Pärlugglans (Pugglis) pärlor
Iskorall
Vill gärna lägga upp lite av mina smycken här.
Börjar med ett corallat (heter det så?) halsband och örhängen.
Jag har använt sead beads 11/0, ljusblå silverlined och vita frostade. Stenarna längst ut är någon sorts glas tror jag (tror inte att det är några halvädelstenar eller så, hur kan man bedömma det?), de är lite mjölkvita och har en glansig yta, lite pärlemoskimrande. Som vändpärla har jag Myiuki crystal iris 15/0 (jag bara älskar dessa små varelser, de är så underbart söta, skulle också vilja lägga vantarna på några 22/0 som jag läst om i en annan tråd).
Medarbetare på Smyckestillverkning
Nytt Alias: Pugglis 

Iskula
Och här kommer min infattade glasbit, eller vad man skall kalla den. (Den har varit med på en annan tråd, men lägger den här också).
Det är en sådan där glasrundel som man kan lägga i blomvaser etc. Den är svagt blåskimrande och infattad med sead beads, vita lilverlined och sexkantiga tuber, vita skimrande. Jag gjorde även en infattning med öppning på baksidan, men där har jag bara använt vita silverlined sead beads.
Senare har jag läst att man ofta lägger en skinnbit eller så på baksidan, men jag håller med om det som sas på en annan tråd, då blir ju inte baksidan så kul, samt att jag tycker att det är synd om inte ljuset får möjlighet att lysa genom glasbiten.
jisses vad fint du har corallat pärlugglan - jag tyckte du sa att du var nybörjare…
. det ser ut att vara opalitchips du har där - dvs glas men dom kallas ibland felaktigt för månsten, fina är dom ju i alla fall
snyggt sätt att infatta glasbiten, det får jag testa vid tillfälle 

Vad fina dina is-smycken är
särskilt iskulan, det kan man inte tro att det är en vanlig glasbit.
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!
Jovisst är det en form av coralling - ett jättefint set du har gjort.
Håller med dej att glas pärlor som inte är opaka mår bättre av att infattas så att ljuset kan falla igenom. Däremot är det nog lättare att få stadighet om man använder någon form av stadigt material som bakstycke o vid opaka pärlor så syns ju inte detta, så det är väl som med baken att smaken är delad helt enkelt
Fin blev din infattade glasbit i alla fall

Fina smycken, gillar speciellt coralhalsbandet. Skulle också säga att chipsen är opalit/sea opal.
Ang. cabbar så behöver du inte använda skinn (eller, vanligare, Stiff Stuff) baktill, det går bra med bara pärlor också. Ibland pärlas hela baksidan för stadga (o att det är fint), men det finns varianter där infattningen i princip bara räcker sidan o en del av baksidan (se mitt katthänge). Vad som passar beror på smak, hur stabilt sysättet är, hur lätt det är att sy kring kanten osv.
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Tack, tack för berömmet
!
Opalitchips, jaha, jag tycker att de är ganska läckra.
Iskulan blev lite sned och vind på baksidan, men jag skyller på tråden, det var fiskelina, så den gled omkring en hel del. Skall pröva med SoNo, kanske det blir bättre. Annars är det förståss ett alternativ att ha någon sorts baksida, skall testa vidare.
Men hur sitter kattbilden kvar i ditt hänge Manekin? Det var jätteläckert!

Ja, det syns kanske inte så bra på fotot, men eftersom ovansidan är lite välvd så när jag gick igenom den översta raden med pärlor (sydde i RAW) med min tråd och tajtade till den så sitter den fastspänd. Omkretsen på pärlraden är alltså nån mm mindre än omkretsen på ovalen o det räcker, inte minst i detta fall då kattbilden är i lättviktig plast.

Vill visa ett av mina första expriment. Ett set med halsband och armband, pärlor infattade av klara silverlined seed beads. Först försökte jag med fiskelina, men repade upp det då de blev stela och konstiga och tog c-lon, det blev följsammare.

Nice :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Tack! :)

#8 Oj, vad vackert! Supersnyggt!!!!!!!!
Mycket fint paerugglan! I like!!
woohoo
, kanonsnyggt
! lite kronjuvelstuk på det
! men hur är detta gjort då? är det så att detta är vanliga pärlor som är sydda både igenom sina hål och det är så dom sitter fast - och sen sydda runt som dekoration - eller???
mm……..tänker också balset eller brudset. Vackert blev det i alla fall
Håller med alla föregående skrivare - väldigt tjusigt!
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Fint, isigt set. Romantiskt 

Bara sååå snyggt! Juveler, ja så känner jag också!
Jättefint set. Verkar svårt
.
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Jättefint set!

Ohh, tack allihopa för berömmet. Hur har jag gjort, ja ehh, bara sytt på lite och så blev det som det blev.
Jag har har haft en pärla på mitten av en tråd, sen har jag trätt på så många pärlor som behövs för att nå runt till andra sidan, äh, jag lägger in en lite ritad bild på ungefär hur jag gjorde. Sen är det picoter runt kanten, jag tror i alla fall att man kallar det så. Tre seed beads på tråden och trä om den seed beads i "ringen" du kom ifrån och genom ytterligare två, upprepa varvet runt. Hoppas ni förstår!

Vill visa några fler alster. Jag vann ju pärlor för 100:- i BraPärlors nyårstävling, och dom ville att jag skulle skicka in några bilder på vad det blev av paketet.
Först paketet**.
**

Och ett set med halsband och örhängen, hänget på halsbandet går att ta bort som synes.
då var det som jag trodde med det vita setet 
men vilken mängd jättehärliga alster du fick till av brapärlor-paketet
! den där sista corallade godistofsen är ju totalt oemotståndlig tex 
!
Jag tycker det sista var coolt!

Tack igen! 
Och det finns fortfarande pärlor kvar från paketet. Och sen har jag ju din julklapp kissidor, som är fleeeera gånger större än det där paketet, men jag skall lägga upp bilder när jag får ihop något. Håller ju på med en flat spiral stitch där vissa pärlor kommer från ditt paket.
Åh så fina smycken du gjorde av vinsten!
Den där beskrivningen i #20 skulle passa alldeles utmärkt som artikel tycker jag!

