Lejas smycken
Tänkte försöka visa lite smycken, har ny kamera så jag vet inte riktigt ännu hur bra bilder det blir. Men hoppas på att lära mig mer efter hand.
Bild ett, min lilaspets. Mönster efter tidningen Bead & Button nr 88. Halsbandet, armbandet och örhängena efter eget huvud.
Vad ska man ha som signatur tro?

Snyggt Leja!
Vad kul att det är många som skapar egna trådar! Lättare att hitta!

Fina smycken
Jag gillar inte minst det första halsbandet med den fina "vågformen".
O fint dramatiskt halsband med den stora rosen. Vet du, jag tänkte köpa ett sånt halsband just för rosen, men det var inte rea då så jag lät bli -- men jag ångrar mig nu…
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Tack, jag funderade också , men 30 kr för halsbandet, det är billigt. Köpte flera halsband, små saker och ett armband. Som alla blev något annat. Har svårt att inte göra om. Men bara om jag kan göra något bättre. Annars så får de vara.
Kom förresten på att jag började med pärlor och göra smycken den 8:de mars förra året, så nu har jag hållt på ett helt år(trodde faktiskt att det var längre). Men jag har gjort annat innan. Får se om det blir bilder på det med.

Jättefia saker du gjort, jag är så impad av folk som kan mer än trä med pyttepärlorna
inte för att det är fel att trä, men resultatet när man syr eller virkar eller så blir ju himla maffigt .
Coola stenpärlor måste jag säga, gillar dem mycket!
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Fina smycken du har gjort leja. Faller nog mest för det översta, för jag är väldigt svag för när man blandar in bicones i sydda smycken. Blir så fint glitter av det. Det trädda setet med stenar skulle jag tippa på är en form av jaspis eller möjligtvis en form av agater, men jaspisen är i regel något billigare än agater o jaspis finns i nästan alla färger o teckningar på stenarna. I alla fall blev det ett vackert set av dem

Jätteläckra saker, stenpärlorna var jättetuffa!
Nytt Alias: Pugglis 
Sten-setet föll jag som en sten för! Det första svart-röda med…jag är verkligen svag för svart+rött!
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Ett tips (jag är ingen expert)! Jag har ingen sån där smart fotolåda som andra här inne har (avis) och istället tänder jag upp i rummet, ställer in på närbild (oftast en knapp med en blomma på) och till slyt tar jag bort blixten. Jag tar inga perfekta kort alls men jag har kommit på att suddigheten minskar när jag gör så. Ett tips bara. Testa eller inte!
Men resten av smyckena var oxå fina! Tack vare dej har jag oxå börjat kolla in rea på smycken för att sen slakta dem. Jag var på myrorna och där hade de en hel del till den här tävlingen som är här inne men jag ville inte vara med så jag köpte inget.

Tackeli tack, för alla fina ord. Stenarna blev jag glad över, kul med en affär som säljer på res, betalade bara 20:- för de stenarna(två påsar a 10:-).
Letar smycken över allt, så jag går mycket på myrornas, har man tur får man ett halsband för en tia och så kan man ha kjedjan till ett smycke och ev. pärlor till ett annat.
Ska försöka öva mig på att fota. Men tror att jag behöver lära mig kameran, den är köpt i söndags, så om jag får lite tid på mig så kan det nog bli bättre.

Jo men nog behöver man tid för att lära sig en kamera. Sedan måste jag bara protestera o säga att man behöver inte köpa en dyr fotoutrustning. Dels kan man göra en själv o fodra en kartong med vitt papper av den typen som inte blänker eller så är man som jag lat o köper en billig mjölkvit eller genomskinlig plastback. Sedan köper man istället för dyra fotolampor billiga bygglampor, så blir det inte dyrt. En del använder typ IKEA´s tvättsäck o fotar i, så man kan köpa fotutrustning billigt eller knåpa ihop en själv.
vad fina saker du gör, det tog mig många fler år att våga mig in i pyttepärlornas värld 
!
jag gillar också rosorna men en gråråtta som jag skulle ju verkligen också älska att ha på mig det grå setet!
det måste vara roligt att kunna ströva omkring och fynda sådär och få tag i ovanliga pärlor och delar till en billig slant! vilket klipp för stenarna, jag tror som cessy att det är någon form av jaspis
vad beträffar fotona så är det ju makro du måste använda (brukar vara ganska lätt att hitta, ofta en blomsymbol att bara trycka på som mattiz säger) och bättre ljus som sagt. cessys tips är ju utmärkt, och tills man hunnit eller orkat ordna det för sig med nåt accebtabelt fotoljus inomhus kan man ju om man har möjlighet försöka fota utomhus. och sen en sån enkel sak som underlaget för det man fotar gör ju en del för helhetsintrycket - du kanske kan leta rätt på ett vitt papper utan veck nästa gång du har fotosession 

Jag skrev inte dyr utan smart! Om det var mitt inlägg du menade Cessy! Jag har ju läst om alla era olika arrangemang och tycker de är jättesmarta!
Jag har hittat en vit plast back hemma och nu ska jag köpa 2 bygglampor! Vad kan sådana kosta?
Tja någonstans mellan 79-199 beroende på var du köper dem o med vilket watt-antal o om du tar bordsvarianten eller på stativ. De flesta billighetsbutiker föra denna typen av lampor. Köpte mina på Cheapy. De är på 500w o står på stativ o jag har för mig att de kostade någonstans mellan 129-149 kr/st.

För min del handlar det nog om att jag vill göra llt fort, så då tar jag mig inte tid att hitta ett vitt papper utan veck. Ska försöka bättra mig !! Men här är några smycken till(med veck), Där jag tror jag fixat till skärpan.
Blått, med små hjärtan och silver stavpärlor(?).

Jättefina smycken du har gjort. Härliga färger.
Även jag brukar titta efter billiga smycken när man är ute och handlar. Köpte själv en rätt så grov kedja med en plast/metall hänge. Bytte ut hänget mot en rätt så stor onyx pärla. Blev mycket bättre. Halbandet gick på 20 kr, så ibland gör man fynd.
Ditt gråa set (5) är så läckert, är lite avis. För just denna teknik har jag inte lärt mig ännu. Givetvis finns det många tekniker som man inte kan, men detta har jag försökt lära mig. Men jag får inte till det.
Ditt favvisarmband var verkligen fint o det röd/blå flat spiral stich blev ju jätterfint Ja jättefina smycken du har lagt upp
19 och 20 är mina favoriter bland dom du visat! Underbara!

Nu rodnar jag. Tack för alla fina ord.

Fina smycken! Jag beundrar smycken som är gjorda med en massa små pilliga småpärlor…. har nog inte riktigt tålamod att göra sådant….. Vill att det ska gå ganska fort…
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken

Fina grejer!
Jag förstår att favoritarmbandet är just favorit

mycket fint alltihopa
! särskilt tycker jag om det gröna halsbandet som ser så "växtligt" ut, sånt gillar jag! och kedjehalsbandet var väldigt fint komponerat, och så håller jag absolut med om att steninfattningen blev lyckad - och dramatiskt svart och rött är ju aldrig nånsin fel 
Många vackra saker.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Jättefint. Det grönaktiga halsbandet är också min "favorit". Härliga färger!
Instämmer med föregående talare. ina saker och det gröna är min favorit också
Klart impad av den infattade stenen också.
Jättefina smycken och den infattade stenen blev en av favoriterna. Måste ta mig i kragen och försöka mig på detta.
Jättefina smycken du gjort leja. Måste nog sälla mig till kören o tycka att #32 - det gröna - är synnerligen lyckat i pärl/färgkombon. Sedan är den infattade stenen också jättefin o ditt armband, hårband o kedjan är också snygga.

Jag fastnade också för det gröna, riktigt mysiga färger!

tack för alla fina ord. Ska nog fota lite till, har likson hunnit göra några till sen igår…
Ibland blir det mer gjort och enkla halsband kan vara minst lika snyggt som komplicerade. Men de är inte lika kul och göra.

Fast de ser nästan blå ut, men de är lite lila i verkligheten.

Fina halsband, allihop. 

Fina halsband, speciellt det karamelliga!
Läkert.
Ja fina halsband, för mig toppar det brun/rosa

det brunrosa är min favorit också, lite samma stuk som det vackra gröna ju - en fin modell och även här i vackra toner
Oj, vad produktiv du varit,leja! Fina halsband, jag har också det brunrosa som favvis 

Kul att ni gillade det brun/rosa och gröna. Då jag "knyckte" iden från något smycke jag såg på stan. Det där med att det är en stor pärla och två-tre rador med mindre pärlor emellan. Gillade iden och tänkte se om någon annan gillade den med. Så det var kul att få höra.

Ja de där pärlbollarna har en tendens att få en att vilja göra flera
Fina smycken du har gjort o så här framhävs ju verkligen de fina bollarna snyggt

Snygg cab också o armbandet var ju verkligt snyggt o elegant
Det blå är heelt i min smak! Dom andra är fina dom också.
Så många fina saker du visar upp!
Visst är bollarna roliga att göra.
Vad har du för snören till de första?

Till det första är det ett blått isiden(tror jag). Det andra är en guldfärgad kedja, inköpt på loppis.
Handlar ganska mycket på Myrornas och andra ställen. Här har jag hittat lite blåa pärlor, i någon sorts sten. Kombinerat med silver, blev de mycket bättre än en enkelsträng med pärlor(som jag köpte för 25:-).
Vad bra, då fick jag lite tips.
Det blåa setet är också fint. Inspirerande.

Ska försöka lägga in enlänk, då jag lagt upp lite knypplade smycken på texttilhantverk.

Fina smycken allihop, gillar speciellt rosenkransen. De knypplade var också fina. 

Rosenkransen var läcker, frågan är bara hur den känns att ha på sej? Al. rosorna kan ju vara lite vassa….

De verkar lägga sig snällt utåt och den är ganska generös. Ligger inte tätt intill halsen.

Oj, va produktiv du är! Rosenkransen var riktig häftig.
woow
Vad du har hunnit med. Gillar nog rosenkransen bäst men undrar lite hur den är att ha på sig?

Jättefina, både setet och rosenkransen Leja. Gillar också att köpa gamla smycken eller på rea och slakta. Loppisar är perfekta!

Det undrar jag med … Nej skämt åsido, jag försökte följa något mönster och så hittade jag ett mönster till och så fick jag inget dera att funka. Så tillsist chansade jag och gjorde lite som jag tyckte. Det blev inte så illa men vilket sätt det är det vet jag inte riktigt. Kanske något slags peyote??

Snyggt halsband! Det enkla kan ofta vara nog så vackert!
läcker boll och vackert halsband - det tål att upprepas i all oändlighet att det enkla är ofta det vackra!

Tack för det!

Fin boll o ett mysigt, somrigt halsband. 
Jättevacker boll

Tack, tyckte själv den blev bra.

Halsbandet i #86 är så snyggt och "somrigt".
Det föll mig i smaken rejält.
ojoj nu har du varit sådär superproduktiv igen 
! och inte bara mycket utan snyggt också
!
det blev väl alla tiders med den färgade tråden i det virkade armbandet även om det inte var tänkt så från början - och så fastnar jag för berlockarmbandet, det var verkligen jättefint!
Jättefina smycken o även jag faller mest för berlockarmbandet
, men så har jag ju också den egenheten att jag sällan har ett vanligt armband på mig för jag vill att det skall "rassla" om det

En massa snygga smycken! Visst är det kul att virka? Rasslet fick du till väldigt bra!

