Finns dom här i Sverige??
Snubblade över denna sida nu på morgonen… Har aldrig sett såna örhängen, där man kan byta ut pärlan på det viset…
Är inte heller så hemma med engelska och utländska sidor!!
Undrar ifall det är nån som vet om det finns i Sverige (webshop) - eller är det som med mycket annat - Vi ligger sååå långt efter??
http://www.metalclayfindings.com/interchangeablebeadearring.aspx
Har aldrig sett sådana men idén var ju helt kanon
Åh, vilken smart idé! Har inte sett sådana förr, men skulle direkt skaffa om jag snubblade över dem.
Paulina
Ja, visst är det en kul grej!!
Hoppas att det finns nån duktig person här som kanske vet lite mer om dessa….

Nej, interchangeable findings är inte så stort i Sverige, men jag skulle inte säga att det är för att vi "ligger efter". Det finns helt enkelt andra saker som intresserar här. Att det görs så många olika typer av interchangeables i USA hänger starkt samman med intresset för dyra lampworkpärlor (artist beads, den typen som sällan kostar under 20 $ per styck). Har man några sådana så är det behändigt att ha hängen av denna typ, så man lätt kan byta mellan olika fokalpärlor, men behålla samma upphängning (oftast är det ju sterling silver, inte billigt pläterat, som används).
Såna här finns i hängen -- enkla eller mer spektakulära -- armband, ringar osv. Just den här lösningen såg jag först i nåt nyhetsbrev från nån amerikansk pärlbutik i förra veckan.
En sak man bör komma ihåg är att dessa är gjorda för pärlor med lite större hål. Som lampworks. Pressglas etc passar de inte till.
Men det är inte så svårt att hitta på egna lösningar om ni funderar lite på det.
Stopp i ena änden, ögla som inte är större än pärlhålet i andra.
Om det är just örhängen som är av intresse så har ju Pandora sin variant: en "öppen" örkrok där du lätt kan ta av o sätta på pärlhängen (pärla på hattpinne) och berlocker. Har instruktioner till liknande örkrokar nånstans…
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries