Bästa webshopen?
Ni som har längre erfarenhet än mej, vilka webshopar har bäst pärlor?
Kolla gärna in mina nya ringar……..www.nogg.se/lyckomia
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Det där är en jättesvår fråga faktiskt!! Allt beror ju på vad du gillar för mtrl - alla webshopar har, som jag uppfattar det, en egen inriktning på sortimentet.
Den som jag vet har ett mycket brett och bra sortiment i sin webshop är FruPärla - där kan man snurra runt hur mycket som helst och hitta nya saker hela tiden!!
StarkDesign och Zionesse tycker jag har bra små pärlor, ifall man vill sy.
LjuvaTing har en hel del som jag gillar….
Pagoni och Pearlized också populära butiker enligt min mening…
Finns så otroligt många och bra butiker! En del har fraktfritt, en del inte, en del lägger ner en liten bonusgrej när du handlar, en del inte - allt som allt är vad DU är ute efter! Svårt att hitta en butik som har allt!!! Det är i och för sej en omöjlighet att täcka upp allas behov!!

Ja, "bäst pärlor" kan betyda så mycket. Prisvärdhet, billiga priser, material, bredd osv. Jag handlar i massvis av olika butiker just för att var o en har nån sak det är bra på, har vissa pärlor jag vill har (till ett bra pris). Vissa är mycket allround, andra väldigt specialliserade. Småsäljare på Etsy, eBay, DaWanda, Bonanzle etc kan ibland ha små guldkorn som inte finns hos de större. Osv. Det handlar mycket om att kika igenom så många butiker som möjligt för att hitta de egna favoriterna.
På forumet här finns det butikstips i denna artikel o även PP har en lång lista med pärlbutiker. Finns ju ännu fler bra som inte tas upp i någon av listorna, men det kan vara en utgångspunkt.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Ja, jag har använt de flesta men det är som ni säger, varje shop har något som är bra.
Vet ni någonstans det kan finnas "tomma" pins (alltså enbart nålen och knappen)?
Lyckomia
#3 Continenta Du får bläddra ner till just Pins,
Tack Cessy, synd bara att man måste handla för 800 minimum…….
Lyckomia

Panduro har också pins bland sina broschnålar. O Slöjd-detaljer. I övrigt kan jag inte säg några på rak arm. Dessa två har haft pins så länge jag haft deras katalog, därav att jag känner till dem.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Tack, har beställt från slöjddetaljer……….
Lyckomia
www.parlfynd.se har fina saker och mycket bra pris!
Ingrid-Marie
www.suzahlsadesign.se har ett fantastiskt utbud av halvädelstenar. Hon har även smycketillbehör och Sterling silver.