Zig-Zag problem!!
Finns det nån som har gjort ett liknande halsband som finns under Idéer och Inspiration hos www.zionessse.com - Zig-Zag?
Det jag undrar över är - vad är det för tråd man syr med? Jag har provat Fireline D, men tycker inte att det blir nått vidare snyggt!!
Tja om det är det att Fireline D är för styv, så hade jag istället valt Fireline B så får du ett mjukare fall i tråd o halsband (det blir inte knyckigt) Annars kan du prova med SoNo eller K.O.
Gjorde det där halsbandet för ett tag sedan, det var innan jag började använda Fireline, då använde jag jag C-lon. Halsbandet ska ju vara väldigt mjukt och följsamt.
Har sytt med Fireline D - får prova det å se hur det känns! Det är ju annars lätt och snabbt o sy, så funkar det inte får jag byta tråd helt enkelt!!
C-lon ? Vilken tjocklek? Har ju faktiskt några rullar som ligger o "skräpar"….
På tal om tråd som ligger o skräpar - har dom här pärltrådarna några bäst före datum??? Vanlig sytråd har ju det, kan inte bli hur gamla som helst (vad man nu menar med det?).
Nej inte D utan B ska du byta till Shigne. Fireline finns i massor av olika storlekar o D är den vanligaste o den man använder då man samtidigt vill ha lite stadga B använder man när man vill ha ett mjukt o följsamt arbete.
K.O. o SoNo motsvarar båda storlek B så vad du än har för C-lon *ryser* så skall den motsvara B.
Om jag skulle göra ett liknande igen skulle jag inte använda C-lon (har ingen aning om storlek det var på den) utan Fireline B som Cessy säger.
Okej!! Fireline B blir det!!! Bara att börja om från början….
K.O och SoNo har jag inte - än iallafall!! Så det får bli det man har….
Tack tjejer!!