nim's grejor
Nu har jag försökt att lägga upp bilder på några av mina alster, bl a på en skapelse som man kan som en pandoralänk. En bekant var ute efter något annat än de pärlor som finns i handeln och jag kom på dessa (finns under valet övrigt) som jag kallar ullas pandora. Hon blev i alla fall nöjd.
Så, eftersom min dator inte har kapaciteten att ladda upp bilder (tar för lång tid) så skriver jag adressen till min smyckesida.
http://www.nimssmyckeblogg.blogg.se
Välkommen in på en titt.
Tänkte kika på dina smycken men jag får error när jag skriver in adressen
nim2: Aktiverade din länk men det hjälpte inte o jag får också error så där är något galet med länken.

Fina smycken du har gjort.
Har du själv gjort motringarna/kedjan också på ditt sötishalsband?
Fina smycken du gör!

Ja, jag har gjort alla motringar, knipsat med tång, suttit och filat varenda en. Gör även fästena till läderarmbanden själv plus hattpinnar och öglepinnar förutom till sötisarna. ska se om den tunnare tråden jag beställt funkar till dem, det blir lite billigare och man slipper beställa så ofta
(fast det gör jag ju ändå)
Jo det är ju alltid roligare också o göra allt själv - känns ju mer som äkta hantverk då, men om det hindrar en från att beställa det vet i tusan - jag lyckas ändå alltid hitta annat som jag ändå måste ha i alla fall
Fina smycken o läckert att du gör allt själv
Fina grejor du gör, men jag reagerade på en sak.
Vi hjälper varandra här, så ta inte detta som negativ kritik utan som en upplysning i all välmening.
Kolla detta VIKTIGT! viktig upplysning
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tack! 
Nu har jag ändrat namnen och tagit bort allt med pandora. Tänkte aldrig så långt att det kunde vara tokigt. Stackars dem som säljer dem som pandora style, men jag förstår ju också de som har patentet. Om man kommer på en sådan affärside kanske man inte vill se kopior överallt.
Jo men det är allt en ganska rörig diskussion o där plötsligt allt blir straffbart, men det är ju det att man inte får kalla sina armband/smycken pandora style eller skriva att pärlorna är pandora style. Man får skriva liknande "som om".
Urklippt ur din länk Emo: " Jag mailade och frågade Pandora oc_h fick till svar att man inte får sälja kopior av deras armband samt använda deras namn.
Pärlorna gick bra att både köpa och sälja men inte som Pandora och inte genom att använda deras varumärke Pandora, varken som kategorinamn eller som överskrift däremot fick man använda deras varumärke i beskrivningen av vad pärlorna kan användas till. Då gick det bra att skriva "pärlorna/berlockerna passar till Pandoras armband"
Vad jag förstod representen för Pandora, så är det namnet och själva armbandet som är varumäkresskyddat/pateneterat_."

Ja, det gäller att göra skillnad på de olika delarna där, vad gäller "pandora-style". Nu har jag inte läst PG-diskussionen, men jag vet ju hur namnet Pandora används av pärlare o pärlbutiker. Å ena sidan gäller det att det dyker upp rena piratkopior av Pandoras egendesignade pärlor, som är olagligt att hantera, o å andra sidan det faktum att det skyddat varumärke (Pandora) används för att beskriva en viss typ av pärlor som inte alls görs av dem (falsk marknadsföring, olovligt nyttjande av annans varumärke). Pandora är ju ändå inte ensamma i sin nisch: finns även Blogs by Aagaard, Beadz, Lovelinks (också Aagard) osv.
Men, men -- tillbaks till din blogg. Fina smycken du har. 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Snygga smycken och fin sida.
Vad ska man ha som signatur tro?

Jättefina smycken nim2! 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Nytt Alias: Pugglis 
, hjärnan vill visst inte vara med mig i dag.