Tack tack Evahelene! 
Skulle behöva fixa till bilderna på beskrivningen, för det blev inte så jättebra. Men hur gör man en artikel? Och är det fler som är intresserade av att jag lägger upp en artikel? Jag kanske kan fila till bilden och skriva lite bättre text.
Jag kan ge dig skrivrättigheter om du vill :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

En fråga till. Hur får man in fler bilder på samma inlägg? Jag försökte med mina senaste smycken, men jag hittade inte var man kunde göra det. Så det fick bli ett inlägg per bild. Jag har sett att några har gjort det med sina inlägg så jag borde väl också kunna.
Om du har explorer så kopierar du och klistrar in bilden i inlägget i redigera, samtidigt kan du då lägga in en till bild och sen upprepa proceduren så många gånger du vill, efter varje ny uppladdning av bild måste du publicera.
Samma sak i firefox men istället för att kopiera bilden så öppnar du den i ett nytt fönster och drar sen in den i inlägget.
Hoppas jag gjorde mig förstådd :)

Jaha, man måste få rättigheter till det, om du tror att jag kan bidra med något så ok. 
Det där med bilderna kanske jag begrep
, jag skall försöka vid tillfälle!

Kissidor:
Nu först såg jag att du hade beskrivit hur jag gjort pärlsetet, ibland blir det lite snabbt när man skall läsa inläggen och man rullar på lite för fort. Hi hi.

Nu är min Flat Spiral Stitch klar, den var jättelätt att göra och det gick fort, förutom låset som blev en mardröm. Jag hade inget guldfärgat snyggt lås, jag ville ha ett togglelås, men hade inget. Jag fick göra ett pärlat lås, det blev ett antal omstarter innan jag fick ihop det. Inte supernöjd men det får duga.
Men OJ så snyggt flat-spiral-stitch-armband! Häftigt med den mörka tråden! Låset blev skitsnyggt! Den idén ska jag norpa….

Tack tack, vassego norpa på bara
. Jag hade bara svart och vit tråd, borde väl haft en bärnstensfärgad eller nåt, om det nu finns. Men det blev helt ok med svart tråd. Men låset är inte så väldigt lättanvänt tyvärr, möjligen skulle det varit någon pärla till innan tvärpinnen.
ja det blev faktiskt riktigt läckert med den mörka tråden - ser avsiktligt ut
. och låset är iaf väldigt tjusigt
!

Här kommer mina kristallarmband, som jag har fått för mig att kalla dem i brist på annat namn. Först det jag gjorde på Facett!
Tillägg: Den består av Violet Gold Luster 11/0, klara facetter 4 mm, Silverlined Gold 15/0, Swarovski 3 mm, där är jag osäker på vad färgen heter, kanske Ametist och det är ingen effekt på dem.

Och sedan det jag gkorde hemma, men det har inte fått något lås än. Det blev någon sorts pärlemorskimmrande glaspärlor i mittenraden! Jag gillar detta bäst.
Tillägg: Den består av Magenta AB 11/0, lila pärlemofärgade glaspärlor 4 mm, Galvanized Gold 15/0 och samma sort och färg Swarovski som i det föregående.
Så många fina saker du gjort.
Imponerad!
Inspirerande.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ja, dom är superfina alla "facettarmband", att jag inte upptäckte det tidigare
Här hittar du det mesta!
riktiga läckerbitar pärlugglan
! dom här armbanden är verkligen ganska "mycket" vilket man ju kan känna sig lite kluven till
, men skatan i mig säger 
!
jaså du missade tåget att lära dig dom på plats då frupärla tolkar jag det som? men det är ju inte försent att börja göra dom nu
.
jag ska också få tummen ur och testa, precis som med flat spiralerna är det enormt roligt att se olika tolkningar och kombinationer. men jag törs nog inte testa med annat än svart o grått
. fast vänta
, påskpresent till svärmor kanske… då kan jag dra på med guld och glitter
!
Vilka fina armband det blir av den där metoden…nåt att prova på så småningom. Fast för blingigt kan det inte bli i mina ögon..eller jo det kan det men då ska det vara extremt..'
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Jätteläckra armband båda 2. Jag smälter ju totalt för de är ju lila

Urtjusiga armband! Vackra båda två men färgerna i det undre smäller något högre i mina ögon.
Undra om man ska ta och prova flat spiral nån gång…

Verkligen fina och om jag förstått årets trender så ska det vara lite bling i år. Men vi får se om det slår.
Oj, jag tror det rimmade…
Vad ska man ha som signatur tro?
Tigris: men detta är väl inte flat spiral stich? Det är väl någonting annat som de gjorde på facett?

Ja, Cessy, det har du rätt i!
Jag läste några inlägg längre upp om flat spiral och sen hängde det kvar i huvudet… dags för en kopp kaffe kanske så att det klarnar i skallen 
Väldigt tjusiga armband! Särskilt det undre
Intressant att se hur olika det blir med facetterade eller släta pärlor i mittenraden!

Otroligt vackra skapelser!! Imponerande.
En liten artikel på hur du gjorde settet i #8 skulle inte vara fel 
Och det löstagbara hänget.
(Är nybörjare och kan -inget- och har för tillfället inte råd o köpa någon bok. *suck* Man blir inte rik på sjukersättning…)

Fina armband i fina färgställningar. 

Tackar tackar
!
Jag har gjort ett lite mindre blingit, bara svart och rosa. Tänkte att jag kanske skulle beskriva vad jag använt. Både mittenraden och sidorna består av svarta bicones, lite ojämna men det blev väldigt bra ändå. Ringarna i mitten är matta 11/0, och på sidorna är det svarta 15/0, de rosa är magenta AB 15/0.
I de andra två så är det, ähh, jag redigerar i inläggen istället, det blir inte så rörigt då.
Wasp: Setet i #8 finns det en liten påbörjad beskrivning i #20 i denna tråd. Jag skall försöka göra riktiga artiklar på de två sakerna som du önskar, men ha tålamod, det kan ta ett tag.
Cessy: Jo jag tycker också att det ser väldigt lika ut, sen har dom ju gjort det hela i lite annan ordning, men det påverkar ju inte resultatet. Och de har andra antal av seed beadsen, men de kör ju genomgående med 11/0. Och på slutet har dom ju en choker med bara seed beads och samma grundmönster. Verkligen ett kul mönster som går att variera så mycket.

Fin variant detta också *tänker mig ett i sobert svart med grå accenter*
Helt OT-ish: jag läste en bok innan idag som bl a innehöll meningen "pärlugglan ropade i skogen" o allt jag såg framför mig var djur som smög i skuggorna i en mörk norrlandsskog -- med en knallrosa/lila uggla som satt på en gren! 

Tack Maneki! Jasså, den rosa-lila saken sätter sina spår
och avtryck, nä, man kan inte anklaga den för att vara grå och osynlig precis.
Ja nog tyckte jag det såg ganska likt ut, som ett syskonarmband i alla fall

Det här sista armbandet var jättesnyggt med sina rosa high-lights

Tack tack, Cessy! Nu håller jag på med ett till, jag har blivit biten
av detta armband.
Paerlugglan: Jo det blir lätt så när man tycker att ett armband är roligt o göra, för då vill man bara prova den färgen o den o…………..ja man vill ju se hur det blir i alla möjliga varianter.
Vi är väl inte pärlgalningar för intet

Precis Cessy
, man har blivit bekant med tekniken och sen vill man och vågar man ta ut svängarna, man behöver inte fundera på om man gör rätt etc. Jag blev ytterligare inspirerad av de där armbanden du länkade till, de med den liknande tekniken.
"pärlugglan ropade i skogen"
'))vad ropade du för pärlugglan, hade du tappat alla dina pyttepärlor därinne i skogen eller
?
det svarta var jättesnyggt - läckert med den lilla knallrosa accenten (men liksom maneki kan jag inte låta bli att tänka ytterligare ett steg bort från det glassiga blingiga dvs svart och gråååått
)
jag prövade förresten armbandsmönstret igår - tänkte att nu drar jag på för kung och fosterland och gör ett riktigt påskarmband åt svärmor (dvs grönt, gult och lila
!). då såg jag iaf att i verkligheten är dom ju klart snyggast från rätta sidan, jag tyckte ju baksidan såg finast ut från bilderna
. armbandet blev läckert på ett sätt och gräsligt på ett annat sätt - jag har inte riktigt bestämt mig än, jag ska ta en till titt på det nu när jag sovit på saken. men det lyckades i vart fall bli för stort så det får smaka på saxen i alla händelser.
jag tänkte förresten på det att det var riktigt snyggt på ett betydligt mer sparsmakat sätt i den fasen när man just bara sytt i 6:orna i mitten och inte börjat göra några bågar än - då är det väldigt likt en sån där armbandslänk med bara en lång rad ihoplänkade infattade stenar - vad sjutton kallas dom nu igen
? tennisarmband va? tja typ ett sånt här iaf: http://cgi.ebay.com/11-00-CT-14K-WHITE-GOLD-DIAMOND-TENNIS-BRACELET-W-CERT_W0QQitemZ140312060223QQcmdZViewItemQQptZUS_Fine_Bracelets?hash=item140312060223&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1495%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1309%7C301%3A0%7C293%3A1%7C294%3A50 (det finns bättre exempel men jag hittade inte dom i hastigheten)
åh jag hade inte scrollat ner på den där mönstersidan och sett chokern förut - den var ju läcker
!
Det sista där var också jättesnyggt, pärlugglan. Jag blir så sugen på at göra nåt sånt armband.
Jo som chocker blir det ju ganska anslående o så kan man ju göra bågarna utan bicones o därmed få ner blingighetsfaktorn om man vill det o som du säger Kissidor så behöver man ju bara göra mittenraden eller bara med en bågrad. Ja det mönstert kan man variera hur mycket som helst.
När jag gick tillbaka på huvudsidan för gratismönsterna på så hittade jag two tone pearl bracelet - ett mönster som jag tänkt prova i evigheter. Enkelt men jag tror att det kan bli vansinnigt snyggt med två färger i både runda eller facetterade. Det känner jag för att prova o det bör ju vara ganska snabbt gjort. Det är ju eg. bara vanlig RAW, men då man sätter pärlorna så här så blir det randigt på diagonalen. Fast jag föredrar ju att göra det med två nålar så slipper man trassla runt det o lättare - tycker jag - att få rätt spänning på pärlorna då.
//Tomte fixar
Tack tomten
Jag tog bort långa länken nu när den inte längre behövs.

Åh, two tone pearl bracelet var ju jätteläckert, och med en beskrivning som till och med jag förstår
Är jättesugen på att prova båda två, hoppas jag förstår det första med. Dina var jättesnygga, Paerlugglan!!

Är det här förresten en liten "släkting", Pärlugglan? 

#63 Det ska jag prova!!!! Det var ju jättesnyggt! Och bra beskrivning.
#65 Kanske kusin? 

Kissidor: Hi hi, jo alla pyttepärlor rymde och rullade in under stenar och mossa
, oj vad jag fick ropa för att de skulle komma hem igen
!
Jag har också funderat på grått och svart, har en sträng grå pärlemoskimmrande glaspärlor, likadana som de lila i armband två. De skulle kunna bli väldigt läckert, hmmm, måste hitta matchande pyttekompisar, måste ut och ropa på de små rackarna igen. Dessa pärlor har sällskap av flera läckra strängar som låg i samma påse, som låg i ett visst paket i julas
.
6:orna i mitten, men men men det skall ju vara 4:or, klart det blev stort! Det blev kanske ett Tennisbollarmband? 
Vad kul att ni pratar om att bara göra mittraden, jag påbörjade ju ett igår kväll/natt, och lyckades inte komma på vad jag skall ha bredvid mittraden och tänkte att det kanske duger som det är. Jag har inte hittat några pärlor att matcha med, måste köpa vårgröna 15/0 i så fall och kanske skippa bicones utan bara ha bågar av 15/0. Eller så får det vara som det är, skall bara sätta på ett lås då.
Ja, jag har hoppat över de små 15/0 på varje sida om pärlan med flit. Jag försöker lägga med en bild på det nu, det struladse inatt så man kan inte vara säker på att det funkar.
Cessy: Det såg ju läckert ut, och enkelt på ett bra sätt. Men vadå tomte
, nu är jag lost?
Maneki: Ohh, den ugglan var ju jättesöt, lite 50-talskänsla, som jag gillar.
ooops
jaha 4:or - vart fick jag 6:or ifrån tro
? men det är ju vid första anblicken rent utseendemässigt inte helt olikt ett flat spiral så det jag hade väl det i skallen! men det gick bra med 6:or också kan jag tala om
, blev väl lite annorlunda bara - jag hade ändå skippat 15/0 på var sida om facetten för jag gillade inte riktigt dom där, så det var väl därför det fick ganska lagom plats ändå! men baksidan blev sämre än med det rätta utförandet!
så bra att det låg saker i ett paket i julas som kommer till användning
pärlugglan, det är nog inte cessy själv som skrivit i sitt inlägg "tomte fixar" - hon hade ju problem med en länk som inte ville sig och så var tydligen nån en forumtomte och fixade till den 
Paerlugglan: Som Kissidor skrev var det. Jag kunde inte omvandla orden till en länk utan fick felmeddelande o så fixade tomten till det åt mig o då tog jag bort den långa länken.
Fast vet du Paerlugglan att när du gör mittraden så har det faktiskt ett eget namn - Daisychain o den kan i sin tur varieras på många sätt. Här är några andra variationer än din variant

