Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterevenemangtillställningar
Läst 2143 ggr
mialycktman
0

Smyckesparty

Är det någon som har erfarenhet av att ha smyckespartyn? Tips, råd mm mottages tacksamt.

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Ingrid-Marie
0

SkrattandeHej.

Jag har bara haft två partyn men det har gått väldigt bra. Något att tänka på är ett bra bord med gott om plats och gärna så att man kan gå runt om. Belysningen är också viktig. Om du inte ska ha det hemma så kolla innan att det finns plats för lampa, den missen har jag själv gjort och det var lite för mörkt  men gick bra ändå.

Jag kopierade upp papper med råd om hur man sköter smycken och även ett papper om olika pärlsorter.

Ta med dig lite olika pärlor i fall någon vill beställa ett halsband i annan färg/pärlsort.

Glöm inte ta med dig måttband, papper och penna för de som beställer andra mått än de du har färdiga.

Glöm inte att prismärka alla smycken och ha gärna någon rabatt om de köper set.

Hoppas detta hjälper dig och lycka till med ditt smyckesparty

mialycktman
0

Tack för alla tipsen, en del saker hade jag tänkt på själv, men en del var nytt. tack igen.Skrattande

Lyckomia 

MaMaMade
0

Åh vad bra! Tack för tipsen! Har fått förfrågan från en bekant om inte jag o min kompis vill komma dit o visa upp våra alster.

shigne
0

Jag brukar ha med mej handspeglar - inte alltid det ryms t.ex. 6-7 "tanter" framför en spegel på toaletten!!

Försök få gästerna att prova dina smycken - en del sitter bara rätt upp och ner och liksom inte vågar ta för sej! Tror inte det finns något smycke som ser så bra ut och gör sin rätt som när man provar…

Värdinnegåva är nått som jag alltid har med mej - ett smycke eller annat som jag gjort. Gärna visitkort med ditt namn och telefonnummer - så kunderna kan nå dej.

mialycktman
0

Jag ska ha mitt smyckesparty hemma hos mej, så istället för värdinnegåva så tänkte jag ha ett lotteri på ett smycke istället, låter det bra?

Lyckomia 

MaMaMade
0

Jepp!

Cessy
0

eeeh……………vad ger det för signal du sänder om du skänker bort ett av dina smycken? Tror att du ser det annorlunda än jag men jag tycker att du istället skall sträcka på dig o lite stolt förevisa dina smycken. De är värda o betalas för o du behöver inte skänka bort dem för att bli av med dem, men det är som jag ser det. Det är kanske en jättebra idé o att det bara är i mitt huvud det blir fel signal helt enkelt.

De smyckesparty jag har haft har ju alltid varit hos någon annan o då står ju värdinnan för lokal o fika o får ett smycke som gåva. Man kan också köra varianten att värdinnan t.ex får en viss summa i rabatt på det hon köper istället för en gåva. Då kan hon ju mer fritt välja vad hon vill ha.

Jag har haft både små o stora smyckespartyn o bäst tycker jag att det fungerar då det är 5-8 deltagare, för då hinner man med o serva var o en av deltagarna o fånga ev. önskemål om beställningar. Penna + block + miniräknare som man kan ta till om det blir större beställningar o man inte längre orkar räkna snabbt i huvudet (Jag har aldrig använt miniräknaren men den känns skönt att ha med sig som ett stöd i väskan om huvudet skulle ta semFlört) Var försiktig med att lova exakta kopior om du är osäker på att kunna få tag i fler pärlor av exakt samma sort. Kör med att du gör ett exakt likadant om det går, annars blir det ett snarliknande.

Om någon står i valet o kvalet över köpa ett smycke o denna redan har köpt en del så brukar jag lämna storköpsrabatt, då brukar kunden slå till o köpa även det där sista smycketSkrattande

Om du inte får fart på dem så använd dig själv som modell o babbla på om olika smycken o om hur man kan använda dem. Då brukar de få fart o börjar plocka med smyckena o provar dem. Skaffa i alla fall en bärbar handspegel eller typ sminkspegel så att de kan se det på redan vid bordet, medans vissa rusar till hallspegeln eller toaletten för att beskåda sig. Se som sagt var till att ha bra ljus där ni skall titta på smyckena så att de verkligen kan se färgen på smyckena. Lycka till!

Mmadeit
0
Cessy
0

#8 Question

Mmadeit
0

hamnade i fel flik pga någon skum internetlåsning här och gick inte att ta bort…

Cessy
0

Oki-doki. Såg ju bara så skumt ut. Hoppas att du får rätsida på det för det är aldrig kul o hamna fel.

NeedfulThings
0

En sak till, ta med en digitalkamera och fota smycket om någon köper ett och en annan beställer ett liknande. Bra att ha som stöd för minnet sen.

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

mialycktman
0

Tack, tack, jag talar om hur det gick efteråt……………

Lyckomia 

Pugglis
0

Lycka till på smyckespartyt! Glad

Medarbetare på Smyckestillverkning

Fd Paerlugglan

Emo
0

Lycka till och visst vill vi veta hur det går :-)

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973