker som kommit till hitills. Ser fram emot nästa "mästerverk".

Flört

Smyckestillbehor
0

Så snyggt!

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Paerlugglan
0

Åhh, Allamej, jisses vad läckert, både armbandet och halsbandet. Skrattande Jag är mäkta imponerad.

Evahelene
0

Nu har jag en bild på mitt utmanings-halsband. Taget med mobilen, så ni får ursäkta den dåliga kvalitén Skäms Vi får se om det kommer en bättre bild senare… Jag har använt alla pärlor utom 2 i paketet, lagt till Matsuno 11/0 brun (?) silverlined och trätt upp på svart accu-flex. Klämpärlor i sp blev det, tyvärr…hade inga klämpärlegömmor i lämplig färg, så…tyckte att det blev mest diskret på detta viset.

[kissidor]
0

jo visst hade man gärna velat se halsbandet på lite närmare håll evahelene, men bättre än inget Flört! ett fint och mycket användbart halsband du gjort Glad! (2 pärlor kvar är väl som klippt och skuret för ett par örisar Flört)

NeedfulThings
0

O jäklar! Förvånadnu när tråden kom upp insåg jag att jag glömt posta idag!ajajaj inte bra. har haft fullt upp så jag hoppas ni förlåter mig.

nästa vecka är jag bortrest, så jag tänkte att jag postar faktiskt de som ska ha nästa fredag redan nu imorgon så slipper jag asa med mig de kuverten. Och detta innebär i sin tur att fyra lyckliga "vinnare" bör få paket på måndag.Flört

Fint halsband ser det ut att vara evahelene, nu vet jag ju hur pärlorna ser ut irl dessutom, men hoppas du kan få till en bättre bild.

leja
0

Och jag som trodde jag skulle få brev imorgonFlört.

Nej det blir bra så här med.

Fint halsband evahellene. Visst är det här kul?

Ser fram emot fler paket och fler smycken.

Cessy
0

Fint halsband som du fick ihop av de pärlorna EvaheleneGlad

Emo
0

Fint resultat Evahelene.

Blir det örhängen också?

53goran
0

Ja fint halsband.

Evahelene
0

Tack för berömmet! Men med dom pärlorna var det "ingen match". Några örhängen blir det nog inte - en av pärlorna hade gått sönder, men jag ska se om superlim kan rädda den…isf blir det örhängen också!

miuljo
0

ja det där var fint Evahalene ;)

ommok
0

Jättefint halsband, Evahelene! Skrattande Det har du lyckats bra med! Me like… !Tungan ute

Bimse
0

Fina grejer ni gör.

Måste väl be om ursäkt, men ni kommer nog få vänta lite på resultatet som jag ska försöka göra.

NeedfulThings
0

Det är helt ok, Bimse. Och du minns väl att vi sa att man inte behövde använda allt i paketet, du kan välja bort en del eller göra två smycken, de behöver ju inte höra ihop som ett set eller så utan kan vara helt separata.

Skrattande

[kissidor]
0

jomen ditt paket såg ju lite klurigt ut bimse, vilket kan vara extra kul om idén faller på plats men också förståeligt om det ger lite extra huvudbry Flört - avsändaren har säkert tänkt att det inte ska vara alltför enkelt Skrattande. men som sagt, ta bort nåt ur det och som needful föreslår blir det säkert lättare om du gör två helt separata smycken av pärlorna du fick Flört

och glöm inte att du får använda så mycket seeds du vill - och metallpärlor Flört!

Paerlugglan
0

Men det blev ju läckra glimeffekter på det halsbandet EvaHelene, trots dålig mobilkamera. Och det ser fint ut i alla fall. Glad

maneki
0

Missade ju ditt halsband, Evahelene. Ser jättefint ut, även om färgerna inte riktigt kommer till sin rätt som sagt (men vi har ju sett en bild på dem innan). Glad

Ja, när jag satt ihop paket så är det ofta med tanken att där kommer att bli nåt som blir över för att det inte passar de idéer mottagaren har eller att de helt enkelt inte faller i smaken. O det är ju inte bara småpärlor man kan dryga ut med utan även kedjor o (metall)tråd etc. Flört

Själv har jag fått idéer till inte mindre än tre olika armband med mina pärlor… Men har inte räknat efter om pärlorna räcker, måste jag erkänna. Fast även de lär dröja lite innan de dyker upp här för jag orkar inte riktigt pärla i den här värmen, men sen ska jag ju ta lite "bloggsemester" så då hoppas jag få lite mer tid över att ta tag i det.

leja
0

Fick mitt paket idag. Ska försöka fota imorgon.