Kissidor: Men då blev det ju bra till slut, och svärmor blev ju glad förstod jag
. Jag har funderat på hur det skulle bli med lite större pärlor, eller mindre. Eftersom jag blev så biten av mönstret så ploppar idéerna upp, det är bara pyttepärlorna som fattas. KOM HEM MED ER NU ERA SMÅ FRÖN!!!!! Ho ho
!
Jaha, ja jag blev lite konfunderad, var det något underförstått jag skulle begripit. Och det var det ju, men inte på ett sätt jag begrep, hi hi.
jo det var så jag antog att det måste vara cessy, även om jag också blev lite förvirrad vid första anblicken i och med att "tomten" hade skrivit i ditt inlägg istället för ett nytt 
det där såg ut som en bra att ha-sida cessy, den åkte in i favoriterna 
det är bra pärlugglan, fortsätt ropa i skogen du 

Mycket vackert!!! Fantastiska skapelser! 

Vilka busiga pärlor du har som rymmer. Är du inte snäll mot dem? 
Gillar du att bara göra mittenraden så kanske detta mönster är av intresse? Eller det här som påminner lite mer om facettarmbandet. 
tja varför inte maneki
, väldigt bra vägledningar var det iaf! vissa tillhandahållare av pärlbollsmönster skulle kunna lära sig ett och annat av dom… 

Oj, vilka utomordentliga beskrivningar Maneki! Verkar lite tråkigt att göra det där "nätet", men det blev väldigt snyggt med pärlorna sedan. Man får väl göra det när man inte har någon inspiration till annat, då kan det bli lite terapi att pyssla med. Den andra beskrivningen verkade mer varierande, och det blev mycket snyggt! Tack tack.
Vad är det för pärlbollebeskrivningar du bråkar med Kissidor?
Nä, jag är inte elak mot mina pärlor, vet inte vad de håller på med, de är kanske i trots- och rymmaråldern? 
Cessy: Ja, jag tänkte att det såg ut lite som en daisy, och den där länken finns det ju så mycket bra på. Det är den jag inte kan kolla på med min hemmadator, det är något fel på något insticksprogram, flach eller vad det nu kan vara. Datorn låser sig totalt så fort jag går dit, men med jobbdatorn funkar det. Hm, jag måste nog återgå till jobbet nu!

Förstod inte vad hon sa, vilket språk är det? Mönstren verkade kul i alla fall.

Mönstren jag länkade till är på ungerska. (Reklamen får man bort genom att klicka på knappen under hennes fötter, kommer upp när man för muspekarna över henne.) 

Jag blev livrädd när hon kom upp där och började babbla! 

Vill bara visa de infattade hängena jag jobbade med i påskhelgen, först ett lila.
Det är en infattad glasrundel av samma typ som i min första infattning, men i en lite mörkare nyans, som jag tyckte funkade med de lila pärlorna.
Jag har använt:
Miyuki Magenta 15/0
Lila tuber
Violet Gold Lustre 11/0
Några lite större lilaglänsande seed beads från en blandpåse

Sen blev det ett plasthjärta infattat i frostigt vitt
Jag har använt:
Miyuki Crystal Iris 15/0
Miyuki Hexagon 8/0 2 cut i Crystal AB
Miyuki Bugle 3mm i Opaque White
Bilden blev väldigt suddig, så svårt att fota dessa glittriga pärlor. Får se om jag prövar att ta nya kort någon gång.

Oh, hjärtat blev ju jättevackert.
Jag har ett stort hjärta i rosenkvarts som jag har haft funderinger på att infatta, men kunde inte komma på hur jag skulle få till formen. Men nu ser jag ju att det går. Får klura lite mera nu då.
jag har ännu inte vågat ta mig för gå ifrån den runda formen men jag har tänkt att pröva (ett av några hundra projekt på den listan…
) men nu blev jag förstås ännu mer sugen när jag ser ditt vackra hjärta 
suck, fota glittriga pärlor… 
Jättefina infattningar. Även jag har det på min lista. Just nu försöker jag mig på spiral rope, har gjort 5 cm. Men jag tror jag har kommit på hur man gör.
Har haft lite svårt att sova inatt. Är lite spänd hur mina deltagares fusade hängen ser ut när jag kommer ner till kurslokalen. Hemska tanke, tänk om det har misslyckats. Det är mycket värre när man har andras alster i ugnarna. Jag får hålla tummarna.
Så vackra infattningar du har gjort!
Att-göra-listan blir allt längre, när man får se så många underbara saker.
Hur lång tid tar det dig att göra en sådan infattning?
Himmel så snyggt hjärtat blev! Oooohhh….
Det lila är också fint. 

Vad fint det blev. Nu blev jag också sugen på att prova annat än runda, men först… Nu är min lista på vad jag ska göra väldigt lång och sen när man sitter där så blir jag distraherad av alla pärlor och gör plötsligt något helt annat.
Men tack för att du delar med dig.

