Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 2136 ggr
Fnyfniken
0

Var köpa batteridriven pärlfil?

Har någon ett bra tips på batteridriven (eller med sladd) liten pärlfil (bead reamer) som ska tåla att förstora hålen i stenpärlor (så hårda som akvamarin, till och med). Jag hittar amerikanska och engelska siter där man kan köpa men portot blir väldigt dyrt, och man får vänta så länge. Fick en amerikanskt tips att köpa ett multiverktyg och diamantstickor, men jag vet inte riktigt var jag ska få tag på det billigt heller. Jag har ju brännt det mesta av mina pengar på pärlor (med för små hål!!!).

Hjälp!

[kissidor]
0

dumt nog var det slut i lager här: http://www.parltorget.se/verktyg-tillbehor/ovriga-verktyg/beadsmith-bead-reamer-2-4v.html

men du kanske kan maila och fråga om den kommer in igen snart?

Fnyfniken
0

Jag gjorde det, och det var så slut att de inte visste. Då är det verkligen slut. Jag hittar inga webbplatser i sverige där de finns i lager. Jag misstänker att det finns på GeoNord, men det blir nog dyrt.

[kissidor]
0

ok, men blir det verkligen så dyrt porto och tar så lång tid från england? och har du bara kollat butiker du känner till eller har du kollat om det finns på e-bay uk?

maneki
0

Multiverktyg: Ja, dremel är väl inte det billigaste, men det finns billigare varianter. Kolla på Jula, Claes Ohlson osv. De har även diamantborr. Såna maskiner kan ju även komma väl till pass om du vill borra sten/glas/snäckor, putsa metall, gravera mm mm så man får räkna priset lite efter det också. Glöm inte att köpa en böjlig axel till, om det inte ingår, så du slipper sitta med själva maskinen i handen.

I USA brukar det vara billigare med såna prylar ibland så det får man ju väga mot högre porto.

Fnyfniken
0

Som om gudarna skulle ha hört mig så finns den billiga pärlfilen i lager igen från och med i fredags. Jag tror att det blir en sån ändå. Någon som har erfarenhet av hur länge filstickan håller på en sån. Jag ska ju borra i fältspat så det lär slita en hel del.

Tack för hjälpen, dock!

Theresa