Flera nybörjar frågor
1. Skulle vilja göra några vinglasmarkörer, vad ska man använda som bas finns det någon tjockare wire som går att böja till? Går det då också att forma några slags krokar i ändarna som man kan fästa ihop dem eller hur ska man göra?
2. Är min virknål för liten jag köpte en Virknål nr 7 / 1,50 mm på frupärla som jag har till pärlgarn Anchor 8. Tycker ofta att jag tappar tråden eller att den delar sig men det kanske beror på att jag är en total nybörjare när det gäller virkning?
3. Jag köpte "Japanese seed beads" från fusionbeads.com, jag tyckte de var mycket ojämna i form och storlek när jag jämför med de matsuno som jag köpte på frupärla. Nu är jag sugen på att beställa miyuki seed beads från zionesse sugen på några färger där (fast jag får nog vänta lite för jag har inte råd just nu) men är de väldigt ojämna i form och storlek?
4. När jag surfade runt så såg jag någon som sytt (tror jag) ett halsband som såg ut som en spetskrage, är väldigt sugen på att prova… Någon som vet vad jag menar? Var hittar jag hur man gör? Är det väldigt svårt för en nybörjare? Ska man börja med något enklare i så fall vad? Vad behöver jag? Vilken tråd nål och vilken storlek på seed beadsen?
Hoppas ni inte tycker jag frågar för mycket
… men jag har upptäckt att man blir ganska ledsen om man missar beställa något och man fått allt fast fel sorts nål eller tråd tex och så måste man vänta….
Vinglasmarkörerna och spetsen kan jag försöka svara på :)
Vinglasmarkörer, du använder dig av memorywire till fingerringar, böjer till ena sidan, trär på vadhelst du vill ha, och sen böjer du till andra sidan.
Spetsen gissar jag att du menar pärlbroderi/netting en bild på vad du vill göra är en bra idé sen kan jag och flera till här hjälpa dig :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor