Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettmedlemsgalleriet
Läst 6428 ggr
Paerlugglan
2

Pärlugglans (Pugglis) Pärlor2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha, då börjar jag på en ny tråd då!

Och här kommer en variant av Facettarmbandet. Eller om man skall kalla det en variant av Woven Bracelet, som Cessy hade en länk till i samband med allt facettarmbandprat.

Jag hade det inte i åtanke utan försökte att göra ett Facettarmband och halsband utan några swarrisar. Sen kollade jag närmare och upptäckte att Woven Bracelet var mycket likt, så jag kallar det för det istället.

Eftersom jag ville ha ett rundat halsband som skulle ligga snyggt om halsen så blev det ett evinnerligt pysslande. Det måste ju vara rätt dosering och jag måste ha rätt pärlor, men till slut fick jag till något som jag är mycket nöjd med. Skrattande

Jag har använt Miyuki 11/0 Amethyst AB i de inre ringarna, i bågarna är det Miyuki 11/0 och 8/0 Fuchsia-lined Aqua Lustre samt Miyuki 15/0 Crystal IRIS. Och Pärlorna mitten är 4 mm glaspärlor i gråskimrande pärlemor från julklappspåsen.

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

Paerlugglan
0

Sen har jag ett berlockarmband som jag gjort till  min syster. Jag har samlat berlocker på en massa saker hon gillar. Katter, sköldpaddor, liljekonvaljer, fiskar och feér. Det skulle vara ytterligare en sköldpadda, men den är på rymmen, det var en med rörliga ben så han smet väl vid ett obevakat ögonblick. Obestämd

Paerlugglan
0

Jaha, och sen har jag äntligen gjort något av mina lampworkpärlor jag gjorde på Facett. Svart och turkos är himla snyggt! Och liksom i berlockarmbandet så har jag använt hakar och hyskor som lås, det blev riktigt bra tycker jag.

Paerlugglan
0

Och sist ett halsband som kanske kan tilltala en liten kille, eller liten tjej med för den delen. Mycket enkelt, en lädersnodd, med knutar som gör att man kan reglera längden och två berlocker.

Cessy
0

Åh jättesnygga smycken Paerlugglan o det första setet är bara så läckert i underbar färgkomboGlad

53goran
0

Ja verkligen fina smycken du har gjort.

Emo
0

Fina alla, men det första är helt underbart. Hur lång tid tar det att göra?

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

leja
0

Instämmer, det var fint. Speciellt det första, vilket jobb. Kul att se.

Vad ska man ha som signatur tro?

NeedfulThings
0

Vilket vackert halsband, det första. Du gör det så elegant och kungligt på nåt visSkrattande. Har du gjort de blå pärlorna själv? Verkar kul, men dyrt med utrustningen. Men kanske man kommer på en workshop nån gång..

Gulliga berlocker var det också.

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

[kissidor]
0

wow, du har alltså sytt det så att det kurvar sig Förvånad, jag är mycket impad - rena flotta drottningsetet ju Glad!

men jag gillar nog det svart-turkosa allra mest, det är ju så läckert tillsammans Tungan ute - och vilka fina pärlor du gjorde på första försöket Förvånad! det måste ju vara jättekul att ha det setet på sig och veta att det är dina egenhändigt gjorda lampworkpärlor i det - nackdelen måste väl vara att man helst vill gå fram till folk hela tiden och påpeka att man faktiskt gjort dom själv Skrattande

en underbar liten berlocksamling på det där armbandet, så omtänksam och fin present Glad! men där ser man, man ska alltså passa sig för berlocker med rörliga delar Skrattande

och slutligen ett helt perfekt halsband till en liten kille Glad

Fru-Parla
0

halsbandet är jättevackert, lika så dina Facettpärlor, dom är kalasfina till det svartaGlad ja, även utan svart oxå förståss

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

Alex05
0

Oj, va många fina smycken du gjort. Det i lila är ju helt enkelt underbartTungan uteJag skulle bara vilja ha det!

Har du alltså gjort de blåa pärlorna själv? Snyggt ihp med den svarta kedjan. Ser verkligen proffsigt ut. Men så är du kanske ett proffs oxåFlört!?

maneki
0

Fina smycken. Glad Det första halsbandet är så vackert o välarbetat, men annars är det nog det turkos/svarta setet som drar ögonen till sig. Gillar verkligen kombon o tycker kedjan framhäver pärlornas färg så fint.

Tigris
0

Så fina smycken!Glad

Paerlugglan
0

Tack allihop, det värmer. Skrattande

Ja, det där första tog ju ganska lång tid, men mest beroende på att man måste expriementera fram det rätta antalet pärlor. Det går ju inte att bara göra ett par cm och tro att man vet hur det hela uppför sig. Jag fick ju göra någon dm och sedan bestämma mig för att försöka. Nu kommer jag ju inte ihåg riktigt hur många gånger jag började från början. Med allt exprimenterande så tog det ju flera dagar, men nu har jag ju en modell och så länge jag håller mig till samma storlekar på pärlorna så bör man nog beta på ganska bra, så vad skall jag gissa på, flera timmar i alla fall Emo. Jag måste nog sätta mig ner i lugn och ro och se hur långt man gör på en halvtimme eller timme.

Jag är väldigt förtjust i mitt lampworkset, och som du sager Kissidor, så vill man gärna tala om att man faktiskt gjort pärlorna alldeles själv. Cool

Nä, jag är inget proffs Alex, snart har jag hållit på att pärla i ett år, men lampworkpärlorna var mina första och de är jag mäkta stolt över.

ommok
0

Härliga lampworkpärlor, Paerlugglan! Du har all rätt att vara stolt över dem! Skrattande Och det blev ju ett riktigt fint set, med den svarta kedjan till!

Det lila halsbandet och armbandet blev jättesnyggt! Skickligt att få halsbandet så fint rundat! Jag har gjort ett wowen bracelet efter mönstret, och det är väldigt likt ditt armband. Duktigt av dig att komma på mönstret själv, och att sen hitta ett liknande mönster måste ju kännas lite snopet, kanske? Fast samtidigt tror jag att det skulle vara riktigt roligt att någon annan tänkt ut samma sak! Flört

Tack för tipset på lås! Hade aldrig kommit på idén själv att använda hyska och hake på detta sätt! Toppen! Så enkelt och praktiskt, och samtidigt säkert.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Paerlugglan
0

Tack Ommok! Skrattande Att ha kommit på mönstret själv vågar jag inte ta på mig eftersom det är en utveckling av facettarmbandet, som när man kollar närmare på slutresultatet liknar wowen bracelet i uppbyggnaden.

Jag har bara bytt ut lite och anpassat i antal för att få rundningen och slutligen har jag trätt tråden en extra gång i den inre kanten och samtidigt trätt på en extra liten 15/0 för att styra upp rundningen.

Så det är kanske den som gjort facettarmbande från början som utvecklat wowen bracelet och så utvecklade jag tillbaka det hela.

Jo, hyskan och haken är ganska så säker, den funkar kanske inte så bra på för långa saker, men armbandet sitter ganska tätt runt handleden så det har inte velat glida upp, halsbandet var lite på väg en dag när jag grejade för mycket med håret. Jag har klämt till haken lite extra för att den inte skall glida ur hyskan för lätt. Det är ju ett litet gupp i haken som man kan pressa ner kroken mot så det blir lite trängre. Hm… blev detta en vettig beskrivning? ObestämdGlad

Paerlugglan
0

Fick till ett par örhängen härom natten Skäms, inspirerad av Alex örhängen med snäckskalsringar.

Fick för mig att hattpinnen skulle sitta genom båda hålen på snäckskalsringen, men det blev lite snett för hålen satt inte riktigt som de skulle tyvärr. Får fundera på om jag skall göra om dem eller ej. Annars har jag använt svarta glashjärtan med lite reliefeffekt, men det syns inte så bra på bilden, och svarta pearlcoated glaspärlor och små silverplätterade metallpärlor. Hm, varför blir alltid det silvriga svagt rosa på mina bilder?

Jag är glad att jag fått till något när det går så trögt, det surrar en massa i skallen, jag vill göra och pröva så mycket, ändå blir inte ett skvatt gjort.

[kissidor]
0

ja det är rätta medicinen när det snurrar sådär och man får till varken hackat eller malet - att göra nåt litet som inte tar så lång tid - ett par örisar brukar vara perfekta Flört! då slipper man börja vela om att göra nåt annat istället för man tänker att det där går ju så fort så det där stora projektet kan man välja ut sen Skrattande!

dumma ringar som var snett borrade Obestämd, men läckra örisar i mumsig färgställning blev det iaf Glad!

Alex05
0

Väldigt fina örisar, härlig färgkombination! GladDet var ju en snygg variant, ser lite mer arbetat ut än mina enkla.

shigne
0

Tjusigt!! Allra helst gillade jag setet i woven bracelet… Men det jag undrat över när det gäller sydda halsband;

När man gör ett sånt som du gjort, blir det inte lite "knäppt" runt halsen när man tar på det? Jag provade en gång och det liksom stod upp, på kant, framtill…

Cessy
0

Härliga örisar PaerlugglanGlad o det är bra att sätta sig med örisar när man har svårt o komma loss. Det var med ett gäng sådana jag kom igång lite igen o sedan är det bra att ha något att rikta sig mot när man skall försöka skapa o inte har en susning om i vad man bör göra. Ett specifikt tema som tävlingar ofta erbjuder tycker i alla fall jag i alla fall är ett bra sätt att få fokus. Annars kan jag snurra runt runt bland pärlorna utan få styrsel på vilka jag skall använda o så blir ingenting gjortSkäms

leja
0

Snygga örisar. Håller också på med dom när jag har idetorka eller drar mig för ett större projekt. Problemet för mig är att jag gillar silver, så det brukar bli lite väl många silver och knapt någon i guld.

Fast jag gillade dina även om de är lite sneda, så ser de bra ut. Tycker inte att det gör något att det är lite obalans i de.

Pitepaerlan
0

Snygga örhängenSkrattande vad bra att du också är på GSkrattande

När jag har avslutat ett "stort" arbete med pärlor 

då gör jag något litet, tex.
örhängen, armband eller en ring är lagom, så man får ett snabbt resultatSkrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Emo
0

Snygga, håller med Leja att det inte gör något att de är lite snett borrade.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

maneki
0

Fina örhängen Glad

Jo, det är riktigt jobbigt det där ibland, när man vill så mycket o så blir det istället inget alls. Då är det bra med lite mindre projekt så man inte bara börjar deppar för att det inte blir nåt alls gjort. Flört

Paerlugglan
0

Tack allihop!Skrattande

Ja örisar kan jag göra en hel del nu, köpte ett jättepack av Fru Pärla, 50 par för 24:-. Så jag behöver inte hålla igen på den delen av örhängena, det är värre med pärlorna, de kan ju ta slut, hemska tanke Obestämd

Shigne: Jo men det är just det där att halsbandet står upp som jag har lyckats motverka genom att trä färre pärlor på ena sidan i mittenringarna. Lägger med en riktig närbild på baksidan så ser du nog hur jag gjort.

Zigzag-varvet med bara 11:or är lika på båda sidor, skillnaden är hur många pärlor jag sytt fast dem i. Sen är det ju skillnad på de två yttre zigzag-varven, med två resp e 15/0 på varje sida om 8:orna, därefter har jag trätt innerkansen en gång till och laggt till en liten 15/0 för att det blev gluggigt. Om du anväönder dessa storlekar på pärlor så borde du få samma fall som jag fått, dvs halsbandet ligger platt. Ett krux kan det ju bli om du vill ha en annan omkrets på halsbandet då måste du kanske ha det färre antalet pärlor i var tredje ring för att det skall bli större eller det större antalet i var tredje för att få det mindre, ev behövs ytterligare justeringar i yttervarven för att det skall ligga snyggt. Några cm hit eller dit går säkert att göra utan anpassning, men sen finns det risk att halsbandet blir vågigt eller ställer sig upp. När detta ligger platt i en cirkel så är diametern 14 cm , mätt från mitten av 4 mm pärlorna. Vet inte om jag krånglat till det i onödan, för egentligen så tycker jag ju att det syns på bilderna hur jag gjort.

Pitepaerlan
0

Vad duktig du är, nice bildSkrattande

Paerlugglan
0

Tack, Pitepaerlan! Skrattande

shigne
0

Okej!!! Klurigt…  Det är det problemet jag haft förut, fast det var inte ett sytt halsband. Försökte nått liknande, men fick inte till det.

Tack för tips!

Paerlugglan
0

Jag babblade ju om att jag försökt mig på sådana där örhängen som Alex gjort, med lingon och blåbär, nu har de äntligen blivit fotade. Blåbären är 4 mm lite frostiga pärlor, sådär som blåbär ser ut innan man kladdar på dem. (Från julklappspaketet Flört) Löven kommer från en mix med små glaslöv.

Paerlugglan
0

Lingonen är 6 mm Lustre Iris Red, lite väl genomskinliga för att vara lingon, möjligen som de ser ut när man gjort sylt på dem och de har lyckats behålla formen Flört, tihi! Löven kommer från samma mix med små glaslöv som ovan.

Paerlugglan
0

Sen blev det ett set med örhängen och ett hänge av lila pärlor från sommarutmaningen. (har inte kommit på något större att göra av dem, men de kan bli många små saker, håller på att snurrar de rosa för fullt, men vet inte vad de skall bli). Lite silverfärgade och några lite större löv med AB-effekt.

Bilden blev inte så bra, löven kom lite fel. Sen blir ju inte mina bilder så perfekta för jag envisas med att fota på kvällarna, måste ordna till en bra plats i dagsljus eller fixa ett sådant där ljustält.

[kissidor]
0

åh så söta bärklasar Glad! tänk att det fanns så bra blåbärspärlor i julklappen, vem kunde ana det Skrattande

Alex05
0

Jättetjusiga bärörhängen, du lyckades få till dem mycket snyggare, men så är du ju mycket duktigare ocksåSkrattandeFlört

Cessy
0

Vackra bär örisar o hänge,Glad men det behöver väl inte vara lingon? Det kan väl vara röda vinbärFlört

shigne
0

Mums vilka fina bärklasar!!

leja
0

Verkligen fina och visst kan det vara vinbär. De som ibland kan bli lite genomskinliga.

maneki
0

Fina klasar i mumsiga färger. Glad Ja, röda vinbär brukar ju vara lite lätt transparenta i färgen så det passar de ju bra som.

ommok
0

Jätteläckra bärklasar! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Fru-Parla
0

Mumsiga bär, särskilt blåbären föll jag för

Här hittar du det mesta!

Paerlugglan
0

Tack tack! Skrattande Jamen vad bra röda vinbär kan det ju vara, då kanske jag skall hänga på några till, de brukar ju vara några fler.

Inte vet jag om mina blev så mycket bättre än dina Alex, var inte så hård mot dig själv. Jag är själv inte nöjd med hur mina löv hänger så de blir nog backning där. Vet inte varför jag satte dem så där på pinnen. Värst blev det på det lila hänget där hålet sitter annorlund, de löven lägger sig jättekonstigt när man bär hänget. Tur att det inte är äkta silver, bara plätterat! Flört

Paerlugglan
0

Hittade på några söta änglar, när jag satt och fingrade på mina acrylblommor! Jag har i alla fall aldrig sett denna variant.

Ville bara visa dem innan jag går och lägger mig.  Ser Dubbelt

Först ett par örhängen!

Paerlugglan
0

Sen två hängen! Glad

[kissidor]
0

ah dom har krinoliner Skrattande, så gulligt och fiffigt!

Alex05
0

Åh så fiffigt! Vad fint det blev med, som kissidor sa, krinoliner. Jättesnyggt!

Cessy
0

Åh så blev det ju jättefina änglar Paerlugglan, fast jag tror jag föredrar den med 3, men det kan ju ha o göra med färgerna ocksåOskyldigSkrattande

shigne
0

Jättesöta!!!

Paerlugglan
0

Tackar för beröm. Skrattande

Jo jag tänkte också på krinoliner. Har en ganska stor påse med sådan små blommor, över 200st, något måste jag hitta på med dem. Och jag drogs ju mot de rosa och lila, men alla gillar ju inte det, konstigt va? Så jag försökte mig på en annan färg, jag har ljusblå och röda sådana blommor också.

Paerlugglan
0

Så klart att jag blev tvungen att göra om det lila setet. Gjorde ett par nya örhängen utan extra stopkulor och pärlhatt på hattpinnens ände, tror ni inte att ena pärlan kröp ur pinnen igår? Skrikandes

Så igår gjorde jag om alltihopa, klippte upp varenda snurra. Alla pärlor utom de minsta skulle få en extra liten silverkula som säkerhet. Och jag hittade på ett bättre sätt att fästa löven på, örhängena fick också ett löv, sen blev det ett armband också. Men nu har jag blivit riktigt bra på snurrorna, kanske man vågar sig på SS nu? Men då måste jag investera i en rundtång som är av lite bättre kvalitet, min är lite skrovlig tycker jag och sen sådana där nylonkäftar, för SS är väl ändå känsligare än koppartråden?

Jaja, här är mina alster, först hänget.

Paerlugglan
0

Se örhängena.

Paerlugglan
0

Armbandet.

Paerlugglan
0

Hm, hänget måste jag nog fota om det ser inte snyggt ut när det ligger platt ner, måste rigga upp det som med förra, man bär det ju inte liggande. Återkommer!

Fast sen är det på något sätt fint med hänget utan silverkulorna, gillar renheten där, men då måste jag få tag i hattpinnar med större hattar.

maneki
0

vilken rackarns pärla, som inte ville sitta kvar.. Jo, det problemet har jag också haft med bär: för små hattpinnshattar o med silverkula blir det ju lite mindre "bärlikt" (men det är ju ändå fint!). Jag har instruktioner till vindrusklasar där metalltråd används istället för hattpinnar, men där blir det å andra sidan synlig metalltråd längs hela "vindruvan" så den varianten kan också störa intrycket…

O tjusiga änglar med volangkjolar, ser verkligen romantiskt ut o en annorlunda twist på änglarna. Glad

leja
0

Snygga änglar och resten med.

Alex05
0

Vilka härliga vindruvsklasar! Ser mumsiga utSkrattande

shigne
0

Läckra smycken igen!! Vindruvsklasen i #49 blev tjusigt när du lindat hattpinnen på det sättet - mer levande.

NeedfulThings
0

Vilka söta änglar och bärklasar du gjortSkrattande Rolig idé med kjolarna.

Cessy
0

Inte kul när sådant händer paerlugglan, men du får väl se det som att nu fick du ju in den riktigt snygga snittsen att snurra hattpinnar påFlört Jättesnygg klase o fina bärsmycken du har gjort.Glad

Paerlugglan
0

Tackar tackar, vad ni är snälla. Skrattande

Den vindruvsklasen så intresant ut Maneki, skall försöka mig på det någon gång tror jag.

SusannAlg
0

Häftiga änglakjolar! Volangkjolar kanske?

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

53goran
0

Ja verkligen häftiga änglar, det är nog första gången jag ser denna variant.

Paerlugglan
0

Tack tack! Skrattande Det verkar finnas oändliga variationer på temat änglar. Bara att rota runt bland pärlorna och tänka lite utanför ramarna, så poppar det upp något.

Paerlugglan
0

Nu har jag fotat mitt armband i X´s and O´s, lite suddig bild kanske. Den består av en rosafrossande dröm (eller mardröm) Skrattande. 6 mm glaspärlor, 4 mm Swarovski bicones Violet AB, Miyuki 11/0 Fuchsia-lined Aqua Lustre och 15/0 Miyuki Crystal. De sista är jag osäker på om de är enligt mönstret, har inte kollat, tyckte bara att de behövdes, för att swarrisarna satt så fladdrigt annars.

Paerlugglan
0

Sen blev det ett Xs and Os efter egna idéer. Svarta 4 mm parlcoated och 15/0 Miyuki Silverlined Wine. Inte så hysteriskt som det rosa, mera vardagssober. Skrattande

Cessy
0

Jag faller ju mer för det rosa-lila men jag har ju också sett det i verkligheten o vet hur läckert det är. Fast jag tror att du har rätt i att det svarta är mer ett vardagsarmband medan det rosa-lila är mer ett festsmycke. Snygga är de båda tvåGlad

leja
0

Verkligen snygga, även om jag gillar det svarta mer, men det säger väl mer om mig än om armbanden.

Flört

Paerlugglan
0

Tack tack! Skrattande

Det rosa ser bättre ut i verkligheten tycker jag, gnistrig och krispig, vilket inte syns i bild. Den vinröda färgen på det svarta armbandet är inte heller helt korrekt, den är sååå snygg irl. Verkligen en fin djup vinröd nyans (som man vill dricka upp), det blev lite för blålila i bilden.

Håller på med ett grått nu, har låset kvar. Sen vill jag göra en sådan här RAW-spiral.

Fast nu börjar jag känna mig pömsig24, hmmm, väldigt tidigt? Får bli tidigt i säng tror jag.

Alex05
0

Åh så underbart fina armband! Båda är ju lika fina, var o en på sitt sättGlad Vill göra…..måste googla å hitta nån beskrivning.

53goran
0

Armbandet är jättefina och jag har ju sett det första i verkligheten och det plingar fint. Men jag tycker även att det andra ser fint ut.

[kissidor]
0

ooohh pärlugglan pömsig före midnatt Förvånad!? du kanske börjar bli sjuk Oskyldig

även jag har ju sett det rosa irl och det är väldigt anslående och häftigt men det är ju inte precis mina färger, det vet ni ju redan Skäms. men det svarta Tungan uteTungan uteTungan uteSkrattande! riktigt snyggt att fimpa bicones/fp i övre lagret sådär och underbart med den ljuvliga miyukin till det svarta! och så snyggt och proffsigt med låset Glad!

shigne
0

Oj, läckra armband!! Gillar nog #64 bättre än #63, det svarta är mer stilrent.

Xs and Os - ännu något nytt för mej!

Row-Spiral, det är nått jag med ska prova. Köpte mtrl på under PUSShelgen, så egentligen är det väl bara att sätta igång…..

maneki
0

Så fina armband -- gillar inte minst det andra i vinrött o svart, även om fotot kanske inte gör färgerna rättvisa helt. Glad

Paerlugglan
0

Tackar tackar. Skrattande

Jo, jag gillar ju det rosa för att det blingar och gnistrar så fint. Men jag är väldigt stolt över det svarta, ni skulle se det irl, Miyukisen slingrar så fint runt de svarta pärlorna, de ser nästan ut som sådan där tråd man har till tennbroderi.

Paerlugglan
0

Jaha, då har jag fått ihop ett grått X´s and O´s. Det är 6 mm hematitgrå pärlemorglänsande pärlor, 4 mm firepolish crystal, Miyuki 11/0 gunmetall plus några 15/0 dito i togglelåset! I det svarta slopade jag ju helt den yttre raden, här la jag bara in en 11/0 mellan varje båge.

Nu måste jag nog ta itu med något annat, pärlbroderiebroschen kanske, hm. Obestämd Men de är ju så roliga att göra de där armbanden.

[kissidor]
0

javisst är dom pärlugglan, det blev ju 3 på ett bräde för mig också när jag fick hem crystal jewelry i våras, och hade jag inte fått ett infall om nåt annat som bara måste testas så hade jag nog gjort fler ändå Flört. man kanske skulle börja igen… Cool

det grå är naturligtvis underbart Tungan uteTungan uteTungan ute! och som framgår av din bild så är dom riktigt snygga på andra sidan också och kan gott bäras på det viset till vardags om man vill!

shigne
0

#74 Det där var riktigt snyggt!! Mycket läckert när man ser firepolishen så tydligt…  Det där blir en teknik som läggs till handlingarna (alltså nått som jag ska prova på, men inte just nu).

Cessy
0

Paerlugglan: Detta blev också riktigt snyggtGlad o som du säger Kissidor så är ju vändbarheten något man kan nyttja beroende på i vilket sammanhang man ska bära armbandet i.Skrattande

Visst är det så när man hittar något mönster som blir fint - då vill man bara prova hur det blir i den färgkombon o i den o så om man ändrar ……………….. o så där kan man ju hålla på ganska länge. Tror dock inte det är läge o ta fram den tidningen just nu, för där finns en del annat i mitt huvud som just nu pockar på att gå före i kön på tilltänkta projektOskyldig

Fru-Parla
0

Detta grå är bara så snyggtGlad både fram o bak. Sen är det så himla snyggt med sydda lås oxåSkrattande

Här hittar du det mesta!

Pitepaerlan
0

Urläckra är armbanden, tycker också om när det är sydda lås.

är bara så dålig (läs; går så långsamt jämfört med en knapp) 

på att göra sådana lås själv

maneki
0

Så läckert det gråa blev -- jag gillar att du bara har swarrisar mittpå, inte på kanterna som i första armbandet, för det gör kanten finare i mitt tycke o samtidigt framhäver det även "kristallblommorna" i mitten. Ja, denna variant blir nog min favorit. Glad

Paerlugglan
0

Tackar, tackar.

Fast det är inte swarrisar på det grå, bara firepolish för det var vad jag hade. Flört

Jag har tagit nya bilder som jag tror är bättre, skall byta ut de på det rosa och gråa om ni vill kolla.

Pitepaerlan
0

Nu har jag beställt tidningen som mönstret finns i,

var ju fortfarande portofrittSkrattande

Fru-Parla
0

Vilken tidning finns mönstret i?

Här hittar du det mesta!

Cessy
0

Fru Pärla: Det finns i Brilliant Crystal Jewelery 2 sid 22

Pitepaerlan
0
NeedfulThings
0

Vilka fina armband och snygga lås du fått till. Nu blev jag ju lite sugen på att testa den tidningenSkäms…men det får vänta lite, har en massa annat som ska pärlas först. Men visst vill man testa!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.