Åhh, jag älskar berlockarmbandet! Och det virkade är också väldigt snyggt. Du skrev: "sen ville jag pröva på att virka". Menar du att det där snygga armbandet är det första försöket?! Mina fem första försök såg ut som trasselklumpar allihopa. Imponerad
. Du gör verkligen jättefian smycken leja!
vilka fina smycken allihopa. Mitt favorit blev det med glas och silver i #87

Fina smycken, gillar inte minst "sorbeten" (#86) o "isen" (#87). 

Tack för allt beröm. Jag gillar att göra smycken i olika stilar och format. Det var mitt första försök att virka med pärlor, men virkat har jag gjort sen tonåren. Så då var det inte så svårt att lista ut. Men det var inte enkelt heller. Jag fick byta tråd, för den första tråden jag prövade var så tunn att jag såg inte vad jag gjorde. Men detta försök tyckte jag blev bra. Så det blir nog fler försök.

Jättefint, speciellt rasselarmbandet och halsbandet i silver och glas. 

Så många fina grejor du gjort!
Varför bor ni alla så långt borta?

Oj vad produktiv du varit Leja. Fina smycken allesammans. Jag fatnade mest för de lila örhängena. De var läckra och lite annorlunda.
Vad mycket fint du har gjort. Faller extra för de svartvita halsbandet.
Jättefina saker, leja. min favorit var det grå-lila armbandet, och det första i svartvitt silver.
Ps. hematit var det nog du menade. fast det finns ett mineral som heter magnetit också, hittas bland annat på grekland..bla bla bla

Tack för de fina orden och tack nedfull, hematit var det jag letade efter. Hjärnsläpp som jag sa.

Finna saker Leja och oj vad du är produktiv! 
Gillade också örhängena med den lila pärlan, jättefina, vad är det för stor ring du använt? Kan man få se en bild från lite andra vinklar, det ser väldigt spännande ut.
Tycker spiralropen i grått o lila är kanonsnyggt o så det med farfallepärlorna o de små alurosorna är fina. Ja du har verkligen varit väldigt produktiv.
hehe, börjar kännas lite tjatigt att säga "jösses vad du har varit produktiv
!" men vad ska man säga
?
mina favoriter i denna batch:
dom svartvita - det är nåt speciellt med att blanda just svart och vitt, man kan aldrig uppnå samma dramatiska, häftiga, eleganta effekt genom att varva två andra konstrastfärger på det sättet men i svartvitt går det hem
!
det grålila setet, både örisar och armband
!
rosensetet - rosorna är inte helt lätta men du är duktig på att använda dom tycker jag
!
Ååååh så fina smycken! Alla i denna omgången föll mig i smaken! Örhängena med lila pärla - oooooooo! Den idén ska jag norpa, var så säker på det! Har klappat på dom ringarna ett tag nu…
Alltså…jag kan inte säga vilket som jag gillar bäst - alla är ju lika fina! På var sitt sätt.

Tackar och bugar. Kul att ni gillar mina smycken.
Ringarna fick jag med påskpaketet. Så var det någon som visade hur man kunde göra örhängen av de. Så gjorde jag det på mitt eget vis. De är som dubbelspiraler. Med två stora ringar och två små "spiral"ringar. Som man kan stoppa en pärla i. Så flera av de här sakerna är Cessys "fel" eftersom både de och rosarna mfl pärlor komur det paketet.

Mer blir det, jag är full av inspiratin nu. Så får vi se vad som kommer….

Fina svartvita o jag gillar kombon med rosor o farfallepärlor. 

Ja det svart vita armbandet o örisarna matchar ju halsbandet perfekt o det undre setet blev ju ett tufft armband o örisar

Vad tufft det blev med svart och vitt, det undre med gummipärlorna blev jättehäftigt. 
Snygga bägge, men de taggiga var ju helt fantastiska.
Är det mest svart-och-vitt som gäller i sommar eller är det mycket rosa?
Emo eg. är det inte svart eller vitt alls nu i vår sommar om man skall gå på färgguiderna, men svart o vitt är ju en sådan klassiker som alltid är användbart. Rosa är det bara en enda svag rosa nyans som ingår ett par starkare lila o flera turkos/teal. Ja titta själv vidare här o scrolla ner till spring/summer 2009.

