Billiga paljetter?
JAg är faktiskt en hejare på att sy paljetter, så jag tog mig till Panduro för att köpa. Köpte tre små förpackn ingar…. APDYRT!!!!!! Kommer ihåg , köpte förut på Buttericks, jättebillgt…. Nån som har tips?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Stoff & Stil har en del paljetter

Vilket typ av paljetter är du ute efter? Små/stora. Vanliga runda/roliga former. Storpack/vanlig förpackning. Kvalitet?
Creative Company har lite olika förpackningar o varianter t ex. Vill du ha många olika sorter så finns Cartwright's Sequins. Men jag har inte kollat priserna direkt. Samma gäller Bead Place för där har jag aldrig själv handlat. Annars kanske där är nåt på t ex Tradera, ibland kan man göra fynd.
I princip alla sybehörsbutiker har paljetter, men då är det oftast Gütermann, vilka inte alltid är så billiga. Vet inte vad du köpte för paljetter hos Panduro, men de säljer ju både "egna" o Gütermanns.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Om du bor i närheten av någon EKO affär o de fortfarande har kvar sitt pärlsortiment (De håller på o avveckla pärlorna) så har de Gütermans o de har ganska säkert i så fall kvar paljetterna o de säljer ut detta för 50%
Du kan titta på Direkt Trade i Höör
Jag har ingen aning om vad de har nu, men jag har handlat paljetter otroligt billigt där för många år sedan.
Bäst fyndar man om man kan köra dit.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973