Paerlugglan
0

Jag har fått pärlpost, ett fantasktiskt lila och rosa paket, hur kan det komma sig? Nu gäller det att tänka till och komma på något bra.

[kissidor]
0

här är en till som haft tur och fått ett jättefint paket i "mina" färger och former Skrattande. öppnat nu på morronen och hinner inte fota nu men det kommer Flört

det bli jättespännande att se vad du får till av det pärlugglan, kan nog bli nåt väldigt mumsigt Glad

undrar just förresten hur det kommer sig att så många hade sån ågren för att dom skickat för lite och fel och allt vad det var - jag har bara sett kalasfina paket hittills jag Glad

Mindfields
0

Jag smiter snabbt in och säger att jag har fått paket igår! Jag har inte riktigt hunnit kika igenom det ännu, det var fullt upp igår. Dagen ser lite lugnare ut så jag hoppas kunna titta närmare på paketet under dagen! Tack!

leja
0

Här är bilden, visst är det läckra färger. Jag tror jag vet… Men ska grunna lite till på vad jag sjka göra.

Cessy
0

Åh ett lilarosa o ett somrigt blått paket - ska bli kul o se vad det blir av dessa o att få se era andra paket sedanFlörtSkrattande

Emo
0

Alltid lika spännande att se och visst längtar man efter att bli den lyckliga mottagaren :-) av ett spännande paket.

Bimse
0

Sommarinspirerade paket ser jag, det ska bli kul att se så småningom vad det kan bli av dem.

[kissidor]
0

titta här själva får ni se vad snyggt paket jag fick, i svart, crystal/vitt och med en lila accent Glad! (fast det görs ju inte rättvisa av skymningsljuset och att jag inte kunde använda ms picture manager för att testperioden gått ut och den djäkla aktiveringslänken till att köpa full version inte funkar ObestämdSkrikandes) och sen syns det ju inte vilken fin lyster det är i kristallkuberna och i chipsen, och det läckra innanmätet i dom två bakersta nuggetsarna som är lite sådär swirlaktigt i svart vitt och mörklila - helt grymma är dom Glad! så är det nån som händelsevis sitter på en bättre bild av paketet så lägg gärna upp det Flört!

och - jag har ingen aning, så vem är du okände paketkompositör FlörtSkrattande?

mattiz73
0

Det är väl Needful som har bild om inte den som skickade har! Men Needful är på semester tror jag!

Det var ett bra paket som passar de flesta tror jag med de neutrala färgerna.

Ska bli spännande att se vad du ska göra med dessa pärlor!

[kissidor]
0

precis mattiz, needful har nog inte paketbilderna med sig i resedatorn - så jag fiskade efter att avsändaren eventuellt hade en bättre bild Flört.

och apropå det så kanske det blir roligare om jag vågar mig på en gissning iaf - det är något i paketet som stilmässigt säger till mig "mindfields" - kan detta stämma Flört?

Mindfields
0

kissidor, det kan stämma att färgerna tilltalar mig, men det är inte jag som skickat ditt paket.

mitt paket går i grönare toner ;)

Emo
0

I alla de tre senaste paketen finns det annorlunda pärlor, som det ska bli spännande att se i något. Det är ju så olika hur vi ser dem. De med "tråd" inuti ser så kul ut.

[kissidor]
0

oki då bryr jag mig inte om att gissa i blindo för då har jag ingen aning - snälla givare träd fram Flört!

maneki
0

Fina paket ni fått, ska bli kul att se vad ni gör med dem. Glad

mattiz73
0

Kissidor: Det är jag som har skickat det paketet som du fick! Jag glömde ta kort innan jag skickade dessutom så du får snällt vänta tills Needful kom mer hem.

Kul att det passade dig! Jag var lite orolig eftersom alla (nästan iaf) skickat sommarfärger medan mitt var neutralt!

Bimse
0
Bimse
0

.

53goran
0

Verkligen fina pärlpaket ni har fått. Ska bli intressant och se vad ni kan göra med pärlorna.

Paerlugglan
0

Jag har skaparkramp, kommer inte på något, det är något som ligger i utkanten och surrar, men jag får inte ihop vad det kan vara. Obestämd

Cessy
0

Bimse: Vad hände med dina inlägg? Skulle där varit bilder som inte kom med? Att det krånglade med ifokusuppladdningen?

Paerlugglan: Vila från pärlpaketet o gör annat o låt de bara ligga så du kan se dem o blänga på dem då o då, så skall du se att det plötsligt släpper.

[kissidor]
0

men åh, vad har hänt med dina inlägg bimse GråterSkrikandes?!? jag hann slänga ett getöga på bimses jätteläckra utmaningsalster av halva sitt paket men jag hann inte skriva nåt just då! men det var väldigt kreativt och imponerande - med peyotelöv och allt Skrattande!

mattiz paketet var alla tiders Flört! det var sån härlig tyngd och lyster i pärlorna och så läckert med den lilla lilla lila accenten Glad. mitt enda problem nu är att det finns så många vackra pärlor som jag skulle vilja framhäva som fokaler så jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig Skrattande! men från och med ikväll ska jag väl få tid att grunna på saken iaf Flört

maneki
0

Nu blev jag ju nyfiken på vad Bimse gjort. Var har fotot tagit vägen tro? Förvånad

Pärlugglan: Ja det där känner man ju igen… Skäms Håller med om att det är bra att låta paketet ligga o "mogna" utan att känna stress. Då brukar det släppa. Speciellt om man sysslar med andra projekt, som kan ge "synergieffekter" som går ut över utmaningspärlorna. Ibland blir det ju så att om man har nåt som ska göras så kan det lätt låsa sig, speciellt om man börjar tänka typ "oj, jag måste göra nåt, måste komma på en idé." Då flyger var enda idé sin kos…

Emo
0

Nu kommer sjätte eller sjunde försöket att skriva i denna tråd i dag :-(

Pärlugglan, det som surrar är väl inget i randiga kläder, någon som sticks?

mattiz73
0

Det glädjer mig Kissidor och jag verkligen ser fram emot vad det ska bli av dem!

leja
0

Måste erkänna att jag gissade inte så m ycket på mitt paket. Det trillade nämligen ut en lapp med Bimse på. Så jag tror det kan vara så om inte lappen hamnat fel. Har en ide för mina pärlor men väntar på ett paket med små pärlor som jag funderar på kan fungera till. Vi får se…

[kissidor]
0

åh ditt paket hade jag missat leja - ännu ett härligt sommarpaket Tungan ute!

jag har gjort klart halva mitt huvudsakliga utmaningsbidrag ikväll iaf Flört, ni som läser i privata vet ju hur jag haft det på jobbet på sistone så det var så skönt att kunna ta sig ro att bara sitta och pärla framför teven Glad!

Bimse
0

Ja, där ser ni, är väl lite blyg helt enkelt bilden låg där ung en kvart och Kissidor såg det så då drog jag tillbaks det. Skämt åsido, bilderna hade så hög upplösning och var jättestora så jag raderade och skulle lägga ner en förändrad bild och så behagade datorn att inte kännas vid de nya bilderna så det "bidde inge". Det är så att ni får helt enkelt vänta lite så får jag fixa till det. Halva uppgiften har jag i alla fall färdigt.

Bimse
0

Nytt försök

Kanske kan sommarhettan illustreras på det här sättet. Vad tror du Maneki? För jag är starkt övertygad om att det var från ditt förråd dessa pärlor kom.

Ni får vänta lite på de blå, inte riktigt klar med dem.

Bimse
0

Så en närbild.

Rosen har jag fäst med en koppartråd i ett stavlås, löven mitt första försök att göra peyote. Hittade veckade organsaband och ett lite smalare i en annan nyans som jag tyckte passade. Blandade metaller, guld, koppar och silver, halsbandet är långt.

[kissidor]
0

sådär såg det ut ja Skrattande! härligt kreativ lösning av det lite kluriga paketet bimse! och som sagt jag är imponerad av att du gjort löv som ditt första peyoteförsök FörvånadFlört

maneki
0

Så fint det blev, löven är tjusiga! Glad Roligt att du lyckades få med satinrosen så fint. Jag vet att alla inte tycker om tygblommor på samma sätt som jag gör, men ville gärna ta med den ändå, som en liten utmaning (liksom de blå glasstenarna). För visst är det mitt paket -- "gott & blandat" är en ganska bra beskrivning på mina pärlgömmor o paketet blev därefter… Oskyldig Hoppas jag inte gjorde det för svårt med så mycket olika pärlor, men ganska få av varje.

Har du kommit på nåt att göra med "bananerna"? Jag har bara använt såna pärlor till en typ av motiv -- det är därför antalet är delbart med två, jag som annars föredrar udda antal. Flört

NeedfulThings
0

Ja, hrm…det är så att i brådskan innan vi skulle åka blev de paketen som ni fått denna vecka inte fotade. Men jag hoppas det gick bra ändå.

Inser när jag kollar i tråden att jag nog glömt dig, Allamej. Vilka fantastískt fina skapelser du fått ihop av ditt paket. Är djupt imponerad.

Likaså ditt häftiga och ovanliga smycke imponerar, Bimse. Att bara få till såna löv i första försöket. Roligt med lite annorlunda lösning med banden också tyckte jag.Skrattande

[kissidor]
0

ah så typiskt då eftersom jag fick till så dålig färg i skymningsljuset och utan det bästa redigeringsprogrammet jag tycker jag har för sånt! men nu har jag iaf fått hem den cd-skiva som jag tvingades beställa för att den förbånkade aktiveringslänken av det förinstallerade inte funkade Obestämd, så nu har jag ms picture manager i funktion igen - lägger in bilden igen liiiite ljusförbättrad åtminstone!

Emo
0

Snyggt Bimse.

Tigris
0

Nu var det längesedan jag var här men oj vad vilka fina pärlpaket och färdiga alster som det fanns att titta på!Glad

Jag gillar verkligen din annorlunda kombination Bimse!

leja
0

Snyggt Bimse imponerande.

53goran
0

Vilket härligt och annorlunda smycke,

Bimse
0

Tack snälla rara för uppskattande kommentarer. Jag måste säga Maneki att jag tyckte att du hade ställt till det för mig, visserligen gick allt i färg, men alla pärlor hade olika uttryck. Du frågade om "bananen" den finns med men syns inte, den är i ett av löver högst upp som ett stopp så att säga. Försökte få det att gå lite i de material som du gillar med blanka band och lite koppar.

Ang de blåa stenarna så har jag löst det, men ni får se när jag är klar med den delen av uppgiften.Tyst

Leja, ja, det var ju inte så mycket att gissa på när mitt namn stod på lappen. Jag hoppas i alla fall att du tyckte om pärlorna.

Cessy
0

Bimse: Åh vad snyggt du hade fått ihop dessa pärlorna. En härlig kreativ lösning o så fint du blandade o ändå fick fram de olika pärlorna på. Jätteimponerad av dina peyotelöv. Helt enkelt bra så läckert!Glad

[kissidor]
0

här kommer mitt bidrag från mattiz läckra svartvita paket med en liten mörklila accent - jag tror jag förmodligen återkommer med nåt mer men det bir nåt mindre, detta är att betrakta som det huvudsakliga alstret Skrattande.

det är inget märkvärdigt, men chipsen sa "coralling" till mig och det svartvita i paketet sa "50/50" - så här kommer alltså ett corallat 50/50-armband med magnetlås och den läckra silverfolierade med svart trådsnurr (jag vet att jag sett dom mattiz men jag minns inte var? blev sugen på att skaffa fler Flört! dom fina kuberna med sin härliga tyngd och lyster skulle jag inte ha nåt emot att skaffa hem heller!) som fokal/brytpunkt.

jag vet inte om det var en så god idé egentligen Obestämd men jag fick för mig att ta upp det mörklila ur dom två fina bumlingarna som sitter mot låset genom att välja mörklila seeds till stommen - ett corallat alster är ju hursomhelst inget man vill ta upp och göra om Förvånad, så nu får det vara sådär Skrattande

Emo
0

Kissidor, pampigt smycke, som genom färgvalet ändå ger ett lagom diskret intryck. Ett smycke jag gärna beundrat på någon annans arm :-) Så många pärlor, vars form, färg och utförande, tilltalar mig till max. Grattis till en lyckad komposition!

Bimse
0

Jättefint och tufft tycker jag, snyggt med den där pärlan i mitten. Fint att ta upp den violetta färgen också. Bra gjort.

Även jag undrar var du har fått tag i den där stora läckra fokalpärlan för den var verkligen "tjusig".

[kissidor]
0

tack för alla vänliga ord emo och bimse Glad !

faktum är att jag har det på mig och jag trivs med det - det ser inte koko ut med 50/50-grejen, det ser bra ut. och tyngden och rassligheten är peeeerfekt Flört! (för er som ev undrar hur tyngden går ihop med magnetlåset kan jag meddela iiinga problem med det magnetlåset iaf! det är så svinstarkt att man blir totalt vansinnig och urförbannad när man försöker klämma dit avsluten, + att det var inte tal om att ha det på sig när jag skulle vispa pepparsåsen till kvällens middag! Skrattande)

53goran
0

Verkligen härligt armband kissidor. Man kanske ska försöka köpa några magnetlås, har varit väldigt lite rädd för att dom inte funkar.

mattiz73
0

Fokalpärlan budade jag hem på tradera från en meckarmicke eller något liknande! Hans auktioner är fraktfria så de blev inte så dyra!

De fyrkantiga kuberna finns i min tråd i mina ståltrådsblommor. De är inlindade i blommorna men även i sanden på botten.

De har jag köpt av speed07 även hon från tradera men dessa är köpta vid sidan av.

Själv har jag låst mig vid en tanke med mitt paket men jag vet inte om det går att genomföra…måste ta seedbeeds till hjälp för mitt paket räcker inte till det jag tänkt. Har även svårt att tänka om! Vill ju prova det nya men men…..mina 2 veckor har gått och jag har inget att visa. Vet inte hur jag ska göra!!!

mattiz73
0

mickememorex hette han visst!!

NeedfulThings
0

Det var ett häftigt armband du fått ihop, Kissidor.Skrattande

Du behöver inte oroa dig för mycket, mattiz, använd du seeds så ska du se att det funkarFlört

mattiz73
0

Mindfields: Jag gissar på att det är du som skickat mitt paket!

Kissidor: Jag glömde säga att ditt armband var helt fantastiskt! Vilket jobb du har lagt ner! Jättefint!

Imorgon ska jag sätta mig ner med mina pärlor och vända och vrida för att se vad jag ska göra!

Cessy
0

Kissidor: Perfekt utnyttjande av pärlorna o med den fokalpärlan som brytpunkt för det vita o svarta så blev det helt perfekt. Får en känsla av Yin o Yang. Ett läckert häftigt o härligt rassligt armband helt enkelt.Glad

Mindfields
0

Mattiz, nej det är nog inte jag. Det är någon annan här inne som redan fått det! ;)

[kissidor]
0

tack alla Glad!

jag chansade på pagoni och där hittade jag såväl fokalen som dom swirliga nuggetsarna och vad jag trodde var dom kuberna, så nu blev jag lite paff att det inte alls kom därifrån Skrattande!

jo vi fick ju använda seed beads mattiz och det har väl dom flesta av oss gjort också Flört

NeedfulThings
0

mattiz, tänk på att de 2 veckorna inte är ett tvång på nåt sätt, utan bara nåt jag satte som riktmärke. Visst är det kul när ett bidrag kommer upp relativt snart, men det ska vara kul att genomföra och ingen ska behöva känna sig stressad, (förrän framåt november eller såFlört) för då har hela grejen blivit lite fel.

[kissidor]
0

mmm, just precis needful - vi ska ju ha roligt och inte bli stressade vare sig över paketen vi skickat eller dom vi fått Glad!

jag kan säga att det är bara slumpen som gjorde att jag fick fram nåt så relativt snabbt - pärlorna var väldigt snabba med att tala om vad dom ville den här gången, ibland får man lirka mer med dom för att få ur dom nåt vettigt Skrattande. och så ska det ju passa att man har tid själv också!

mattiz73
0

Nähä….nu blev jag nyfiken! Vem har skickat till mig??

Jag vet att jag fick använda seedbeeds! Men vet ej hur jag ska göra med den idée jag har!Glad

Jaså…Pagoni säger du! Kanske är så att jag beställt därifrån någongång!

Cessy
0

Ok då får jag väl krypa till korset o erkänna. Skäms Visst jag la till seed beads som man fick, men pärlorna jag fick räckte inte fullt ut, utan de tre sista cm på armbandet har jag fått sätta mycket snarlika pärlor för att det skulle räcka,Embarassed men jag fotade ju så att det inte skulle synas.Oskyldig Jag ville nämligen inte riva upp armbandet o göra någonting annat o säger jag inget o inte pekar direkt på armbandet (de pärlorna som det gäller) så är det ingen som ser det, så mattiz73 - kanske kan du "maska över" med andra pärlor om det bara är en liten bit som pärlorna inte räcker till om du har snarlika som inte syns, så kan du kanske behålla din idé. Fast det beror ju givetvis på hur stor bit (hur mycket som fattas) o hur mycket det syns.

Sedan säger jag som övriga - att visst är det trevligt när bidragen kommer upp inom den tänkta 14 dagars ramen, men inget i sig nödvändigt för tråden stängs ju inte o man kan ju faktiskt lägga in precis när man vill o det skall ju faktiskt också vara någonting som är kul o sitta o göra o man skall ha tid för det, så vi ser fram mot ditt bidrag mattiz73 oavsett när det kommer.

[kissidor]
0

ja kanske det mattiz - eller så är det så enkelt som att "meckarmicke" och speed07 handlar hos samma grossist som pagoni fått dessa från. men det var ju en lustig slump att alla 3 sakerna jag var särskilt sugen på att leta upp fanns där! jag tänker köpa dom också - det var väl ett gott betyg till ditt paket mattiz Flört?

mattiz73
0

Absolut Kissidor! Jag behövde alltså inte känna någon oror för det paketet! Vad glad jag blir! Mitt pärlande för vänta för nu ska jag in i duschen och sen blir det BAD! Det är fint väder här idag så det är bäst att passa på men sen ska jag sätta mig! Jag bara måste!

maneki
0

Så fint armbandet blev, kissidor. Glad De pärlorna passade mycket fint till coralling o effektfullt med "färgseparationen".

[kissidor]
0

tack maneki också Glad

cessy, ifokus-spöket har varit i farten för ditt inlägg fanns då rakt inte där vare sig före eller efter jag svarade på mattiz Förvånad!

men att fylla på litelite på ett diskret sätt med likadana eller snarlika är helt ok för mig iaf - man får ju tänka på att det här är inget vi gör på liv eller död utan för att ha roligt, och att man vill ju gärna kunna använda smycket också Flört! (annars kunde man ju göra det i barnstorlek och det tycker jag vore en sämre lösning!)

och jag tror nog att det främst underlättar för en själv om man kan få till det inom två veckor - men dom bidrag som ev släpar efter kommer ju som en glad överraskning när dom kommer Flört

mattiz73
0

Jag har börjat på mitt men hur slutresultatet blir vet ingen, inte ens jag! Har många idéer nu!

Men det kommer att ta tid tror jag! Och imorgon börjar jag jobba, suck! I 5! dagar! Sen semester igen!

ommok
0

Härligt armband, kissidor! Skrattande Du har verkligen fått till en fin kombination, tycker jag, med 50/50-modellen. Och precis som Cessy så tycker jag att fokalpärlan är "pricken över i:et" som binder ihop de båda delarna på ett jättefint sätt. Grattis!

Visst är det väl helt ok att skarva med snarlika pärlor, om de man fått inte räcker! Jag valde att ta till mindre metallpärlor istället, av samma skäl, annars hade jag inte fått ihop mitt halsband. Hade ju kunnat ta seedbeads, men jag tyckte storleksskillnaden blev för stor då de minsta av de härliga pärlorna jag fick var 8 mm. Flört

leja
0

Snyggt armband. Gillar det. Själv väntar jag på ett paket som jag hoppas innehåller något användbart, så jag kan få till mitt smycke. Men om inte så får jag tänka om lite.

Flört

Tigris
0

Snyggt armband kissidor!Glad

[kissidor]
0

tack ommok, leja och tigris Glad!

Cessy
0

Kissidor: Jo det var ju just det jag funderade över - att antingen får jag avsluta så långt det räckte o får då en corallat barnamband o barnsmycken är mycket sällsynt att jag säljer eller så fick jag så diskret som möjligt lägga till så att jag själv kunde använda armbandet. Eftersom jag gillade färgerna o själv gärna ville kunna bära det så blev valet som det blev o jag har använt setet (armbandet o hänget) ganska mycket. Det var ju verkligen mina färger i det, så jag blev i alla fall nöjd med att skarva över så härFlörtSkrattande

Ditt corallade armband är så snyggt o den iden med en stor fokalpärla i minst 2 färger o sedan lägga färgerna 50/50 är en superidé som jag kommer o "låna". Jag har ju några sådana här pärlor liggande o andra stora fokalpärlor som skulle kunna bli väldigt snygga på detta sättet, så jag hoppas du inte har något emot att jag lånar din idé Kissidor?

[kissidor]
0

ojoj cessy, så mycket som jag lånat av dig genom åren… Skrattande! det var ju inte heller en unik och fantastisk idé utan mest bara en iaf för mig ny kombination av dom olika elementen fokal/coralling/50-50, som föll på plats mer eller mindre av sig självt med dom pärlorna jag hade Flört. kort sagt, kul att du gillade det - pärla på du bara Skrattande!

mattiz73
0

Nu så! Jag valde att göra ett länkat halsband med mitt paket! Jag har nästan använt allt…lite kvar! Har lagt till 5 fyrkanter, öglepinnar till förbannelse, motringar och kedja! Inga seedbeeds!

Först en bild på hänget! Jag använde snäckskalsfyrkanten som bakgrund och hängde på lite pärlor framför. Det blev inte jättebra och därför skulle jag behöva lite åsikter från er.

mattiz73
0

Sen en bild på den länkade kedjan! Jag har gjort den dubbel på vissa ställen för att få en starkare effekt!

mattiz73
0

Sen en bild på hela alltet! Tyvärr är jag inget duktig på att fota smycken så jag hoppas ni ser hur det blev! Jag är rätt nöjd själv!

maneki
0

Så fint det blev, känns som ett riktigt sommarhalsband. Glad Gillar att du gjorde det dubbelt på en bit.

mattiz73
0

Tack Maneki! Jag gillar det med, blir lite annorlunda!

Cessy
0

Håller med maneki o säger att det var ett sommarfint halsband o det dubbla tycker också jag blev jättesnyggt, Det bär upp den stora snäckskalsfyrkanten bra.Glad

Emo
0

Min åsikt om hänget med den stora fyrkanten. (Du frågade ju) Grejen som hänger utanför, hade jag gett en kortare länk, så att den hade hamnat innanför fyrkanten. Den stora vita pärlan hade jag inte använt ihop med den stora vita fyrkanten. Behövs en pärla där, hade jag valt en i färg - men allt detta är ju min åsikt och det är väl därför jag inte kan sälja något av de "smycken" som jag gör :-)

leja
0

Gillade verkligen vad du gjort. Hade inte alls fått till de pärlorna på det sättet, men det är väl därför vi gör det här.

Jag gillar hänget, möjligen att korta eller länga någon kedja. Men det är min personliga smak.

Här kommer mitt set också. Jag har fyra pärlor kvar. Men annars använde jag allt och lade till seedbeads, som kom med posten idag. Jag blev så glad att det var "rätt" färg.

[kissidor]
0

åh så fina sommarsmycken ni gjort båda två Glad!

superlyckat mattiz med den dubbla länkningen som verkligen låter det blomma!

leja vad bra att seedsen stämde, för örhängena är verkligen urfina!

ommok
0

Fina smycken ni har gjort, båda två! Jättesnyggt sommarsmycke, mattiz! Härligt hänge, som verkligen bärs upp fint tillsammans med den dubbla kedjan!

Sommarfräscht smyckeset, leja! Perfekt färg på seedbeadsen också. Så fint att de kom idag när du skulle göra dina örhängen!

mattiz73
0

Tack alla för era komplimanger!

Men jag vet fortfarande inte vem som skickade om det nu inte är du Leja med din kommentar: Hade inte alls fått till de pärlorna på det sättet, men det är väl därför vi gör det här.

NeedfulThings
0

Oj vad kreativa ni varit. Det är så himla kul att se vad som blir av alla paketen. Jättesmart lösning med det länkade, mattiz, och snyggt blev det med.Skrattande

Ditt blev ju härligt sommarsvalt, leja, me like!

Jo, det där med att skarva eller inte skarva…självklart får man göra det om nöden kräver det, förstår så klart att man inte vill göra ett barnarmband om man tänkt det till sig själv, det vore ju bara dumt.

men det var ju bra att det hamnade baktill på fotot, Cessy, nu  var det bara din ärlighet som avslöjade digFlört 

Åh, jag vill också ha mitt paket nu snart,f ast det är ju inte så många kvar nu så snart nog blir det dags för oss som inte fått…..Skrattande

leja
0

mattiz73 Flört.

Tack för alla snälla komentarer. Jag såg direkt ett halsband och örhängen när jag fick pärlorna. Men hade inte riktigt rätt seadbeads hemma. Så vist var det kul att få paket(köpt på tradera) och däri fanns de med exakt rätt nyans. Men jag tycker det är kul att alla har lyckats så bra och ser fram emot resten med.

Cessy
0

leja ett vackert halsband du har gjort o där jag tror mig skymta dragon veins agater o aqua qartz ovaler. Dropparna kan vara samma eller aquamariner - ett väldigt sommarfint o lyxigt set.Glad

Paerlugglan
0

Åhh vad fint allt är, ni är så duktiga och kreativa. Skrattande

Jo, nu har jag struntat i mitt paket ett tag och fått mer form på idén som surrade, och nej det var ingen geting Emo, huuu. Jag har påbörjat något som kanske kan bli något, jag håller i alla fall på med ett halsband av vissa av pärlorna, får se om det blir något mer av de som blir över. Däremot vet jag inte vem jag fått läckerbitarna av, du får gärna ge dig till känna.

Bimse, vad läckert du fått till det, med satinrosen och alla härliga pärlor, banden var ju perfekta, verkligen ett fint bidrag.

Kissidor, också det ett mycket fint bidrag, jättehäftigt helt enkelt. Och fokalpärlan var jättefin.

Och Mattiz, vilket härligt sommarhalsband du fått ihop, verkligen häftig lösning med den stora fyrkanten. För mig hade den säkert bara hamnat ensamt mitt fram, inte ett dugg kreativt.