Dels det och att pärlor i olika form och färg verkar komma starkt. Enkla pärlhalsband finns i var och varannan butik.
Men själv är jag svag för svart och vitt, oavsett om det är modernt eller inte.

Tja svart o vitt är ju klassiker o alltid gångbart. Själv har jag haft några goda år nu eftersom olika lila nyanser varit moderna,
men jag använder o gör alltid i lila oavsett om det är modernt eller inte

Jag tycker att oftast nä man gör något som jag tycker är snyggt. Så tycker andra det med. Så visst ska man göra sånt man själv vill ha. Fast gör jag sånt jag inte vill ha, så verkar det finnas folk som gillar det med. Så jag försöker göra skilda saker i olika färger.

Jag frågar eftersom jag har ett litet problem
Det skulle vara så roligt att få mer plats. Jag behöver locka in kunder i affären. Det är lättast när folk är ute och kör, så därför tänkte jag försöka med lite smycken i bild på skylt.
Vad är bäst att locka med?
Ni vet ju vad folk vill ha 
Sen är det ju mitt namn också.
Det blir ju äkta Emo-design 
Inte den blekaste susning Emo. Det är därför jag inte har svarat innan. Dels beror det på vad folk är ute efter i regel kör man ju faktiskt bara tvärs igenom röke på väg mot någonting annat, men på sommaren söker man ju utflyktsmål, men hur du skall formulera en skylt för att de skall bli intresserade nog o stanna o titta in - har jag absolut ingen aning om.
Det som folk har köpt de senaste 2 åren hos min frissa är ju olika typer av kedjor med eller utan pärlor o med eller utan hängen. Nu håller det ju på att förändras o jag har själv ingen aning om vad jag skall göra eller hur jag skall göra, sedan är det nog så i dag att ditt namn väcker minst lika stor nyfikenhet som det du väljer o skylta med.

Jag tror att du ska göra något som är lätt att se, gärna klara färger, så det väcker uppmärksamhet. Så man blir nyfiken och vill se mer. Du kan säkert utgå ifrån dig själv. Ta en bild och lägg in den här någonstans, vi kommer att kommentera. Det vågar jag lova.
Tack Leja, duger något av det jag visat här? Något på min website? något ni rekommenderar? Jag ska lägga upp några blommor, så fort jag hinner.

Fina svartvita armband!

Woow - vilken kreativitet du har. Jättefina smycken o denna gången faller jag speciellt för det halsbandet med pärlor som blev över för det blev en snygg o levande kombo av dessa
Så många fina saker du gjort.
Jag tyckte också att det blandade blev lyckat.
jaha, ska man säga det igen eller
- "wow vad du har varit produktiv!" 

jag tyckte också allra mest om det blandade rest-halsbandet, det blev ett härligt liv i det fast det samtidigt är så harmoniskt och stilrent
!
kul, ny och himla läcker färgkombo på änglarna också
! har du hållt på och experimenterat lite med snurröglorna där? tycker jag ser en cessy-ögla uppe i hörnet 

Tack för alla fina ord. Jag blev själv förtjust i rest-halsbandet. Vad gäller öglor så är jag ännu nybörjade, dvs det blir inte alltid som jag tänkt mig.

Fast jag gör så gott jag kan. Så om de blir lika någon annans är det en ren slump.

Vilken massa fina saker, igen
. Resthalsbandet blev verkligen lyckat. Och vad sör fjärilen var !
Instämmer i kören!

Fina smycken, gillar också resthalsbandet just för att det både är livligt i sin oregelbundna form men samtidigt harmoniskt, en helhet. Fjärilen var också söt. 
Jag instämmer oxå i kören av alla lovord!
Här är en till som instämmer.

Fina smycken leja
, särskillt resthalsbandet, det skall jag ta efter, har lite udda pärlor som ligger och blänger på mig
. Och det virkade halsbandet, så jämnt och fint och halsbandet med röda och svarta pärlor med små silverpärlor, läckert och fjärilsbroshen var jättesöt.
Jag har också problem med öglorna, de bestämmer mer själva hur de skall bli än att det är jag som bestämmer, morr, men det är bara att öva på tror jag, en vacker dag så sitter de där bara och man undrar varför det var så svårt förut.

Fina puffar.
Alltid roligt att se fler variationer.
Armbandet är fint det också :-)
Vad fina puffar…jag måste oxå göra fler!
Fina puffar. De går ju så pass fort o göra o blir rätt annorlunda om man använder risform eller runda o som du har här laggt till en extra seed. Jättesöta blev de i alla fall o fint armband.

Söta puffar o fint armband också. 

Fint armband och fina puffar också!
Jag blir mer och mer sugen på att göra puffar när man ser alla olka varianter här men måste koncentrera mig på PP:s tävling först.

Blir alldeles matt…vilken energi, produktivitet. 
Många fina alster 
Verkar vara ett virus som går här på forumet
"puffbollevirus"
kul att se, alla kombinationer av bollar och puffar…
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/
Delad glädje är dubbel glädje 

Tack för alla fina ord. Men vänta på nästa bild….
Ska ta den i morgon.

Fina grejor och variation.
Kransen var läcker men jag skulle vilja se den med en bättre bild (ljusare) om det går!?!?!
Du är så kreativ!
Oj hur hinner du leja
o puffkransen blev ju verkligen superfin
ja det var en fin puffkrans
, även om jag liksom mattiz gärna hade sett den på en bättre bild. mysigt berlockarmband också - med en liten söt puff också 

vilken häftig utökad stjärna
!
vilka söta smycken, leja.
Ett tips om man får mörka bilder är att läga det i solen på exempelvis balkongen med något ljust, men ej vitt under (kollar du mintråd ser du att jag har cremefärgad fuskpäls) och skippa blixten då så klart.Det brukar bli ganska bra.
fin stjärnbrosch
Jo bilden har betydligt bättre skärpa denna gången o kransen ligger bra i fokus, men som needful säger så skule du nog behöva lite mer ljus.
Vacker krans och fin "kedja" ill den.
Den utökade puffen är också jättefin.
Du verkar vara lika duktig fotograf som jag 
Kan du inte ha nytta av:
Vilka fina smycken och kransen var kanon.

Jag vet att det inte är så bra. Men jag har en digitalkamera, relativt ny och den funkar inte alls som min gamla systemkamera. + Att mina ögon verkar inte alls se lika bra som för några år sedan och jag har inte haft råd att skaffa ett vettigt fotoredigerings program. Men då kan det ju bar abli bättre ?? Eller hur?

Fina puffvarianter, inte minst kransen. 
Jamen, sådana program kostar inget!!!
Om du inte vill lägga ner massor av tid och pengar på att lära dig ett dyrt proffsprogram.
Som du ser på den sida jag gjort, så gör man det med gratisprogram. Där finns två versioner och jag kan lägga till fler, men jag kommer att hålla mig till de enkla gratisprogrammen.
Jag är inte och tänker inte bli en professionell bildredigerare.
Jag tar ett dåligt kort, laddar in, förbättrar och laddar upp på nätet. Här går det undan och jag vill inte ha för hög kvalité. Det räcker med att oärliga människor kopierar text, mönster och modeller. De ska inte ha det så bra att de kan sno färdiga bilder också.

Den översta kransen blev ju jättefin, både kransen och bilden.
Den gula är också vacker och bilden blev bra.
Den nedersta kransen är fin och bilden skaplig 
Du ser, det är bara att experimentera, så blir det bättre och bättre.
Roligt att se och glädjande att du håller med mig 

Den översta kransbilden blev verkligen bra. Hade du precis samma inställning sedan på de 2 andra? De blev något mörkare, men det vita i pappert är avsevärt mycket bättre än vid tidigare bilder, så du är def. på rätt väg att lära dig o fota med din nya kamera o både kransarna o puffen är jättefina

Tack för berömmet. Nä, det var inte samma inställning, jag fick till det och blev så glad att jag totalt glömde hur jag gjorde. Men jag får väl experimentera vidare och se om det inte blir bättre. Jag har som sagt ny kamera och det finns så många finesser på den att jag blir helt snurrig. Men övning ger färdighet heter det ju.

Fina kransar och puffar! Stjärnbroschen gillar jag verkligen, den är ju blå!

Fina smycken!!!!!! 

Gillar verkligen armbandet. Och kransarna är underbara! 
www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!
Fina smycken du har gjort leja. Kan tänka mej att det grå halsbandet var helt perfekt till begravningen.
Verkligen fina smycken, min favorit blir det gråa. Grått går ju att ha till allt.
Snygga alla. Passar så bra till olika tillfällen.

Tack för de vänliga orden, kände att jag behövde lite uppmuntran idag.

Väldigt snygga smycken dom här senaste också!

Fina smycken. Gillar speciellt det 2:a för de där metallpärlorna är ju inte helt lättanvända. o det sista svävande blev verkligen sommarfint
Imponerande kreativitet.
Roligt att se så många och så olika.
Vad gör du med alla?

Använder en del och säljer en del. Har haft tur med att visa smyckena och fått sålt. Men jag har många smycken hemma. Ska nog försöka sälja på marknad eller så. Så småning om.
Snygga smycken - igen! Speciellt det med filigranpärlorna :-p
Vad duktig du har varit. Min favorit blir nog samma som Evahelene.

Håller med, det med filigranpärlorna var extra läckert. Och gav mig lite inspiration, jag har några guldiga från ett paket som jag vann för att jag röstade på vinnande bidrag i en tävling. De bara ligger där och blänger, men nu kanske de kan bli något. 

Oj, vad du är produktiv! Själv har jag bara trasslat till några hjärtan på sistone…. men jag har ju semester….

Fina smycken, allesammans. 

Trevliga.
Visst går det att göra kul grejor med sådana pärlor. Fina idéer.
Fina smycken. Kan tänka mig att det gulblommiga chokert ser väldigt sommarfräscht ut på

Jag håller med om chockern, skulle vilja se den på modell

Fina o somriga smycken. Gillade inte minst det soliga med gula blommor. 

Leja, halsbandet i inlägg 219: har du lekare sitter i mellan pärlorna? Det är väl sånt som fiskare använder för att linan inte ska tvinna sig? Eller finns det sådana smyckesdelar också?
Du är verkligen produktiv och gör många fina smycken.
Fina grejor och intressant variation.
Imponerande produktivitet.
Många inspirationsobjekt :-)

219 mellandelar köpta i affär. De ser ut som två små ögglor med en liten kula emellan. Har ingen aning om vad en lekare är, men de här är inköpta som smyckes delar.

Jag tycker alla är jättefina! Kreativt! Gillade speciellt #215, men jag är svag för smycken med tärningar så ;)
Värd på Choklad iFokus
Leja: Lekare är en mellanbit som man använder när man fäster mellan fiskelina o krok på ett fiskespö o jag håller med BitteS att det liknar faktiskt lekare - häftigt
Fina smycken som du har gjort - De somrigt svala är nog de som faller mig bäst på läppen. Kan måhända bero på att just nu är jag attans så varm o längtar efter svalka *pust o stön*

Instämmer med övriga, härliga berlocker i berlockarmbandet!

Instämmer också, fina grejor. 

Tack. Det var kul att höra. Jag brukar lägga upp bilder på nya smycken här för att se om ni tycker de är bra. För ibland blir jag lite tveksam(blir jag mycket tveksam så går de i återvinning).

jo man måste ju experimentera - och det kan ju inte bli helt lyckat alltid 
- och då får man återvinna.
berlockarmbandet var ju hur läckert som helst - lite knasigt med kopparlåset förstås, men det är ju lätt gjort att byta om du får tillfälle att få tag i ett i rätt färg
. tärningar är inte min grej, men det kunde ju vara jätteläckert som turarmband för nån som gillar det
.
den där svävande chokern slutligen ser väldigt lyckad ut som jag ser den sitta på för mitt inre öga
!

