Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketton-the-wire
Läst 1665 ggr
Levethia
0

Litet problem

Har fått upp intresset för flygande pärlor på halsband.
Och har haft en metall tråd som har varit rörlig men har absolut ingen aning om vad den heter mer än att det är wire, och skulle jag köpa så skulle jag råka köpa wire jag absolut behöver men som inte är rätt ??
Så om ngn vänlig själ har lust att berätta vilken man använder så kommer jag bli superglad :D

Medarbetare på Science Fiction

maneki
0

Är det smyckesvajer du tänker på till dina svävande pärlor? För mig är nämligen vajer/wire bara det (flexibel inplastad vajer av tunna tvinnade ståltrådar), men andra säger wire om det som på svenska heter metalltråd (metall utdragen till tunn eller tjock tråd, ibland färgad).

Mest kända/dyra märkena på smyckesvajer är Accu-Flex o SoftFlex/SoftTouch. Beadalon o Flex-rite samt Econoflex är billigare märken. Du kan de bilder på spolarna här.Det viktigaste när du köper smyckesvajer är att du tittar på hur många trådar den har (3 o 7 är sämst, 21 o 49 är flexiblare med dyrare) samt tjocklek i förhållande till hur tunga pärlor du använder. Till svävande halsband funkar tunn vajer bra eftersom där är ganska få pärlor.

Levethia
0

Det e just det som är problemet , att va det heter för överallt så läser jag om wire, men skulle jag köpa så kan jag lika gärna få hem dem tjockare mindre rörliga wire.

har planer på att göra halsband och armband i flera trådar.
Men tror med detta att jag kan lösa mitt problem, supe rmåpnga tack :)
får se om det blir bra och att jag kan läsa rätt på infon på dem ställen jag har tänkt handla på :)

Medarbetare på Science Fiction