Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 2096 ggr
shigne
0

Marknad

Nu har jag tagit det stora steget och anmält mej till Julmarknad!

Men känner mej lite vilsen och vet inte riktigt vad jag ska tänka på etc. Det är en julmarknad på "hembygsdområdet" i stan….2 dagar.

Nån som kan ge tips o råd?

Man får en marknadsplats, marknadsstånd med tak o el.

Allamej
0

Är det på Gammplatsen?

Hur som helst, många lager kläder. Ombyte skor och sockar. Varm dryck.. Växel? Mat måste du också ha :) Något att sitta på såklart :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

shigne
0

Ja, det är på Gammplatsen! Tack allamej för tips!

Hade tänkt ta på skoteroverallen….

Vet inte hur jag ska göra för att visa upp smycken o annat. Kanske fixa nån ställning av nått slag? Spegel måste med….o lite dekorationer.  Det är mellan 12 och 16, så det hinner bli lite mörkt. Undrar just ifall man ska ta med nån slinga med lampor?

Nervöst är det iallafall!

Allamej
0

Ta med lampor, det är inte så bra ljus den tiden på varken tiden eller året :)

Av vad jag har konstaterat så är flytved poppis som dispay :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

shigne
0

Ja, flytved - va bra!! Då gäller det att snabba sej ner till älven o kolla så att det inte har snöat över, eller frusit fast..

Tigris
0

Jag har bara stått på inomhusmarknad men utöver ovan nämnda saker så kan du ha visitkort, påsar till sålda varor, ev. något enkelt beställningsformulär, kvittoblock, papper o penna…

Om du tar med dig belysning så ha en som är godkänd för utomhusbruk (tex är ofta är slingan godkänd att ha ute men själva transformatorn ska vara inomhus) och kolla så att det finns jordfelsbrytare. (Sorry, jag är yrkesskadad Flört )

shigne
0

Inget att vara "sorry" över - alla tips tas emot med tacksamhet!!!

Jag har heller aldrig varit utomhus…. Men nu ska det bli av! Får väl tänka som så att "alltid lär jag mej nått"..

Den 29/11 ska jag vara med på en liten utomhusmarknad 1 dag… Men det är den i stan som jag är mest nervös för!

Å har jag smycken som jag kan visa upp? Å få sålda?

MaMaMade
0

Vad kul shigne! Jag älskar att stå på marknader! Avskyr att gå på dem men att ha en egen lite vrå där man kan sitta o titta på allt folk utan att behöva trängas…kör ju tillsammans m syrran så då kan man gå en sväng om man känner för det…bra om man blir kissnödig också! Flört

Jag brukar se till att det finns prislappar på det mesta jag säljer. Jag är själv sådan som kund att jag vill se priset utan att måsta fråga…men det kan ju ha med att jag hör lite dåligt…o har dåligt minne. Kan glömma ett sagt ord i nästa sekund…men har jag läst det sitter det bättre. Skäms

Själv ska jag se om jag kan fippla till visitkort på datorn imorgon medan Guben är ute o jagar. Kan vara bra att ha om ngn vill beställa ngt.

shigne
0

MaMaMade - det vore ypperligt att ha nån med sej, dels för att man blir nog trött att stå rätt upp o ner i fyra timmar, kunna gå en sväng, äta, toalettbesök etc. etc. Sen är det alltid kul med sällskap….

Ska börja göra en kom-ihåg-lista tror jag, så det är bara att fylla på med tips o ideér!

MaMaMade
0

Men shigne! Bor du också där! Glad

Vi hade tänkt åka upp o se Ronny E på hotellet på lördagen men det skiter sig med barnvakt så vi avbokade. Kanske jag kan övertala Guben att vi ska åka upp på söndagen o gå på marknad!

Himmel…jag har alltid trott att du varit sörlänning…el så blandar jag ihop dig m ngn annan! Skäms