Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: off-topic
Läst 3174 ggr
MaMaMade
0

Wine Charms - *hjälp*!

Sitter här i godan ro o så dimper det ner en beställning på 24 st (!) Wine Charms…hon vill veta vad hon ska betala o jag har inte den blekaste! Tänkte sälja dem styckevis på marknaderna. Lägga dem i en skål o låta kunderna välja själva. 5 kr/st…är det för mkt? Har mkt pärlor på dem.

NeedfulThings
0

Ja, det är inte lätt att prissätta. Men 5kr/st låter alldeles för billigt. 12 -15 kr st kanske, det är nästan för biligt det också, men jag vet inte hur mycketfolk är villiga att betala för sådana. Sen kan du ha mängdrabatt, typ 12 kr/st 4 st 50 kr eller något.Skrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

NeedfulThings
0

Just det ja, 24 st skulle hon ha, då kan du ju kanske ge lite rabatt. Tar du 7,50 per styck til exempel blir det 180 kr ungefär, så kan du ju påtala att de egentligen kostar en tia styck, men att hon får mängdrabattFlört

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

MaMaMade
0

Oki, det är samma person som bidde min första kund så hon är lite speciell! Glad Hon ville dessutom öka på sin smyckesbeställning med ett armband då hon kikat in på min blogg o sett de nya bilderna. Ska försöka kränga på henne matchande örhängen också! Så jämnar det ut sig… Flört

maneki
0

Priset beror ju som sagt också på hur mycket pärlor, vilken sort o om du gör en komplicerad eller enkel design så det kan ju också väga in i priset, både inköpspriser för pärlor o tiden det tar. Det ju göra nån krona hit eller dit på varje o gör du många markörer så blir det en liten slant.

Det sagt så har jag ingen aning vad som är normalt pris för vinglasmarkörer. Men mängdrabatt är alltid en bra idé -- o det ska man gärna låta förstå att det är en rabatt involverad. Flört

shigne
0

5 kr/st???? Skulle jag aldrig sitta o göra såna för - aldrig!! Nej, du är på tok för billig!

De jag sålt har jag tagit 115 kr /6 st för - det blir ca 19 kr/st. På dom har jag 1,2 mm seedbeads och ett litet berlock, samt två 4 mm runda glaspärlor i sluten.

WineCharms är inte avancerade att göra, men det är ett pillergöra och mtrl. kostar - så vad får du för din mtrl-kostnad och arbetstid om du tar 5 kr/st för dem?

MaMaMade
0

Satte priset till 10 kr. De flesta är trädda med seedbeads el rocaille o så sätter jag 1 pärla av "överblivna" pärlor i mitten. Tog 10 kr st för dem.

Pitepaerlan
0

Reagerar på "överblivna" pärlor??
Jag förstår innebörden för dig,
men du har väl ändå haft en kostnad för den överblivna pärlan en gång?!Flört

Det är som "tantan" jag känner som stickar sockor och säljer på marknader, jag frågar; varför är du så billig?
Jag får då svaret; det är ju bara restgarner.Förvånad

Tänk om du får en beställning på 100 stycken, vill du då sitta och göra dem för 10 kronor/ styck?Skrikandes

Bara du säger till din väninna att hon har fått ett riktigt bra vänskapspris och att de kostar ca 15-20 kr/st för andra…Skrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Cessy
0

Precis Pitepärlan, för 10 kr är ett fantastiskt vänskappris. Jag hade nog sagt 20 kr st o sedan haft någon form av rabatt om kunden köper/beställer flera, så betona för väninnan vad de eg. kostar om andra ser dem o vill beställa, så att du inte sitter fast med 10 kr priset sedan.

Allamej
0

Tilläggas bör ju att fingertopparna är sig aldrig lika efter att man böjt memorywire till fingerringar…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Cessy
0

Allamej: Har du böjt armbandmemorywire till ringarFörvånad Hur lyckades du med det? Jag har sett att det finns memorywire som är just för fingrar o trodde det var sådan man använde till vinglasmarkörer.

Allamej
0

Jo Cessy det är den för fingerringar jag talar om… antingen så är det för att det är så smått eller så är den faktiskt hårdare än sina större släktingar men jag böjer inte en sån frivilligt längre.. Inte ens mitt ex när jag hade honom tyckte att det var lätt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Cessy
0

Jisses är den så hård - jag trodde ju den lilla kunde vara lagom i sig själv, men alltså är den inte det. Jag har ju bara gjort ett par tre stycken memorywirearmband i mitt liv, för just att trä på sådan wire passar inte mig riktigtSkäms men den höll ju på att göra mig galen då jag försökte böja till avsluten på den eftersom den var så vansinnigt hård o att tvingas o böja en ännu mindre variant - ja då offrar jag hellre artistic wire för den går åtminstone o böja till ganska lätt.

MaMaMade
0

#7 Vaddå betalat för min "överblivna" pärla ngn ggn förut!? Självklart har jag det! Jag menade enbart att de är de pärlor som jag använder till mina charms…det var bara en kort beskrivning av har jag gör dem. Har inget som helst med ev pris att göra.

10 kr är det rabatterade priset. Hon har redan beställt för 600 kr av mig o det blir förmodligen 300 kr till. Det pris hon får är av ringa betydelse då hon bor ca 105 mil från mig och inte känner ngn här uppe el ngnsin kommer att bevista de marknader jag står på. Människan är urbota snäll…har faktiskt erbjudit sig att köra 75 mil…när hon ändå är i närheten…för att sitta barnvakt åt mig o Guben som håller på att bryta ihop för att vi aldrig kommer iväg ngnstans utan barn en kväll. Har sagt att jag antal erbjudandet den dagen hon ska hälsa på sina vänner i Östersund…det ligger trots allt bara 30 mil från oss.

Fö kommer jag att vara tacksam om jag överhuvudtaget kommer att gå plus efter att ha betalat mina omkostnader. Jag bor i Norrland o kommer att stå på 2 små bymarknader, på söndag är vi t ex ca 8-10 bord på hela marknaden o antalet besökare är inte alltför många. Många, väldigt många har blivit av med jobben härikring o har det mkt knapert för närvarande el är pensionärer. Jag vet att de inte har spenderbyxorna på. Jag föredrar att få omsättning på grejorna o sedan öka på priserna successivt istället för att stå där med en massa grejor o kanske måste lägga mina hobbies på hyllan…då blir det tråkigt för det är dem som håller mig över ytan i min depression.

Pitepaerlan
0

hm vet inte riktigt vad jag ska svara MaMaMade?!

Blev visst missförstånd av mitt uttalandeTyst 
menar inte, att du inte har betalat för dina pärlorFörvånad

Sorry om jag gjorde dig upprördRynkar på näsan

MaMaMade
0

Nä, det var väl jag som uttryckte mig oklart. Guben är hemma den här veckan så vi slåss om datorn, det gör mig stressad när jag sitter o skriver vilket gör det lite ogenomtänkt. Tur att jag har mkt annat att göra just nu.

Dock tror jag att vi måste lägga in lite funderingar om var vi bor o verkar samt säljer våra alster. Det är faktiskt skillnad! Jag har sålt enbart stickat förut o från "landet" kommer jag hem +-noll i bästa fall medan jag sålt jättebra de (få) ggr jag stått i storstan. Tyvärr kostar ju borden multum på de större o kändare marknaderna så det känns vanskligt att boka där när man redan ligger på minus på kontot.

Nä, nu är det dags för middag. Sedan måste jag fästa trådar i mina virkade stjärnor o stärka dem. Tråkigt men måste göras…som belöning ska jag "unna" mig att slutföra några smycken där det fattats delar tills nu. (Vilket påminner mig om att jag har en faktura på 400 kr för bling att betala nästa vecka! Isch…nu måste jag sälja slut på söndag! Obestämd)

Pitepaerlan
0

SköntSkrattande och lycka till på dina marknaderKyss