OT så det smäller om det!
Fick inget bord på marknaden på söndag…

*Hoppas, hoppas, hoppas…*…att jag får ett på Vindelmarknaden. Ska ringa på måndag o tjata lite…
Vad ska jag göra av allt som jag har pysslat ihop under 1 års tid!? Hoppas det är ngn påskmarknad härikring till våren…vem köper stickesockor mitt i sommaren!? O inga mer inkomster så det blir inga nya kläder heller…

*Men*…nu kan jag följa med fam ut på skyltsöndag…kanske vi åker till Lycksele, Shigne!
har du tittat på sajter som tex hemmagjort.se om det kanske finns en marknad för dina saker där? sålde rätt många av mina nack vete värmare där i fjol har inga ute nu då jag ainte hinner både pärla som jag vill göra och sy så mycket som jag vill göra tillsamamns med 100% arbete. (fått beställninagr via gamla kunder ändå :-)
Tycker det är lite läskigt att annonsera på nätet…vad säger skatteverket om det?
samma skatte regler som gäller vid försäljning på nätet som på marknader… hobby verksamhet betalar man skatt på från 1:a kronan i förtjänst så så länge du har högre utgifter än inkomster (efter som du säkert som jag gör en del för eget bruk och gåvor) så är det ganska lätt att inte "gå runt" på sin hobby…
Erkänner ärligt att jag är hopplös på sådant där…hur gör man då? Sparar alla fakturor o lämna in men det mesta använder jag ju till mig själv o som presenter…det är ju blandat. Hur kan de veta vad pärlorna i just ett sålt halsband kostar i inköp…
Ja du ser…inte mitt fack…men jag är en j*kel på att sticka o laga mat! 
det är ens "skyldighet" att spara kvitton faktuor etc för att kunna tyrka sina utgifter när man säljer :-( (idkar näringsverksamhet) och gör man förtjänst skall man deklarera på en särskilld blankett (kommer itne ihåg vad den heter nu)
Inte helt ovanligt att det görs stickkontroller på olika marknader just gällande skatt har jag förstått.

Skatteverket har mycket bra info om vad som gäller ang. hobbyverksamhet o är det fortfarande oklart så kan man maila eller ringa dem för mer info/frågor. 
Inkomst är inkomst oavsett var den tjänas, på nätet eller på marknad. Men bara man skriver ned sina siffror är det schyst. Det behöver ju inte bli så att du får betala skatt om dina utgifter är högre än dina inkomster, dvs du köpt pärlor för mer än du sålt smycken. Annars är det inkomstskatt på den vinst du gör. De där 30 000 som nämns ibland är gränsen för när du måste börja momsdeklarera o det är en helt annan sak.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
det var väl inte OT mamamade, men jättetråkigt
! hoppas du får en annan chans att sälja allt du investerat så mycket tid och pengar i!
Hoppas du hittar någon lösning, för detta är inte roligt alls.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Glömde ju säga: hoppas det löser sig med marknadsplats. Kanske öppnas upp nåt om nån annan måste lämna återbud i sista minuten?
Annars har ju Mmadeit ett bra tips: det finns andra ställen att testa sälja på än julmarknaderna. 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Trist att du inte fick något bord MaMaMade. Hoppas att du får bord vid nästa marknad istället.
*tröstkram*
Tack! Håller tummarna o hoppas, hoppas! Blir det inget bord har Guben lovat att vi ska åka upp till L-sele på lördagen. Han jobbar nästa helg men kommer hem redan kl 4 på natten så han hinner sova bra nog många timmar innan det börjar. Då ska jag hålla utkik efter shigne!
(Trodde ju att den var idag men Guben fick in mig på rätt linje igen.
)