Storlek på Bugle Beads?
tänkte jag skulle beställa hem lite såna där stavar o se om jag kan sätta in dem i spiral rope… Men vet inte vilken storlek jag ska välja - 3mm eller 6 mm??? Eller kanske 12mm?
Tänkte sy med Miyuki 8/0…
Behöver lite hjälp här 

Jag använder oftast 6 mm,
3 mm blir nog för "pluttigt".
Har inte provat 12 mm
,
kan säkert bli häftigt om de är twistade
Ska du "bara" sy med 8/0,
så måste du öka i corden
från 4 till…ja du får testa hur många du måste ha **första varvet
**så staven och pärlorna på var sida ligger relativt plant.
*vinkar*
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/
Det är alltid lättare att veta lite i förväg innan man beställer - annars blir det en massa pärlor som bara ligger!
Jag tror jag ska testa 6mm twistade till 8/0….
Tack för hjälp!
Shigne: Vaddå får pärlor som bara ligger
Du tror väl aldrig jag har beställt pärlor som bara blir liggande i mitt förråd som jag av olika anledningar sedan inte använder
(Buggle beads - för de skär av tråden men de är ju så vackra - speciellt twisted, pärlor som om jag använder dem så tar de ju slut o.s.v.)

Vilken terevlig arbetsplats du har Shigne! Ser ut att vara bra med svängrum och välorganiserat.
Jag tränger ihop mig med datorn, sitter med en liten yttepytte pärlbricka framför tangentbordet. Antingen är lampan i vägen för tangentbordet eller för skärmen eller så ser jag inte pärlorna.
Men jag har planer för hur det skall bli bättre, skall "bara" genomföra dem, suck.

Medarbetare på Smyckestillverkning
Fd Paerlugglan
Tja om jag hade haft det så välorganiserat o så pass lite pärlor så hade min familj applåderat
Fast jag skyller på att jag nog har samlat på pärlor i några fler år än du Shigne
o sedan är det ju ett faktum att hur mycket man än har så är det ändå alltid för lite, för antingen räcker inte de pärlorna man har eller så är det fel sort