Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettmedlemsgalleriet
Läst 2269 ggr
Fallen-angel
0

Fallen-Angel´s galleri

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om det nu blev som jag tänkt så har jag skapat en tråd där jag kan lägga upp mina bilder bla

Provar med en bild

Emo
0

Snyggt och visst kunde du göra en egen tråd.

Vill du ha lite tips om bilder, så har jag börjat på en artikel, som det var meningen att vi skulle hjälpas åt med här:

hemlig länk :-)

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Alex05
0

Tjusigt halsband!GladGillar kombinationen silver o lila

Cessy
0

Fint länkat halsband Fallen-angelGlad

Oj Emo - det där har jag totalt glömt bortSkäms men jag hade ju också hoppats på att fler skulle bidra. Obestämd Nu har jag inte ens fotolampor m.m. framme, men jag skall försöka ta tag i fota-inomhus-med-plastback-o-bygglampor sedan men det lär definitivt inte bli förrän i september.

[kissidor]
0

snyggt halsband, precis lagom "mycket" Glad

hehe den där fotoskolan ja - ja räkna inte med mig bara, jag har då rakt inget att tillföra Skrattande. om ni inte behöver ha några avskräckande exempelbilder möjligen, det skulle jag kanske kunna bidra med Skrattande

maneki
0

Fint halsband. Glad

leja
0

SNyggt, ser fram emot fler bilder.

Vad ska man ha som signatur tro?

Tigris
0

Snyggt!

Paerlugglan
0

Jättefint halsband Fallen-angelSkrattande!

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

Fallen-angel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för era snälla kommentarer, nu kanske jag vågar lägga upp nått mer.

Jag tarverkligen till mig av informationen i din länk Emo, jag är urusel på att redigera mina bilder, men upptäckte ju att man kan ju göra en hel del utan fina fotoshopprogram.

Ska prova ikväll, ni får hålla till godo med denna så länge Glad Den är lite oskarp, men innan jag pillade på den såg man inte några färger alls.

Emo
0

Den är nog snygg, men som du säger inte den bästa bilden, men det är bara på det igen, det blir bättre och bättre.

Det är så bra här, för vi kan visa upp vad vi håller på med. Det behöver inte vara perfekt. Mina "smycken" får lov att visas här. Glad

Nej inte behöver man betala för ett bildbehandlingsprogram om man inte jobbar professionellt med bildbehandling. De stora dyra programmen är så jobbiga att lära sig, så många avstår.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Allamej
0

Dagsljus är ju det bästa tipset. Till det så kommer den lilla blomman på kameran, macroinställningen.

Sen så finns det ju ett superbt redigeringsprogram alldeles gratis. Det heter Photofiltre och jag använder inget annat själv :)

Snygga smycken också :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

maneki
0

Ja, dagsljus (gärna mulet o inte direkt sol) samt makrofunktionen är det allra viktigaste. Sen allt annat pill med att få rätt vitbalans o ljushet, det får man ta som det kommer. Såna saker kan också justeras en del i programmen, men det går ju inte med t ex skärpa. Inte på samma sätt åtminstone.

Även Picasa är trevligt att arbeta med o gratis. Flört Det är programmet jag använder mest nuförtiden. Photofiltre har jag också, men det programmet har jag aldrig riktigt lärt mig. För det är ju skillnad på programmen o har man vant sig vid ett så håller man sig gärna till det. På min egen dator har jag alltid använt Photoshop Elements 2, som jag fick med gratis när jag köpte datorn. Exakt vilket man själv väljer är en smaksak o beror på vilka behov man har (Picasa kan t ex inte spara i annat än jpg-format).

NeedfulThings
0

Det var synd att bilden var lite dålig. Halsbandet ser fint ut.

Jag fotograferar i princip aldrig inomhus,utan tar oftast på balkongen. Det blir mycket bättre bilder.

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!