Så fina infattningar -- speciellt hjärtanen är ljuvliga 

Tack för allt beröm, det värmer!
Hjärtat som infattningen är gjord på är inte så stort (ca 15 mm högt) så det var lite pilligt, men det gick. Jag använde den metod där man gör som en stege med tuber på kanten och pärlor på själva "stegpinnarna", sen sattes allt ihop till en tigt sittande ring runt kanten. Och att jag lyckades få inbuktningen upptill, den syns visserligen lite otydlig, beror på att det är ett hål där i vilket jag kunde sy med tråden några varv för att dra ner till en inbuktning. Hm, det låter som en väldigt konstig beskrivning, får kanske försöka att rita det hela, men det får bli en annan gång. Jag har ju tidigare lovat att göra beskrivning till några av mina alster, jag har inte glömt, men har lite svårt att få fart på mig själv.
Det är bara ett hjärta Maneki, fram och baksida, fast vilken sida som kan vara framsida.
Men detta är galet sent igen, måste sova nu, natti natti!
en beskrivning av den infattningsmetoden blir alla tiders pärlugglan
!
Jättefina infattningar Paerlugglan - både den runda o hjärtat o det är ju sådant här som pärltidningarna är full av nuförtiden. Infattade stenar o gärna rivolis. Det skall helt enkelt blinga o blänka o vara maffigt just nu

Vilka vackra infattningar! Jag fastnade speciellt för det isiga hjärtat.

Åhh vad vackert. Jag har ännu inte riktigt förstått hur man infattar men det är så himla snyggt så nu måsta jag lära mig!

Tack för berömen, det värmer
. Jag skall försöka fixa till en beskrivning, hoppas jag. 

Ser fram emot en beskrivning!!! Det vore väldigt roligt. 

Ville bara visa upp ett halsband, det har legat påbörjat i flera månader, nu blev det äntligen klart, jag försöker beta av alla surdegar, de hindrar mig från att börja med något nytt tror jag, de är som ett gnagande samvete, "inte får jag börja på något nytt roligt när det finns sådant som inte är klart!"
Får se om något mer kan bli avklarat. Det där med låset på mitt Garden Necklace kanske.

Vackert "fransigt" halsband!
Vackert halsband i fina mjuk färgskala
Häftigt halsband Lite afrikanskt-egyptiskt sådär.(ja, jag veeeet att egypten ligger i afrika men ni fattar nog vad jag menar
)

Håller med, fint och läckert med fransarna.

Tack tack
!
läckert på ett lite bohemiskt vis, och vackra färger
. kan nog vara läckert på till både vardag och fest!

Fint franshalsband i mysiga färger. 
Snyggt! Skitsnyggt!

Hi hi, tack vad ni är snälla! 

Jag har gjort ett par puffar, det blev två stycken i samma färger, men lite omvända, och en enkel collier att häng dem på. Min mamma skall få halsbandet sen kan hon välja vilket hänge hon vill använda. Gjorde en puff som jag även gjorde "fransar" på, en sorts knippe som hängde ner under puffen, men den har jag repat upp, för det blev inte så bra, använde fel tråd.
Jag funderar på att sy fast fransar på en av puffarna, får se hur det blir, nu är de ju inte så mycket att välja på, de är ju snarlika. De är också ganska små, skulle haft större pärlor i samma färger, men fransar kunde ju göra att det blev lite mer. Jag har också trixat till lite extra små 15/0, då jag inte fick så snyggt resultat i mitten, men med den vänstra lyckades jag, det var den 3:e jag gjorde, och de är verkligen lätta att göra, det tog längre tid att göra hängdelen och fästa än att göra puffen
.
Åh så fina! Vet inte vilken jag gillar bäst.
Snygga upphängningar också, hur har du gjort den vänstra, är det nån peyotegrej?
Så fina puffar och jag gillar också den vänstra upphängningsanordningen. :-)
Jag gillar oxå dina puffar och din upphängning! Men jag håller med dig att de är lite små om man ska ha det till ett hänge!
vilka läckra karamelliga puffar
! och vilket snyggt arbetat intryck med upphängningarna och extrapärlorna i mitten på den ena
!
jag tycker till och med att 6mm blir lite för klent, jag gör dom flesta av mina med 8mm. men det är jag det som vill ha rejäla blaffor till hängen, alla tycker ju inte likadant!
Inte blaffor vill jag ha men gärna större så de syns! Min lilla sak är ju pluttig!

Vilka söta små puffar, fint med de extrasmåpärlorna. 
tja mattiz blaffor eller inte - dom blir som vedastjärnor ungefär storleksmässigt när jag syr dom med 8:or, så vet du!

Fina puffar. Lite större skulle vara fint, men små är fina med. Beror lite på vad man ska ha de till.

Paerlugglan: Fina puffar o smygg upphängningsanordning i den vä. puffen.
Jag har bara provat i 4mm o 6mm, men 6mm är lagom som ett litet hänge, men skulle tippa på att 8mm ändå blir lite mer o ha som hänge o mer som hängen skall vara idag, för de skall ju inte vara små o diskreta men blaffigt tror jag def. inte 8mm blir.
Jättefina puffar och snygga upphängen.

ååå så mycket vackert Pärlugglan och så duktig du är
Jag gjorde också ett sådant armband på facetten 
Hittade mönstret i en tidning när jag kom hem, kan kanske vara av intresse om någon har den hemma 
Det är
"Special issue from pages of Bead&Button"
"Beading basics stiches " (dispaly until May 16, 2006)
sid 68
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Tack tack för berömet!
Jo det är peyote i det vänstra hänget, i det högra är det något påhittat expriment. Och jag skulle vilja ha dem större, eller jag kanske skall göra en krans av dem som jag såg i en länk någonstans här
. Och de små kan ju vara lagom till örhängen faktiskt, eller ett mobilsmycke.
Mamma blev jätteglad i alla fall och hon ville inte ha några fransar, det skulle bli för mycket, hon är lite försiktigare i sin smak.
Jag vill pröva att göra en större, men det är ju i de mindre pärlor jag har flest färger att välja bland, men något kan jag nog skrapa fram. Jag har suttit och försökt att göra den större på något annat sätt, ett extra varv eller något sådant, men får inte ihop det riktigt, jag fortsätter exprimenterandet.
Pitepärlan: Visst var det kul med det där armbandet på Facetten, som spred sig som en löpeld över tillställningen!
Kissidor: Ursäkta! Jag uttryckte mig lite tokigt! Jag menar att jag vill inte ha stora blaffiga hängen med typ 15mms pärlor. Jag tror att 8mm blir lagom stort! Och vedastjärna är ju precis lagom! Så förlåt om du trodde att jag menade att dina var blaffiga…jag menade att stora (riktigt stora) vill inte jag ha!
mattiz, det var ju jag själv som använde uttrycket blaffiga
- fast jag menade det inte negativt
. hursomhelst, 8mm är väldigt lagom 
Då ska jag testa med det när jag får lite pärlro här hemma! Har en son som skriker för att inget blir som han vill + att han frågar var 10:e minut: Ska vi åka snart! Han ska ju ha barnkalas idag! Så jag känner att jag inte kan slappna av!

