Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketter: sajtenifokus
Läst 3468 ggr
Allamej
0

Nya funktioner

Som ni kanske märkte så hade iFokus lite problem häromkvällen. Det berodde på att när killarna bakom iFokus skulle göra lite uppdateringar så utsattes internetleverantören för en DOS attack.

Dock kommer killarna snart att fortsätta med uppdateringarna och då kommer följande att ske

Ikon för värd och medarbetare
Som värd eller Medarbetare kommer du per inlägg kunna kryssa i en kryssruta som gör att det visas en ikon i inläggslistan och inlägget eller kommentaren att det är skrivet av en värd eller Medarbetare. Detta gäller givetvis bara på den egna sajten.

Skriva anonymt
Medlemmar som har iFokus Plus kommer att kunna skriva trådar men se ut att vara anonym. Det är en funktion som är värdefull på sajter som tar upp lite mer känsliga ämnen.

Enklare att bli medlem i sajt
På sajten startsida finns en stor fet färglad knapp för att lägga till sajten som favorit. Förhoppningsvis gör det att fler lägger till favoritsajter.

Personligt aktivitetsindex tas bort
Vi tar bort det personliga aktivitetsindexet. Det har inte lett till bättre aktivitet, men däremot lett till mycket förvirring och dessutom sämre prestanda.

Högerspalten ändras lite
Högerspalten kommer att förändras lite när stenarna försvinner. Bland annat kommer medlemmar kunna se hur länge de har kvar på iFokus Plus och iFokus Minus och dessutom…

Chat
I högerspalten kommer det att finnas en chat för de med iFokus Plus. Chatten kommer att aktiveras för de sajter som har tillräckligt med aktivitet i forumet och om man själv vill ha chatten aktiv.

Den största risken med en chat är att det bara står "hallå?" eller "någon här?" eller "här var det dött…". Det skadar bara sajten. Därför kommer det krävas en viss aktivitet på sajten innan man får aktivera chatten.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Emo
0

Det mesta låter bra.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
0

Ja hur det här kommer o fungera återstår ju att se, för precis som med stenarna så behöver en del funktioner en prövotid innan man ser vad som blir bra o vad som blir dåligt o vilket som i slutänden då överväger (De negativa eller positiva effekterna).

Allamej
0

Nå vad säger ni här, vill vi ha våran chat aktiverad? :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

NeedfulThings
0

både och.Skrattandebra med snabba svar, men då går andra miste om infon. fast det verkar ju kul…

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Allamej
0

Jo det är ju det som är grejen… det går snabbt och man får svar fort men samtidigt vill jag ju inte att aktiviteten ska minska i forumet med den

[kissidor]
0

nej och sen är det ju trist att alla utan ifokus+ blir uteslutna… det kan ju vara svårt att hålla i minnet ibland vilka som har + eller inte kanske och om man borde skriva nåt i forumet istället för i chatten?

Allamej
0

Chatten kommer att vara öppen för alla på sajten, inte bara dom med + :)

Cessy
0

hm……………jag är ju inte mycket för rena chat-forum, eftersom jag inte är så snabb, men många älskar ju denna formen av snabba ryck o mer direktkontakt, så jag antar att det kan vara värt o prova.

Allamej
0

Jag ska kolla om det går att läsa vad som skrivs i efterhand, för det skulle vara det bästa :)

Emo
0

Nu hände en del medan jag försökte svara. Mitt svar löd: "Risken är att den privata snacketråden mister sin charm och att sajten då förlorar mer än vad ägarna till iFokus tjänar"

om Allamej kan ordna det som det ser ut i #7 så faller ju det argumentet.

Jag började fundera på vad jag skulle göra i stället för att hålla till här, men då kan jag kanske ta det lugnt med de tankarna :-)

Cessy
0

#9 Ja försvinner infon så är det ju mycket matnyttiga tips som bara kan råka fösvinna i det blå för att man inte tänker sig för o svarar någon direkt i en chat. Om det inte går o läsa för dem som inte är där i efterhand så är jag faktiskt ganska negativ till en chat. Fast man kan ju prova o se vad som sker o sedan utvärdera hur det fungerar efter en tid. Då har man ju mer verklighet att stötta sig emot som underlag för ett beslut. (Om chatten skall vara kvar eller inte)

[kissidor]
0

hmm, "I högerspalten kommer det att finnas en chat för de med iFokus Plus." hur är det meningen att det ska tolkas då :S ?

hursomhelst så om den nu kommer att vara öppen för alla så blir väl den avgörande frågan för hur intressant det vore enligt min mening om det kommer att gå och läsa i efterhand eller inte.

Allamej
0

Som det ser ut kan man inte kolla i efterhand vad som skrivits. :( vilket är fruktansvärt synd.

Ni här på sajten får bestämma :)

53goran
0

Om det försvinner så man inte kan läsa i efterhand, verkar inte bra tycker jag. Då föredrar jag så som det är idag.

Emo
0

Jag tycker ockå om den privata snacketråden, med allt vad vi kan snacka om där. Den fungerar ju i så fall bättre än förslaget om chatt.

maneki
0

Jag tycker t ex snacketråden fungerar så bra att dess fördelar utklassar chattens. Där finns ju som sagt mycket värt att spara i form av tips mm plus att en chatt inte blir roligt för den som inte kan vara på forumet när "alla andra är det". Det måste ju vara minst 2 pers för att det ska vara vettigt.

Men det sagt så har jag bara chattat en gång o aldrig riktigt fått nåt intresse för det. Kan väl finnas sammanhang när det ger mer, men just här känner jag inget behov av det själv.

Emo
0

I #5 skrev Allamej: "Jo det är ju det som är grejen… det går snabbt och man får svar fort men samtidigt vill jag ju inte att aktiviteten ska minska i forumet med den"

Är det inte så den privata snacketråden fungerar nu? Förlorar vi inte mer än vi vinner på att splittra oss?

Paerlugglan
0

Jag är också lite kluven, men lutar mer åt att rösta nej till chatt. Känns som en risk att någon lätt hamnar utanför. Och sen är det lite stressande med chatt, jag tycker att det är jobbigt att skriva ändå, (även om ni kanske inte tor på det), är mer av en pratis.

Skall det sen vara bråttom som det blir på en chatt så… nja, men visst chatten har sina fördelar, men det känns också som att man riskerar förlora för mycket.

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

Alex05
0

Spontant reagerar jag så här på en chat: Jaha, då tappar jag (och säkert fler med mig) den härliga kontakten man har här med folk. Då kommer det att dom som känner varann lite mer kanske chatta mer med varann än i den privata tråden. Här kan man i lugn o ro läsa vad alla skriver, gå tillbaka om det var nåt speciellt, skriva när man känner för det. På en chat måste man ju svara direkt annars tror folk att man inte vill svara….det känns i alla fall för mig alltför stressande. Men så tål jag  ingen stress alls nuförtiden heller.

Detta var min spontana reaktion. Klart jag ställer upp o provar om det blir så.

BitteS
0

Jag har inte chattat tidigare. En grej som verkar synd med chatten är att om man till ex är bortrest eller av andra orsaker inte har möjlighet att vara inne så missar man ju hela diskussionen. Nu i snacketråden kan man hänga med och läsa ikapp (med viss möda ibland) när man får tillfälle. Och är det något som man vill kolla kan man ju alltid gå tillbaka i trådarna och titta. Jag tycker den här tråden är bra som den är.

Pitepaerlan
0

Hm tycker nog som de två senaste skrivarna (konstigt ord) #18 och #19

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Emo
0

Det verkar som om alla (som yttrat sig här) föredrar snacketråden.

Den tycks fylla de behov som finns och kanske skulle en chatt inte tillföra något positivt utan tvärtom störa den goda stämning vi har här.

Rätta mig om jag har fel :-)

[kissidor]
0

det verkar som att vi är ganska överens - jag ansluter mig iaf till allt som sagts i #14-22

Cessy
0

Hu……….trodde att många ville ha en chat o var därför som jag slätade ut mig o bara mumlade om att jag tycker det är för snabba ryck med en chat för mig personligen o det faller ju helt om det inte ens finns kvar att läsa sedan för de som inte råkade vara här just då, så då säger jag också nej. Tycker att vår privata tråd fyller vårt chatbehov i lagom formGlad

Paerlugglan
0

Att samtalen finns kvar är en av de saker som är så underbart med denna tråd, man kan ju faktiskt hänvisa till något riktigt gammalt och ta upp det om man känner för det. Skrattande

Det är en viktig social bit som skulle gå förlorad, vet att jag inte är ensam om att ha downperioder, då man bara inte skulle klara av att chatta, här kan man komma igen efter ett avbrott. Samtalet är inte borta och ur världen, man kan "lägga sig i" efteråt när man kommer hem, har tid eller ork etc. Och man kan uppdatera sig med hur det är med alla om man vill. Det är inte bara pladder, det är också viktiga saker vi delar med oss av här, chat kan inte ersätta denna tråds liv och nerv.

Men visst chat kan ge en direktkontakt som vi inte får här, men faran med att det inte blir ett komplement till denna tråd utan istället för gör att jag hänger på och säger, nej tack!

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

leja
0

Håller med er. EN chat känns onödig.

Vad ska man ha som signatur tro?

Bimse
0

Go´morron, den här rubriken såg jag inte igår. Jag tror inte på en chatt i för det här gänget just nu i alla fall, med det inte sagt att jag är helt emot sådana.

Tycker att det finns stor fördel med att kunna gå tillbaks och läsa i efterhand.

SusannAlg
0

Jag tycker också att vår privata snacketråd är bättre än en chatt.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken