Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettersajtenifokus
Läst 4712 ggr
adelinerokaniner
0

Fraktfritt

Vet DU någon bra hemsida med billiga pärlor och sånt som dessutom är fraktfritt? Det är ju det tråkigaste att betala massa frakt…

shigne
0

Det finns säkert fler än de jag räknar upp här - men det är några av mina favoriter:

http://www.pearlized.se/  Fri frakt vid order över 40 kr.

http://www.pagoni.se/ Alltid fri frakt (brukar följa med en liten gåva)

http://www.ljuvating.se/ 25 kr i fraktavgift, men man får alltid en gåva när man handlar där. Vad gåvan är, finns på hennes sida (byts varje fredag!)

Jag ska leta igenom butikerna lite - återkommer!

Jag lägger till en länk till - där kan du gå in o kika vilka butiker som de lagt upp på forumet Pärlguiden!  Det återstår säkert flera hundra, men det är en början iallafall!

http://www.parlguiden.se/index.php?option=com_jreviews&Itemid=48

Lycka till!

maneki
0

Jag skulle nog säg att de flesta Svenska Pärlbutiker har human frakt, fraktfritt eller ej. Väljer du fraktifritt så kommer du ju ändå att få betala kostnaden för porto, bara det att den bakas in i priserna på ett annat vis. Små extra pärlor brukar många också skicka med.

Bland utländska butiker så har Sayila fraktfritt till Sverige över 20€ o Perles & Co på order över 50€ (gåva över 15€). Det är de jag kan komma på så här på rak arm.

Söker du listor över pärlbutiker så finns det en här på Smyckestillverkning samt en på PP.

Aviendha
0

BaraPyssel är fraktfria över 75kr (tror jag det var) men annars tar de bara 12kr.

[kissidor]
0

jag gillar visserligen också fraktfritt, men jag håller ju med maneki om att man inte får glömma att man naturligtvis alltid betalar för frakten på ett eller annat sätt, så man gör sig själv en otjänst genom att snöa in bara på fraktfritt och förbise utmärkta butiker som tillämpar ett annat system Flört. faktiskt porto till självkostnadspris är helt ok för mig, det enda jag inte gillar är en fast, hög fraktkostnad.

Fru-Parla
0

Helt rätt kissidor, så är det, min rea kostade drygt 6000 kr i portokostnader, den summan plockas ju hem nånstans……

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

Cessy
0

Jo men självklart är det ju så att fraktfritt måste hämtas hem på någonting o för mig är det enda viktiga då jag handlar att butikerna inte har en hög fast fraktkostnad som typ slöjd-detaljer har. Sådana affärer med hög fast fraktkostnad handlar jag bara i när jag skall ha mycket o att det blir tungt o ofta då skrymmande, så att man nyttjar den höga frakten. Frakt till självkostnadspris d.v.s. att man som kund får betala för bubbelplastkuvertet o den faktiska portokostnaden är ju helt rimlig för då behöver ju inte detta utgöra påslag på pärlorna.

adelinerokaniner
0

Jo, visst har ni rätt i att frakten räknas med någon stans, men jag kollade en sida där frakten blev ungefär 30 kr- hur mycket eller lite man handlar. Och jag ska bara ha några olika sorter.. :-(

Cessy
0

Jo men då är det en hög fast fraktkostnad o som bara blir förmånlig om man handlar mycket. Alltså handlar man inte lite i en sådan butik, utan går vidare i det läget till någon där man får betala s.a.s. självkostnadspris. För fraktfritt kan man räkna med ligger utspritt på alla pärlor/smyckesmaterial m.m. (att de gör ett procentuellt påslag tvärsöver) De skänker ju inte bort något gratis för då skulle butikerna snabbt gå omkull.

[kissidor]
0

jamen då hade dom just den principen som jag inte heller alls gillar adelinerokanin - den butik som ska locka mig att handla trots detta får allt ha ganska mycket saker som jag väldigt gärna vill ha och till vettiga priser. jag betalar självklart min egen frakt inbakad eller inte utan gnäll, men jag vill ju inte betala andras frakt Flört - och storsint som jag är vill jag egentligen inte heller att dom ska betala min Skrattande. hög fast fraktkostnad är ett orättvist system helt enkelt, och tanken måste väl utgår jag från vara att man ska lockas till att köpa mer för att utnyttja frakten så väl som möjligt - men för egen del lämnar jag i 99% av fallen den butikens varulager orört istället

Smyckestillbehor
0

Alla butiker förstår mycket väl att fraktfria leveranser är något många kunder söker Glad Men man kan helt enkelt inte bjuda på både gratis ftakt och kalaspriser, hur gärna man än vill. Det är ett företag som man driver, och det måste bära sig.
Då jag själv driver en webshop med pärlor och tillbehör vet jag hur svårt det var att ta beslutet om fraktfri gräns samt att bestämma summan. Till slut valde vi att låta kunden betala den fraktsumman som det oftast blir då det inte är så kul heller att baka in extra kostnader i priser. Över en viss summa bjuder vi på frakten för då finns det helt enkelt utrymme för det, dessutom brukar storköpare komma tillbaka.

En av de roligaste momenter med att driva en webbutik är att göra kunden nöjd. Ännu bättre är det när man vinner förtroendet och får en kund att komma tillbaka om och om igen.

Och en liten present som vi skickar med varje beställning gör nog oss lika glad som kunden Skrattande

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Fru-Parla
0

När jag började med webshopen var det inte vanligt med fraktfritt. Men det var en butik som öppnade och började med frakfritt under mycket stort tjo o tjim. Jag fick en massa skit för att jag inte hade portofritt, så det var bara att ändra efter bara några månader.

Jag vet inte om det inom andra områden är vanligt med portofritt och att kunden i princip kräver detObestämd.  Inom scrapp/pappersvärlden som väl är lika stor som pärlvärlden, får kunden betala portot och det verkar funka det medGlad

För egen del så har jag inga bekymmer med att betala frakt o dy till de företag jag beställer ifrån (privat alltså), man är ju liksom uppfödd med att det kostar någon form av avgift som kallas olika på olika ställen.

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

Smyckestillbehor
0

Jag håller med. Brukar inte heller jaga de fraktfria ställen. Om jag hittar något jag vill ha brukar jag acceptera avgifter som kommer med. Vad vet jag om vad det innebär för ett företag att behandla min beställning, hämta varor från lagret, packa dem osv… Alla har sina egna rutiner och kostnader.

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Aviendha
0

Frakt eller inte spelar ingen större roll, men för ex hattpinnar som i princip finns på alla ställen så tar man ju på det ställe som blir billigast helt enkelt. Har en butik en hög fraktkostnad och jag bara ska ha en sak (ex en berlock för 3kr och 30kr i frakt) så avvaktar jag gärna lite för att komma på mer jag ska ha, annars blir det en riktigt dyr berlock ;)

Men vissa ställen har ju unika ting, och då tycker jag att det är värt att betala för, på det stora hela jämnar det ju ut sig. Fast det finns ju någon butik med hög fraktkostnad OCH höga priser, då besöker man dem inte alltför ofta om inte sortimentet innehåller något extra som inte finns någon annan stans.

Cessy
0

Jo men visst är frakt ok, så länge den stämmer med de faktiska kostnaderna. Fasta avgift som är från 24 kr o uppåt, uppskattar jag mycket sällan just p.g.a. att man i så fall inte bara kan slå till o bara ta det där lilla som man absolut måste ha o jag betalar då gärna det faktiska portot + bubbelplastkuvert men där räcker det liksom.

Därför blir det ju så att butiker med fasta högre avgifter eller hög (= mer än 200 kr) fraktfrigräns får vänta tills jag har råd o köpa mer o ju högre frakten är från ett ställe destu mer sällan handlar jag därifrån.

Jag anser inte att fraktfritt alls är nödvändig, men att frakten inte skall överstiga vad det faktiska kostnaden för porto + bubbelplastkuvert som butiken har. Andra ev. utgifter ligger ju redan utslaget på pärlorna o smyckesdetaljerna. Så jag betalar gärna porto o kuvert, men inga högre fasta avgifter.

maneki
0

Handlar man från USA t ex är det ju sällan faktisk avgift utan många butiker kör med flat rate envelopes som minimum o då blir det som minst 12 USD som gäller eftersom USPS skrotade sina små flat rate envelopes -- som var perfekt storlek för en pärlorder (de kostade 6 USD). Ibland när man får beställningar från USA o tittar på frankeringen så händer det att den faktiska portokostnaden när dessa inte använts kan vara hälften av vad man själv gett.(Däremot ligger mindre Etsy- o eBaysäljare närmare den faktiska portokostnaden.

FusionBeads halverade sin frakt internationellt o justerade efter sexdollarskuverten efter önskemål från utländska kunder -- o de har hållt fast vid detta även sen de små breven slopats o portot gått upp mer än en gång. Så de har nog tjänat på att reducera frakten. De kör fraktfritt inom USA o då blir det kanske lite svårt att inte rabattera även för andra kunder.

Men mycket det jag beställer från utlandet är ju saker jag inte hittat på närmare håll eller som är mycket billigare utrikes så då får jag ju också acceptera att det blir dyrare. Men så klart finns det gränser även där o inköpen från de ställena blir inte så många just pga frakten.

Det kan ju vara bra också: man tänker efter några gånger extra om man verkligen måste handla från alla de butiker man är intresserad av just vid detta tillfället. Flört

Spacegirl31
0

www.sirlig.se har också fraktfritt och är en av mina favoritbutiker.

* ~* Ha en bra dag *~*