Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 3573 ggr
parsley
0

Ullkulor

http://sisbiz.jetshop.se/default.aspx?main=/tovat-armband-p-416-c-161.aspx

Jag har blivit inspirerad av ovanstående armband och vill försöka göra ett själv. Hjärtat tänkte jag nåltova av päls från min keeshond. Någon som vet var man kan få tag på ullkulorna? Panduro har, men finns det fler som säljer? Tacksam för tips.

Om man ska göra kulorna själv. Hur går man tillväga på bästa sätt?

Allamej
0

Jag säger nåltovning, jag är dock partisk för den tekniken :)

Har du kollat på creative company?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

maneki
0

Tips på nålfiltar och tovar egna pärlor har jag lite olika länkar till i min blogg.

Färdiga ullpärlor/-kulor har t ex Perles & Co. Vet inte några direkt utöver Panduro i Sverige

parsley
0

Fråga 2. Vilken färg ska jag välja? Vovven är grå, svart och vit. Den päls som hon fäller och som ska användas till hjärtat är naturvit. Vad blir snyggast till det? Obestämd

maneki
0

Jag tycker det mesta passar till naturvitt (nästan) så jag skulle föreslå att du börjar med att utgå från de färger du själv tycker är fina.

Färger som inte är allt för bjärta är kanske bäst. Går färgen mer åt beige passar varma färger bra, går den mer åt grå så passar svalare ("naturvitt" kan vara olika nyanser för olika personer). Men sen handlar det mest om din smak: vill du använda färger som går ton-i-ton eller vill du ha komplementfärger. Neutrala eller djärva kombinationer. Många eller få nyanser etc, etc.

Klassisk kombo till naturvitt är t ex turkos --med eller utan mörkbrunt. Ju mer beige desto finare är olivgrönt o lila till. Brunt o svart om man vill hålla det neutralt.

Har du svårt att komma på en bra färgkombo så finns det många kul sajter på nätet där du kan få hjälp eller leka fram kombinationer. För mer egenreklam Skäms så har jag en lista på det i, ja, bloggen. FusionBeads brukar också ha många inspirerande "color ideas".

Allamej
0

Det finns en jättefin honungsgul ull som jag ser lite varstans som jag tror skulle bli jättesnyggt till. Kanske lite violett och ljusare brun också :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor