Presentation av lilla mig
Halloj! MaMaMade här…finns lite här o där på iFokus men hinner inte med allt som jag vill så datortid är inte högprio just nu. 45 år, gift, 3 barn, 2 vovvar + 2 kissemissar. Gillar handarbete, pyssel, trädgården (bär o grönsaker i första hand), skogen, älven…åka till fjällen om vi bara hade råd…gärna resa utanför gränsen också.
Började scrappa för ett år sedan…efter år av förnekelse…skulle inte dra på mig en ny hobby…har inte tid…har inte råd…men men. Vår kursledare som också har blivit en kär vän håller även på med smycken. Nä, inget för mig inte…har inte tid…har inte råd…men men…
Har sistlidna v gjort ett gäng armband i memory wire + plastad wire o ett "prototyphalsband" m pl wire…jag är *fast*! Har även ett vänskapsarmband i makramé påbörjat men jag har fastnat på avslutningen, fattar inte hur de menar i beskrivningen men det kommer bara jag får slappna av hjärnan lite o tänka på annat. Lär mig uttryck, tekniker mm efterhand så jag känner mig ofta som en analfabet men det kommer väl också så småningom.
Den 19-20 sept är det en jättepysselträff i Umeå o dit ska jag om jag så ska dö på kuppen! Har beställt ett jättegäng m pärlor mm så scrappandet kommer nog lite i skymundan den helgen är jag rädd.
Ngn fler som ska dit? Har 3 träffar inplanerat + en ev kurs m min kompis o så åker jag till hobbyaffären i Vännäs nästan varje torsdag för öppethuspyssel. Ska stå på 2 julmarknader i år o hoppas kunna få ihop ngt säljbart…man kan ju inte behålla allt o jag har inte råd att ge bort allt heller.
Jepp, det är jag det…
Välkommen hit
Välkommen!
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Välkommen MaMaMade :) Kul att ytterligare en västerbottning kommit in här :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Välkommen hit! Lycka till med pärlandet! Har också funderat på pysselträffen i Umeå, men den ligger så nära i tid till PUSS (en pärlträff i Täby 2-4 oktober), att jag nog avstår den här gången. Men nästa gång hoppas jag kunna åka dit! 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Välkommen hit!
Välkommen till ett härligt gäng!!
Oj, så snabba ni är! Tack, tack! :)
Surfar för tillfället runt här som en galning o tittar på allt fint ni gjort. Har sååå många idéer men ack så lite pengar. Hoppas att julmarknaderna går bra för då kan jag shoppa loss på lite mer exklusiva pärlor o kedjor. Just nu pillar jag m en julgåva + gamla sönderklippta halsband…men de är bra att öva med. Å andra sidan gillar jag själv det enkla…i det mesta, använder nästan aldrig smycken själv men det kanske ändrar sig nu när jag börjar göra egna. 

Välkommen 
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Välkommen !
Vad ska man ha som signatur tro?

Välkommen hit! 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Nytt Alias: Pugglis 
Välkommen hit
välkommen hit mamamade - du verkar ha mycket gemensamt med många av oss så jag tror du ska trivas 
Välkommen, säger som Kissidor. När jag läste din presentation, tyckte jag den kunde varit skriven av de flesta här :-)
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Hej o välkommen till forumet, MaMaMade! 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Välkommen hit
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!
Bitte, just nu är det 566 medlemmar här :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Oj det var inte illa. Men då måste det vara många som inte skriver så mycket. Kanske de är lite blyga…..
Eller så har de fullt upp med att läsa och kika på alla vackra skapelser!!

Ja det vet ju alla här inne, att tid är något som förbrukas här
. Ofta mer tid än vad man egentligen har tillgodo. Dvs, annat bortprioriteras pga att det kanske inte är riktigt lika roligt som att sitta framför datorn och klicka.
Jepp…även om jag är kvällsmänniska så har det blivit många sena nätter framför datorn. Hoppades kunna lägga in lite bilder på det jag pysslat med de senaste veckorna men kameran vill inte riktigt samma sak som jag…ska göra ett nytt försök!

Ja det ska bli kul att se dina alster. Jag tittar på allt ni alla gör här även om jag inte kommenterar det så mycket. Är bara avundsjuk på allt fint ni gör
. Själv kommer jag inte till skott
. Viljan finns att skapa men det sitter någon spärr där som gör att det inte händer så mycket
.
Bitte - känner detsamma!! Har tusen, tusen ideér, men ingenting blir gjort….
Nu i veckan ska jag iallafall bli klar med tävlingsbidragen till PUSS hade jag tänkt. Åsså såg jag ett härligt armband som jag vill prova göra, å det där halsbandet…åssåå….nja, det kanske är det som är felet - för mycket i skallen på en å samma gång??