Ja, det låset var en av de saker jag skulle ha köpt, men glömde bort. Så det var en nöd lösning.
Jo, chokern såg hel ok ut på. Gillar att de ser ut att bara sitta där. Men det var mest på skoj av billiga pärlor (fast fina).

Ja den svävande blomchokerhalsband ser ju väldigt somriga o fina ut o shellcoins är ju väldigt vackra o ger ett levande intryck så här trädda på rad, för då kommer livet o lystern i dem fram på annat sätt, så det blev många fina halband av dem.
instämmer med föregående, och det lila setet med örhängen blev ju särskilt fint tycker jag - dels är det läckra örhängen och dels var det väldigt fina coins i det i vacker ton och med mycket naturlig flammighet/ådring. det kanske är lika mycket i alla tre färgerna, men från bilderna ser man det iaf bäst i det lila 
De är fina alla, som du vet gillar jag din stil.
Det i #237 tycker jag är underbart vackert. Av de du visar denna gång är det det absolut vackraste.

Älskar armbandet #215, såå snyggt! : )

Tack för det. Jag blev själv så förtjust i shelcoinen då det gick att variera och jag hade pärlor i matchande färger. Det är möjligt att det blir ett i blått med, om pärlorna räcker.

Jättefina halsband i shellcoins, speciellt det i lila, vilken vacker lila, det ser lyxigt ut. 
Vilka fina halsband du gjort igen . GIllar de med plastblommorna,ser häftigt ut, de andra var också fina
Gillar såna shellcoins
Riktigt snygga halsband, speciellt det i lila, som jag är lite svag för.

Tack, gillar också det lila, så det använder jag själv. Det är så fint ihop med lite lila i kläderna.

Det blir hon nog glad för.
Det är så välkomponerat och välgjort.
Snyggt
kanonsnygga saker båda dessa
! vilken läcker kombo det är med grått och svart och guld - hon borde bli jättenöjd!

Oj, här var smycken jag har missat. Fina allesammans, men jag fastnade nog mest för spiralarmbandet (#247) med de tjusiga färgerna. 
Jättefina båda två, även om jag givetvis faller mest för det lila armbandet
Fast nog borde din vän diakonen bli supernöjd med det halsbandet för det var jättefint

Tack för det. Jag är själv inte så förtjust i guld, så jag har lite svårt att se om det blir bra. Men jag är rätt nöjd själv.
Ja, du har all anledning att vara nöjd med de smyckena, leja. Jättefina. (och så gillar jag guld)
Snygga, sobra smycken och fint länkat, det som din väninna ska få, det kommer säkert att falla fint
Riktigt tjusigt, det i svart o guld. Bra komponerat, tycker jag
Armbandet i lila är ju jättetjusigt, fattar inte hur du får till det så bra

Det är "bara" att lägga ut pärlorna så ger det sig
.
SKämt åsido, det gäller att se vad som kan fungera. Ibland är det lätt, ibland prövar jag och gör om.
Många gånger börjar jag och så ångrar jag mig, väntar ett tag och så kommer en ide.

Men tack för berömmet.

Mer fina saker! Vilken teknik är det i armbandet? Och din vännina måste ha blivit glad för halsbandet, det är jättefint. 

Armbandet är sytt. I spiral, kommer inte ihåg vad det heter.
Halsbandet blev uppskattat. Men hon sa att hon använder knapt örhängen längre(ändå så var det hon som "lurade" mig att ta hål i öronen). Men med två döttrar runt 20 så trodde hon att de skulle komma till användning ändå.

Spiral rope kanske, jag har försökt det men det vill sig inte riktigt. Pärlorna samarbetar inte helt i den tekniken, men det är ju så snyggt så jag får väl ge mig på det igen. 

Just precist. Jag gillar den tekniken, tycker den är lätt,men ibland kan det trassla till sig.