Bokstäver?
Hej!
Jag skulle behöva lite tips, det är så att jag ska göra en nyckelring till min pappa och jag vill gärna ha med hans initialer så jag letar efter bokstäver att ha som hängen, helst silveraktiga eller svarta. Har bara hittat på pagoni hittills och de är antingen för glittriga eller för små så jag undrar om ni har några tips på vart man kan hitta mer?
Tar nog helst från sverige i första hand om det finns :)
Jag har handlat mycket från Firemountain gems (USA) i mina dar och rekommenderar dem varmt! Det tar aldrig mer än en vecka att få grejorna (ibland 4-5 dagar!) och det har aldrig varit en enda fellevererad pärla på dessa fem år! Nackdelen är väl den relativt höga frakten och tull + moms som kommer i efterhand. Men när man behöver stora kvantiteter, tex när man går ihop fler och beställer tillsammans så är de oslagbara!
Jo FMG är ett bra ställe o går man ihop några st. så får man ju som sagt var bra ekonomi på det också
Vargnatt: Kolla på Panduro o på slöjd-detaljer, för dessa är nog den typ av butik/er som jag kan tänka mig har sådana bokstäver om du inte vill gå utomlands.

Pärlshopen har berlocker i antiksilver o antikguld (men minimiorder på 300 kr om du inte har möjlighet att handla direkt i deras butiker i Malmö eller Sthlm). Pärldesign har bokstavspärlor, dock ej berlocker, under keramik. Alternativet är att söka hos smyckesbutiker, men då blir det snäppet dyrare.
Sayila är mycket smidiga att handla från så de rekommenderas också. Funderar du på USA så kan FusionBeads vara ett alternativ om du bara vill köpa nåt litet för de human frakt. Deras bokstavspärlor o -berlocker hittar du här.
Ibland är pärlor vanligare, men de kan ju fästas på en hattpinne o användas som hängen.
Hittar du inga passande berlocker så kan ett alternativ vara att du själv "snurrar ihop" bokstäverna av metalltråd (ej för mjuk) eller annat material. Men tanken på hur poppis det är att göra namnsmycken: stansa in initialerna på en berlock med bokstavsstansar/-stämplar?
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Tack för alla förslag, ska kika runt lite bland dom och se vad jag hittar :)
Ungefär hur mycket brukar det bli i tull och så när man beställer från utlandet?

Om ditt paket fastnar i tullen så kan du räkna med först o främst 25 % moms plus en administrativ avgift (en hundralapp kanske, varierar något med värdet på innehållet). Det kan också bli någon procent ren tullavgift, inte minst på ädelmetall. Moms beräknas på värdet inklusive fraktkostnad.
Detta gäller förstås inte när du handlar från andra EU-länder då det räknas som inrikes handel.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
#7 Ah okej, så om jag handlar från sidan i Holland, blir det inge tull och sånt då?
Nix
Frakten är på 5 euro om du handlar under 20 euro.och köper du över 20 eoru är det fraktfritt
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Tack så jättemycket för hjälpen :) Då blir det nog från Holland jag klickar hem lite saker :)