Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 6077 ggr
Karinakerlund
0

Kärleksknop/ knut

Är det någon vänlig själ som kan ge mig en beskrivning på hur man gör en kärleksknop!

Vill ha den på vaxat bomullssnöre till ett smycke! Tänkte att det vore ett utmärkt"lås" när man inte vet exakt hur långt mottagaren vill ha halsbandet.

maneki
0

Vilken av dem? Det är ganska många knutar som kallas kärleksknutar, är min erfarenhet. Vet det finns en kinesisk knut, två sammanlänkade överhandsknutar är true lovers knot, tror jag sett josefinknutar också kallas för det o ibland även råbandsknopar. En hiskelig massa olika keltiska mönster säljs också som love knots. O så finns det den typen som görs av två spiraler av metalltråd. En riktig röra med andra ord…

Karinakerlund
0

Ojdå! Det hade jag ingen aaaaaning om! Skäms

Men det jag vill ha är en knop som liksom löper på snöret så att man kan minska och öka avstådet mellan knoparna, den är inte särskilt stor och jag såg den på ett halsband med tors hammare på en marknad i sommras.

[kissidor]
0
Karinakerlund
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Tackelitacktack!

Precis är det! Som jag har letat, men jag änvänder nog fel metoder eller ord när jag söker på nätet. Kunde jag så skulle du få en bamse kram här o nu!

Karinakerlund
0

Hoppas rosorna räcker! Thihi!

[kissidor]
0

ojoj då Skäms rosorna räcker mycket väl Skrattande. här är vi alla lika glada att kunna hjälpa till Flört

Karinakerlund
0

Och nu var halsbandet levererat! Hon blev jätteglad och det passade perfekt!

Skrattande

[kissidor]
0

jamen vad roligt Glad! en annan gång får du gärna fota ditt verk och lägga upp en bild - vi är lite nyfiket lagda härinne nämligen OskyldigSkrattande

Karinakerlund
0

Ooops! det tänkte jag ju inte på!Skäms