Reglerbart halsband i läder?
Har fått min första beställning! Kunden vill helst ha ett halsband i läder som skall vara reglerbart. Det enda jag ser framför mig är ett sådant där "cowboy"-halsband med ett spänne mitt fram som man reglerar vidden med. Finns det något annat sätt? Ngn slags löpknut man kan använda?
Känner mig lite kluven då jag även ska ha med ett relativt stort hänge ngnstans…kanske knyta i makramé med en löpknut baktill…
Feedback *pliiis*!
det kanske är ett med såna här knutar din blivande kund menar: http://www.rubysbeadwork.com/SlidingKnots.html ?
själv brukar jag sätta avslut och karbinlås på mina läderremshalsband, och precis som på i stort sett alla halsband jag gör sätter jag även dit en liten kedjesnutt "förlängningskedja" (finns ju även färdiga såna men det tycker jag är onödigt att köpa)
grattis till premiärbeställningen förresten
!
Perfekt! Tror att det är ngt sådant som hon är ute efter. Ska vidarefefordra länken o fråga.
Tack för grattiset! Känns lite pirrigt då det är en internetbekant som jag aldrig träffat IRL. Lättare om det varit ngn som jag sett o känner lite…med tanke på stil o så. Men det ska bli *kul*! 
Grattis till första beställningen!
När jag klär ut mig till cowboy (coh man hade några sånna lite som slipps förr) så har jag som ett snöre i tyg. Båda ändarna går ned på bröstet och sitter ihop med en stjärna som man kan dra upp och ner. Det kan inte ha varit ett sådant då? :D
Hakuna matata!

Om ni vill ha ett namn så heter "cowboyhalsbanden" bolo (eller bola) tie.
Den tekniken kan f ö användas med andra material också -- jag har ett tjusigt tennhalsband med kedja, som är gjort på samma vis. Bild på det finns här.
Förutom glidande knutar så kan man även använda pärlor eller "adjuster beads", från enkla keramiksaker som Rings & Things har exempel på eller pärlade pärlor, som Beadsmania gör. Eller då någon makraméknut om snörena som denna eller den här.
Men, som sagt, det finns så olika varianter att det bästa är att höra vad hon är ute efter. Oftast är det ju just nån form av glidande knutar, enkla eller lite mer utsirade, som efterfrågas.
Grattis till första beställningen!
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries