Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 3404 ggr
NeedfulThings
0

Gratis är gott :)

Nu i helgen som kommer ska beadstyle magazine låta alla få tillgång till att se deras hemsida, inte bara de som är prenumeranter eller liknande. Så passa på att kolla då. Det ska gälla fredag till måndag denna veckan.

jag prenumererar inte på tidningen, men deras nyhetsbrev, vilket är helt gratis Skrattande

(hehe fick redigera, det ska vara 2 L i kollaFoten i munnen, annars blev det lite oschysst skrivet av mig)

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

MaMaMade
0

Ojdå! Och jag som har så mkt att göra! Får bli dygnetrunt-vakenhet för mig då… Tungan ute (Nyhetsbrevet räcker ju inte långt…eller hur!?) Flört

maneki
0

Ska kanske förklara att det alltså finns vissa gratisprojekt mm som man bara kan få om man antingen är reggad användare eller om man är prenumerant. Som reggad användare får man t ex titta på videor o skriva i forumet etc (registered user only) o som prenumerant finns där ytterligare projekt, videor osv som man får titta på/ladda ned gratis (s k subscriber extras). Att regga sig som användare är gratis, men då får man inte tillgång till alla gratisgrejer prenumeranterna får. För att köpa betalprojekt tror jag inte man behöver vara reggad alls för det går via Kalmbachs webshop. Du behöver inte heller vara reggad för att läsa i forumet, bara för att skriva.

På fredagen öppnar de sajten för alla kl 8.00 CST, vilket jag räknat ut (Ok, en hemsida räknade ut det) motsvarar kl 15.00 här. O på måndagen stänger de vid samma tid.

Nån som vet om B&B eller Art Jewelry ska göra nåt liknande? Där har nämligen funnits några prenumeranter-enbart projekt som jag varit intresserad av tidigare.

NeedfulThings
0

Jag prenumererar på B&b's nyhetsbrev också, så ser jag något tjoar jag tillSkrattande Men det sista var om en ny bok, more seed bead stitching.

Hm. Man kanske skulle leta fram alla såna gratisregistreringssidor?

maneki
0

Jo, troligtvis är det nog bara BeadStyle, men det är mitt önsketänkande att de mer intressanta Kalmbachpublikationernas hemsidor också kunde öppnas. Flört

Hm, vad har vi för gratisregistreringssajter? Kalmbachs B&B, BS o AJ är redan nämnda o Beading Daily (med nyhetsbrev) är också bra, Beaducation kräver registrering för sina gratisvideor. Beads, Baubles & Jewels har projekt från TV-serien med samma namn. Starving Jewelry Artists är ett forum där det publiceras gratistus av medlemmarna, som man bara kan se som reggad medlem. WigJig har ett nyhetsbrev med instruktioner, men eg. inget som man inte ändå hittar gratis på deras hemsida.

Förutom Beading Daily o Kalmbachpublikationerna så finns det två andra intressanta nyhetsbrev med tips o tricks, instruktioner, nyheter etc: FlashCard från Lapidary Journal/Jewelry Artist samt Colored Stone från tidskriften med samma namn. Sistnämnda är lite mer fackinriktad, men kul för den som är intresserad av (ädel)stenar. Allt från jaspis till diamanter.

Eller kanske en lista på allt gratis av intresse för pärlare, som kataloger, designprogram osv också?

maneki
0

*knuff*

Missa speciellt inte downloads från Beader's Notebook nu i helgen. Finns mycket matnyttig fakta där. Flört

NeedfulThings
0

Tack för tipset. jag hade ju glömt redan att man kunde tjuvtitta i helgenSkämsSkrattande

MaMaMade
0

Kollade där nyss o fick meddelandet att servern ligger nere o beräknas vara i bruk imorgon lördag! Vad är kl där nu? USA…mitt på dagen där el hur?

Alex05
0

#7 Jag laddade just ner alla Notebooks, man behövde inte logga in.

När jag försökte logga in fick jag samma meddelande som du.

mialycktman
0

Jag har också laddat ner alla Notebooks, gick bara rakt in…..

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

maneki
0

Det går inte att logga in eller registrera sig under helgen, utan allt finns öppet oavsett om man redan är reggad/prenumerant eller ej. En teknisk lösning.

Därför behövde t ex alla reggade medlemmar, som är aktiva i forumet, loggi in före den aktuella perioden o spara ned en cookie för under helgen är inloggningen avaktiverad.

MaMaMade
0

Vad betyder ogiltigt färgrum? Kunde inte öppna några av filerna pga det. Rynkar på näsan

maneki
0

Låter som du får nåt felmeddelande från Adobe Acrobat/Reader. Vet inte om det är nåt tillfälligt fel eller vad det är för jag har aldrig fått upp det. Testat att uppgradera programmet, om du inte har senaste versionen?

Jag har tittat på dem utan problem, men numer använder jag främst Foxit Reader för att läsa pdf-filer på nätet.