Ditt turkosa set tyckte jag jättemycket om Leja, svalt och fräscht. Den stora ovalen, vad är det för något?

Emo
0

Jag glömde ju att berömma Mattis73:s smycke i hastigheten. Naturligtvis är det fint. Leja, ditt är också vackert.

Paerlugglan, vill du verkligen veta det? Läckerbitarna Skäms och jag som var så orolig, nu blev jag Glad

maneki
0

Svalt o somrigt set du skapat av ditt paket, Leja. Glad

Evahelene
0

Snyggt, mattiz! Så härligt det blev med dubbelt sådär som du gjorde *tummen upp* Hänget blev bra också - fast jag håller med Emo, hade varit lite snyggare om "rasslet" hållit sig inom fyrkanten.

Tjusigt halsband leja! Precis i min smak Glad

Tigris
0

Fräscha somriga halsband leja & mattiz

leja
0

Vad var det det stod på påsarna ? Jag får leta reda på dem, men jag tror det var glas i de som är lite genomskinliga och sen kommer jag inte ihåg, återkommer.

Tack för alla snälla ord. Jag gillar också resultatet.

mattiz73
0

Tack för komplimanger och tips! Jag ska nu göra som Emo tyckte, ta bort den vita stora och sätta den stora gröna runda där istället så att allt är innanför fyrkanten!

TACK!!

Bimse
0

Har ju varit borta från datorn några dagar och sett era bidrag först nu.

Mattis, läckert och fyndigt att göra det lite osymetriskt, silver-grönt och vitt är ju en snygg kombination.

Leja, kul att du fick till det och att du fick tag i seedbeads som passade i färg, vilket kanske inte är helt lätt. Eleganta och stilrena smycken tycker jag 

Jo, det är de pärlor som Cessy trodde och den stora ovalen är i howlit.

Blir lite osäker om jag har missat någon som har visat sitt bidrag, tycker att allt har varit snyggt som jag har sett i alla fall.

Paerlugglan
0

Tack Emo, pärlorna var jättefina, mina färger ju. Det är bara jag som har skaparkramp, det vill sig inte. Jag hade en ide, men pärlorna räckte inte riktigt på det sätt som jag ville, måste tänka om. Klura, klura och :fundersam: tänk, tänk! Hav tålamod med mig_angel:.

[kissidor]
0

vi väntar så gärna på "nåt gott" pärlugglan Glad - du är ju en rackare på att klura du FlörtSkrattande

NeedfulThings
0

Jajamen, det är ingen panik!

Idag ska jag posta 2 nya kuvert….Flört

Cessy
0

Nog har vi tålamod o det blir ju kul o se vad det blir så småningomGlad Det kommer när det kommer helt enkelt.

Emo
0

Hit kom ett brev med fantastiskt spännande pärlor. Jag har ingen aning om vad jag ska göra med dem och det är väl precis så man vill ha en utmaning. Åtminstone jag :-)

Titta så många kul former!

Kuber som jag tycker så mycket om och sen det mesta i svart och vitt. Det passar väl bra ;-) Jättekul. Jag vill försöka klura ut vem som har skickat, men vem du än är, så ska du veta att jag blev glad :-)

SusannAlg
0

Ska bli spännande å se om det är med nåt utmaningspaket i posten till mej, som svärmor tar med hit till Halmstad imorgon bitti!

Fint paket Emo!

[kissidor]
0

förstår att du är glad för det läckra paketet emo Glad

Emo
0

Jo, jag har trätt ett halsband (inget lås än) och ett armband (inget lås än) och lagt ut pärlor till örhängen.

Sen har jag lite funderingar på en brosch, men då får jag lägga till några seedbeads.

Vad jag ska göra med de andra pärlorna får jag fundera lite till på.

Grejorna ska väl vara färdiga innan man visar dem här?

[kissidor]
0

det var raskt marscherat FörvånadSkrattande! tja alla behöver ju inte vara färdiga emo, du kan såklart visa upp dom i omgångar vartefter dom blir klara Glad - men har du gjort ett set som hör ihop kanske du hellre väntar tills allt är klart - och om du inte har bestämt än vad du ska ha för lås kanske du också helst väntar. men vet du redan att du bara ska ha nåt väldigt enkelt och så diskret lås som möjligt och det kan dröja innan du får hem ett så tittar jag gärna på din komposition innan dess Flört

SusannAlg
0

Oj, vad seg denna tråden börjar bli att se på….. kanske dags att göra en ny fortsättningstråd?

Allamej
0

Jo jag tar och gör en ny :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer