Sökes!
Är det någon som vet var man kan få tag på "mardi gras - pärlor"?
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.

Vilka menar du då? Mardi gras är inget märke eller speciell sort pärlor för sig så vitt jag vet. Lätta, billiga plast pärlor, ofta i livliga färger med metallic yta. Prova söka på plast, akryl och metallic i web butiker, du får säkert träffar. Jag har nog bara 3mm silver- och guldfärgade.
www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Men har inte Maneki skrivit något om sådana där billiga pärlor, det var något om ett expriment att smälta dem till diverse häftiga saker, hon hade med några länkar till sidor om sådana smälta skapelser också. Hittar inte den tråden men det finns lite att läsa på hennes blogg, där finns några länkar till butiker (utländska) som har dessa pärlor.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Fd Paerlugglan

Mardi gras beads är som sagt en lätt allmän benämning på de pärlhalsband som används i New Orleans fettisdagsfirande. Billiga plastpärlor som ofta är direkt fastsmälta på tråden. Som jag nämnt i bloggen så säljer både FMG o Shipwreck i USA såna halsband i "storpack" för småpengar (fast frakt tillkommer ju förstås).
Till pärlsmältning funkar i princip vilka (barn)plastpärlor som helst -- ponnypärlor i plast t ex -- o vill man göra mardi grashundar eller bårder så går det bra att köpa såna där plasthalsband, som säljs för nån krona på loppis (kolla bara att de inte är för smutsiga eller gamla). Det är såna jag har på bilderna i bloggen. Vet inte om det kanske finns nya i krimskramsbutiker, leksaksaffärer o liknande.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Japp maneki det var såna jag letade efter, tack!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.