Om du vill ha inspiration till att skapa extravarv så kanske det finns nåt bland de jag skrapat ihop gissa var. Tror du inte att t ex en sån här variant hade varit fin i en puff? Eller denna, som är en puff med extrapärlor? 
Den sista puff-varianten var jättesöt o den hamnade direkt bland favoriterna

Tack, vilka fina tips, och visst var den sista ursöt!
Jag har gjort en Hana-Amihänge med bicones, vad läckert de blir och så fint de faller på plats, behöver fler bicones nu. Just dessa bicones var inte så roliga, lite ojämna och utan någon lyster eller så, men just det att de är så bra form på dem var ju kul. Lätt att få dem stadiga.
Så elegant hänge det blev.
Ser ut som panduros bicones men det kan ju för all del vara fler som säljer sådana, men just panduro´s köpte jag i min pärlkarriärs början på tradera, men har bara använt några få, men så här blev det ju jättefina
, så kanske jag skulle plocka fram dem o göra något sådant med dem.
ja det blev snyggt med bicones
. lite stramare, jag gillar det!

Snyggt!
Jag gillar också när man använder bicones, de får en sån vacker stjärnform. Precis som Cessy skriver så påminner pärlorna om Panduros variant men jag har för mig att jag sett dem på tror att de finns på fler ställen.

Riktigt läcker 
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Hänget påminner mig om solrosor, jättefint.
Ja, jag gillar också formen man får av att använda bicones av olika slag, som du säger: de faller så fint på plats också medan man syr.

Det såg bra ut. Gillar också bicones att göra hana-ami av.
Ja visst är det snyggt med bicones i puffarna! Sen så gör det ju inget att dom gör jobbet liite enklare, eller hur? 

Tack tack
! Har gjort nägra halsband men får lägga upp dem en annan gång, måste läsa vidare i alla olästa trådar.

Nu har jag fått ihop lite bilder på några nya alster.
Först ut några halsband från en bilaga till Bead & Button - Easy Beaded Necklaces. Det heter Lacy seed bead necklace. Det var så roligt att göra så det blev några fler varianter, och inte blev det sämre av att det funkade bra med lite ojämna seed beads
. Här är det första, lila och klara silverlined.

Sen blev det ett gul-grön vårligt, det gav jag till en kompis istället för en gåbortsblomma. Det består av gröna, lime och klara silverlined.

Sen blev det ett i torkosa nyanser. Förutom klara silverlined så är det havsblå silverlined och i pupillen har jag en lite större turkos. Jag har ideer på fler färgvarianter, får se när de blir av.

Och sen mitt Garden Necklace, ett vårljuvt och romantiskt. Nästa skall bli något i svart.
Jag har använt 4 mm rosa och ljusgröna facetter samt vita 4 mm glaspärlor med vit pärlemorlyster, alla från min julklapp. Sen är det små Miyuki 15/0 Crystal Iris.
jättefina Lacy seed bead necklace du har gjort o ditt Garden Necklace blev ju väldigt fint o vårromantiskt
Vad fina halsband. Min favorit är ditt garden necklace.
men vilka nätta, skira och söta halsband
! det gröna faller nog mig bäst i smaken för då blir det ju en bladig känsla av den och det faller jag alltid för
. vore kul att kunna det mönstret - som vanligt undrar jag alltid hur det skulle göra sig i svart 
hihi, tänk hade tomten stoppat i grejor till ett garden necklace också, så praktiskt
. ljuvare och mindre pråligt i den här ljusare färgsättningen och utan guld i sig.
Fina halsband alla.
Så fint att se hur de blir i olika nyanser.

Det turkosa föll mig i smaken. Tänk er det liggande runt en sommarbrun hals.
Åh så fina halsband! Allihopa! *vart har jag mina ojämna nu då….*
Jättefina halsband du gjort, jag gillar mest det lila…nej, det turkosa..hehe svårt att bestämma, jag gillar nog alla mest
Det påminner om små fjärilar runt halsbanden, tycker jag.

Jätte fina läckra och spetslika halsband. De skulle jag inte ha något emot att ha.

#144 lägg upp dina smycken i en egen tråd så ska du också få kommentarer. Det finns instruktioner om hur man gör i välkommen trådarna högst upp.

Tack tack för allt beröm
!
Jag tror nog att man kan lista ut hur man virvlar runt för att få till mönstret, det är ganska lätt. Jag lägger med en närbild som ni kan spionera på. Man börjar med de två stora slingorna, sen gör man den stora som hänger under och till slut de två små undertill. Efter det går man upp till kanten och gör den lilla mellandelen. Man kan ju variera och fixa med olika antal pärlor, har tänkt att försöka få det hela mer fjärilslikt, men lite större "vingar", får se när det blir av.
Det var ett fint set du gjort connie-marie.
Fint med närbild, för halsbandet är snyggt och det verkar inte vara för svårt att göra.

Fina, skira halsband. Passar fint inte minst den här tiden på året. 

Åh, så söta halsband! Kul att se samma modell i olika färger.
Jag har precis lagt fram mönstret till "garden necklace" på mitt pärlbord så snart blir det nog dags…

Tack tack! 
Har gjort ett hänge för ett tag sedan, som jag glömt bort att fota. Ett stort hjärta i silverfoil (från min julklapp), silverfärgade pärlor och silverplätterad koppartråd. Jag har trätt silvertråden genom pärlan två gånger och liksom slagit ett silverhjärta runt det. Pärlan går att snurra runt i silverhjärtat, som synes i bilden.
Sen har jag ett ganska stort klolås, tyckte att det var dumt att fega med ett litet
. Detta är ju inte alls något för mig, har aldrig något i brunt. Men jag tycker att det blev ganska läckert.
Det bara kom till mig när jag satt och fingrade på hjärtat.
Fint hjärthänge - Snyggt med tråden runt om hjärtat.
fiffigt och snyggt
! och välgjort dessutom, jag hade nog haft svårt att inte buckla till tråden om jag skulle försökt nåt dylikt 
Fin komposition. Jag håller med de andra, dessutom vill jag tillägga att jag tycker du gjorde så rätt med det rejäla klolåset till det hänget. Passar så bra.

Fina hängen. Ser bra ut med låset.

Tusen tack
!
Vilken smart idé med tråden runt, det blev ju genast lite "mera" av berlocken. Stora klolås använder jag också helst till mina berlocker, fick tag i ett gäng cirka 20mm i höstas, men de är ju i princip slut nu. Men de funkar bra och lätt när berlocken ska fästas i diverse saker.

Tack Needful, det klolås jag använt är ca 18 mm, skulle nog behöva fler sådana.
Har knåpat ihop några Hana-Ami-puffar och två änglar. Puffarna är gjorda av 6 mm vaxpärlor och guld- och silvergalvaniserade Miyuki 11/0. Den lila med silver är trädd med en tunn fiskelina, sen blev det en turkosgrön med guld, trädd med Fireline, men av någon outgrundlig anledning så tog jag rökfärgad, knasigt val, jag tycker att tråden syns för mycket. Sen blev det en Cerise med guld trädd med vit SoNo, den syns också på tok för mycket.
Ett krux är att jag bara har en väldigt tunn Fireline, 0,006 eller B, vilket man nu säger, och den känns så tunn och sladdrig så jag får trä massor av varv för att puffen skall bli stadig.
Stadigast blev det med fiskelinan, den är stadig och ganska osynlig, men det är inge kul att trä utan nål, jag undrar om det funkar att använda nål, det blir nog för tjockt med tråden dubbel genom de små. Skall nog försöka ta mig råd att köpa en tjockare Fireline.
Vilka härliga färger på puffarna! Får se om det blir tid att göra några sådana nu i veckan
Du har fått till det snyggt med större pärlor även i ytterkanten. det gaven helt ny form tyckte jag.
Jag har också haft lite ängladille den senaste tiden.

Alla blev fina på bild. Måste medge att jag använder fiskelina, men utan nål. Tycker den oftast är stadig nog att trä egenom itan nål. Ska försöka använda annan tråd och mindre pärlor för att se hur det blir.

Nu har jag påbörjat ett armband i Tubular Herringbone, ett som Nisse2345 tipsade om på sin tråd. Jag anv. Miyuki, 11/0 Black matte och Amethyst AB, 8/0 Fuchsia-lined Aqua Lustre och 15/0 Galvanized Gold. Det blir så läckert och vad kul det är att sy Tubular Herringbone
. Lägger länken här också:
http://www.rubysbeadwork.com/RubysHerringboneBangles.html
Glömde ju bilden! Tur att man kan redigera. Tyvärr inte världens bästa bild, får testa i dagsljus i morgon.
Söta änglar o fina puffar

Tack tack. 
Men oj, Lejas och Needfuls bidrag såg jag inte när jag la upp mitt andra inlägg om tubular herringbone.
Jag skulle vilja ha mindre pärlor i yttervarvet Needful, men jag har inga som matchar, tror jag, får rota lite, det behövs ju bara fem st per puff. Jag har nog alltid gjort dem med lika stora pärlor i yttervarvet, men jag har sett några ni andra gjort med lite mindre pärlor i yttrvarvet, det blir väldigt fint.
Ditt ängladille var ju i en helt anna dimension än min, hi hi.
Men jag vill göra fler, såg ju att man inte "måste" ha blomformade kjolar. Hm, måste nog köpa fler vingar.
Fina alster alla.
De borde vara lättsålda ;-)
Vilka fina smycken du gör! Väldigt fina färgkombinationer också.
fina änglar, godisläckra puffar
och ett mycket läckert armband på gång
(man kanske skulle försöka sig på ett dylikt…
)
Vilken härlig och spännande mix av pärlor till armbandet
Ser verkligen fram emot att se slutresultatet!
Söta änglar! Det blev så snyggt med pärlhattar och "snurr"!!! Du kan vara säker på att jag kommer att härma det!
Puffarna är också väldans fina. Håller med dig om att det är lite trixigt att få dom stadiga med Fireline B - det är den enda jag har också…men himla trevlig tråd är det!

Tack tack
!
Härma på du EvaHelene, så gör jag också.

Fina, eleganta änglar o somriga puffar. 
Det där armbandet har jag också tittar på, men inte kommit längre än så. Ska bli kul att se hur det blir när det är färdigt.

Fina färger du valt! Ska bli roligt o se det färdiga resultatet

Ser fram emot resultatet. Läckra färger, ser roligt ut också.

Tack
, och det är så kul att göra, och faktiskt väldigt enkelt.
Tycker att jag fick till en lite bättre bild nu. Det syns bättre om man klickar och förstorar bilden.

Jättesnyggt o jämnt o fin färgkombo - riktigt läckert med andra ord

Läckert!
Riktigt läckert! Gillar färgerna.
Ser fint och jämt ut.
Hur lång tid tar det att göra ett sådant?

Håller med de andra, det ser jätteläckert ut
Här hittar du det mesta!

Verkligen bra, fina färger.

Tack tack, för beröm.
Svårt att säga men det går ganska snabbt tycker jag, men jag är så ofocuserad så jag kan inte bara sitta och göra en sak, utan avbryter ideligen och jamsar med annat. Men på ett par timmar borde man vara klar med ett armband tycker jag, om inte tråden trasslar eller så.
Sen gäller det att få till ett snyggt avslut.
Jo, det var det jag tänkte. Sådana saker får man göra till sig själv eller till nära och kära, för det är väl inte så lätt att få lönsamhet i sådan produktion.

Så fint det blir, gillar färgerna. 

Så här blev mitt tubular herringbone!
Jag hade tyvärr inget lås, vill ha ett guldfärgat magnetlås, ett starkt så man inte tappar armbandet, får fixa det en annan gång. Hittade på en nödlösning för jag ville använda det, jag trädde i ett svart runt resårband, knöt en knut utan att spänna tråden, så man inte stryps. Det funkar riktigt bra, funderar
)på att kanske göra slutändan lite avsmalnande så att den liksom går att trä in i andra ändan, då kanske man inte behöver något annat lås, utan resåren räcker utmärkt.

Nu håller jag på med ett i svart och silver, de svarta är både blanka och matta. Här hade jag inga silvergalvaniserade i 15/0 så jag har trixat och trätt om och repat upp till förb…se innan jag blev någorlunda nöjd med de rackans pärlorna som inte vill lägga sig som jag vill. Sen hade jag bara 11 st 8/0 i silvergalv, från em mixpåse TOHO, så det blev lite räknande och jämkande för att de skulle räcka. Får se om jag blir klar med det någon gång, och hur jag löser låsfrågan. Måste ta itu med utmaningen också, den gäckar mig.
jättesnyggt det färdiga och ser urläckert ut det påbörjade
. att du tvingades snåla med silveråttorna gav ju i det här fallet bara ett snyggare resultat 
ang magnetlås så har jag om du är intresserad ett i goldfilled som jag köpt till anständigt pris och som är så starkt som det går att få dom.
och om magnetlås i armband kan man väl säga att dom starkaste håller hur bra som helst för egentyngden även i rejäla rassel tex - men fastnar du i nånstans med armbandet så går ju låset upp, så är det. och fastnar i med armband gör man ju.
men det beror väl lite på vilken passform man tänkt sig att bära armbandet med också - ett löst sittande armband löper ju mycket större risk att fastna än ett som sitter fastare.
men ska det sitta rejält löst å andra sidan så kanske det funkar att helt enkelt sy ihop det i ändarna och kränga det över handen? jag gjorde ett nettat tubarmband så och det gick hur bra som helst efter som det sömsättet blir liksom lite elastiskt, men jag vet inte hur det här blir?
Vad snyggt det blev när det färdigt!Det där med resår lät ju väldigt bra, jag har lyckats tappa ett armband med magnetlås (starkt sådant).
Jag tror på det svarta med silver, det kommer att bli skitsnyggt (får man skriva så?)!
Vad fina smycken du gjort, det svarta ser spännande ut. Coolt att få till ett extra mönster sådär.
Så snyggt. Visst kan det ge ett fint mönster, och dessutom eget, när pärlorna inte riktigt räcker till.
Ja det lila blev ju jättefint färdigt o reså blev ju en smart lösning. Förstår att du fick trixa en hel del för att få ihop det med så få silverfärgade, men det man ser ser ju jättesnyggt ut.

Fint det blev nu när det är färdigt. O jag gillar verkligen mönstret på ditt nya. 

Tack tack, det är en väldigt kul metod Tubular Herringbone. Men jag behöver meeeer pärlor!!!!!!!!!
Kissidor: Tack för erbjudandet, men jag vet inte hur jag skall göra.
Risken finns ju att det går upp med magnetlås. Jag är en sådan som bär påsar och väskor på handleden ibland och sen krånglar jag och flyttar påsarna och håller på och donar, då kan jag ge mig sjutton på att låset går upp.
Och det är ett armband jag kan tänka mig att använda till vardags, så då blir det ju lite slitage, jag skall klura lite på att bättra på lösningen med resåret, så det ser lite snyggare ut, annars får det bli ett klolås eller nått. Svårt att bestämma mig. Kanske ett instickslås, det är snyggare än klolås och lättare att knäppa på armband tror jag. Jag gillar inte togglelås så värst mycket, tycker att de känns osäkra. Velmaja kan man säga! 

Riktigt snyggt. Det där med låsen är krångligt. Jag vet flera som vägrar använda lås utan ska rulla på armbanden(snacka om trasiga lås). Andra som inte klarar av att knäppa på med klolås, andra som tappar om det inte är bra lås. Tror ibland att det finns inga bra lås. Men elastiskt är bra, funkar dock inte på alla typer av armband.
Lycka till med dina fina armband och låslösningen.

Nu är det andra armbandet färdigt, men det har inget lås
.

Snyggt armband!
vad snyggt det blev på ett strikt och sobert sätt, och som sagt din brist på silveråttor var ju rena lyckträffen i det här fallet - "nöden är uppfinningarnas moder" 
förstår vad du menar med att bära kassar på handleden, så gör jag också ibland och magnetlås låter inte som en bra idé då! men nödlösningen med resåren på det andra ser ju diskret och bra ut!
Ja det blev ju ett flott armband av bristen på silveråttorna. Snyggt o stilrent

Tack tack! 
Vad fina armband du har gjort. Håller med de övriga att bristen på silveråttorna gjorde att det blev ett fint mönster.

Tack tack 53goran!
Leja har lagt upp några fina smycken i en tråd Historiska smycken. Jag blev då påmind om ett halsband som jag gjorde av några slipade ametister och glasklara och lila pony-beads. Tänkte att jag skulle visa det här. Det är uppträtt på en lädersnodd, med sådana där löpknutar, eller vad det heter, som man kan reglera längden på det med.
Det här var riktigt tjusigt!

Tack Alex05! 
Härligt stora ametister o lila är ju aldrig fel

ja det är ett klart forntida stuk på det faktiskt, häftigt
. läckra ametister också 

Tack tack! Ja, ametister hör ju till mina favoriter. 
Detta var något jag gjorde för ett antal år sedan, så lite har jag fuskat i smyckestillverkning innan jag blev mer aktiv.
Jag har också gjort lite modifiering av smycken jag köpt på rea genom åren. Det har t ex bara funnits örhängen men inget passande halsband, då har jag köpt ett extra par örhängen och gjort halsband av av dem, ibland bara ett enkelt hänge, men några gånger har det blivit lite mer moddning. Hm jag kansk skulle rota fram några och lägga upp lite bilder.

Gillar färgkombon o de sköna, stora ametisterna. 

Hm, tesen om att det inte går att klistra in via högerklick för att min tråd är lång höll inte. Jag framkastade den i Needfulls tråd. Men jag kanske ändå skall börja på en ny, för denna tar ju lite tid att ladda! Tjingeling vi ses i min nya tråd när jag fotat det jag tänkt lägga upp
.

Tror orsaken till mitt problem med denna och Needfuls tråd är att jag har lite bråttom… jag väntar inte tills tråden laddat klart innan jag trycker på olästa…. så det är nog därför det hoppar tillbaks så konstigt… med andra ord får jag inte ha så bråttom…… fast det blir ju snabbare med en ny tråd 
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken