Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 1667 ggr
shigne
2009-10-21 17:44
0

Zig-Zag problem!!

Finns det nån som har gjort ett liknande halsband som finns under Idéer och Inspiration hos www.zionessse.com - Zig-Zag?

Det jag undrar över är - vad är det för tråd man syr med? Jag har provat Fireline D, men tycker inte att det blir nått vidare snyggt!!

Cessy
2009-10-21 20:16
0

Tja om det är det att Fireline D är för styv, så hade jag istället valt Fireline B så får du ett mjukare fall i tråd o halsband (det blir inte knyckigt) Annars kan du prova med SoNo eller K.O.

Bimse
2009-10-22 02:06
0

Gjorde det där halsbandet för ett tag sedan, det var innan jag började använda Fireline, då använde jag jag C-lon. Halsbandet ska ju vara väldigt mjukt och följsamt.

shigne
2009-10-22 10:45
0

Har sytt med Fireline D - får prova det å se hur det känns! Det är ju annars lätt och snabbt o sy, så funkar det inte får jag byta tråd helt enkelt!!

C-lon ? Vilken tjocklek? Har ju faktiskt några rullar som ligger o "skräpar"….

På tal om tråd som ligger o skräpar - har dom här pärltrådarna några bäst före datum??? Vanlig sytråd har ju det, kan inte bli hur gamla som helst (vad man nu menar med det?).

Cessy
2009-10-22 11:20
0

Nej inte D utan B ska du byta till Shigne. Fireline finns i massor av olika storlekar o D är den vanligaste o den man använder då man samtidigt vill ha lite stadga B använder man när man vill ha ett mjukt o följsamt arbete.

K.O. o SoNo motsvarar båda storlek B så vad du än har för C-lon *ryser* så skall den motsvara B.

Bimse
2009-10-22 11:51
0

Om jag skulle göra ett liknande igen skulle jag inte använda C-lon (har ingen aning om storlek det var på den) utan Fireline B som Cessy säger.

shigne
2009-10-22 12:20
0

Okej!! Fireline B blir det!!! Bara att börja om från början….

K.O och SoNo har jag inte - än iallafall!! Så det får bli det man har….

Tack tjejer!!