Galet köp????
Ni som vet kan ni hjälpa mig?
Jag har gott och köp Hi-Tech monofilament Tournament fiskelina 0,30mm. Jag har gjort ett galet köp nu?
Så ska jag gömma den från sonen eller ska jag göra honom glad?
Vinkeli vink Leta
Ingen aning faktiskt, men svarar för att på så vis putta upp tråden o förhoppningsvis ser någon annan då din tråd o svarar dig.
Cessy det var snällt av dig att putta på! 
Jag hoppas att snäll själ vet om jag har gjort "Galen köp"
Vinkeli vink Leta
Någon som vet svaret?

Vad ska han ha linan till?
Fiska eller? Är det fiske så beror det på vilket spö o vad för slags fiske han vill hålla på med.
Hör på fiske i fokus om det gäller det, de borde kunna ge ett snabbt svar.
Annars vet ej.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Du menar kanske att ha den till smyckestillverkning? Jag vet att en del använder fiskelina till att göra små hängern med, men att trä pärlor på den hade jag inte vågat, gjorde nåt sånt smycke precis nr jag började, men det gick ju sönder

Fast jag undrar om den är lite för tjock att göra hängen av, tråden kanske inte går igenom mer än en eller två gånger och ibland behövs det mer än så.
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Mitt tips är att du gör ett test, har du en uv lampa så är det lysande annars får den knapphändiga novembersolen duga.
Saken med monofiliament är att dom blir sköra och faller sönder av ålder… och det är inte bara dessa som det gäller heller..
Men trä upp en del pärlor, och knyt åt. svettas på tråden, duscha i den och utsätt den gör ljus. Utsätt den för allt du egentligen kan komma på. Allt för att testa hur den reagerar, utsätt den för värme alá sommar.
Är det en av supertrådarna så håller den för allt detta, om inte så kan den ju fortfarande fiskas med :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Monofilamenttrådar kan också töjas ut en hel del, speciellt om de används till halsband med tunga pärlor, som förvaras hängande.
Den enda monofilamenttråd jag använder är Illusion cord, som är tänkt för smycken.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Tusen tack för hjälpen!!!
Då ska min son få linan som julklapp. 
Vinkeli vink Leta